Monday, October 19, 2009

aku update ni.tak payah pandang sinis.aku faham.


tak payah refresh page ni banyak kali.memang aku update esoksemalam.ha kau nak baca ker?yelah..kau lah....kan suka datang sini kan...alah nak senyum malu konon.

honestly la aku cakap,aku memang terima dan tak halang langsung komen-komen anonymous yang mengutuk aku.aku bukan nak cakap apa,tapi aku memang tunggu kehadiran korang ni.sikit sebanyak bakar keegoan aku.macam ni lah.kita pandang dari sudut orang-orang yang belajar tinggi.bukan sudut orang-orang yang makan sampah mahupun orang-orang tapak kasut.bila orang kutuk lu,lu terima lah.ambil yang baik,buang mana yang tak baik.dan orang yang mengutuk tu pulak,apa kata bila kau mengutuk,kau pon letak diri kau dalam konteks untuk dikutuk.sebab kau pon belum tentu layak dijunjung.so kau suka ke kalau kau dimaki hamun dan dicaci.kau suka?sumpah dalam dunia.mane ada orang suka.

hidup kena bijaksana.jangan cepat melatah.jangan cepat nak mencarut.lu nak maki wa?nak carut kat wa?jangan isaw beb..wa tak kesah sume tuh.wa dah kena macam-macam dah dalam hidup ni.setakat lu nak main "lompat getah" kat sini dengan harapan nak tackle lutut wa,no hal la.

"barua,lahanat,cibai,anjing,
babi,p*nt*t,sial,kimak"

ha ni lah antara makian yang pernah dilemparkan oleh seseorang dekat aku.so bila orang maki kau,kau nak maki balik?nak cakap benda yang sama balik?berdebat bukan guna emosi or nafsu kau yang ada 9 tu.guna lah akal...ini manusia sama manusia asik nak bergaduh sesama sendiri.ape kesudahannya?

yang perempuan nak musnahkan kebahagiaan perempuan .rampas laki orang,rampas tunang orang,goda laki sana-sini,ni ke tujuan hidup lu perempuan???yang lelaki tak habis-habis nak test perempuan sana sini.nak gelak berdekah-dekah sambil sedut asap berapi.apa korang ingat perempuan bahan ketawa dan bahan puaskan nafsu serakah.rileks la.aku bukan nak marah sesiapa dekat sini.sebab aku bukan malaikat,dan kau pun bukan malaikat beb.kalau nak tegur,tegur cara baik..dan kalau lu tak suka tengok orang lain bahagia..lu jangan tengok.jangan cari penyakit pegi usha diorang bergurau senda.ini simple lah.dan sebab tu aku dah tak ganggu kau berdua mahu bergurau senda.tapi bila aku senyap,aku dengan dunia aku,janganlah kau nak hantar lanun untuk curi kapal aku.sendiri fikirlah.masing-masing berpelajaran.

bila aku kata aku dah kuat.aku akan hadapi semuanya dengan kudrat,kalian perlekehkan.kalian senyum sinis seperti aku sudah tidak mampu untuk bangun.aku tahu memang sukar bila semua orang diuji.tapi nak tak nak aku kena bangun pandang depan.lalu kau tariklah aku untuk bangun.ini tidak,kau tackle lutut aku kemudian kau ikat kaki aku dengan tali.macam mana aku nak bangun?

bila orang sedih,lu jangan nak maki-maki.kalau lu bukan jenis yang boleh tarik orang untuk bangun.lu senyap sudah.ini bila orang bersedih,lu maki lagi dan lagi.apa lu fikir setiap orang yang diuji itu punya kekuatan macam lu untuk bangun tegak berdiri ker?support la beb..lain orang lain tahap kekuatan...

aku bukan kuat.dan aku tak lah selemah yang kau sangka..suatu hari kalian pasti akan merasa.jika diberi pilihan sama ada ingin mengikut kehendak hati mahupun kehendak masa depan..
mana lu pilih?

dan inilah jawapannya kenapa aku seringkali menulis..kerana aku tersepit dengan kehendak hati dan masa depan...otak aku ada satu.hati aku ada satu.tapi bila otak dan hati tidak mahu bersatu,maka lahirlah peneman airmata yang menemani tanpa jemu.usah risau.aku menulis untuk diri aku.bukan untuk kau.tapi jika kau mahu juga perhatikan aku disini..aku sikit pon tidak menghalang.kerana aku tahu ini adalah "public figure"..dah,jangan bergaduh lagi.aku ok dah ni.kan aku dah cakap,aku akan bangun nanti.bagilah aku ruang.aku punya hati dan perasaan.dan aku tak mampu untuk puaskan hati semua....

aku takkan tutup esoksemalam...ape pon tafsiran yang kalian nak buat.persilakan.

layan gamba mana tau tenang jiwa kan.
[tempat:devonport,Auckland]
[ditangkap oleh aku,Ahad 18 oct 09 guna camera member]

87 comments:

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

1st!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oranglidi said...

geram jugak kalu x jadi first ni.

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

ko jgn peduli kta2 org..bkn dorg bg ko mkn...kan??

jgn biar kta2 org yg myakitkan tu, berkudis d hati ko..

eh..lgi satu, aku mlas la nk letak ko dlm list 'girls' aku...xpe kan?? kannn???? kannn lumut kannn???

oranglidi said...

wa sbenanye x tau lgsung ape dah jadi. hahaha.. xpe2. yang pnting,

'menulis bukan kerna nama!'

hehe.

Ries Lee said...

bagus lumut...
kuatkan semangat!
tak ada alasan utk kau nak tutup blog ni...

lumut said...

to HAZERIN,
cpt gle lu dtg..aiseh.adeh..xkesa la nak letak kat mane..hehe..aku trime seadanya..=p

to ORANGLIDI,
kan aku dah ckp..aku tulis utk diri aku.bkn utk org.aku mmg xfhm ape dah jadi.dah jgn gaduh.hdup ni pnjang.

to RIES,
thanx ries..mmg xde alasan.dan aku xnak cri alsan lagi.ko pon kuatkan smgt k!

lumut said...

to BISKUT MARIE,
aku manusia biasa.biasa sgt2.biasa gile.aku pon ada cacat cela..thanx beskot.aman damai.bukit aman.erk.merepek dah.=)

BISKUTMARIE(",) said...

dari kate² ko mesti ramai yg tau ko sebenarnye seorang yg kuat...
kuat kan semangat...
abaikan anasir² yg bole bt diri jadi lemah....
life must go on...
peace no war..
:D

LORD ZARA 札拉 said...

muahahaha~

ni baru lumut yang aku kenal!!

woot!!

woot!!!


wooot!

okay, aku dah woot banyak kali~
popia sudah siap tergulung~
aku sayang ko~
apa lagi aku nak cakap?


































pergi mati pada orang yang mengutuk~
kalau memBINA - ambil, jadikan pengajaran~
yang memBINASAkan - ambil juga buat pengajaran jangan jadi cam orang yang bagi komen gitu~




Chill up babe!
Hugs!
Kisses!
Popia!




Sarapan pagi.
Sandwich tuna~

NeimoAkanSenyum^___^ said...

mut..
aku da ketepi ckit ni..
mkn ruang plak aku ni..haihh~

nah..aku mau bg ruang ko bgun..
jemput bgun ek..
ko xbgun siap ko..
ahaks~

siggplus said...

tak ada alasan lu nak tutup blog..
lu punya blog, sukati lu la..

biasala melayu, dengki2 tu mmg tak boleh buang..dah stereotaip dah..

lu chill je, gua suka pe apa lu carut kt blog ni

singamaraja said...

Salam ziarah dari Singamaraja

oranglidi said...

baguh2.

cahayachenta said...

lumut!!!!!!!! aku baru tau ko ada keinginan nk tutup blog ni... cehhh.. ketingglan btul aku selama 3 hari ni...

apapn lumut, jgn tutup!!!

katakan taknak kpd tutup blog!!!!

haha~~~

lumut said...

to RAIHAN,
alah raihan..lu lambat la!!!!!!
hahahaha....meh sini wa nak kasi ciuman sikit.kah3...jgn mare...
wa xkan tutup.ramai jiwa kcau tuh~

lumut said...

to NEIMOAKANSENYUM,
ha,..bagi pon ruang.lu jgn ckp byk.lempang kang.hehe

to ZARA,
hahaha..wisel ape lak tuh zara.
popia..popia..popia..
yeszzaaaa~~syg kamu.

to SIGGPLUS,
mmg xde alsan.lu suke ek nak carut.lu carut ah.wa dgr je.ceh.chill bro.

to ORANGLIDI,
lu ok x?jgn bgus je mnjang.

to SINGAMARAJA,
salam ziarah kembali.=)

zafa said...

jgn nk hiraukan org...
yg penting utamakan diri sendiri..
pasal org nk maki hamun or nk marah2 hiraukan mereka...kerana mereka masih muda,masih bodoh...ahh pergi mampos la sama mereka yg nk suka maki2 ni

mosazu said...

wahahaha..ko nk layan 2,3 blog lak ke? tenang beb..mainan semua neh..mainan emosi..mainan perasaan..mainan jiwa luka..mainan cinta usang..

ayuh berjuang! fly2~~

Jard The Great said...

blogging ade nikmat die.. ko takkan dpt menjauhi diri dari dunia blog.. ehehe..

bile rindu.. pasti dtg balik.. take ur time kalo nk dtg balik k...

time heals all wounds.. =)

rizputra7 said...

SEMANGAT......
ko jangan risau..aku still kat tepi ko...kalu ada org nak ajak ko gaduh..ko cerita ler kat aku...aku pon nak join...hehehehe
lumut kita kawan kan kan kan...

oranglidi said...

ok diluar. ko dlam.

miNt said...

i like this post.
huhuhu..

senang cakap "jgn br kan orang2 itu menyakiti kau"

tapi hakikatnya bukan senang nak abaikan kata2 mereka bila kita dah kena.kan?

macam mulut kata "pegi jahanam kau sana."
tapi hati masih tetap sedih.

semoga bertambah kuat.
;)

lumut said...

to MOSAZU,
hahaha..aku gelak je mosazu.pape pon ko layan je la ape aku nak merepak.nak maki ke ape.mmg xdak hal.byk betul permainan.boleh bukak kedai.

to ZAFA,
betul.kita xleh halang manusia.sbaiknye halang diri sndri cukuplah.masing2 jage diri sndri la..dah2.jgn emo.snyum sokmo deh.

to JARD,
thanx jard krn kau memahami..
rse nak peluk je.erk.

to RIZ,
wah..rse selamat ke neh?hee..dah2..jgn gaduh2..rilek k.

saya; AISA. said...

yipieee!
jom aiskrim!
HAHA >___<

lumut said...

to ORANGLIDI,
lu x pyh bgtau pasal dlm pon wa dah leh rase la beb.rodger aku la pape.

to AISHAH,
eskrim je?haha..chill sis.

to MINT,
xpe weh.slagi ade kudrat,kene kuat.kate2 org jgn buang trus.tapis dlu.amik mane yg baik.suke ek entry neh.haha.aku menipu je time taip.erk.

oranglidi said...

apasal hilang plak dah gmbor pekot ni?

gdsbjkuning said...

aku suke!
AKU SUKE!
AKU SUKE KO TAK TUTUP!!!
aku baru nk jadi follower ko..pelis2..jgn tutup eyh...huhu

speedrider said...

Ok,

kepada kawan2 aku yang bujang sekelian.
Aku ishtiharkan hangpa boleh 'tackle' Lumut sekarang.

Lumut,
kalau depa tackle nak buat jahat kat ngko, ko bagitau aku. Aku tackle diaorang balik.

mOhd irWAn said...

wargh penuh emosi beb.......hehehhehe
relex sudah kak lumut....

lumut said...

to JAHATGLE,
wah!suke ko ye...sile2..amik la mane yg ko nak amik.yg xelok jgn ikut.ok?=)

to SPEEDRIDER,
hehehe...main tackle2 pulak dah.bahaye neh..boleh patah 2 tulang betis wooo

to MOHD IRWAN,
kak lumut?hahaha..aku chill ni.kadang2 kena sentap sikit x slh kan..jage awek lu elok2 sudah.hehe

caluk@cencaluk said...

welcome back :-)

Melz said...

lumut.. smart dowh ko karang ayat!..

neway tuh aku dah replied kat comment yang ko comment tu

oranglidi said...

rodger2! hehe.

ain said...

life must go on..hidup byk sgt drama.
org tak penah senang tgk kite senang.
someday ko mesti hepi jugak!trust me..=D

lumut said...

to CALUK,
senyumlah caluk.welkam2.=)

to MELZ,
thanz melz jwb soalan.smart?erk.macho je.haha

to ORANGLIDI,
rodger la sgt...

to RAUDHATUL,
hidup itu berpsangan..bile sedih nnt akan hepi kan?cume xtau bile.dah jangan gaduh.hehehe..
lebar ko snyum.

Besi Karat said...

Peh.dengan ber'blog' pun ada pergaduhan?ini sesuatu yg tak masuk akal.

anaklaut said...

salam...singgah..



tak baik caci maki..kita semua kan sahabat..:))

Rozita said...

ish..kita org Islam
tak baik caci maki nih..
setiap org ada kelemahan nya

keSENGALan teserlah.. said...

isk2..
macam3..
di alam maya pun ade orang carik gado..
huhu..
kuat kayh..
aja,aja,ajaa..

joegrimjow said...

yeyeyyy






























































da update
-spam-

bersabar itu lebih baik
kan?

lumut said...

to KESENGALAN,
mari kuat macam badang..
dah2 lah tuh bergaduh.
xkemane pon.
lpekan yg lame..

lumut said...

to BESI KARAT,
mmg x masuk akal..sbb sume ikut nafsu.adeh berkarat nnt.

to ANAKLAUT,
=).anak laut lama x tgo..tp sllau usha blog kamu je..mmg xbaik pon maki2..isk.

to ROZITA,
betul..trima kasih utk teguran.harap kuranglah memaki sesama islam.aisshh.

to JOE,
haha...spam pulak dah ko neh joe.tahap kesabaran manusia itu berbeza.ayuh tingkatkan.

faizal said...

ko nak kena lempang ke lumut???

hahaha

jen - jen punye cite said...

bapak sempoi ayat...haha..jap,np perkataan p*nt*t je ade star2??bg 1 sbb.hehe

beetleLO ™ said...

yeahhh..lawa gambo..upload le byk lagi..best plak tgk. tak dpt pg tgk gmbo pon jd ler

13247 said...

gua dah agak perangai hindustan lu ni..sbb tu gua x comment entry lu yg kat bawah tu..

lumut said...

to PEJA,
adeh..xpsal2 ko nak bg pelempang.sile2..akur2..

to JEN,
hahahah....suke ati ah nak letak star ke ape..ceehhh..aku tau ko x puas ati xde ejaan penuh.lempang kang.

to FARIDLO,
insyaAllah..nnt akn diupload k...mmg lawa hadiah dr Dia.

to IEZAT,
lu ckp byk la..lu x tutup,cmner aku nak tutup.kate rituh nk tutup same2.kan2?

Anonymous said...

yes!!!
kembali jgak ko lumut.
ak tau ko x selembik tu nk blah.klo ko blah suke diorg tgk ko klh.
cmni bru macho!

saya. said...

#tersenyum









thats my girl. :)

Aku Beskot™ said...

lu abaikn je ape tafsiran org laen..
dorg sume x berhak nk atur idop lu..
da lame sgt lu ikot telunjuk org..
skang da tiba ms ntok lu ikot cara lu sendri..

amacm??ade bran lumba lari setempat??
pesal cara wa ckp ngan lu sm cm cara wa ckp ngan mmbr yg br wa knal.haish~=p

*kalo telunjuk tu baek lu folow le ye.

Aku Beskot™ said...

lu kata lu macho kn??
so, steady cool k..
kalo x,wa ketis ginjal lu laju²..
gagaga..

eLianEz said...

yeay! lega2...heee

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum.

hoyeh..cik lumut kembalik
tahniah! idup ni kdg2 terlalu byk dugaan.

kita perlu fikir mendalam..

cik lumut,

sorg dua tk suka kita tkpa
ramai lg suka kita

ktorg suka cik lumut


welkam bek bebeh

ehhehe

=)

rda said...

and this is the real you. lumut yang aku suka nak baca tulisannya. ceh. haha, kau terus je blogging kat esoksemalam ni. sebab bagi aku, kat sini kau dah banyak experience. jatuh bangun kau dah banyak kat sini. takkan nak tinggal macam tu je kan. dan about the issue yang kau tulis ni, bagi aku. hanya orang yng bodoh je yang cakap dia kan terima kritikan orang but then dalam masa yang sama dok mencaci balik orang yang kritik dia. aku macam wth. haha.

mier@merr said...

yeay... aku pon tumpang epi...
kuat yar lumut... aku baru jek folo ko ritu..tetibe ko ckp nk tutup..
sadis sunggoh.. sib bek ko tamo tutup...

vote for lumut....!! ekeke

oranglidi said...

op lupe. lawa o gmbar pmandangan situ

oranglidi said...

kalu macam ni, wa rase lu boleh jadi wakil rakyat dgn senang. hehe. ramaai peminat tuh!

imHepPie said...

uihh sape yg maki ko cmtu tuh..gila btol

gdsbjkuning said...

ape2 pon..kte slalu blaja dr kesilapan..kan2...aku tak mo amek pape...just aku sonok ble ko on..n jgn la tutup..."hilang matahari aku"
ngahahhaha

avid gunner said...

thank god lu x tutup....
kalo lu tutup kat mana gua nak cari blog melankolik lg?

lumut said...

to ANONYMOUS,
dah tiba masanya aku pandang depan.kenapa mesti kalah.krtikan anonymous tuh betul2 buat aku tercabar...thanx sume.

tp PENJENAYAM MERAH JAMBU,
syg..thanx.luv u.

to BESKOT,
sape kawan lu yg baru kenal tuh?hehe...kimsalam buleh?nak lumba lari xdak hal.wa jentik lu skali kompem melalak..haha
jangan maen ginjal beb...kang wa debik baru tau kecut.haha

to ELIANEZ,
hey sis.sweet~~=)

to YUSUF,
w'salam yusuf.kali ni aku kene tetap.buat ape untuk berundur.smpai bila mahu lari dan kejar bayang2.thanx sume.kutukan tuh mmg buat aku tercabar.

to RDA,
babe,kau suke?adeh..aku menipu byk je neh kat esoksemalam pon kau suke.jgn suke sgt..sbb berdebar aku nak menulis lagi.ble byk mata memerhati,aku kene lebih berhati2..sdgkan laman usang ni dulu tempat aku meluahkan isi hati.

lumut said...

to MIERA,
baguslah kalian semua hepi..
bagus2..eh ade undian ker?mati lah aku terkeluar mlm neh.haha

to ORANGLIDI,
wakil rakyat?kahkahakh...merepek ah lu..lawa kan?ciptaan Allah..tgk guna hati.

to IMHEPPIE,
ade,manusia yg punya akal.

to JAHATGLE,
adeh..dah matahari plak dah..isaw aku neh.hee..thanx babe.

to AVID,
lu suke baca ke?xsangka wa lu brutal neh suke melankolik.aiseh.

beautiful_rose said...

pedulik pe org kate.......
biakan pe org nk kte nk kutuk nk mc2 jnji kte tau ape y kte wt.kte bkn kaco org len pon kan.org2 y ske sgt nk caci maki org nieh nmpk sgt dh tunjuk kelemahan die coz org2 mcm nieh jns manusie y cpt melatah.slalunye org2 y cepat melatah nieh akn tunjukkn kelemahan sndr pd mate umum......

Jard The Great said...

lumut.. aku nk ko bc link neh...

tingukla cara die handle... kes die hampir sama dgn ko... betapa lama die menderita... 5 tahun beb.. hope it helps.. =)

.rafiq. said...

hehehehe. tak sabar nak tunggu 24nov.huhu

13247 said...

mak gua tak kasi tutup..die nak gua jadi penulis profesional..

Cik Cookie said...

Mulut org Cik Mut.Biar ahh janji kita bahagia.

Ann said...

tulis lah apa yang ko nak tulis, at least tu dpt lepaskan apa ko rasa, dan yang penting, jangan abaikan pelajaran ko.sebab aku dah tau ko siapa, so ni nasihat aku belajar betul2..macam2 kes dah terjadi, ko fhm2 je lh sponsor mcm mana.

hang na ni said...

kalo ko tak menulis, camne aku nak tau pasal kau, sayang~

isk3,,, talipon pun tak penah kan?

amacam nak tepon ko kat sane?
ha... nnti aku bincang ngn fado.

balik bile nih? aku insyaAllah ujung taun duit melambak. duit menang contest, duit claim.

jum ar.. jenjalan. ;)

cube teke aku sape? :)

arque said...

yeah!cayalah mut.
give me 5! ;P

lumut said...

to ARQUE,
nak give u 20 pon boleh.masuk kaki?=p.arque,all d best.

lumut said...

to BEAUTIFUL_ROSE,
huhu..dah2.jgn gado2..jgn cpt melatah.kang susah nak benti kang.hehe..

to JARD,
jard,
dia amik mase 5 tahun utk bgn.yups.aku faham rasa sakit itu.mmg susah.tp mesti bangun!

to RAFIQ,
hahaha..apesal ko nak kawen?

to COOKIE,
hee..mulut kan byk.mane leh jage kan sis.

to IEZAT,
wah!agak2 mak lu nak kenal ngan wa x?salam makcik..erk.

to ANN,
thanx ann.dari sini aku kutip utk bgn...aku akan cbe sdaye yg mampu.thanx ann.

to HANG NA NI,
hahahah..weh mrs.ayad!!!aku kan dah tau ko sape..kah3...nak wat lawak la tuh...huhu..aku bukan tak nak call..tp ko slalu tuka number.last2 aku call x dpt.anta msg x reply.cmner syg?adeh.

ezany said...

jgn peduli sgt org camtu.. dorg jeles ngan kamu sebenarnya tu..

chokio_nia said...

heh..aku ske part nak tegur, tegur care bek tu..kalo mulut yg menegur cm sipot khinzir, tade nye org nak dgr..

btw, apsal ko tak jadi tutup ea??bagos la begitu..=)

lumut said...

to EZANY,
hmmm..apelah yg nak dijelesnye.diorg meluat kot.tp diorg sape?adeh.bialahkan ezany..

to CHOKIO,
nape x jd tutuop?
aku dah jawab kan entry d latest...=)

Mrs Camillo said...

aik? ye ke?

aku tak pernah tukar no sejak lepas spm.

haha. nak no aku.

meh sini.

019 - 222 44 XX

cantek x?

ko g teka no belakang dy ape nti lepas final.

(haaa... adelah keje ko sikit)
macam mngira bulu kambing je. cheeeh...

:)

lizz said...

ko jgn lah hirau ape org ckp2 kutuk2 ko. tak dpt ape. biarkan diorang dgn care diorang nk puaskan ati naa.

neway, aku dah jawab soklan ko kat blog aku beb

http://www.lizarazak.com/2009/10/earnings-nuffnang-bertambah-lagi/

lumut said...

to MRS CAMILLO,
weh budak comel..
ko bg la number ko nnt.
email aku ker...ko asik tuka nombor je..pening la.isk...
jom pergi bercuti ajak fad ngan chapek skali.mau?

to LIZZ,
eh kena lah hirau.kang org kate aku buta pulak x bace pe yg diorg tulis.hahahah..lizz,thanx.senyum2.

yoro okino said...

lumut
huhu..aku lambat kasi komen nie

ko buat jer laa aper yg ko rasa betul
xyah nak kisah aper orng nak ckp pasal ko..
k

lumut said...

to YORO,

babe,
lu lambat kasi komen ke ape ke..
wa x pedulik beb.
yang penting..
lu ngan wa same2 jadi kuat cam badang.
huhu..

bola keranjang said...

lumut,ak tao spe yg maki ko cmtu.org yg ko syg tu kn?dah la mut,pndg dpn ek?ak syg ko.

gee carmen said...

sayang...
aku pinjam kata2 kau ni yer : otak aku ada satu.hati aku ada satu.tapi bila otak dan hati tidak mahu bersatu,maka lahirlah peneman airmata yang menemani tanpa jemu.

aku letak dalam status FB... aku suke ayat2 kau, thanx ya Lumut sayang. muuuahhhhh :)

Faarihin said...

salam..
wah.. ape yg telah berlaku..
adeh.. termiss lagi.. citer best ni.. hahaha.. (^__^)

ape2 pun cik lumut.. biarkanlah mereka tu semua.. jika mereka caci kita.. doakan yang terbaik aje buat mereka.. (^__^)

lumut said...

to BOLAKERANJANG,
ape ko merepek neh.dah2..ilek k.hee

to FAARIHIN,
oh tiada ape yg berlaku.dunia masih aman kan?hehe..yup.doakan yg terbaik.itulah yang sepatotnye...

to GEE,
eh amikla ape pon yg ko nak amik.asalkan ko sudi jd promoter blog aku..kahkahakah..xde lah..bagus ko dah senyum.chill babe.

pakcik kordi said...

seroja jingga siap kol..."pakcik kordi,lumut nk ttp blog,apa kes?"eh...mana gua tau....nk ikut jejak lgkah abg besi ke?"yg lain2 gua tk igt dh sbb time tu aii tgh tiduoo...hehehe...

seroja jingga said...

alah pakcik kordi ni kecoh lah
pecah rahsia tau!
but one thing lumut..
akak orang paling happy..yes! there u r..
kamu harus terus kan semangat,..
pegi mampos same dorang tuh,,..
ini rumah kita..milik kita..


u know wat..
akak senyum kambeng masa taip komen ni..
tak best kalo kamu tak ade..

cheers lumut..
pedulik kan sume tu..
kamu mesti terus kuat..

love u

eyes said...

orait..
rilex ea..
pasal maki hamun ni,
ak xnak ko salah paham plak ak puny komen tu..
yg p****t tu, name ko...
ak perasan gak ak ny star tu trlebey lak ea..
sori r kalo trsilap phm..
ak riso ko trsalah phm ak carut ko plak...
maaf..