Friday, December 25, 2009

apa yang lu harapkan dari wa??nak tunggu ke entry on 31dis?

berapa kali wa dah sound,wa tak pernah nak harapkan orang suke wa la..dan wa sikit pon tak pernah nak halang orang benci wa.sape pon wa...inilah wa...

ape yang lu orang harapkan wa update dalam mase 5 hari lagi wa nak kene berambus dari tanah tumpah darah wa???ape yang lu orang harapkan wa update dalam mase 5 hari untuk wa pergi ke bumi bangsa asing tu??

wa bukan emosional.
tidak emosional.
tapi wa "rindu" semangat wa yang dulu.
wa "rindu" beb...
wa "rindu" sangat..

tapi wa tau..wa kene berambus jadik orang "baru".
"baru" dari segalanya..

wa teringin nak buat entry buat blogger2 yang cube nak buat wa hepi hari demi hari...semalam mereka sanggup turun seremban sebab wa dah sound tempat paling jauh wa boleh pergi dalam mase 5 hari ni adelah seremban...dan menjelang hari ni...tempat paling jauh wa boleh pergi adalah kuala pilah.tadi pon ade lagi blogger message cakap nak jumpe wa sebelum wa balik 31 dis nanti..

terharu wa beb.apesal korang layan wa baik sangat sedangkan wa baru je korang kenal.wa ni jahat.macam penjenayah..xtau ke wa jahat.jangan lah layan wa baik sangat.wa terharu beb.

semalam juge,3 orang blogger secara rasminye dah datang umah wa siap tangkap gamba depan umah wa.lepas tuh siap pergi kampung umah nenek wa.salam mak ayah wa.makan satay yang nenek wa buat,makan durian tangkap2 gamba...

tau tak wa happy?
tau tak wa terharu korang layan wa macam ni.

masa kat genting,
berapa ramai orang yang cube nak dekat borak ngan wa.dan berapa ramai jugak yang kecik ati ngan wa sebab wa tak sempat nak bagi perhatian dekat lu orang..dan berapa ramai pula yang hanya perhatikan wa dari jauh.dan berapa ramai yang pulang hampa dengan tingkah laku percakapan wa...kiralah sendiri berapa ramai.

namun,
wa tetap happy bila ramai orang berukhuwah,jadik sahabat,jadik teman,kekasih.. bila wa cube jadik jambatan nya.wa tak harap kan ape2.dan jangan sesekali lu orang nak tacing ngan wa.pergilah bergembira.grab ape yang lu orang ade sekarang ni.wa tak de pape nak buat lu orang hepi.tapi paling tidak wa cube hari demi hari.

lagi satu,
wa bukan tak nak buat entry lebih-lebih berkaitan dengan blogger yang wa jumpe.cume...wa tak nak blogger yang wa tak pernah jumpe rasa hubungan alam maya semakin terbatas.wa tak reti nak terangkan.tapi wa pasti ade diantara lu orang yang fikir wa amik pandang dan amik kesah blogger yang wa jumpe je...

sampah sarap siapa yang cakap macam tuh.
jangan cakap cmtuh beb.selami balik ape tujuan wa berblogging.
eh,silap.selami balik ape itu blogging dan alam maya.
tujuannya?

wa menulis bukan untuk berdiri hebat di gah-gah kan.
bukan nak duit nuffnang berkepok dalam poket wa,
jujur wa cakap.wa tak klik butang follower untuk blog yang wa bace hari-hari,dan wa pon x klik back iklan nuffnang lu orang.wa selfish kan?terima lah wa selfish..

tapi wa tak kesah kalau nak belanja lu orang makan kuey teow mahupun cendol walaupun wa tak klik nuffnang lu orang.jadik jangan nilai orang dari ape yg lu nampak luaran.

sebab lu pon bukan lah yang terbaik.
kita ni biasa-biasa.bukan yang terbagus.
ade orang masih tanye wa,"adakah lu sedang jatuh cinta?"
kalau ye kenape?kalau tidak pon kenape?
kalau ye pon,wa tak mengharap cinta wa dibalas.wa tau wa siapa.
kalau tidak pon,wa tak desperate untuk mencari.wa tau wa siapa.
rileks sudah..jangan jadik bodoh nampak gersang.
tengok wa dah merepek.
ini ke yang lu harapkan wa update dalam mase lagi 5 HARI ni?

p/s:
semalam wa lepak ngan ian,fhad,aleen,mr,chenta dan loki.pergi terjah mereka.mereka ade gamba dan cerita yang menarik mungkin yang keluar dari lubuk hati mereka..gambar semua dekat mereka.

lagi senang hidup low profile.

entry keseluruhan on progress,
sangat tak berbaloi korang baca.
dan wa pesan awalawal..
tak payah tunggu entry on 31 dec..
hmmm.wa mengeluh.

malaysia-goldcoast
[lcct,31dec 930pm]
goldcoast-auckland
[1 jan 630pm]
auckland
[2 jan 2010]

62 comments:

'AQILAH said...

ramai dah jumpa kau lumut..aku belum jumpa kau lagi...huh

shazruls said...

lu mmg bes...wpun xbrp mengenali..kita tak perlu cari kelemahan org yg pasti kelemahan diri sendiri lebih nyata...dua mata dikurniakan utk mlihat kebaikan org dan satu g untuk lihat keburukan sendiri..take a good care out there

abe long said...

ambik tapak kaki tertinggal jap

Boneka tak sakit said...

hahah bapak glmer ko lumut! hahaha jgn emosinal diorang yg tak rasional ko bukan icon nasional :P

apa2 pow! aku tak pernah harap apa2 kat ko lumut! kdng2 pown aku baca blog ko!!

cuma aku rasa sedikit terhutang budi! sebab ko menceria kan dunia blog aku!

menemu kan aku dgn gayfriend2 aku!
:P

SO YOSH!!!
serius laa tak best ke jadi glmer? hahaha

nursarah said...

aku tak pernah kisah ape2 pasal dunia blogging nih...



mungkin sebab byk lg hal, yg perlu aku kisahkan..huuu

sayu=pilu said...

hehehe lumut emo sungguh aku baca dlm hati nih pun berdrum2 jantung aku berdenyut weh.... nasib tak da sound effect jer tau.....

lama aku tak dtg aku pun ada masalah beb.... saki woooo bila hati ini dlm emosi....

aku nak jumpa ko weh tapi aku tak dpt kuar jauh dr utara beb.... mcm na nih yer....huhuhuhuhuhu

hisham said...

salam..i salah seorang yg memerhatikan u dari jauh..senyum slalu k....tk cre

bulanhijau said...

weiiiiiiiii
nak jmpe ko jugak..!!
ko da cam celeb plak lumut.
huhuhuhu

lumut said...

AQILAH,
hee...aku segan lah plak org nak jumpe..mungkin suatu hari nnt kite akan ditemukan.dunia ni kecik je kan?=)

SHAZRULS,
wa best?lu sempoi..wa suke tgk gaya lu mase main polar bear..lu dok bisik2 ngan hbz..padahal die polaber..time tuh wa usha je lu.lawak tol.hee

ABE LONG,
tapak je?jari kaki?

NURSARAH87,
jangan kisahkan sangat.dunia realiti dari sesak.serius.

BONEKA,
bagus kau suke kemeriahan yg aku sumbangkan sikit...tp itu sume atas usaha kau gak kan?sebab kau join contest tuh..hehe..aku on the way nak post adiah neh..

HISHAM,
u perhatikan i?
erk..serius segan...jgn2.hehe

SAYUPILU,
kite da makin jauh kan.rse cm jarang dah tegur..tp aku mmg harap nak mati dpt jumpe ko.namun ape kan daya..kite hanya mampu meranacang.syg..plis tabah ok.

ahchOng's said...

burng kiwi tu hanya sekadar pikce atau mmg anda yg ternak??
teringin nyaaaa..
nk berburung kiwi..erkkk..

ahchOng's said...

lumut..bila awk nk pulang plak??
belikan aku burung kiwi yg macam tu ya..kasut aku amat memerlukannyaaa..
pelissss~~berapa sj aku sanggup bayar..

sayu=pilu said...

biar jauh di mata tapi dekat di hati....

aku masih skodeng ko weh sebgai silent reader jer....huhhuhuh prob skit lah....tenet and adik aku yg ngadap lappy memanjang potong line aku jer......

aku pun harap dpt jumpa ko gak weh...siyes ckp memang tingin sgt2 mak peluk cium ko....ahahahahha kang marah si cc aku lebih2 ngan pasangan nya....hohohhooh

aku ada jer di sini weh.... tau perihal ko skit sebanyak buat aku kutip semangat yg pernah aku kehilangan dulu.....

lain tahun kita jumpa...siyes kalo ada rezki ko balik malaysia lagi kita buat gathering lak... k

mis u take care... ko beri aku kekuatan and aku beri ko keceriaan....heheheeh

doa lah smoga kita bisa berjumpa satu hari nanti.....

sayang ko lumut
kekasih alam maya
***jgn marah yer cc guro2 jer...

tiniey said...

chaiyok2 lumut!
ak bnci gler ngn lumut
rmai gler sayem lumut neh
so ak kna la jd hater..
bg blnce cket
pehhh..sdey la lumut dh nk ciao

tata lumut :(

lumut said...

BULANHIJAU,
aku celec?celec comot leh lah..haha..ko ni ckp je.aku dah nak blah dah.dem.

AHCHONG,
pehal lakkasut ko nak kiwi tuh..hehe...ko x dtg jmpe aku..mane nk dpt..hee

SAYUPILU,
ko skodeng aku..aku pon skodeng ko senyap2..hehe...aku bg ko kekuatan?ke ko yg bg aku..aku ni biase je...aku syg kau.kecewa nak mati x pat jmpe.hmm

TINIEY,
yes!yeay!ewah2...aku ade hater...hahaha...ko jgn sedih...nnt aku sedih berhingus lg..hee

ahchOng's said...

lumut..
sekarang now jugak aku p jumpa hang!!
ktna?ktna kita nk date ni?
katakan sj

misz_nierah said...

hoh, lg 5 ari lg ko nk blik? lol,sedih aku. asik melepas je peluang nk jumpe ko. weh,kiwi beb. ko jgn lupe lak,bln 2 nti ari penting utk aku. haha...ni nk pesan, jgn emo k. jgn emo cm aku. susah wo idup emo2 ni. pape pon, jage diri eh.

aku nk tunggu gak entry ko 31 dec ni. aku x kire! sbb aku ske cre ko tulis beb,bersahaja.

hans said...

aku pun seronok sebab tanpa ko aku xkenal blogger2 yg aku kenal skrg
semua sebab contest Lumut tu
hahaha

avid gunner said...

kang aku tampor gak kang..org layan baik2 pun kompelin...haha...

Azuan said...

wa tak kisah lu tulis pasal sape pun yang penting lu happy haha...

lumut said...

MISZ NIERAH
ko nak kawen ke bulan 2?adeh..cmne lak aku nak bg kiwi...mungkin balik lg skali aku bawak kiwi banyak2 ek.hee..comel la korang neh sume nak kiwi...aku sedeh la plak nak balik...tah x rse pape.kosong..aku x emo dowh..haha

AH CHONG,
ko trun seremban hari slase ok?

HANS,
baguslah ko pon seronok..syukur kehadrat illahi..=)

AVID,
ko nk tmpar aku ker??saje je la tuh...tampar ko balik nnt.

AZUAN,
lu pon ken ehepi..ok?

intanurulfateha said...

.dik, jage diri baek3 kt sane
.tringin jmpe kamu! ;)

rathiqah azmira rosli said...

weh,aku nak kawan dengan kau.


direct

rathiqah azmira rosli said...

lumut.

apasal nama kau lumut


apasal kau tak amik nama paku pakis ke

heh


weh trimas

ngoratlah aku,aku rela.
haha

Jard The Great said...

nk kiwi gak.. bole? =)

maiyah said...

keputusan di tgn anda.. undian ditutup skrgggg hehe :D

aNiSa hANg tUaH said...

suke care kau..

:)

Pensel Kontot said...

mut aku nk jupe ko mut...
tp mase sgt mencemburi aku mut...
aku igt nk anta k0 kat LCCT tp ade kelas
leh x aku nk wat permintaan dr k0 mut....

shazruls said...

tak sangka btui si HBZ turr talam dua muka(dlm game je),wa terperdaya...klu dpt tgk video sure lawak,polaber sebelah wa jerr...

bantal busuk said...

oi!
gua g ulu bendul,kuala pilah tadi.

beautiful_rose said...

salam...
lme aku x menjengah ke laman ko nieh agak kebizian skit.
ko dh nak balik ehh... aku tingin nk jumpe ko.tp pe le wt mybe x de rezeki aku kot.hope2 next time kite dpt jumpe mcm mber2 y len2........okay ko take care tau.jgn sedey2 lg ehh =)

seroja jingga said...

my dear sister..
cheer up ok..i can understnd..saat nak balik ni kan..well..we still fren..even kat mana pun kamu ade lumut..

mamai said...

till we meet again...mmg sukar nak lupakan kenangan bersama kawan-kawan pahit dan manis adalah lumrah kehidupan...

lumut said...

INTANURULFATEHA,
i will sis...uhh...ade lg nak jmpe..serius terharu.mase mencemburui bukan.nak tau sumtin?kamu sweet.haha

RATHIQAH,
nak kawan ngan aku x payah mintak izin...haha...nape name aku lumut xde jawapan la syg...aku nak ngurat kau neh...ewah.nnt tkot ko jtuh cinta ngan aku susah plak nnt.haha

JARD,
boleh2..tp kene dtg jmpe aku la.okei?serius nga menghitung hari.hehe

MAIYAH,
undian ape neh?nak kawen?hehe

ANISA,
cara ape yg ko suke?cara tidur aku ker?segan la..thanx anyway k,,=)

RUFF,
tau xpe.kejap je mase berlalu kan...meh la dtg lcct..eh jup.permintaan ape??nak suh aku ngurat ko ker?

lumut said...

SHAZRULS,
hahaha..die wat aku tergelak je time game tuh.cm siot je talam 2 muke..rilek je die.kalau ade video serius best woooo

BANTAL BUSUK,
lu pg senyap2 jadah ape.blah ah.

BEAUTIFULROSE,
xpe aku paham org bizi2..besar tggugjwb.heee...ko nak jmpe aku dr rituh aku dgt..smp la aku nak balik neh.majok la.menci.

SEROJA,
thanx sis...kamu pemangkin utk saye bangun..=)

Mohd Hazri said...

sehingga bertemu lagi.. jangan sedey-sedey k. anggaplah ni dugaan untuk percintaan kita berdua. ahak..
(aku suka kalau ian ngn fhad marah aku)

FarhanaDr said...

Ouh lumut.. Ko kan kental.. Takmo laa cenggini ek.. Pape pn, aku wish all the best utk ko, prjalanan ko pulang ke tmpat studymu, juge utk prsahabatan kita sume di alam blogging.. ;)

nadirah_nor said...

ukh...nk gak jumpe lumut!!

Aku Beskot™ said...

btol tu..
kita biasa²..
tp tiap pd kita ade keistimewaan sendri..
harus hargainye bkn??
hehe..chill mut.

iyllienaz said...

eh..be tough ok??bagus dgr ramai yg sggp layan ko baek2..but apa2 pon, ko kena teruskan idup ko kat auckland mcm biasa..aku tau ko leh buat..mcm mane ko berkobar2 masa 1st time fly, mcm tu jugak la ape yg ko patut rasa utk terbang 31 ni..ok babe??i have faith in u..

piNky LuCiA said...

kenapa en3 sejak 2 menjak ni asyik sedey3 je.. huhu..

walaupun aku tak pernh jumpa ko.. tapi.. aku tetap rs kita kawan.. =)

Mr.Chenta said...

Lumut cayang !!!

hehe

apa kitorang nak dari Lumut?

tak sure la kitorang atau diri ini saja

1.Jangan lupakan kitorang !

2.Happy untuk diri Lumut dan kitorang ! =)

Walau 2 tahun Lumut tak update blog
Kita tak kan lupa Lumut ! =)

lumut said...

MOHD HAZRI,
hahaha..aku suke kau pon nak dengki same mereka..hehe..

FARHANA,
aku kental macam gule2 getah ek?hee..thanx babe doakan aku...thanx sgt.

NADIRAH.
kau jerit kat sini mcm man enak jadik kenyataan.hee

BESKOT,
betul..kene hargai...=)

IYLLIENAZ,
die mmg baik..aku tough..badan berketul2..hehe

PINKY,
kite mmg kawan..xnak ade jurang ok.=).adiah on the way.,hee

lumut said...

MR.CEHNTA,
aku sebak bace komen kau.xnak reply komen kau.thanx chenta.

Fhad said...

celaka mr. chenta.. tumbuk laju2 baru taw.. dah la wat entry pasal peha.. aku marah ni!!!! pesal ko panggil lumut sayang? ko jgn sampai aku trun PD lagi.. hahah... mutt, macam aku penah cakap kat ko dulu.. ko truskan dgn hidup baru ko.. jgn pandang blakang.. sesekali toleh gak.. ape yg ko lalui dan ko tempuhi sebelum ni mmg da mematangkan ko.. so nnt kat NZ fokus ok.. besh lepak umah ko.. siap aku jumpe bapak dan mak mertua lagi.. cium tgn lagi.. paling best nek wan lu mmg rock la boley bawak kete lagi... hahaha.. jumpe kat lcct ok..

piNky LuCiA said...

hehehe.. tak de jurang pun.. walaupun ko cantik.. aku kurang cantik.. tapi aku tetap cantik di mata aku.. hahahaha

frenz 4eva..

hadiah? hehehe.. aku tungguuuuuu.. ;p

░♥si lampu neon♥░ said...

aku harap ko gembira lumut. aku harap disebalik duka ko , ko gembira. yang sudah tu sudahla. kalau kobalik sane sok, bukan senang nak jadi orangbaru mcm ko katakan. bukan senang. tapi ko cubela yang terbaik buat diri ko.


selamatmenyambut tahun baru.

@#$%^&*.....

kerjaseni said...

assalamualaikum che' lumut. all i can say is, cherish the moment. do not be sad. you might be overwhelmed by the reception that you've gotten. it's normal. being a minor celebrity might have taken a toll on your emotions. ;)

just remember though, this is your home. and we are your friends, visiting you always. some of us might not meet each other in the real world but we have shared our thoughts and hearts here, in this cozy, funny, most of the time sarcastic, at times spastic, little corner of the cyberspace. and that is the best recipe for friendship... therefore it's your right to do what you think is right and it's our rights to respect your decision. i mean, that's what friendship's all about, isn't it?

and lastly, enjoy the time with your family these last few days an i believe you might be quite busy with the preparation. i don't think anybody would actually mind if you take sometime off from the net. family always come first, i believe. perhaps, we shall continue when you're settled back in kiwiland? =)

so all the best, che' lumut. take good care of yourself. may Allah bless you along the way in your journey. Insya Allah.

p.s. i've read that you know your way around the mall. thank God someone actually think before they got themselves lost. had enough of those every single day. i'm proud. hahaha...

cheerio!
mid valley megamall customer service officer.

oranglidi said...

mid valley megamall customer service officer.

sape tu?

ikanriang said...

everybody loves lumut.
happy seeing you this way :)

aLeen aVriL said...

lumut rilex2 suda...
dulik aper gn orang nk bising pasal lu...
yang penting kami yang kenal lu..
sayang sama lu....hahhaa


pasal aper aku pon da nk cakap wa-lu plak nih..

ohh maaf....
mekacih....bg mkn durian ari tuh..best3..

aLeen aVriL said...

lumut rilex2 suda...
dulik aper gn orang nk bising pasal lu...
yang penting kami yang kenal lu..
sayang sama lu....hahhaa


pasal aper aku pon da nk cakap wa-lu plak nih..

ohh maaf....
mekacih....bg mkn durian ari tuh..best3..

Wanita Mutalib said...

wa pun rasa camtu..
adek dah lama tak jenguk wa..
wa tau la wa tak glamer wawawawawa..

hehehehehe..

Fhad said...

aleen mencapap anta komen 2 kali.. hahahah

CinTa Lea IxoRa said...

teringin nk jumpe kamu....!!!
tp lea xkisah pon lumut nk wt entry psl blogger2 lain.. xbek jeles2.. yg pntg kite tetap kwn selamanya ;)

Adeqq said...

lumut!

I pon tak penah jumpe siapa dia Lumut. Teringin sangat nak jumpa..

insyaAllah one day? who knows kan..

cheer up oke!

lumut said...

PINKY,
bile mase lak aku cantik..ko lah cantik..aku ade mata idung cukup ok dah.haha

FHAD,
ko saje kan nak gebang kat sini?haha...ko mrh ke chenta pggil aku syg..blah ah..awek fhad rmai wehhh..haha..ok jmpe nnt ek.

LAMPU NEON,
mmg bkn sng nak jd org baru...eh td aku bace blog ko.suke entry tuh.slamat smut taon baru gak k.

KERJASENI,
waalaikummussalam kerjaseni..mid valley customer service officer??hehe...u know what..i really want to know who u are...=p.thanks for ur advice dude...thanks gak sudi jadi kawan n bace my blog..appreciate sgt...tp....musykil..nak tau sape kamu..=).take care.

p/s:skang ni moody sket sbb sounting my days la...hmmm

lumut said...

ORANGLIDI,
mane aku tau...aku pon tanye sape.die dah lame folo bace blog aku..hmmm

IKANRIANG,
thanx syg..i love u too ikan riang...4 days more..demm..

ALEEN,
babe..nga rilek2 la ni sambil makan durian..haha...aku nak pegi ko kawen aleen...menci ar!

WANITA ITU,
adeh sis...jgn la tacing2...lumut busy sket...sis,lumut blogging bkn nak glamer..sorry to say..=)

FHAD lagi,
biala die..kamu jeles?=p

CINTA,
thanx lea sbb memahami..lumut pon tringin nak jmpe kamu..=)..kita kawan smp bile2.

ADEQQ,
erk..ade lg teringin nak jmpe saye..tp saye biase2 je..xde yg special taw..hehe...kamu pon chill babe!

oranglidi said...

60th

oranglidi said...

oo

piNky LuCiA said...

hahahaha.. aku cantik? ko rabun eh?

.rafiq. said...

jangan bagi alasan nak jumpa selasa ni. sempat lagi tau?

Lifesaver said...

wa harap lu selamat...