Friday, October 23, 2009

"hye,selamat berkenalan.."

kalau kau nak berkenalan.suara mesti nak lembut.senyum manis.duduk sopan-sopan.makan pon tak habis.bila tanya mesti cakap "tak pe,saya ikut je.tak kesah".nak kentut for sure lah tahan-tahan punya.itulah sesi perkenalan.semuanya manis-manis.indah-indah berlaka.

apa kata lepas ni aku ubah sikit.

rasanya perkenalan yang aku nak ubah ni lebih berkesan bila berkenalan dengan jantina yang berlawanan.bak kata budak-budak yang berparty malam tadi minum todi mabuk-mabuk,bising-bising sampai aku tak leh nak study..."opposite sex".cilaka korang.tak pe lah.aku consider "friday night".fine.

"hye,nama aku lumut.aku ni annoying,kasar,penting kan diri sendiri,tak seksi dan tak cun,poyo,berlagak macam bagus.aku ni menyakitkan hati.eh dah cakap kan tadi.annoying tu same la ngan menyakitkan hati.so,apa lagi?selamat berkenalan...."

senang bila di awal perkenalan kita kenal kan yang buruk-buruk.gelak pon tak payah nak tutup mulut.bukan apa.aku takut nanti,bila kau dah datang ketuk pintu rumah aku.kau curi segala "isi" dalam rumah tuh.lepas tuh kau blah.sambil kata...

"kau terlalu annoying buat aku.sampai sini saja."
"selamat tinggal".

so bila aku dah bagitahu yang buruk-buruk di awal perkenalan,mungkin kau akan bagi alasan lain yang lagi best.mungkin kau akan cakap secara jujur...

"selamat tinggal,aku dah jumpa yang lagi sesuai dengan jiwa aku dan orang itu bukan kau."

mudah kan?praktikkanlah kalau nak.

61 comments:

oranglidi said...

HAHAHA.. WA FIRST WOII!

oranglidi said...

FIRST!!

oranglidi said...

O.. bagus jgk wat gini.. wa mmg jht. slamat berkenalan?

lumut said...

to ORANGLIDI,
hahahhaha...mesti jup lagi beskot bengang ngan ko.ko tunggu je la komen beskot jup lagi.lu jahat?wa pon jahat gak.selamat berkenalan.

zul efron said...

betol...
macam gua...
hai...
gua dzul...
gua da kecewakan 24 org gadis...
kalo lu nak jd mangsa yg ke 25...
sila la...
slamat berkenalan...

faizal said...

wei..ko dok mn?
aku nk lempang ko...

Ries Lee said...

hai...
saya pejal...
org plg gedebe kat kmpg...
juga cucu kpd ketua kmpg...
hobi suke mengendap dan mengusik gadis2 kampung...
salamat berkenalan yer...

mOhd irWAn said...

bole caya ker????????

sayu=pilu said...

betul tuh.... perkenalan manis belaka tapi hakikat kenyataan nya adalah sakit ati..huhuhhuh..

weh aku pun dah lma tak jd 1st 10sion tol ler

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

tambah sikit lagi:
saya tak pandai masak,
badan saya berbau,
rmbut sya banyak kelemumur
hehehhe jgn marah ye
salam singgah..

saya; AISA. said...

haha.
aku suka sendawa kuat kuat.
suka kentut sana sini.

kau bayarkan dinner ni mekaseh.

*pergh. kalau aku ckp mcm tu. gila setail doe.

LORD ZARA 札拉 said...

muahaha~

aku suka mau buat camtu pada anak murid bleh?

macam Onizuka~

kih3~

miNt said...

wahaha..
cara ak berkenalan mg mcm yg ko tulis.
tp org suke jugak.
cuma alasan yang dia bg lain sket.
"kau tinggal ak,ak dah patah hati."

hahaha..
woh!trase sungguh jahat.
selamat berkenalan.
;D

lumut said...

to DZUL,
pergh!!org mcm lu la yg wa carik..wa mmg carik la org yg tggu gadis ke 25..haha.

to PEJA,
tak kan lempang je?aku siap boleh terajang kau tau?ha berani?=p

to RIES,
hye ank ketua kampung...saye adalah penyangak kampung anda.slamat berkenalan..=)

to MOHD IRWAN,
nape lak x cayer???

lumut said...

to BULAN ITU AKU,
haha..apesal kau x tambah je..saye x penah kenal ape itu 'shaver".ha bunyik lagi pengotor.wakakaka..slamat berkenalan.hehe

to SAYU,
syg,lu jgn sakit2..nnt wa lempang lu.hehe..nak jd 1st ye..kehkeh

to ZARA,
nnt anak murid kamu mesti syg kamu lebeh zara..kahkahkah...ko pakai tdung bia slekeh sket ek..

to AISHAH,
haha..kau sendawa pastuh kau ngadap balak kau..makan byk2..last2 die baya..itu bkan style..itu mintak makan penampar.hahaha..jgn mrh na.

to MINT,
dah2..jgn patah2..hehe..kau jht?aku lg jht..jom berkawan wahai penjahat..slamat berkenalan.=p

mamai said...

ya pakcik setuju dengan ini...terus terang itu lebih baik dari memberi seribu alasan yang menyakitkan hati

Daffodil D said...

ow, its too harsh. sape ckp gitu t kene balik la tu. Allah akan balas, percaya la.

oranglidi said...

xmgnkin la lu jahat.

siggplus said...

hai, aku siggplus

aku annoying, aku drama queen, aku pervy, aku judge girl by their sex appeal..

selamat berkenalan!heh

saya; AISA. said...

HAHAHA.
lawak gila.
memang diminta penampar.

pergh. kalaulah boleh aku tampar je muka dia.
for sure dia akan ingat sampai bila bila.

cik GULA-gULA said...

selamat BeRkenalan ci CANTiK MANIS:)

lUmUt..pagI nIE BREakfasT pe??

MIeZ makan RoTi tElUR BAWANg KAT maplEY di PJ:)

kenyang sampAI petang tI!

imHepPie said...

haha aku nak praktikkan la mende neh...besh gak..ko da penah try ke wt cmni hahah

Misz SeroJa said...

selamat berkenalan..
~(^_^)~

kimisai said...

kalu tidak gua 2nd coment td...argghh..!!!

hahaha

try buat time dpt clien..mesti gempak..gahahaha

sharamli said...

memang mudah..tp mcm tak patut kn?

Aku Beskot™ said...

aik..orglidi lg..
lu ni btol la orglidi..
x kasi can lgsng kt wa nk jd 1st..
bkn tkt jd 1st,2nd ngan 3rd pon lu sapu kn..haish~
kot ye pon,kasi la wa 2nd.kekeke..
22 blog lu bolotkn..
kejam²..

oit mut,jujur btol ayat perkenalan lu tu.cun²..
wa pon lbey kuang cmtu gak..
so slamat berkenalan.
**nnti wa nk praktikkn la ayat lu tu.haha..

patungcendana said...

hi...

terima kasih kerana membaca blog aku...

salam perkenalan...:-)

lumut said...

to MAMAI,
hee..rajin ye pakcik bertandang disini..berterus trglah yg sebaiknye.tp x semua ptot diterus trgkan..erk.

to DAFFODIL,
owh..part yg mane yg harh?part yg die ckp dah jmpe org selayaknye ngan jiwa tuh?em...manusia itukan sukekan kesempurnaan..

to ORANGLIDI,
benar aku jahat.penjahat tegar aku ni.lu xnak caye sudah.

to SIGGPLUS,
haha..baguslah kalau ko pon annoying mcm aku..kite serupa!!!=p.so slamat berkenalan.

to AISHAH,
memanglah...penampar tuh hadiah termahal kot.berani?

to MIEZ,
hee..pg td makan roti ngan nutella jerk..hee..harap kamu sht miez....hebat tol prot kamu.knyg smp ptg!hehe

lumut said...

to IMHEPPIE,
kahkah..ko try la..org brani n macho je brani..aku nk try la neh.baru nak start.

to MISZ,
salam perkenalan seroja..=)

to KIMISAI,
hehehe..cmne lu leh x jd 2nd plak..??depan clien?haha...hebat lu.

to SHARAMLI,
mmg mudah..mmg x patot..hmm..ntah.

to BESKOT,
hahaha..lu bising ah beskot.senyap2 suda beb..keskeskes..ayat perkenalan tuh sila lah praktik.org hensem cm wa je brani gune la beb.haha

to PATUNGCENDANA,
hi..
sama2..blog kamu mmg best..
salam perkenalan.

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum cik mut

bgs gk kalo nk praktikkn..hehe

tp kne buat muka nk mintk penampar la..hahaha

Koyuki said...

selamat berkenalan..

saya suke awak yg tak cun, yg poyo, yg pentingkan diri sendiri, yg menyakitkan hati, yg kasar dan sebagainya..

sebab..sume stock yg cun dan tak seksi, sumenya berlagak dan sebenarnya mereka lagi annoying dr kamu..

hihi...best tak camtu?

Koyuki said...

eh typo plak..

sebab..sume stock yg cun dan **seksi, sumenya berlagak dan sebenarnya mereka lagi annoying dr kamu..

ikanriang said...

lumut ko lain kali nak wat entri anta aku email dulu plisss.
aku get redi.
tak penah jadi FIRST!

aku mati2 ingat ko tade entri baru.
skali melawat ade 3 yg aku miss!
wuuu

avid gunner said...

awek gua skang ni pakai intro lu...gelak macam gua...takde cover2 mulut...makan kuat macam gua...tapi badan slim mcm gua jugak...

gua nasihat gadis2 kat luar sana...jgn control ayu....serlahkan diri anda sebenar....

lumut said...

to YUSUF,
w'salam yusuf.=).haha..silelah praktikkan..pp mmg slalu bersedia je nak mkn penampar.hehe

to KOYUKI,
ohhh trimas sbb ko suke aku..haha....tp wa suke org gedik.sng nak lempang.

to IKANRIANG,
weh..haha..sume nak jd 1st neh pehal.bkn aku buat contest ke ape.ape la korang neh.siap nak email bgai..byk lak keje aku cmtuh..hehe...syg,xlame lg aku balik!!yeah~

to AVID,
awek lu berguru ngan wa tuh.alamak lu dah ade awek.wa stop usha blog lu.hahahahahahaha

oranglidi said...

ah. baru tegar.. wa? penjahat dari dulu dah.

anaklaut said...

salam..

walau apa yg cik lumut cakap,
anaklaut tetap suke bersahabat ngan cik lumut..:))

NuR said...

hi lumut lalink..

hehe

idea yg agak bernas kalo dicuba..
emm.. gaya duduk pun mau amik kira gak.. haha.. duduk ala2 gangster. baru org tu takut. nak buat jahat kat kita pun teragak2.. pastu ckp la.. bapak sedara sblh makcik satu tok wan lain nenek ialah ketua mafia. sure dia cabuuutttt! hehe..

owh.. nur dah merepek di petang hari...

hehe

tapi cik lumut, kalo org ikhlas.. dia ok aje.. kan..kan..???

ikanriang said...

yesss! 26hb kan kan kan?
3 bulan semestinya!
yeahhh

DilOt said...

aku dah xleh pratikkan...tp aku suke sendawa depan tunang aku....buruk..tp peduli ape aku...die dah tau perangai aku mcm mana...

lumut said...

to ORANGLIDI,
wa lg jahat.lu xpayah la nak sangkal.

to ANAKLAUT,
=).hee..sudi jugak ye nak berkwan dgn ku.jage diri AL.

to NUR,
haha..ko jgn duduk terkangkang sudah.nnt ngamok mak ko.kehkeh,.bukan pe..xmanis nnt..=p

to IKANRIANG,
24 la weh!!!ceh.

to DILOT,
haha...sendawa ok lg..berani kentot?kahkah.jangan jadi selekeh sebaliknye trus trg.lain tuh beb.hehe

speedrider said...

lumut, pro-kontra statement ko boleh dibahaskan lagi. Tapi aku takder masa lagi nak tulis.

Jalak lenteng said...

hebat...terus terang jer kalu dah mcm tu nye perangai dioang..lu mmg hebat..!! best2..1!

ber_u_wang said...

baru nak kenal kenal dgn lumut...

lumut said...

to SPEEDRIDER.
pro-kontra yang nak dbahaskan?haha..apakah?

to JALAK,
lu lagi hebat lah jalak..hebat weh lu men gitar!

to BERUWANG,
baru nak kenal2 ye..slamat berkenalan.

.rafiq. said...

dah2. ko bekenalan ngan aku je.
hyee.
jgn lupe 24nov okay.

oranglidi said...

slipar sihat?

paraxixth said...

hai...selamat berkenalan..gua biasa2 saja!

klik nuffnang lu

ezany said...

oo.. bagus gak idea ni.. tp camne la kalau apply masa sesi perkenalan dlm kelas.. hehe..

beautiful_rose said...

hahahah bagus jugak tuh.
time makan pastikan anda menjatuhkan sudu,garpu pastuh makn sambil berlage pinggan sudu garpu tuh...bile bckp gelak dgn kuat kahkahakah tgk muke die pe respond die lepas tuh =p hikhikhik

lumut said...

to RAFIQ,
ngan ko?haha...pesal 24?ceh

to ORANGLIDI,
ntah,gagah lagi kot.

to PARAXIXTH,
hye..lu biase wa lg biase...klik la.rajin ek lu.

to EZANY,
haha..klo time tuh silap2 cikge pon pandang sinis.hehe

to BEAUIFUL_ROSE,
aku rse lg elok kalau jatuh kan makanan skali.haha

cahayachenta said...

tahnya tak pyh nk tnjuk2 sifat yg lmbut2 ke apa... tp dlm hati perangai mcm smpah...

biasa la manusia ni mula2 knl semua baik.. nk tnjuk2 amik berat la konon... blah la manusia camni..

oitt lumut..

aku pn nak buat mcm ko gak... haha~~~ boleh ke...

░♥si lampu neon♥░ said...

sedih gila. aaahhh benci benciiii kalau orang benci nilai yang ada pada diri kita, abestu nilai yang ade pade diri orang tuh baik sgt ker???? aaaaaa

acap said...

macam menarik.
buat lain dri yg lain.
jadi dri sndri.
xpyah hipokrit.
hahaha.

Hayatito said...

salam kenal..
nm wa hayat..
wa suka mkn.
tp nti bila lu jumpa wa,
wa akn blnja lu..
sebab wa suka blnja org x hipokrit mcm lu..

ok..set?

OH sikeciq! said...

weh aku nih cam haram,mulut cam **** slmt berkenalan.kahakahakahah


sokong statement d ats.hehehe

arque said...

hai.aku suka kentut bersepah.aku akan menandakan sesuatu kawasan itu hak milik mutlak aku dgn kencing kat atasnya.selamat berkenalan ya! ;P

Fadzli said...

laaa lumut nih... igt kan baik... selamat kita 1 geng even aku xda la jahat sangat.. wkakaka... pesal arituh tutup blog? pening 1 malaya den nk suruh ang masukkn email ak skali dlm blog reader ko.. huhu

lumut said...

to CAHAYACHENTA,
haha..ko nak buat?sile beb sile..aku x pernah menghalang..kehkehkeh.

to SILAMPUNEON,
biasala tuh..lumrah..kita akn nmpak slh org berbnding slh diri sndri..aku pon cmtuhkau pon cmtuh.jadi sume same.

to ACAP,
xde menarik nye.cume jujur.tp jgn lah selekeh sgt.xlalu lak aku tgk kang.haha

to HAYATITO,
hahahah..wa mmg nak jmpe lu cm neh..sbb lu nak blnje wa.hahaha..best tuh.

to EMMA,
haram jadah betul.mcm haram tuh mcm maner?halal lak cmner?ceh.aku xnk sokong.pede hal?

to ARQUE,
busuk dowh.haha..aku x ske kwn ngan org kentut bersepah.jujur neh.hahahahahahah..ko nk mrh?=p

to FADZLI,
hahaha..lu igt wa baik?aku enjenayah dikehndaki.xtau?ala..ttp kejap je..adeh korang ni.lek2.

OH sikeciq! said...

hahahhaha
.
.
.
.

.
.
surrender
:)

lumut said...

hahah..yes!!ni yg aku suke ble ko kalah ditgn aku..kahkahakah..gelak sopan.x caye ke sopan neh.ceh.