Friday, October 30, 2009

project alpha merungkai wajah disebalik skrin.


dari hari tu lagi aku selalu usha je project alpha ni.nama memang smart,bagi siapa yang terdiri dari golongan bloggers confirm dah tau apa isi kandungan program ni yang di host kan oleh jojo struys.selalu dekat tv kita just tengok rancangan yang tak sudah-sudah interview pelakon and penyanyi such as melodi,trek selebriti,galaksi and banyak lagi lah kan.itu tak kira lagi dengan program tv yang bagi award dekat artis-arits ni.macam-macam award la kita leh tengok juara lagu,anugerah bintang popular,anugerah planet muzik,anugerah industri muzik.but then project alpha ni memang lain dari yang lain.apa yang aku minat dengan project alpha ni mereka tonjolkan siapakah gerangan insan disebalik kata-kata yang ditaipkan dalam blog masing-masing.senang cerita "project alpha merungkai wajah disebalik skrin".

bagi yang tak kenal jojo struys.mari aku tunjuk.lepas tu aku cerita sikit pasal project alpha ni bagi siapa yang tak tahu.mana tau lepas ni ramai pulak nak jadi redmummy tak pon abang nara.hehe

jojo struys.-hot weh =p

ok macam aku cerita awal-awal tadi.project alpha ni lain dari yang lain.dimana program ni membongkar siapa pemilik blog paling top dan meletop.so untuk first season ni yang bermula pada 18 september 2009,7 orang blogger yang paling meletop dekat malaysia telah dipilih dan akan diterjah lah oleh si jojo ni.habis lah rumah,bilik tidur,tempat kerja,anak bini,awek semua diterjah.smart2.yelah..korang bayangkan sebelum ni korang dok baca je tulisan,gosip dan karya-karya diorang..last-last project alpha datang merungkai wajah disebalik skrin neh.ecxited kan?korang tak excited sudah.aku excited.kagum pulak tuh.antara bloggers yang meletup dan terpilih untuk dirungkai kehidupan seharian mereka adalah:


kalau nak tau lagi pergi usha youtoube taiplah keyword project alpha.

oh ye,selain dari tuh korang pon boleh masuk contest yang disediakan untuk blogger dan boleh menang banyak gile hadiah yang ditawarkan.kalau tak caya korang leh tanya ween,die dah menang dah tuh.hehe.sebelum aku lupe,nak bagitahu yang program ni diterbitkan bersama kyanite production dan penaja utamanya adalah Adidas Action 3.selain tu ramai lagi penaja program ni,seperti dalam gambar diatas.

episod paling best aku rasa time pertarungan antara budiey.com dan beautifulnara.hahaha..aku nak tergelak je tengok episod ni sebab korang boleh tengok muka abang nara kita cuak dan gayat dengan ketinggian.dah nak nangis dah tuh.penat die cover.nasib baik ade camera je tuh.hahahah..layan je la.


DEMIMU SAYANG....=p
yang tak bleh blah tuh..last-last beautifulnara tak naik pon bungy tuh but then dia suruh awek die yang gantikan tempat beautifulnara.haha...malulah abangnara oi!!!puas dah semua orang bagi semangat,paksa semua..tapi nak wat macam mana,perasaan gayat tuh mengatasi segalanya.jadi,"demimu sayang" dengan machonya awek abang nara lepas naik bungy tuh..semua orang kecoh gile time beautifulnara panggil awek die gantikan tempat.haha.nasib baik la budiey.com still maintain.kalau tak malu lelaki weh....layan video la ek...


dan aku rasa lepas dari program neh,beautifulnara mesti dah tak gayat dengan ketinggian lepas dia berjaya buat flying fox tuh.tapi before buat tuh..korang tengok je la muka dia.haha..kecut habis..pape pon tahniah lah bro,lepas jugak atasi ketakutan gayat tuh.bukan senang beb.tak semua orang yang gayat boleh buat taw.


TIPS NAK JADI BLOGGER HEBAT MACAM MEREKA:
ok kalau siapa yang folow project alpha ni,akan dapat macam-macam tips dari blogger2 yang diterjah.mana lah tau kan ada diantara korang nak jadi macam budiey ke..redmummy ke..siapa tahu one day giliran korang pulak.aku bagi support je la ek..hehe.sekarang ni pon dah berlumba-lumba semua orang nak kumpul duit nuffnang.bukan tak boleh..tapi jangan sampai keikhlasan dan kemanisan berblogging tuh hilang dek kerana duit.tepuk dada tanya selera.jom aku kongsi sikit tips yang dah disampaikan oleh mereka dalam project alpha ni.

  • tulis ape je yang korang rasa nak tulis,jangan peduli apa yang orang nak cakap.
  • jangan tulis macam surat khabar.tak nak skema-skema.tak best.
  • jadi blogger yang lawak gila.tak kiralah korang nak letak dialog or gambar.
  • break yourself,means u have to be unique.
  • tulis pada waktu malam,segar dan banyak idea.(ini depends la ek)
kata budiey.com pulak:
  • untuk dapat entry yang mantap seorang blogger mestilah mempunyai semangat yang kental beserta niat yang tulus.kalau tak entry kosong no point.
  • suasana untuk dapat idea yang bernas,masa mandi dan buang air.(ini depens la ek)
  • untuk dapat hits yang banyak (traffic la ni),boleh guna text.application dimana ambil mana-mana perkataan yang berkemungkinan besar akan dicari oleh mereka yang meng"goggle".(aku tak paham sangat,boleh tanya budiey).
  • pilih tajuk yang sesuai dan gambar yang menarik.
  • daftarkan blog anda dekat RSS speed.jadi setiap kali update,akan dihantar ke email-email pembaca lain.
kata sis redmummy:
  • u have to work hard.
  • u must have your own personallity.
  • u must have your own type of writing.
  • u have to be punctual when u submit any advertorial.
okay..semua dah gembirakan dapat tips nak jadi blogger hebat macam mereka.so lepas ni aku tak nak lah ada yang hantar message spam dekat chatbox ek.tak manis lah.nampak macam orang desperate pulak.apa kata jadi blogger yang bijaksana dan cool.so that orang akan hargai apa yang korang tulis..hehe..

bagi mana-mana blogger yang nak test skill.boleh la join contest project alpha ni.mana tau rezeki korang dapat menang product adidas seperti dibawah.gambar aku cilok dari salah seorang pemenag 1st place contest ni untuk week five,iaitu unczee my.



so sekarang ni project alpha sedang menerjah blogger terhebat seterusnya iaitu,sixthseal.com



bagus project alpha ni.boleh mempromosikan kempen 1 malaysia sebab nuffnang sendiri tak de bias dekat mana-mana kaum mahupun bangsa.ewah~~

ok sebelum aku sambung study dan berjuang untuk final exam yang bakal menerjah kepala aku pulak,aku nak bagitahu lagi sekali..project alpha ditaja oleh ADIDAS ACTION 3...sekian.


22 comments:

Aku Beskot™ said...

tumpang lalu..
wa nk mntak jd 1st ye..
tq²..

sharamli said...

ni mesti dpt idea waktu berak td ni..kn3?

rda said...

woohaa. macam menarik je project alpha ni. lepas berak nanti, aku usha.

kimisai said...

naseb gua tak paham..klu tak gua komen jek...

eh ni bkn komen ker??

ween said...

wah.
xpayah explain.
lumut pulak yg explain to others.

GOOD JOB!

good luck lumut.
aku sokong kau :)

acap said...

nti ko msuk sini

siggplus said...

semuanya tipu..sebenarnya diorang bodek si boss nuffnang ni..kipas3 tu dpt msk projek alpha..heh

Razman said...

ok la lumut..mlm ni aku xnak jd setan dh..nak baek jap... aku dh bukak sume blog diorg..xde pe yg mnarik sgt pun.. aku lg ske blog ko..byk benda aku bley KUTUK..haha

Razman said...

aku pun nak wat blog ni mcm blog sndri...kita tukar la ek lumut?

to beskot lemau:
spe benarkan ko lalu?

to ramlisharip:
a'ah..tros lupa nak bsuh berak..gelojoh sgt nk type entri..

to rda:
basuh berak dulu

to kimisai:
g studi klu x phm

to ween:
aku xbpe phm..so yg ni biar lumut reply..

to acap:
semua org akn msuk kubur

to siggplus:
sokong!! haha

to razman:
awak ni kacak la razman..baik hati pula tu..

mier@merr said...

hahaha....lumut >> bgus entri ko yg neh... tp aku sokong gk si razman... aku lg suke bc blog ko dr blog dorang..


razman : oi3.... terlebey suda....

lumut said...

to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN
to RAZMAN

PALE HOTOK MUNG...
kang aku bagi makan penampar kang..

ok..aku reply komen kat blog razman..hahahahaha...

Razman said...

to lumut:
alala...cewittnye pe yg ko dh wat kat blog aku...SAYANG betol aku kat ko.. jom mandi sme nak? leh ehem2..

nak? nak?

lumut said...

nate mung ni tau dok?

mamai said...

pakcik masih belum culup glamer la nak joint project alpha nie....

LORD ZARA 札拉 said...

lumut!!
lumut!!

rindu kamu sayang!
rindu giloks!!

chokio_nia said...

perghh..cmbes je..nak tgk tapi mase tade lak..nati ah aku tgk kat u tube sniri..hehe

bungacahaya said...

Aku terleka dengar lagu jer kat sini....

Lifesaver said...

ko bila plak jojo nak terjah?

Kapten said...

oh aku harap aku x jadi mcm tu
terdedah segala mcm artis bukan dunia ku

haha

Syed Salleh said...

confirm blog dieowng gempak2 dpt msuk project alpha..
damn !!

'AQILAH said...

uit. best giler kalau menang.

macha_sezs said...

ko anta tak entry ni ke contest adidas tu?