Thursday, October 15, 2009

aku janji mulai esok aku BERHENTI


hari ni hari ke-2 secara berturut-turut aku pergi kelas tak mandi.ini fakta dan bukan tabiat.aku terpaksa.bunyi memang macam pengotor.tapi siapa yang pernah berada kat tempat aku masa tu yang cuma ada beberapa minit untuk bersiap pergi jawab test dengan perut memulas,pasti akan faham.aiyak.pengotor nye aku.nak buat macam mana.aku terpaksa.minggu ni tak cukup tidur.

dan hari ni hari ulang tahun kawan rumah aku dan bak kata masyarakat new zealand,"my housemate".bukan tu je,semalam pulak kawan sepermainan aku juga sambut hari keluar dari rahim ibu.tapi aku tak wish pon.perangai aku memang macam ni dari dulu.bab-bab hari tua orang aku memang susah nak ingat.aku tak pasti ramai ke yang terasa kalau kawan-kawan tak ingat hari tua korang.tapi aku rasa korang patot rasa nyaman sebab bila semakin ramai yang tak ingat hari tua korang,semakin ramai yang tak ingat kau dah tua.ape tah merepek.

dan tiap kali ada orang sambut birthday,tiap kali tu la aku rasa lain macam.

"selamat hari lahir sayang.....nanti abang nak hantar kad ye..."

sejak dari tarikh tu,hari-hari aku bukak peti surat bernombor 5 tuh.hampa.tak ada.esoknya lagi..aku akan bukak lagi.lagi,lagi dan lagi.

dan hari ini...aku bukak lagi...tiada.kosong.aku tutup dan berlalu pergi.aku memujuk hati.sudahlah hati.arahkan tangan dari terus membuka peti besi itu lagi.usah berharap lagi.berhentilah.

dan esok genap 214 hari aku menanti kad hari lahirku...
dan mulai esok..aku berjanji...

"aku tidak akan buka peti itu lagi.aku BERHENTI".

20 comments:

MuhD NoR AzyM said...

Tak payah bukak dah.

Lelaki berjanji sukar utk ditepati.

Sbb tu kadang2 aku malas nak berjanji. Haha.

Surprise lagi best.

keSENGALan teserlah.. said...

huhu...
berhenti mengharap..

Ann said...

aku pun selalu je pegi kelas x mndi.haha.dh nk buat cam mn,bgn lewt tp nk pegi kelas jugk,redh je lah..lg pun,mat saleh pun ada je yg x mndi jugk.owh.silalah berhenti berharap.ko tunggu kad tu muncul depan pintu bilik je klau ada nnt.

pakcik kordi said...

ok lah.berhenti la berharap.pastu mandi ok.jgn tk mandi.oo beron ye....aktiviti yg sihat tuh...!@!!

seroja jingga said...

aka faham sangat ape kamu rasa.
and even worse dari ape yang kamu buat nih..

menunggu sesuatu mcm orang bodoh! sedang kan they dunt even bothered to think of us..
\let it be lumut...berhenti.kamu harus kuat..hentikan..pujuklah hati kamu..

kamu juga kuat mcm akak kan..

::[si putihpurple]:: said...

esok aku beli kad besdey kt ko n aku letak dlm peti no 5 tu ek..

aku tulis "spesel to cik lumut yg xmamndi"

ahaks~

nursarah said...

aku pun, ada org janji nak bg gelang tangan..bulan 12 nie genap la setahun aku menunggu janji tu...


sabarlah lumut...


ceh padahal nak cakap kat diri supaya bersabar..isk

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum..

cik lumut tk mandi? hehe

tkpe..seb baik blog tkleh rekod bau

=)

mamai said...

dah lama pakcik tak buka itu peti surat pasal dah tahu tak ada kad atau surat dari sesiapa, melainkan bil dan surat saman yang sampai

cahayachenta said...

sedih kan lumut bila kita berharap... aku thu rsnya mcm mana lumut... kdg2 rs mcm diri diperbodohkan ada gak...tp mcm kamu ckp, jnji kamu tak buka dh peti tu...

rda said...

pengharapan tu patut kita simpan untuk diri kita. biar kita berharap pada diri kita. berharap kat orang lain sampai bila-bila pun kau kena tunggu. :)

Aku Beskot™ said...

patot nye bc entri ni dlu..
kn da xde mood nk tulis..

dam aji btol la itu org!!

CinTa Lea IxoRa said...

lea pon kdg2 berharap mcm2 jgk... tp pk2 blk xde lg harapan... so lupekan je la..
kes lumut ni xth la sbb mak die still syg lumut...
tp Allah dh tetapkan jdh lumut..
tggu je la k..
luv u dear

CinTa Lea IxoRa said...

lea pon kdg2 berharap mcm2 jgk... tp pk2 blk xde lg harapan... so lupekan je la..
kes lumut ni xth la sbb mak die still syg lumut...
tp Allah dh tetapkan jdh lumut..
tggu je la k..
luv u dear

CinTa Lea IxoRa said...

lea pon kdg2 berharap mcm2 jgk... tp pk2 blk xde lg harapan... so lupekan je la..
kes lumut ni xth la sbb mak die still syg lumut...
tp Allah dh tetapkan jdh lumut..
tggu je la k..
luv u dear

julu said...

lelaki suke janji n x tepati ek..
mybe ye kot..
tp kalo aku.. bnde yg aku janji..
aku x ingat.. bkn x tepati.. hehe

Koyuki said...

hmm..ko cabut jer peti surat tu..pastu campak kat mn2..

senang kan?xyah tgk da..

hehe..

kamon..kamon

pasni g mandi

tanak la busuk2..

buang semua yg kotor..termasuk 'ingatan' yg mengganggu perasaan tu

Aku Beskot™ said...

nnti wa anta..
tp kt msia la..
bkn kt oklen..
mungkin taun depan br sampai..
hehe..

chokio_nia said...

ko bg alamat ko kat aku..aku anta kad kat alamat tu..at least berbaloi ko tgu..jgn cmne beb sbb laki..

beetleLO ™ said...

besday ko bile?