Thursday, December 31, 2009

kenangan di LCCT dan lintas langsung dari GOLDCOAST.


penulis selamat tiba di GOLDCOAST,australia lebih kurang jam 930 am waktu sini.
terima kasih dari hati ditujukan kepada semua ahli keluarga,kawan-kawan serta teman blogger yang mendoakan keselamatan sepanjang perjalanan...

tujuan entry : memberi penghargaan kepada semua "pembekal semangat" yang terlibat mencipta kenangan di lapangan terbang (LCCT) kuala lumpur pada 31 dec 2009 dan juga semua blogger yang mendoakan saya.

KETIBAAN

haha..sorry lah..macam poyo sikit entry kali ni.saja nak buat happening..biar mata kamu-kamu dan juga aku "tidak masuk habuk" lagi...=).senyumlah..akhirnya aku selamat tiba di lapangan terbang goldcoast sebelum meneruskan lagi perjalanan ke AUCKLAND,new zealand tanah tumpah bukan darah ku.tapi tumpahnya semangatku.hahaha.sorry terpoyo lagi sekali.baik berhenti baca entry ni.nanti meluat.

aku bukan apa...saja tak nak dah buat entry sedih-sedih.tahun baru,semangat baru,perjalanan baru,cerita baru,tapi..senyuman dan hati dari orang yang sama...=).senyum lagi.

dengan bangganya aku bawakan abang driver kapal terbang.
haha...aku berjaya snap gambar diorang...terima kasih ye bawak
saya tadi.tapi kenapa lama sangat??sakit badan tau tak...



dengan kurang bangganya saya bawakan "hot chicks".haha.
jangan nak usha lebih2 pulak.pesanan keras buat ian,fhad dan si kosong.=p

serius wa katakan,menyambut tahun baru dengan menempek muke dekat lapangan terbang goldcoast ni sangatlah membosankan.rasa nak terajang je orang yang lalu-lalang tanda protes tak cukup tidur.haha..dengan  bateri laptop dan handphone yang kehabisan,aku dan gadis sebelahku siputihpurple semakin rasa seperti nak naik atas meja sambil menara zapin.

lalu kami gigih mencari "plug converter" untuk menubuhkan "cyber cafe" dekat tepi ni ha dengan duduk bersila tanda cyber cafe milik orang melayu.haha...terima kasih kepada gadis siputihpurple kerana berjaya mengugut makcik kedai tuh untuk dapatkan plug converter.yehha..kami pon menari zapin dengan internet free disini.

kebosanan sambil mengalas perut..

pemandangan yang membosankan.


kepala wa dah sakit ni.nak tidur..nak tidur..nak tidur..haha...sepanjang aku melepak kat tepi ni.aku tengok omputeh ni badan sumer dah terbakar dok berjemur tepi pantai lah tuh.aku pon macam nak rasa pergi jemur badan aku ni ha.tapi kang jadi rentung pulak tak lalu orang nak pandang dah.haha...

suke betul aku gelak sambil menaip...mari happykan diri.yehhhaa..

LUMUT,CERITA LAH PASAL SEMALAM KAT LCCT..

owh..ibu-ibu ,bapak-bapak nak tau pasal malam tadi?dekat LCCT macam biasa lah.turun-turun je aku terus marah soranh mamat cleanr ni.aku tanya die..

"apehal LCCT ni banyak habuk,kau tak menyapu ker?makan gaji buta?"

"maaf cik..saya memang pemalas sejak bayi lagi.."

"sebab kau malas lah mata aku ni berair je sebab masuk habuk taw!!!" (=p)

ewah.dramatik sungguh kan...hehe...nak TENGOK GAMBAR ni...mereka yang terlibat dalam "mencipta habuk" di LCCT semalam adalah:

mak abah aku,anak buah aku,ian,fhad,si kosong,beskot,jalak,loki,mr.chenta,ber_uwang,jen,sekut tawar,cik cumey,siv,maira,aleen...

NI SEMUA HABUK NI..
sebab tuh la mata i berair je..isk3...












HABUK TEBAL..




semangat sudah dikutip...
dilekat pada dinding hati satu-persatu..
aku "glu" bukan salotap je..biar semangat tu kukuh disitu..

pelukan diganti tanda pemindah semangat..
kata-kata menajadi penghubung hati...
senyuman dan lambaian penghantar semangat itu pergi sekali..

pergilah.
mulakan langkah baru kau.
jangan toleh kisah silam yang tidak mungkin dapat kau ubah.
tabahlah.ramai yang hulurkan semangat itu buat kau...
kau pasti jumpa apa itu bahagia suatu hari nanti.
insyaAllah....

terima kasih kepada semua yang sudi hadir dan juga mendoakan aku dari jauh.tidak putus-putus kata semangat yang kalian taburkan..semata-mata untuk lihat aku terus bangun...terima kasih jugak buat semua yang bagi hadiah,surat chenta,potret,lagu,video,buku semangat..aku ucapkan ribuan terima kasih.

kalian ni terlalu baik melayan aku..
selamat tahun baru..
semoga persahabatan ini berkekalan....

=)

p/s:siapa yang bawak camera besar semalam...saya nak gambar boleh??hee

38 comments:

intanurulfateha said...

.eh 1st ke? *teruja*
.hahaha~

intanurulfateha said...

.bestnye ramai org syg! :)

nyna said...

hepi new year lumut :)

nursarah said...

epy new year..


muga akan datang dapat juga berjumpa..=(

░♥si lampu neon♥░ said...

gudluck lumut. da banyak semangat ko dapat, ko nak apa lagi? Allah sentiasa sygkan ko.

bahagia mmg susah nak cari..jom kita sama2 berusaha mendapatkannya...

sayu=pilu said...

wa tak tau nak kata apa.... wa rasa sedih lak tetiba jer habuk masuk mata wa... sory lah lumut wa tak dpt nak anto lu nak jumpa lu pun tak dpt.... huhuhuhu mesti lu terkilan kan... wa turut kesal kerana wa tak dpt bg lu kenangan yang terindah tapi wa nak lu tau satu ja... wa tetap di sini temani lu tunggu lu satu hari wa harap wa dan lu dpt bertentang mata berpeluk2 kan cium2 mulut skali...wakakakkaka

tinggal duka lara mu itu bangun lah bersama semangat yg lu bawa itu selalu....

tc sayang
wa ada sesuatu tuk lu....

Wanita Mutalib said...

yeay adek sudah sampe dengan selamat..

belajar rajin2 ye dek :)

alimbz said...

nasib bek aku g solat jumaat..lau x aku 1st...haha

ok2..t lumut lempang laju2 sebab nyibuk kt blog die..haha..

bace lu..

alimbz said...

seronok nye ramai orang g anta kat apot..lau aku??sorang2 je..huhu..

TC lumut..smga slmt smpai ke auck lak..

Daun Bidara said...

hati hati dan jaga diri ingat habuk besar dan kecil

Mr.Chenta said...

http://mrchentasprofile.blogspot.com/2009/12/setiap-pertemuan-pasti-ada-perpisahan.html


hehehe

kenalkan satu pramugari air asia
jgn kakak aku sudah =D

Huda Luna said...

gudluck mut..

semua org syg ko..
aku pn syg ko..

ko mst trus bsemangat n kuat tau!
mwah!

love you fiqa!

ber_u_wang said...

uncle tau lumut dah semakin kuat skg.. mata uncle masuk abuk ke masa temankan masuk beg tu.. iss kotor tul LCCT

Fhad said...

hahaha... aku gurau je la.. aku x kesahlah.. mane ade aku taching pasal tu.. gler ape.. cam bebudak plak.. wahahah... semalam ko janji xnak mate ko masuk habuk.. tapi masuk gak.. ciss.. aku xnak pandang ko semalam.. nnt mate aku pun masuk habuk.. tu pasal aku duk jauh2 skit.. nnt berjangkit dow.. hahaha...aku lapar jeruk cc je.. tapi tetinggal kat ian.. vavi.. ptg kang mesti die bwk.. hahah.. ko g makan loh.. aku taw ko x makan lagi kat sane.. ape barang makan chipsmore je.. kat mesia ni melambak.. cube makan lain.. hahaha

'AQILAH said...

alhamdulillah, lumut selamat sampai.

jen - jen punye cite said...

tacing gile.......!!!!

kenape??

ko pk la sendiri...

haha

si kosong said...

heh...lumut.!!!

(ces,ayat permulaan mcm ajak gaduh.hahaha)

semalam mata da masuk habuk kt lcct..mangkuk btl la kebersihan di sana.langsung x menepati ciri piawaian.
x menepati ISO 9000 langsung.

tp ada bawak "eye mo"..blh la cover.

fhad in reading : heh,fhad.!!!

mamai said...

semuanya akan bermakna andai kamu menghargainya...mereka sentiasa bersama kamu biat tidak disisi...dan doa pakcik kamu terus tabah dan yang belalu itu biar berlalu

maiyah said...

alhamdulillah dah sampei.. semangat ttp teguh

Lelaki Ini said...

belajo leklok!!

dgki tgk owg leh fly!

yelozero said...

Assalamulaikum...

Moge perjalan anda selamat ke destinasi..

sory la lumut aku x dpt nk menjengok ko naik flight, coz ader keje skit..maap yeak..~

Aku doakan ko semoge selamat menjalani hidup baru sebagai anak perantau... da..

kat sane ko jumpe owg malaysian ko ckp 1 MALAYSIA.. hahahah

aminnn...

inDah iNdrIana said...

ramai org syg kamoo

Kuwe said...

aku nk komen pasal gmbr hot chik itu saja. apesal gemok gemok? haha.

bulanhijau said...

babe, hepi new year..!!
moga 2010 ni akn lebih happy.
no more tears, perhaps.

Aku Beskot™ said...

seb baek spek wa kalis habok!!..
tu yg mata x berair..

(bertakung.seb baek x tumpah)..
ces!!..haha

maira said...

eventhough sekejap aku rs berbaloi sgt..

ade ckit utk kau n cc
mls nk taip panjang2 kt cnie..=)

wong ah ian said...

ke 30?..aku da x kesah sbb lumut ckp msg aku yg 1st haha..mampus la..

tu ke anjing besau yg ko ckp?da mcm keldai pun ade aku tengok..ko ni mang sangap tenet la snggup pau converter lagi..esok kitorg plak sampai goldcoast..ingat ko sorg je?..tunggu entry aku ngn fhad..

dan..

sila jeles..balasan kepada yg curang..hahaha

cik CumeY said...

hahaha...

aku sayang kau lebey sebab gambar kita first....

bongek ko mut....ko blah orang lain lah terpakse pjuk aku..

lagik satu..aku nak sayang pp ko..tapi ko dah tanak toleh blkg dah...

belagak ko kan??tengok...sekarang aku dah kekurangan kasih sayang...

eh..ko tau tak?aku rindu ko lah...


hehe...

oh oh...lov you!


err..nanti aku msg kau sayang!

ain alias said...

erm..alhamdulillah dah selamat sampai..
jaga diri baik-baik kat sana..
ingat orang2 yang sayangkan kamu..

erm..langsung tak berkesempatan jumpa kami..
insya'Allah ade jodoh, kite jumpa..

beautiful_rose said...

lumut...
maaf sepanjang ko bercuti aku x pnh dpt jumpe ko atas sebab2 yang tak bole nak di elakkan.hampessss jerk aku byk ckp nak jumpe2 tapi muke tak muncul gak kan.sory eh..

aku just mampu doakn ko dr jauh jerk...hope ko selamat sampi nanti.binalah hidup baru kau kat sane sempene thn baru nieh.hope thn br nieh akn jd lbh baik dr thn sblmnye.aku tau ko kuat kalo x,tak kan ko msh boleh berdiri gagah smpai skang kan.

dan...x lupe gak doakan aku sekali ehh aku jugak bakal tinggalkn kmpg halaman ini spt ko...nak bine hdp baru dn semanagt baru.aku naj jd org baru dn tetp terus melangkah MENCARI PELANGI ITU......

sayang kat ko....hug! =,)

nadirah_nor said...

ukh lumut..
take care!!

rda said...

Lumut, take care okay. :)

KIBA kline said...

take care lumut.
";)

ikanriang said...

even dekat lcct pon saye tak mampu nak hantar awak, inikan pule nak hantar ke auckland..

sayang lumut selalu.

CinTa Lea IxoRa said...

bestnyer ramai anta kt airport....

oranglidi said...

kamera besar tu mainan je.

aemyLina™ said...

wah... best nyer klau i be some part of the story... hurm... tabahkan hatii... stiap yg tjadi msti ada hikmahnya..

Lifesaver said...

sedih jgk aku walaupon aku tak gi