Wednesday, December 9, 2009

cerita bertemu blogger..siapa mereka disebalik kata-kata..


ENTRY NI PANJANG!!!


aku masih di sekitar kuala lumpur.dan sebentar lagi akan bergerak ke UIA GOMBAK meneruskan langkah.dan semalam merupakan satu kenangan terindah dalam hidup..terima kasih buat semua BLOGGER yang sudi menghadirkan diri...mereka adalah...

RAZMAN - CIK CUMEY -CALUK -JEN -SEROJA JINGGA-

BER_UWANG - MAMAI -MINT -MIS SIV - AZZALIENA-

RAI - NUR -PARAXIXTH -

RAZMAN yang pada mulanya tidak berjanji untuk hadir memandangkan dia berada disekitar raub telah menghubungi aku pada malam sebelum kejadian.

"LUMUT kau gerak pergi mid esok pukul berapa??tunggu aku dekat sana,aku insyaAllah turun",kata lelaki gay masuk air ini...

keesokkannya perjalanan bermula seawal 920 pagi dari UNITEN ke komuter serdang.dan di dalam perjalanan..seorang awek yang tidak kusangka telah menghubungiku untuk menyatakan kehadirannya di saat-saat akhir..dan sekaligus menjadikan kehidupan seharian aku semalam sangatlah masuk air dan bukan seperti yang kusangkakan.awek ini telah merubah segala perjalanan aku semalam..dan tahap kewarasan aku juga telah diubahnya dengan serta merta...hebat gile awek ni..

dia bukanlah "nenek kebaya"..sebaliknya...
CIK CUMEY yang belum beranak lima...

sebelum tiba di mid valley,RAZMAN yang sangat terkenal dengan sawan babinye itu telah mengenakan aku dengan sangatlah tidak berhemah...

"LUMUT,kau pakai baju warna ape?nanti kau sampai kau cari orang pakai baju ngan seluar hitam lepas tu kasut putih kay"

oh RAZMAN..kesiankan pendek sungguh akal kau untuk kenakan aku ye...dan misi lelaki keparat ini mati ditengah jalan apabila aku dengan sepantas kilat dapat mencari nya di dalam mid yang memakai baju bewarna hijau dan hakikatnya kami sedondon...taik sungguh...dan kami memang tidak berjanji..dan buat awek RAZMAN,kami hanya teman tapi tak mesra-mesra.hahaha...

beberapa minit kemudian..kehadiran CIK CUMEY telah merubah segalanya...kuasa mulut dan lawak masuk air milik gadis ini sangat buat aku rasa nak lempang die laju-laju...sekali gus aku melantik gadis separuh masak ini menjadi DRIVER aku buat seluruh perjalanan semalam...dan CIK CUMEY serious shit comel dan lagi comel dari korang tengok dalam gambar.dalam gambar macam budak tak siap je aku tengok..tapi in real...die gorgeous!dan yang paling penting..die sangatlah sempoi,best diajak berbual dan sama masuk air macam aku..jadi kami tiada masalah untuk menjadi rapat dan ada antara blogger bertanya..sudah lamakah kami berkenalan.sejak dari sekolah??haha..oh tidak..aku jumpa awek ni pon tak sampai sehari..tapi die punye kesan dekat otak aku memang boleh buat otak aku berulat.

seterusnya...

AKU,RAZMAN DAN CIK CUMEY telah berusaha melengkapkan misi untuk mencari burger king setelah aku mendesak mereka untuk melempiaskan nafsu aku untuk makan burger king yang sememangnya tidak halal dibandar auckland...mereka bersabar memandangkan ini permintaan aku sebelum berangkat pulang.dan nak cari burger king pon buat aku give up...tapi akhirnya perut kenyang diisi burger yang dibayar menggunakan duit milik CIK CUMEY...

********
CHOTZ tidak dapat hadir memandangkan die ade meeting secara tibe-tibe..lalu aku menghubungi CALUK untuk bertanya dimana tempat untuk kami bertemu...

perjalanan diteruskan..

sebelum pergi berjumpa CALUK di area petaling jaya,kami telah mengutip seorang raksaksa botak bertahi hidung di pusat asasi UIA petaling jaya...raksaksa itu adalah JEN.die telah memanjat pagar dan menyagat punggungnya demi melepaskan diri untuk join kami..hebat kau JEN..hurm,JEN pada awalnya nampak seperti seorang yang serious dan tak banyak cakap.lebih suka berfikir mungkin.tapi sebenarnya..die merupakan salah seorang makhluk planet pluto yang masuk air...die juge antara manusia yang menjadi watak utama semalam secara tibe-tibe...seorang yang senang masuk dengan aku dan apatah lagi cik cumey yang memang 3 suku itu.haha...

******
perjalanan diteruskan oleh AKU,CIK CUMEY,RAZMAN,dan JEN...untuk pergi bertemu CALUK di mcD mane tah memandangkan die hanya boleh keluar pada waktu lunch...dekT mcD kami hanya minum saje memandangkan perut dah kenyang.air dibayar oleh CALUK.thanks bro..CALUK seorang yang cool,sudag beristeri dan ade anak okay,dan nampak macam ayah yang tegas,tapi rakan yang sempoi..kami tidak banyak berbual bersama memandangkan kami berempat pon segan dengan rakan sekerja CALUK..haha.

******
ahli-ahli parlimen yang sudah lama menanti aku disogo makin naik angin dengan menanti kehadiran aku disana.haha..sorry guys...ku tak sengaja..kan aku dah cakap CIK CUMEY yang merubah perjalanan semalam dan dia merupakan orang kuat perjumpaan semalam dengan tiba-tiba.haha

tibanya di SOGO-secret recipe...

sangatlah segan untuk bertemu merkea sebenarnya..lalu kami berempat menggagahkan diri juge...tidak ku sangka,ramai rupenye...hehe..bersalam-salaman,berkenalan,tanya name betul,berlawak bodohan,mengusik kenakalan,menagkap gambar curian,minum air belanjawan..ohhh..serious sangat indah.disana aku bertemu mamai,ber_uwang,seroja jingga,nur,mis siv,azzalena,mint dan rai..

mereka memang best..cume ade yang nampak malu-malu..but then CIK CUMEY tetap menguasai mutu persembahannya yang masuk air..tidak kurang juge dengan RAZMAN yang pada awalnya macam peserta gadis melayu terus bertukar menjadi lelaki tak malu sambil cube untuk mengurat AZZALIENA.haha.pakcik MAMAI juge turut menyerlahkan skill dan bakat sambil usik mengusik,mengenyit mata,serta berlawak kepada anak-anaknya.pakcik BER_UWANG yang pada mulanya aku berasa janggal turut merubah suasana.die seperti ayah yang sangat sempoi walaupun belum berkahwin.die memang best..cool...SIS SEROJA banyak ketawa dek lawak sampah RAZMAN..namun die gadis yang punya karisma yang tinggi pada pemerhatian aku..dan entah kenapa setiap kali gadis ini tanye soalan pada aku..aku jadik macam kelu lidah.haha..tapi die comel!!dan JEN tak habis-habis cube mengusik sambil berlawak bermodalkan taik idong..haha..korang tau je lah kan JEN tuh..dekat blog pon jual taik idong.tapi JEN sangat senang untuk diajak berbual.dan dia merupakan pendengar yang baik dari pemerhatian aku.

MINT senyap gile.ape jadah MINT lu berubah jadi senyap.wa sekeh kepale lu nak??tapi aku faham kenapa MINT senyap.haha...AZZALIENA lain gile in real.sweet macam gule-gule compar dengan dalam pic..dan aku tak sangka gile AZZALIENA senyap orangnya macam manja-manja gitu sebab komen die sebelum ni macam ganas setaraf dengan aku.hahaha..mungkin die segan.begitu juga NUR dan RAI hanya tersenyum simpul dan ketawa kecil dengan lawak persembahan milik kami-kami.MIS SIV bersuara jugak..adelah sekali due die loyar buruk dengan aku.kire ok diajak melepak budak ni...cool..semua best.usik mengusik macam dah lame kenal.gelak macam nak pecah..haha

thanks pakcik MAMAI kerana payung kami di secret recipe.=)

**********
lepas hantar RAZMAN untuk naik bas balik ke raub,langkah kami iaitu AKU,JEN dan CIK CUMEY diteruskan ke SUNWAY PIRAMID untuk bertemu PARAXIXTH.kami lepak di A&W sambil berborak borak sekali lagi macam dah lame kenal...paraxixth nampak macam segan tapi masih boleh diajak berborak..comel orangnya dan seorang yang menjaga personaliti dari pandangan aku...nice to meet u...

**********
dari SUNWAY dalam pukul 930pm..CIK CUMEY selaku orang kuat aku semalam dah janji nak hantar aku sampai UNITEN..sebelum tu kami mengambil kesempatan untuk layan karoke dekat ALAMANDA..niat hati nak nyanyi sampai pengsan..tapi kami boleh book 1 jam je semalam.layan je la...kami bertiga sekali lagi jadik gile..sempoi,rilek je memang macam dah bertahun kenal..CIK CUMEY memang sangat nice in real.serious.JEN mula-mula je macam serious..lepas tuh cam haram.haha...layan lagu-lagu jiwan...suara aku jangan cakap lah.haha..tapi JEN punya suara..damn!!!sedap weh...macam artis.hehe

perjalanan berakhir jam 12.15am...
**********

begitulah perjalanan aku seharian bersama para blogger semalam.kenangan yang dikutip dalam sehari..telah kusematkan dalam diari hidup...itulah mereka.siapa mereka disebalik kata-kata..sedikit sebanyak dapat aku perhatikan..berkongsi cerita,gelak ketawa,tolong menolong..payung memayung...macam dah lame kenal.indah..ukhuwah itu sesuatu yang indah...terima kasih buat semua yang sudi hadirkan diri semalam.

semoga dengan bertemu kalian dapat ku kutip sedikit senyuman dan bahagia itu..dan akan kubawa bersama untuk pulang ke bumi auckland...simpan burung kiwi dan souvenir tu.kalau aku jumpe dalam longkang,tak lain tak bukan..kerja korang lah.aku lempang nanti.haha.

buat para blogger yang turun SAJAK MARATHON di sekitar pasar seni 430 pm pada hari sabtu ni..aku juga ade disana..dan pada mereka yang join BLOGGER GATHERING di GENTING pada 19 dec ni...beware.sebab aku takut bas tuh runtuh dengan kehadiran LUMUT,RAZMAN,CIK CUMEY,JEN dan MINT..haha...

sekian.thanks semua..=)

63 comments:

cik CumeY said...

hahaha

cik CumeY said...

wahhhh..aku jadik first! aku nak tambah kiwi besar! bagi cepat bai! aku ngah apdate nie...tapi aku bakal amik 3 post kot

hahahaha... soo kalo ko nak bace keep apdate...

aku tak bole tulis pendek2..sumpah aku tak mampu! hahahahaha


serius best jumpe ko semlm...
semoga lepas nie kiter dapat meneruskan segala kegilaan kita lagi..


wei..ko tak citer pon skrg ko berscandal ngan jen kan??

taik idong jen wat lumut jatuh cinta..hahaha

lumut said...

cik cumey..

lu makan taik banyak sangat..sampai mereng sekarang...eh bukan wa yg jatuh cinta ngan jen..tapi jen yang termakan "burger kangkang" semalam sampai die rindu wa....haha...

weh..
ko tunggu sikit hari lagi..
"awek" jen datang menerjah..hahahahah..
tak sabar aku nak bahan jen dekat genting nanti....

to awek jen...lu rilek je..cik cumey memang cumey dan jen pon berskandal dgn cik cumey...haha.

aku tggu entry kau!

tiniey said...

duhh..bestnya korg~nsbla ak dok kat new castle ni..bukan bleh join pm :(

Lifesaver said...

perghhhh!!!dgr cter ko pon aku dpt byg betapa gempaknya event korang

ween said...

wow! BEST nya :) Lumut. kau stay KL sampai berapa hb?

cik CumeY said...

aku dah hapdate part 1..korang zalim..dera aku tulis panjang2..


semua orang dera aku...


srooott

piNky LuCiA said...

waaa...mcm best je...huhu.. =)

jen - jen punye cite said...

then kite habiskan dengan

SUMPAH BEST LA SYIAL!!!

ok



bye

jen - jen punye cite said...

kita mulakan dengan hahahahahHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH hahahahahahahaha

jen - jen punye cite said...

last!aku hensem


ok!

silakan korunk terjun lombong plis...

(aku tau da ayat korunk!)ceh

jen - jen punye cite said...

hahaha..best dowh!!!!aku xtau nak komen ape!!aarrgghh.....!!!gile2...ok..jom mnyelam dlm mangkok jamban.blup2

*Miss Geli^ said...

nama akak mana??

kan akak ada pegi midveli jugak..tapi g tengok wayang la..tak adil...akak pakai baju kaler ijo jugak....ni menci ni

cik CumeY said...

jen == terjun lombong...siyes terase..hahahahaha

Razman said...

haha..akak geli stil xpuas hati..aku kecewa jpe kejap sgt smlm, xsmpat ngorat azza..haha..

g genting nak pakai baju kale pe lak syg?

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

lumut korang memang best la semalam. naseb bek kte sempat naik bas huhuh. klu tak kena tido kt terminal 1.

siggplus said...

paraxixth pemalu?pui!

Daffodil D said...

mak aih, lenguh mata aku bace entry ko nih lumut..ha ha

ps : ada jodoh berwarna hijau mungkin? ;p

jen - jen punye cite said...

boxer aku ijau xde aku kecoh pon

kEy said...

ahakZZ...best2!
ceh! paraxixth tuing pegi tak ajak haku!
report kat mak kang!

muhdzahari said...

baru lepas meninggalkan kuala lumpur beberapa hari. huhu..

tapi kalau ada kat sana pun tak join juga kot. tak biasa kawasan berkenaan.

nursarah said...

kuciwa sebab tak dpt join!

mamai said...

lumut pasal pakcik tak dapat nak ngorat korang semua semalam...pakcik ngorat awek secret recipe, tu dia bagi diskaun rugi lu tak order kek....

seroja jingga said...

korang pegi genting ke?
mesti gamat lah

caluk@cencaluk said...

sorry lumut x dpt borak lama2 kena kejar masa kih, btw thanks pisau pencucuk perut tu ha ha.

timah said...

haha

lumut said...

to TINIEY,
nnt boleh join..hee....best smalam..

to LIFESAVER,
memang gempak weh semalam..serious...hehe

to WEEN,
aku stay kl insyaAllah smp ahad...=)

to CIK CUMEY,
hahaha...best gile ko update..detail!!!!

to PINKY,
sangat best pinky!!!hee

to JEN,
best gile jen..serius!!!aku x sangka jumpe kau..lpas tuh jtuh cinta...lepas tuh "karipap" ngamuk.hahaahaha

to MISS GELI,
ala..nape x rodger..

to RAZMAN,
haha..pakai bra kale putih ok x syg?haha

to NOTSO,
sian kat kau dtg dr jauh....ko senyap sgt smalam..tp mmg best smalam.hehe

to SIGGPLUS,
haha,,,die segan kot,,,erk.

to DAFFODIL,
adeh..sori2...itu dah pendek da tuh..haha..jodoh taik kucing...aku bkn taste razman la.dan razman mandul.haha

lumut said...

to KEY,
die dtg sorg je smalam..hehe

to MUHDZAHARI,
ala,....dah gerak ke..huhu

to MAMAI,
hahaha..bagitau jasmin pakcik.haha

to NURSARAH87,
ala...jmpe nnt ok..hehe

to SEROJA,
pegi..runtuh lah!!hehe

to CALUK,
eh xpe..faham..best dpt jumpe..hehe

to TIMAH,
haha juge.

Jard The Great said...

heheeh... kenangan indah sblm balik sambung blaja ek..

SUXX said...

wah ada yuran penyertaan. blh terserempak.

oranglidi said...

Secret recipe mahal.

oranglidi said...

best oo. tahniah lu smua dpt jmpe. wa tgh sibuk membanting tulang keja sawah2 dan bertani.

lenkali meh la ganu ni. kl saje watpe, x dangerous. hehehehe.

(komen same dengan kat blog2 laen.)

maiyah said...

fuhh.. menarik korang punya jamming.. nyonyi sakan bernada2 lagik.. lumut lak tone apa? :D

lumut said...

to JARD,
tau xpe..indah time bercuti.pengalaman jmpe blogger,hee

to SUXX,
adeh..mane ade yuran penyertann la..hehe..tersereempak??hehe

to ORANGLIDI,
mmg mhl..tuh mls nak paw mamai sgt..haha

to MAIYAH,
ring tone buleh x??hehe

ber_u_wang said...

rasa macam remaja bila jumpa ko orang semua

gee carmen said...

LUMUT...
aku nk jumpe kau gak...
hmm.. sabtu ni ko g mana ek??

wong ah ian said...

x sound pun nk g almanda..aku baru nk tunjuk kehebatan aku kt ko haha..

Anonymous said...

i kat uia~!!!
kya!!!!

Anonymous said...

i kat uia~!!!
kya!!!!

Anonymous said...

i kat uia~!!!
kya!!!!

Luna said...

i kat uia~!!!
kya!!!!

Luna said...

i kat uia~!!!
kya!!!!

Luna said...

i kat uia~!!!
kya!!!!

.rafiq. said...

best shiottt. mari robohkn genting 19 nih. haha

oranglidi said...

Wa dah tngok gmbar kat blog beruwang. hehe. mahal tuh.

HEMY said...

sume masuk air...moh kita mandi air terjun sabtu..alang2...sume masuk air punyeeee

beautiful_rose said...

wahhhhhhhh bestnye korg semlm..rugi aku x join kalo tau lah,mmg aku mintak cuti gak lah kt doktor kesayangan ku itu.... =p

ain said...

sumpa best gile.jumpe kat seroja jinga mesti best an.aku trignin jumpe die dowh

CinTa Lea IxoRa said...

waaaa..best nyer jumpe ramai2....
bile la dpt jumpe lumut ni.. dh la duk jauh..huhu
untung diorang dpt jmpe.. hee

siv said...

hahaa
ko selalo2 la balik malaysia weh!
;p

zia said...

klu ke genting jumpa wa arr..wa keje sini beb..

saya; AISA. said...

tak dapat join T__T

e. indah said...

punya syok blogerz lepakz2 ...nice ...

: )

Kapten said...

gambar kat blog beruang yg menarik tu
haha

mier@merr said...

aku trus skip smpi bwh..xnk bc komen2 korg...jelesssssssssss

kawie2020 said...

rugi siot aku x ikut.. kalau x bleh makan free.. hahahahahaha...

p/s: aku dah agak dah gambor sape kt pakcik beruwang tuh.. hehehhehhehe..

paraxixth said...

ade cerita sebab ape aku jadi malu

UglyPooh said...

sronoknye korang...:-)

chotz said...

ada entry khas tuk hang!!

chotz said...

ada entry khas tuk hang!!

Fhad said...

pundek.. seyes aku jeles x dapat kuar.. tambah2 ko g alamanda x ajak... wahahahah.. macam aku ade je.. xpe2 aku dgr sore ko dalam tipon aku taw ko comel.. wakakaka.. sorry x dapat jumpe ko rabu malam tu..

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

senyap sebab klu kte bercakap korg takkan berapa dengar haha.

dari kite seksa telinga korang bek kte senyap :p

alvin takda umah harga 8juta said...

aku dgr cerita azza jumpa cinta masa ni..