Wednesday, December 23, 2009

jatuh cinta

sikit-sikit nak jatuh cinta.kenapa mudah sangat?

mereka tanya aku..selalu bertanya pada aku...
"kau jatuh cinta ker??"
dah tak ada soalan lain ker?

jangan jadi kan jatuh cinta itu satu hobi.letak kan lah sikit nilai yang berharga terhadap cinta itu sendiri.jangan hari ni kau hilang cinta,esok kau dapat cinta baru...jatuh cinta bukan macam makan.sebab makan itu rutin.dan cinta itu bukan macam beli gula pasir,kau boleh dapat sekilo gram dan minta saja bila kau perlukan.cinta juga bukan setaraf taik mahupun sampah.kau boleh buang dan sepak sesuka hati.

kalau belum bersedia untuk jatuh cinta.jangan cuba.
jangan jadikan jatuh cinta sebagai pengganti mahupun sekadar mengisi kekosongan jika kau belum benar-benat bersungguh.fikir dengan akal bukan dengan otak.kalau kau guna otak tanpa akal,nanti takut kau disamakan dengan haiwan.

bila kau berkawan dengan dia mahupun kamu-kamu itu.berkawanlah dulu.jangan nak berharap dan mengharap dan beri harapan lebih dari kawan sedangkan kau belum mampu untuk itu.

jatuh cinta bukan lesen untuk kau berpegangan tangan.
tapi KOMITMEN HATI.

p/s:aku dah cuba selamatkan cinta kau dan dia...tapi aku gagal.aku ini belum berkahwin.tapi selalu dijemput untuk selamatkan pasangan.hebat kan aku?maaf aku bukan riak.

47 comments:

jen - jen punye cite said...

1st!!ooooyyyeeeeaaaahhh....

ah.......lega

jen - jen punye cite said...

ai...emo je...

cik CumeY said...

ces jen!!!!


taperlah mut...


cinta nie terlalu rumit kan?

tiada siapa tahu ape itu sebenar cinta..sampai lah kita sendiri jatuh cinta...



ada yang cinta bertahun..tak berjodoh..

ada yang berkahwin baru bercinta..kekal..

ade yang bercinta ... pastu berkahwin..tak kekal..


kan sayang?


cinta itu indah..
cinta itu menyakitkan..


tapi tanpa cinta ibarat manusia tanpa jiwa...


oh..kenape aku tacing nie..

NuR said...

ada org penah kata
kalo kita memudahkan urusan/menolong org lain, satu hari nanti Allah akan permudahkan urusan kamu..

emm..citer kat atas tu. teringat kat lagu stacy-pakai buang.

erk..tersentuh dgn kenyataan cik cumey
bercinta bertahun tapi takde jodoh..
huhuuuh..isk..isk...

aLeen aVriL said...

mut naper nih mutt??

mamma mia! said...

wargh! dokter cinta!

siv said...

aku suka mr chenta.
eh tak!
ekekekee

lek weh~

avid gunner said...

woa..ada bakat jadi doktor cinta kat kolum magazine nih..hehe..

fiD said...

tengah jatoh cinte la tue,,,

Jard The Great said...

chenta...... ade chenta monyet.. ade chenta sejati...

persoalannya..

"how often do you meet the RIGHT person?"

biar sekejap perasaan chenta itu... biar tak berkekalan.. tp hadirnya chenta itu.. just makes life more beautiful...

"tersungkur bangun lagi......... komplikasi duniawi.... sedar diri ku hanya org kecil =)" dari lagu wani ardy "org kecil"

wong ah ian said...

selamatkan cinta kita "kami" jugak =P

woi jen..ko punye msg buat aku termimpi tuk berair celah jugak..celaka..mlm ni kita msg lg ye..

haha

jen - jen punye cite said...

cinta ni mcm monyet..kalau bercinta,slalu bergayot.

xcaye tnye cik comey.die suke bergayot.

mamai said...

cinta itu datang bila kita ada perasaan cinta itu...

tapi jgn leka antara cinta dan nafsu

intanurulfateha said...

.hebat2
.10 markah utk lumut ;p

Mr.Chenta said...

heeeee....
suka ni

betul2
cinta bukan mainan
tu sbb kita single je ni
wakakakaka

padahal tak reti ngorat
wakakaka

ber_u_wang said...

chenta? mende tu kuih ke bubur..?

cik CumeY said...

en jenjinjon :: ok..benci!

jen - jen punye cite said...

itu la kuey tiow goreng lembab

Ju Asu Ra said...

cinta pada yg Satu lebih afdhal..=)

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

love suck~!!!!
tpi aku suka ngan ape yg kejora kata~
tu lae WAJIB

Daffodil D said...

bercinta pas tawen la..

ps : bercinta sama i mahu? ;p

enuLwanie said...

cinta pandang pertama wujud ke?

si kosong said...

lumut..sama je kita. gagal nak selamatkan cinta sorang kawan tu.aii,gagal lagi~~

ahchOng's said...

aku suka burung kiwi kasut tu.
eksotik fantastik bombastik mista loba loba..
JUAL KAT AKU WEH!!!

ezany said...

boleh jadi pakar kaunseling kot.. hehe..

siggplus said...

cinta mcm tak seronok je

♥chentatiku♥ said...

♥chentatiku♥

Anonymous said...

lumut ade jatuh hati ker?hehe

mendatak hijau said...

aku xpercaya..CINTA

miNt said...

ah!
ko memang riak.
ak pun salu dipanggil menyelamatkan orang dan menjahanamkan orang.
ak tak riak pon.

hahahahahaha..;DD

Ismi F. Chya said...

jatuh cinta bukan lesen untuk kau berpegangan tangan.
tapi KOMITMEN HATI.

suka ini :)

iyllienaz said...

betul la mut..klo xbersedia utk bercinta, xyah terlibat lgsg..sekadar utk mengisi kekosongan hati, nant hati org laen yg beri penuh komitmen yg sakit..nape sblm becinta xpikir kan hati dan perasaan org laen..

argh..emosional plak aku..

Kapten said...

aku sependapat dengan ko
tp betul gak cakap cik cumey
cinta it's unxpected
tiada syarat yang tetap untuk jatuh cinta

ain said...

ayat cool!
cinta komitmen.btul.taknak komit.lupekan jela

sharamli said...

asyik jatuh je..bila nak bangun

Aku Beskot™ said...

ak hny bley bc..
x layak nk mmbicarakn perihal cinta..

seroja jingga said...

kene tengok keadaan lah.! kadang2 kita perlu jadi selfish mut! i think u have to learn to be a lil bit selfish!..sebab bila terlalu memikir kan orang kita jadi sakitz!

Fhad said...

hanya aku taw nape entry ni wujud dan untuk siapa entry ni ditujukan.. papepun mutt ko da wat yg terbaik.. now fokus ngn study plak.. hal dorng dah xleh wat pape kalo dorng sendri xleh nak wat pape..

CinTa Lea IxoRa said...

kamu mmg hebat syg...
;)

Mrs Camillo said...

aku setuju pasal, jangan memberi harapan kalau tak mampu. :')

kerjaseni said...

kalau semudah itu menyatakan rasa cinta, murahnya nilai cinta... kalau dah murah nilai cinta, kenapa masih ramai yang menyesal bila dah terkena?

"good things no cheap, cheap things no good" (penyewarumahno12tamanriaarauperlis '00-'02)

maira said...

suke entry nie dowh~
pandai kau buat..


bkn semua org ada bakat menulis..=)

lumut said...

JEN,
bukan emo la..meluahkan je..hee..1st ye?hha

CIKCUMEY,
ko kan kaunselor part time..sedar x?hehe..pehal lak ko komen lepas jen?janji aper?haha.dah.lu jgn nak tacing2..lempang kang..

NUR,
yup..aku juge bercinta bertahun.,.tp bukan jodoh bukan.cukuplah.move on beb.

MAMMA MIA,
sape?kau ke doktor?hehe

ALEEN,
aleen,aku syg ko.enough.ko dah tau.

MISS SIV,
ko gedik.lempang nak?kami dah main raba2.saje nak bg ko sakit ati.hahahaha

FID,
aku ker?haha...serkap jarang x elok beb.

AVID,
hehe..leh jadik pendapatan sampingan kan?

lumut said...

JARD,
wah jard..suke betul dgn kata2 hang.hee

AH IAN,
hahaha..ko basah2 ek ian.lempang kan..selamatkan cinta kami.hahaha.x habis2.

MAMAI,
nafsu lah segalanya.jgn kecundang cinta krn nafsu.thanx pakcik.

INTANURULFATEHA,
10 je ker?bukan janji 100 ker?haha

MR.CHENTA,
blaja ngorat dari fhad dan ian yang sewel tuh..korang best.

BERUWANG,
lauk pauk cinta tuh..

KEJORA,
aku sokong.sangat setuju.faham.

AYIDEADWISH,
aku pon setuju.semua org setuju.namun jgn lpe pada lumrah hidup perlu berpasangan bukan.hee

DAFFODIL,
u nak i ker?awww..

lumut said...

SI KOSONG,
kite same2 gagal ker?tp kite dah cube kan selamatkan mereka.

ENULWANIE,
wujud..cume pandang pertama susah nak dpt balasan.i mean 2 hala susah nak jmpe...hee

AHCHONG,
ko nak burung kiwi??
aku ade yg souvenir la.bkn yg idup beb

EZANY,
haha..part time ke?=p

SIGGPLUS,
dalam dunia ade yg sronok ade yg x..kene pandai handle.

ANONYMOUS,
ko rase?

CHENTATIKU.
eh aku x plagiat ok.haha

VILDA,
adakah anda sdg menyanyi?hee

MINT,
aku memang riak..oo yeah~~~
g mati kau mint.hahahahaa

ABCDE,
thanx sbb suke.rmai yg pgg itu sbg prinsip.adoi.

IYLLIENAZ,
kau jgn emosi beb..nnt berjangkit plak.hee

FATT,
tp jgn mudah sgt jatuh cinta.aku bukan kate x boleh.fhmkan betul2.aku pon ade gak ape jtuh cinta.hhahahaha

RAUAIN,
hee..thanks..aku tulis je ape yg aku suke.komitmen best.tp susah.

SHARAMLI,
maksud ko bangun cinta?haha

lumut said...

SEROJA,
hee..jom jadik selfish nak?=p

BESKOT,
kau x layak?ke kau tak mahu?

FHAD,
hehe...penuh makna komen kau tuh.wahahah..

CINTA,
aku hebat?erk..aku bukan superman tau..aku bisa nangis.haha

MRS CAMILLo,
sakit beli bg harapan.sakit lg bile tggu harapan?

KERJASENI,
penyewarumah?kamu duduk arau ker?

MAIRA,
hee..thanx babe...=).bagus kau suke.

Lifesaver said...

jgn mudah jatuh cinta