Saturday, December 12, 2009

bukan susah pon nak jadik pelakon..mari aku update PASAR SENI dan GAMBAR lagi...happy lah...senyum.

tengok.

tajuk pon dah panjang..apetah lagi kandungan entry...eleh.bukan susah lah nak jadik pelakon.mudah je..owh minggu ni kuat dan jauh betul aku berjalan...dan sebentar lagi aku akan berangkat ke MUAR pula.ini destinasi terakhir sebelum aku pulang kembali ke kuala pilah...

SAJAK MARATHON DI PASAR SENI?
dan ini RUMUSAN aku bertemu blogger yang sangat best sepanjang aku berada disekitar kuala lumpur.thanx beb...ini suatu kenangan bukan??

tapi..

ape yang tak best.emosi aku sedikit terganggu semalam.panggilan telefon yang aku terima tatkala memerhati kan mereka berkarya di pasar seni tu..buat aku sedikit terganggu.

panggilan dijawab.hati tersentap.
mengapa ianya berlaku..dan berita itu disampaikan kepada aku.
tapi aku bukan orang yang suke merosakkan situasi dan mood orang lain juge.lalu aku ketepikan rasa itu.mungkin agak kejam kerana aku berlagak hepi dan seperti tiada apa yang berlaku.

namun...CIK CUMEY tetap perasaan perubahan itu.

ah bodoh.cilaka....lagi dan lagi aku asah skill lakonan aku...dalam hati merintih semahu...

sial.

macam mana nak bawak hati balik ke auckland lagi selepas menerima "berita" itu semalam.di tengah-tengah orang ramai...di tengah-tengah mereka yang ingin bertemu dan bergelak ketawa dengan aku...hati aku terpaksa menerima "berita" itu.ah,sial lagi.

dan aku kejam.....
aku berlagak hepi..aku sepak perasaan hati untuk paksa terus tersenyum ditengah ramai itu...

********
SAJAK MARATHON,PASAR SENI

sudahlah.mari aku bercerita.

semalam aku pergi pasar seni bersama CIK CUMEY dan sekali gus hari ni aku bermalam di rumah die...jumpe ramai sangat dekat pasar seni..macam biasa...bloggers.sebab tuh lah aku kene jadik pelakon hebat semalam.walaupun hati dilanda "berita" yang mengejutkan...rileks la..aku pujuk hati lagi dan lagi.

mereka yang aku jumpa di SAJAK MARATHON pasar seni semalam adalah...
mereka hebat berkarya.aku puji dalam hati.menusuk beb dengar karya mereka...zaman aku berdiri berkarya dan menerima tepukan diatas pentas dah lama habis.dah lapuk.lama sangat dah aku tak gilap...

tapi..aku teringin untuk berdiri berkarya macam dulu lagi.

lalu semalam,
aku sampaikan sebuah puisi yang bukan hasil nukilan aku sendiri..dan puisi itu aku sampaikan dengan "tidak menghayati".mungkin tergesa-gesa.on the spot....ALOY PARADOKS ada gaya sendiri ketika sampaikan puisi..begitu juge MAMAI...turut serta mendalami....


**********

BOWLING,TIMES SQUARE

selepas tamat SAJAK MARATHON,si kosong,cik gule-gule,jalak,beskot,ah fatt,told la hejauw,jen,cik cumey dan rakan-rakan blogger pergi minum kejap.borak-boraklah ape lagi.itukan aktiviti biasa...thanks si kosong sebab belanja kami petang tu...

dan perjalanan diteruskan..
kami berpakat untuk ke TIMES SQUARE untuk bermain blowling....haha.eh aku gelak???berlakon lagi?hebat!tengok je lah gambar ek....oh ye..mase main bowling..ah ian dan fhad dan aleen baru hadir dan memunculkan diri buat kali permata di hadapan kami....=)

GAMBAR AKU DAH DELETE

score board
JEN,LUMUT,CIK CUMEY,BESKOT
 

AH FATT,TOLD LA HEJAUW,JALAK,
FHAD,AH IAN...
 

**********
KAROKE LONGKANG

karoke tuh tak longkang..tapi suara aku yang longkang.hahaha..JEN macam biasa suara memang gempak.tak ketinggalan pulak ah ian ngan fhad..jalak??tak payah cakap la..feeling nak mati....ah fatt???haha..korang imagine le sendiri....

sakit tekak gile.

sampai nak muntah lak aku rase karoke semalam.
tekak sakit..suara pon dah lain.bapok da ni.

jom tengok gamba je....

GAMBAR DAH DELETE
**********
stesen terakhir....aku,cc,aleen,ah ian dan fhad pergi makan sebab dah kebulur..sampai umah dalam pukul 230am....thanks FHAD sebab belanja kami dinner semalam...

dan hari ni akan ke MUAR pula..masih membawa hati dan "berita" tentang semalam..tapi aku kan pelakon yang hebat....SANGAT HEBAT..kan?

63 comments:

Aku Beskot™ said...

mn CC??
sori..
gua 1st lg..
agagaga

cik CumeY said...

beskot aku bunuh ko!

cik CumeY said...

kuang haja

Aku Beskot™ said...

wakaka..
tu la ko..
mekap lame sgt..
kn da lmbt..hoho
weh CC,ko send no ko kt ak..
miss siv nk..

Aku Beskot™ said...

lg satu nk ckp..
sore ak je yg ke longkang..
ke laut pon ok gak..
yg laen tip top..
ade baek nye korg sume p jd penyanyi..
bley ak tumpang femes..
kekekeh..

cik CumeY said...

ko buat aku risau...


sungguh...


tapi yakin kau kuat kan..


tolong lah jangan jadik pelakon...


aku ader kan kat cc ko?

ape..tak bergune kah aku kat cc ko?

bahu aku kan ader?

Kapten said...

eh cepatnya diorang

Fhad said...

to beskot n cc.. giler tamak korng ni komen... hahaha.. yes semalam sgt2 best.. walaupun aku x g cm tapi aku enjoy lepak ngn ko, cc, jen, tol hijau, jalak, beskot, ah fatt, aleen, ian.. <--- ade lagi ke aku x sebut? bru aku taw perangai masing2 camne.. dan aku x sabar nak tunggu sabtu jumpe korng lagi.. hahah.. to lumut thanks kiwi ko ea..

NuR said...

wah..
besh!
cian aku yg terdampar di sini
tak leh mengejoinkan diri
aah..cikgu yg merosakkan bahasa..

lumut
kita mmg pelakon atas bumi ni
dari riak muka yg ku lihat
kau kuat...

LORD ZARA 札拉 said...

ko gi Muar aktne?!
rumah aku kat Muar!

hisham said...

rambut dark ray xleh bla...hehe..
~cuti2 msia ni..abiskn mase ngn kwn2 ..tk cre

cik GULA-gULA said...

lumut:)

thanks for the sheep:)
cute
dah siap gantong kat bag:)
waa..

best jumpe korang..
dan tahniah..sebab semalam walaupon ko terima panggilan hangit tu..ko masih mampu senyum untuk kitorang!

Daun Bidara said...

enjoy sakan ni

mamai said...

lumut kita mesti pandai berlakon untuk hidup ini. tapi jgn jadikan lakonan kita merosakan hidup ini...pakcik sering kata positive thinking.

sorry tak dapat teman kamu semua semalam harap kamu semua bergembira..

seroja jingga said...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

jeles.

sayu=pilu said...

oh tidak....jeles nya aku...heheheh nice arh korang suma dpt berdiri depan org ramai bersajak...aku tringin doh tp tak mampu arh gabra...heheheh

paraxixth said...

lumut...lu join benda alah nie? ingat lu tgk saja.

nursarah said...

muar di mana? sila bagitau

jane said...

mut..

be strong ok dear..
i knew u can ;)

big hugs

azzaliena suziantie said...

perghhh
best siot...

mier@merr said...

waa... kpulangan lumut mgumpulkan makhluk2 ni sume...ahakz..

wong ah ian said...

jauhnye dorg kt atas..

bukan saje belakon, nyanyi, sajak, mgutuk, membahan, bercerita..sume lumut pandai heh..

kawan2 ade mut..seminggu ni kan ramai kawan2 bru yg ko jumpe..pilih je yg mane bole ajak sembang..

keSENGALan teserlah.. said...

whoaaaaaa..
rugi aku tak turun smalam..
haha..
nme je aku dok kl..tp pemalas nk turun..
isk2...

well,,tok ko..
walau ape pon berita yg wat ko jadik pelakon terhebat tuh,hope ko ley atasi..
jgn jadik pelakon lame2..
nnty sakitt..
sgt2 sakit..
huhu..

rizputra7 said...

wahh..best2..

piNky LuCiA said...

aku tertnya2 apakah berita tersebut.. huhu

nampak macam best kalau turun semalam.. tapi keje aku banyak.. huhu.. may be lain kali laa kot.. hehehe..

apakah berita itu..... ko buat aku tension memikirkan nya.. lalala~

abe long said...

wei.. wei.. mane pic aku?
xkn aku invisible kot...

Cik Cookie said...

singgh main lastik nuff je
happy hour laa kome..

Azuan said...

seronok yea koran semua huhu

laila said...

aku harap yg ni last dah
jeles aku berkali ganda dah
haha

.rafiq. said...

adeh makin hari makin jeles.

bubbye said...

giler ah panjang post ko.penat aku screening cari gist die.haha

chokio_nia said...

jap lumut..aku tanak tanye nape ko sedeyh..sbb kalo ko nak ckp ko mesti da cte..papepon, sabarlah..hepi dlm duka..mungking kdg2 ade beknye..

btw bes gle korg..

ezany said...

wahh.. mesti happening ni..

cik CumeY said...

hihihi...CC dah sumbat lumut dalam bus ke MUAR dah..hihi...korang tau...dia beli tiket bus ke muar kat semban..bas kol 4...2.30 kiteorg kat kl sentral..tengah tunggu train..last2 g pudu..dari pudu dia amik bus ke muar..ahaks!kronology dia gini



10 pagi

lumut :: cc..mandi lah wei! kita g midvalley nak?carik hadiah tok gathering..

CC :: bole bole..jap aku cek blog

lumut :: saper komen kat blog aku wei..meh tengok! ko hapdate lah wei..aku malas lah..
CC :: errr..aku masih dalam mood marah nie..



11 pagi..


CC : tayah lah g mid..aku tader mood jalan lah..rase cam naik bosan lak berjalan jerk..aku nak dok umah guling2..

lumut :: aku nak hapdate lah..ko rase sempat tak?aku hapdate ko g mandi! nie gambar masuk blog aku ke kau nie???semalam blog aku dah!
CC :: blog ko ah..okay..aku g mandi jap..



11.30- 12.30

CC guling2 dengar ipod..

lumut :: ampes lah picasa ko nie..susah nak edit...ko buat aper tu??? g gosok baju cepat! make up cepat

CC :: alah..jap lah..sempat nyer...


kol 1.00- 2.00

kitaorang main2 pkai selendang..masih sempat tengok komen kat post baru blog CC..masih sempat dok gelak2..walopon lumut bising dah" sempat ker nie"


itu lah akibatnyer yang menyebabkan lumut travel sorang2 ke muar dari KL..hahaha....errr..sian kau sayang ku...muah! ai lap you..

cik CumeY said...

ERR... AKU HARAP KO GELAK SKET EH LUMUT BACE NIE..JANGAN KO MINTAK CLASH SUDAH

~C.h.E.n.T.a..L.y.a.A~ said...

tumpang tanya..
hehe
ah fatt yg pkai jaket merah ke??
hehe

joegrimjow said...

128
huiyoo
bnyak tu

ooh
camne la ah fatt nyanyi

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

adeh lumut berjalan sakan2 hohoh.

ween said...

wah lumut. kau pandai berpuitis rupanya :)

seroja jingga said...

seperti yang kamu kata
hati itu milik kita..bawahlah hati itu dan pergi

Jalak lenteng said...

erk..gambar laki 2 orang berpelukan tu..sangat memualkan..semoga berada di jalan yang benar..ahahahahaha

si kosong said...

huh.?
terima kasih kerana berlakon depan kami..sb xnk tgk dan bt kami rasa mood pegi jauh..

tp lumut...kami semua kan kawan..

sharamli said...

makcik..jgn rasa berat nak balik sana suda...

beautiful_rose said...

sonok tgk korg.pape pon jgn sedey2 lumut.gembirekn ht ko selagi mampu...

caluk@cencaluk said...

berita jam 10 ke lumut hhhmm

░♥si lampu neon♥░ said...

lambat nye aku komen. tak aci2 mane mane gambar aku haha ;( aku da upload kat FB ;)..ko g muar ke? gila pack la ko ni lumut.

anyway that day tak dapat berkenalan dgn korang secara telus!

Faarihin said...

salam mut..
uikss.. berita apa kah itu?
ang memang plakon yg hebat.. entry ni menceritakn segala2nya.. be strong mut..

maiyah said...

aku pun nk jadi pelakon

hans said...

hahahha
akhirnya dapat tgok muka Ah Fatt
dkt blog dia kaburkan
kahkahkah
lawan bowling?
wah,nih markah semua macam aku jer
kalau join main aku xmalu la
best2

SuFy said...

suara sape paling sedap??haiyak..heee..bestnye slalu wat aktiviti..huhu

i'msosupernotcool said...

be strong mut..
kita semua mmg pelakon kan..

btw thx for the hadiah tu ek..

oranglidi said...

lu bersajak jugak?

Lifesaver said...

perghhhhhhhh! aku malu la kalo nak kena berpuitis macam tu

Razman said...

yg mne 1 i'msosupernotcool? tgk..aku tnye yg laki..x tnye pn yg ppn..

cik CumeY said...

razman giler...dia tader dalam gambar..aku pon tgk sekali lalu jerk...sob..kecewa!

cik GULA-gULA said...

LUMUT:)

SO lOVeLY!!
lumut kuat..
LumUt HERO(IN)

LuMut..BeST!!



sajak tetap SAJAK..
LUMUT TETAP LUMUT..
u go Gurl!

Ti juMPE CHAT panjang2 ek:)

aLeen aVriL said...

oh aku da bace...
tuh jer nk btau..hahahaaa

da sampai muar ek...

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

mencik2~
tasuke2~~~~
aku kat times squre time tu~
nape tak ajak aku
aku tak tau pon korang nak jumpa
kedengki taw~

Nurul Harun said...

x sempat.
kecewa!

fik-autoz said...

bestnye tgok korang jumpa ramai2..lepak sama2,huhu

nadirah_nor said...

cmbesh ja..huhu jeles lagi..
harap maklum!

CinTa Lea IxoRa said...

beshnye jumpe blogger tp lea rs lg berminat nk th brite tu...
ape ek lumut..??
erkk..nyebok lak..huhu

Secret Drifter said...

RAKAN BLOGGER KO LUPA !!!

HUAAAAAAAA SEDIHNYA !!! ='(

me la !!!

so jgn lupa k !! n update plz =P

ooo yea u dulu uniten eh?? uniten mana???

anyway nice meeting u all.. walaupun sekejap !