Monday, December 14, 2009

hey perempuan,oh isteri..jangan jadi setaraf "babi".

---aku baru pulang dari MUAR.dan selesai sudah trip pergi bertemu kawan-kawan sekolah,UNITEN,dan para BLOGGERS....blogger yang aku jumpa sepanjang perjalanan adalah:


mintak maaf tak sempat nak jumpa semua..lagi satu aku nak sound siap-siap..aku bukan nak berlagak bagus or nak budget famous..aku pergi jalan-jalan jumpe kengkawan pon sebab cuti aku sangatlah singkat...lepas ni ntah bila aku dapat balik lagi....DAN...maaf kepada blogger2 yang terasa sebab aku tak datang komen kat blog korang..sebab aku dekat luar...susah nak komen semua..


---maaf buat bloggers sekitar MUAR sebab tak sempat nak bertemu muka.bukan tak sudi,tapi masa mencemburui...

**********
marah??
tak aku tak marah...tapi aku kesal.
kenapa kau jadik macam ni.kenapa kau berubah hari ke hari.
kau perempuan yang bergelar isteri.
tapi hakikatnye kau menempah untuk setaraf "babi".
jijik bila kau menderhakai si suami.

kalau kau belum bersedia untuk memikul "title" si isteri..
janganlah menggatal untuk berlaki.
ni bukan main pondok-pondok la sayang...
bukan main "couple" dan "clash" macam dulu.
jadilah lebih matang.fikir satu persatu.

sana sini kau menjaja.tapi kau tutup "buah dada" kau sendiri,
kau cerita "kemaluan" si suami.
tengoklah,betapa kau menempah taraf "babi".
derhaka tau tak..
aku sedih.
marah???
langsung tak marah...
tapi aku kesal....

perempuan,janganlah gelojoh.
ini bukan mainan....tolonglah..
hormati suami...bersedialah untuk berkongsi.
mana pergi "cinta" yang dulu.
saat jejaka dan gadis bergurau senda.
saat kau berjanji untuk mematuhi.
saat kau senyum manis untuk bakal suami.

tapi hari ni dia suami.
kau pula berlagak lalu menjadi jijik.
janganlah begitu perempuan.
kawal lah emosi.
tolong jangan menjaja lagi??

aku benci "perempuan" tempah taraf "babi".

p/s:lelaki....pikul lah tanggungjawab sepenuhnya.jika belum bersedia...usahlah tergesa-gesa...sedih kenapa perkahwinan seringkali dipersenda.cilaka.berat sangat rasa hati untuk berangkat pulang ke AUCKLAND dalam masa 17 HARI LAGI....

43 comments:

cik CumeY said...

huh

Wanie-san said...

ok..ak xsedia lg jadi isteri....huhuhu

enuLwanie said...

jap jap!
blh tau ni psl kes pe?
sy lmbt pick up ckit!

NuR said...

enjoy dulu sementara masih bujang..
dan perkataan enjoy tak bererti perlu lakukan aktiviti melampaui batasan..

lumut,
harap2 umur kita semua panjang utk ketemu lagi dgn kamu pada tahun title muvie itu..

cik CumeY said...

huhuu..

itu yang buatkan CC belom beri komitment..

sungguh..

tapi xperlah..

kita belajar sesuatu di sini..

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

ko sure ke tu perempuan?

iyllienaz said...

haih..btol la..bukan senang nk jadi isteri yg taat..kena pikir masak2 b4 nikah..bukan perkara yg mudah..

sharamli said...

ceraikan je la

oranglidi said...

hm.

suami isteri.

mier@merr said...

huhu..aku pon lom ready..

berat tanggungjawab kite ni...

nursarah said...

tu namanya tak bersyukur dgn anugerah perkahwinan.

abe long said...

perangai cam budak xpe..
asal akaln jgn mcm budak..

aLeen aVriL said...

salam buat c Lumut-member baru aku nih..

aku nk kater aku bersedia sgt tuh xde ler jugak..tp klu nk pikir ketidaksediaan diri tuk bergelar isteri..smpai bile2 pon aku ase aku xkan pernah bersedia..

tp aku ase jodoh aku da makin smpai*waaa nk jugak btau*...aku akn cuba sebaik mungkin tuk tidak memalukan pasangan aku nnt...

tp pd pasangan aku tuh-aku tahu die pon layan blog-silew ler btanggungjawap jugak...

pesanan aku pd yang bakal bkhwin....terutama pd lelaki..jgn mulakan buat hal,kerna wanita itu selalunya bdendam maka wujudlah pegangan "kau bole aku pon bole buat"..
hahahahaaa...mcm pegangan aku sorang je..huhuhu.
lumut nnt amik gmbar bebyk mase kt genting...

okeii celamat mlm..salam...

aloy_paradoks said...

terima kasih sbb datang,,, kalau ada gambar lebih tag tag gua kat fesbuk- aloyparadoks@yahoo.com, sbb gua kekurangan gambar....

hans said...

betul la tu
sebab tu jangan kahwin awal2 kalau rasa diri nak enjoy lagi kan?

beautiful_rose said...

sbb tuh aku x nk kawin lg x sedie lg pon...takot x mampu nak pikul tggungjwb besar tuh.lgpon byk mende y aku kne belajar seblm tol2 jd isteri.......

piNky LuCiA said...

lumut.. ko nak marah siapa ni...

aku harap aku tak kan jadi isteri yang macam tu.. huhu.. moga Allah makbulkan doa ku..

hisham said...

mmg berat nk pukit tggng jwb nk plak bini gemuk...

misz benida said...

mmg jenjalan habis ni.

maiyah said...

sapa gerangan pompuan tuh :(

siggplus said...

nanti aku sediakan la mas kawin rm300 tu

i'msosupernotcool said...

x..
gua x marah..
gua ilek je..

mamai said...

dah balik ke kuala pilah ker...pakcik harap lumut enjoy cuti nie...

bila cinta di tapak kaki inilah jadinya...

Kapten said...

erk! bujang ajer lah

Fhad said...

aku xnk kawen ngn babi.. tapi dulu aku terkapel ngn babi mase dekat UPM dulu.. hahaha... Babi tu merangkap X aku yg penipu.. dah nak kawen leh lagi kapel ngn aku.. so die mmg setaraf babi la kan? hahaha

Lelaki Ini said...

uiks!!

bahase..

takot gilew..

tahniah buat pompuan taraf babi ithu!


hehehe...

jane said...

btul...
mana blh mcm ni

aku ckup bnci pe,[uian mcm ni
dah kawin tolong la jaga rahsia umah tgga sama2..

jgn suke jaja yg tak elok sana sini...

Ya Allah..smg kita sama2 betul2 brsedia
kalo blum bersedia mental n fizikal jgn la kawin lagi.. tu je

sekian
haha

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

sian babi takde kene mengena hal ni~
yg salah pompuan tu lor~
huhuuu~

tu da taraf setan~
bukan babi~

wahahahahaaa~~!!

aku suker gile bile ko komen kat blog cik epal aritu~
mesti barai terbakar ati dia
wahahahaaaaa~

ber_u_wang said...

single is hepi....

Lifesaver said...

sapakah perempuan itu?

cik GULA-gULA said...

LUMUT:)
NO 1:) senyum plz!!

no 2:)
ade banyak jenis pompuan woo kat DuNIA..ade yg berkepala 'BABI" ..ade berkepala 'FAIRY'..



TAK SEDIA NAK KAWEN..
NAPE GI TERGEDIK2 NAK KAWEN..

ADOO...MANA LETAKNYE SYURGA SI ISTERI??

syurga isteri kan bawah tapak kaki suami..


p/s:) aku doakan ko, aku, cc, azza, told le hejaw, dan sume kawan2 blogger kita supaya jadik bakal2 isteri yg solehah dan taat..tak membogelkan maruah suami:)
amin...


(WAA..TUINGGI DOWH CITA2 AKU!)

Daun Bidara said...

eh takut ni

.rafiq. said...

terok dah ni kalau pmpuan camtu. laki tak cukup kasih syg.

oranglidi said...

17 hari lagi

Fara said...

Btol tu lumut!
hal rumahtangge tak elok jaja kat org laen!

wong ah ian said...

haihh~

kadang2 aku rase nak kawin ngn pompuan yg sekufu ngn aku..sebab aku tau aku jenis cmane..

penatla pikir benda nih..

nadirah_nor said...

ukh takot arr nk kawen klu cmnh..
agagag

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

haii cik lumut... teringin mabu jumpe kamu ari tu..tapi hurm.. aku busy..
wawawawawaw
melepas...
ehhehe...
popular babi.. tapi siyes cakap..
mang dasyat pompuan dalam cite diatas

rizputra7 said...

ayat2 metafora yg begitu tajam sekali...rugi ler tak dapat jumpa kamu cik mut...entah bila boleh bersua ngan kamu...

Faarihin said...

mut.. ang marahkan sapa ni?
moga dia akan mendapat kesedaran itu..

dan minta dijauhkan perkara2 ini dari kita semua..

gua pun tak bersedia lagi beb..

mari enjoy dulu.. huhuhu.. (^__^)

mut.. aku doakan ko sntiasa slamat dunia n akhirat..

'AQILAH said...

belum bersedia lagi..

intanurulfateha said...

.g muar area mne?
.i duduk muar kot~~

Nurul Harun said...

uhhh.
**pegang kepala otak dan lutut**