Thursday, October 22, 2009

bukan susah nak "haha" kat sini


sekarang wa tengah makan.dinner konon-konon la.jam kat laptop wa tunjuk pukul 3.47pm.ha itu ikut waktu malaysia.wa memang dari awal tahun tak tukar-tukar jam kat laptop ni.sebab wa nak usha lu orangla!ade ke nak tanya lagi kenapa wa tak tukar.

hidangan depan wa ni,roti expired hari ni dengan scramble egg.ala nak scramble2 bagai.cakap je la telur hancur.kan senang. jadi sambil-sambil wa kunyah roti yang dah expired ni,wa pon gunakan masa untuk kunyah selumatnya dengan menaip kat sini.nilah gaya orang kata "masa itu emas".

"haha".

ntah ape kejadahnya tiba-tiba wa gelak.wa pon tak tau lah.tapi ni lah teori semua orang selalu pakai.bila "haha" makna lu orang bukan sedang nangis.taip je "haha".bukan susah pon.

bila "haha",mesti tanda lu orang tengah gelak besar kan?
bila "hehe",ni tanda lu orang nak tunjuk yang lu tengah sengih.
kalau "hihi" plak,tanda lu gelak sambil tutup mulut.
kalau "hukhukhuk"??
ha ni wa kompius.same ade lu orang nga sedih,nangis teresak-esak,mahupun tersedak tercekik.confuse kan?

alah,bukan susah pon nak tunjuk lu orang hepi kat sini,setakat taip
"hahahaha...aku hepi ni weh"
dah settle kan nak tunjuk lu hepi.

tapi sejauh mana kau nak tunjuk kau hepi,macam biasa..mesti bijaksana.cubalah sedaya upaya selagi kau mampu untuk sorok rasa gelisah,suram,perit,sedih dan sakit tu.kau mesti cuba!yelah..kalau bukan kau sape lagi?takkan aku kot?takkan dia?mereka?arrrgghh.tak de maknanya kau nak harapkan orang lain melainkan diri kau sendiri.berani cakapla,wa yakin berapa ramai antara lu orang yang selalu taip "haha" tu tipu dan menyorok disebalik perkataan tuh.

diri depan cermin,tengok mata sendiri dalam-dalam.
lepas tu senyum.

dah lah.telur wa dah habis ni.eh bukan.telur hancur ni ha yang dah habis.hahahahaha*penulis gelak besar*
lu caye tak?

57 comments:

yoro okino said...

klu aku laa kan
betul2 aku gelak biler aku type
gagaggagaagga
=P

avid gunner said...

kalau keh keh keh....?

keh keh..

rda said...

haha. yang ni aku gelak dalam hati.
kalau hahahahhahahahha, memang aku tengah gelak guling-guling.
cuma kadang2 akan jadi haha yang fake dan tipu. sebab aku tipu lah.

.:puRpLE butTerFLy:. said...

hmm..
kalo haha je bese tipu la kowt..
ce hahahaahhahahahah!!! okeyh,, yg neyh mmg glak..
ekeke~ (ineyh pula??) erkk..

Syth said...

diet ke weyy
dinner makan roti je..

hahaha...
aku hepi neh..
lepas baca entri kau..
bhwahahaha

nursarah said...

sedapnya makan roti ngn telur hancur..


err, mut.

aku pasti ko bleh 'haha'..

Jalak lenteng said...

pandai la ngko mut..

aku jugak salah soang yang selalu gune haha untuk menutup rasa sedih dan gelisah aku..hehehe..<--yg ni mmg aku tesenyum..

mamai said...

pakcik sangat happy nie hahahahaha..
terliur dengan telur hancur tu peberet pakcik tu...

siggplus said...

apsal td private blog lu?

saya; AISA. said...

nak menunjukkan aku tgh happy and gelak besar senang je.

HAHA.

cukup.

mier@merr said...

haha.aku mmg pengguna tegar 4huruf neyh...

aku xtaula aku mnyembunyikan gelisah ke ape dsabelik 'haha' tu... tp klu sdeyh mmg aku akan direct jek gne huhu...

n klu aku rs nk gelak ala2 sopan..bese la...hihi...


hoho...itu aku gelak perli.... hee~

yusuf mujahidin ™ said...

hoyeh...hoyeh..(sambil tgn menunjukkan isyarat yes..!)

arque said...

kalau huahuahuahua??
ni tanda aktiviti kembang kempis lubang hidung sedang giat berjalan.
cube kau try. ;P

keSENGALan teserlah.. said...

muahahahaa...

p is an g said...

kah3.

aha.
mut.
nak gak scramble egg.
uuuuuu.

nak balek masak2 kat umah.nak makan banyak2.aaa.aku tamau final.

isk.

gee carmen said...

makan sowanggg! bak siket... lapar ni.. lunch n bekfes pon dah terlepas ni. tadi aku bangun tdo.. terus g keje. pastu kete aku tak leh nk start lak sebab batt kong! hadeiiii... seb baik der insurans. aku susahkan dorang jelah rescue kete kau kat umah! wakakakwkakaaa...

aku nk gi auckland nnt.. ko leh lepak ngan aku tak lumut?? bosan la dok KL! nak amik angin jauh2 sket... huhuhuuuu.

Fadzli said...

aku plak tulis jer haha kat ym or kt blog tp hakikatnya kadang2 x gelak pun... :)

ber_u_wang said...

ha ha ha kena tipu dengan lumut.. mana ada dia makan roti pon....ha ha ha

oranglidi said...

haha

pandai psikologi jugak lu ni.

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

ahaks..ahaks...lu nak ketegori gelak tu camne.....

huiyoo....24hb meh..?

jelesdgnkau said...

penulisan yg poyo budus.

jelesdgnkau said...

penulisan yg poyo budus.

.rafiq. said...

hihihihi (gelak manja)

sharamli said...

kal0 taip kui3....
b0leh?

nazri.sensei said...

lumus..
eh,td aku prasan mcm ada title yang entri yang panjang gile tu..haha...
hoo,gaya penulisan dh mcm bro dausahmad..syabas syankar..

Mrs Camillo said...

oit sayang.. ade ke lempang aku sebab tu. isk333...

pekot..
kau da VOTE untuk aku belom? :)
cepat2.. lagi 3 hari malaysia nak tarikh tutup vote ni.

Razman said...

hohohoho (bukan gelak, tp ak tgh tiru iklan horlick)..

aku xske gne haha wlaupun ak tgh gelak..

aku nak taw npe siang td aku bukak blog ko, xleh..not invited...ada post laen td kan? apakah yg blaku? musykil aku..

beautiful_rose said...

zaman skang mcm2 jenis gelak ado......
gelak santa
gelak ala2 batok
gelak ala2 ngantok eh ade ker?
ehat ever la janji gelak kerane suda gumbira.........hahahaha =p

Mrs Camillo said...

yeaha!!! camtulah bro!

terima kasih~ kang aku update lagi.
kalau kalah, adat permainan.
kalau menang, alhamdulillah.

tapi hari ni, aku belajar satu benda lagi...

kalau dapat jawab test, alhamdulillah.
kalau tak dapat jawab test, jangan maki kertas tu, adat belajar la...

come on, kawan2!!!
usaha lagi memaki usaha kita.
eh, bukan2, memperbaiki usaha~

:)

lots of love to u dear2 pekot.

chokio_nia said...

kalo org typ "huhu" je tande nye ape??sme cm hukhuk gak ke??
hurmm..menaip mang senang.."hahaha" tapi aku ngah sedeyh ne sbnrnye....biase la itu..

Kapten said...

kalau aku tak ada mood aku x main blog. idea tak akan datang. nak komen pun malas.

jadi masa aku blog adalah masa aku hepi

aku haha ker, huhu ker, hik hik ker, hua hua hua ker... memang aku tgh hepi

p/s: ending ko tu double meaning wakakaka (ok aku tahan ketawa jer)

si kosong said...

*senyum*

hahahaha...jugak sedang ketawa..

*senyum lagi*

LORD ZARA 札拉 said...

Telur eks?

eh..


hehehhe~



aku nak gelak keji secara tetiba~
























muahahahaha~

Aku Beskot™ said...

nk tls haha tu sgt mudah..
tp x sume melambangkn satu makna yg sm..
tp kesah ape kn..
mari hepikn dri..
gagaga..yeha!!

**sonok eh cte psl telur..=p

Adjla Hafizin said...

hahahahahahahhahahak!!!!
(gelak setan)

beetleLO ™ said...

hohooho..taw maksud dia
?

kimisai said...

kalau huhukhukhuk...

tu tandanya member tengah kutuk belakang laaa...

Ismi F. Chya said...

hehe comel je entri ni.

sbnanr nye betul2 appy ke x/

;)

kerjaseni said...

just had toasted expired bread with scrambled eggs myself... when you are hungry and it's nearly the end of the month, everything tasted so good...

whether it's hahaha or hehehe or hihihi on the webspace or in the realspace, it's all the same. how true is the laughter, depends on the person, i'd say. if you want others not to see your true feelings, well, nobody would see it, right? as the saying goes, "the world's a stage and we, are the actors." (^^,)

DilOt said...

semua ketawa aku pernah pakai..

agagagga..ekekkee...hihihi..hehehe...
hahahha..huhuhu...hukhukhuk...kehkehkeh...

mcm2 dowh gelak tawa skang ni...cuma nak tau realiti gelak ketawa org tu..tgk depan2 masa die ketawa....

oranglidi said...

apahal macam wa je ?

speedrider said...

wakakakkaka - gelak guling-guling

huhuhuhuu - gelak sambil memuncungkan mulut

har har harrrrrrrr - gelak mafia

HahAHhAhAHhHAHhahAHh WakAKkakKKAkakkakaAH haAhaHAh - gelak guling2 sambil jadi sawan babi.

farah said...

ko makan telur hancur tak ajak aku pun?

haha.

seliparjepun=p said...

mut!!!!!!!!!!!!!!!
hahahahha..
jom gelak ngan aku klo brani.

Mak Su said...

errrr, boleh saya tumpang haha?

13247 said...

lu dah pandai melucah ek skang..huhuhu^^

caluk@cencaluk said...

heu heu heu

mOhd irWAn said...

betol la senang nak gelak hahahahhahahah kat sini.........

lumut said...

to YORO,
hehe...kalau ko gelak guling2 cmner lak?=p

to AVID,
itu tanda ko nak kene sekeh.ok x?

to RDA,
kalau lu tipu sape tau?bukan susah pon.jom "haha".

to PURPLE,
ekekeke..gelak sambik ade nasik goreng cina dalam mulut ko.ok x?hahaha..ok tipu gelak.

to SYTH,
diet apenye..duit kering.haha..ko hepi?bagus2..gelak sekarang.

to NURSARAH87,
memang sedap.nyum3..ko pasti ker?pasti boleh?ko pon boleh k.

lumut said...

to MAMAI,
haha..apesal lak pakcik tbe2 hepi neh..air liur meleleh2 dah tuh.balik suh bini pakcik masak kan.kekekeke

to JALAK,
terima kasih ckp aku pandai.saikologi hebat ga aku neh kan?hehe.tutup lah jalak selagi kite leh tutup dan x nyusahkan org lain.

to SIGGPLUS,
ala wa private kejap je ramai dah tanye.lek lah.idop lagi neh.

to AISHAH,
ok cukup.gelak besar saiz xxl ke beb?=p

to MIERA,
pengguna tegar ye...hebat lu neh.wa pon same.lu tiru wa ke miera?nak perli pon leh dgn gelak ek?

lumut said...

to YUSUF,
haha..comel gile.ingat nga lompat2 td.hehe

to ARQUE,
ah kau..x habis2.lempang kang kempis tros.haha

to KESENGALAN,
itu tanda gelak ke cium?kompius.

to PISEY,
ko nak gak ke?ape aku makan ko pon sbok nak mkn..hehe...xmo final gak!!!!!!!!serabut!!

to GEE,
malang sungguh hari kau gee..nah amiklah secubit telur neh.hehe..meh ah dtg sini...ko blnje aku..kahkah

to FADZLI,
itu lah yg sebenarnya ramai org buat.sng je kite nak "haha" kan.

to BERUWANG,
ah pandai2 je kate wa tipu.lempang mau beruwang?kehkeh

to ORANGLIDI,
itu kerja sampingan wa.lu cuak?

lumut said...

to AKUPENTOI,
itu gelak sambil angin kua kat mulut.nak kntot skali pon buleh.pehal ngan 24?

to JELESDGNKAU,
a'ah la..penulisan aku ni buduspoyo tol.haha.gelak.

to SHARAMLI,
taip je asalkan ko bahagia.x kene tol beb.

to RAFIQ,
hahahah..manja la sgt.

to NAZRI,
sape bro dausahmad?apesal aku x kenal??

to RAZMAN,
hahahhaha..kuang asam.pasal siang tadi.aku private kejap je..lek lah...ade ni idup lagi.cool beb.

to MRS CAMILLO,
ohh kau plak brani nak bagi lempang kat aku.hahaha...aku dah vote...kalau mesnang share2 beb.hehe

lumut said...

to BEAUTIFUL_ROSE,
macam2 ado..silo lah golak bosar yo.hehe

to MRS_CAMILLO lagi,
bro?hahhaa..lempang kang.aku pon syg kau sgt my luvly dear zai!!!!


to CHOKIO,
ala..biasa lah tuh..taip haha memang mudah.huhu tanda kau nak tido.

to FATT,
ending double meaning?haha...xtau2..kau salah tafsir tuh.kau lah yang double menaing.kahkah

to SIKOSONG,
senyum dan gelak cmner lak???
nak taip pe??
hahahahah=)))))


to ZARA,
telur zara?
telur la..isk..hahahhaha.
pandai dha kmu ni zara..

seroja jingga said...

*penulis gelak besar*

ermmm..tak caya tak caya..
tapi ade nada kelegaan sket kat situ..
pepandai je akk ni..

mut..akak tengah mkn kuih tat expired,..sedap neh..sebab cam basi basi sket..! ehehheeheheheheh

*penulis sengih*
pecaya tak mut..????

lumut said...

to BESKOT,
ape kesah..taip je byk mane lu suke...cter telur emas.haha..suke ek lu.

to ADJLA,
setan pon pandai gelak dah skarang.kehkeh

to FARIDLO,
tau...nak tau ke maksud die?

to KIMISAI,
hehe...diorang kutuk lu ketuk la.

to FTYYHAHH,
wah.entry pon comel ye...hehe..betul ke x lain cter.yg pnting "haha".jage diri tyhah.

to KERJASENI,
hee..kite mmg pelakon yg hebat.pape pon roti bakar mmg best lah!=p

lumut said...

to SEROJA JINGGA,
sis!!!!!!!!!!!!lu sehat x?lame x nampak kamu sis....huuuuuu..jangan nak sengih2 tipu..jangan sis......................

to ORANGLIDI,
pehal lak lu kate mcm lu?

to DILOT,
nak tau gelak yg betul2..jumpe la ape lg.hehe

to SPEEDRIDER,
haha..pandai ye bro lu tafsir.kehkeh.bahaya sawan babi.kene samak.

to FARAh,
ko x cakap ko nak telur hancur gak/..ko makan ker?hehe

lumut said...

to SELIPARJEPUN,
ceh..gurau kasar neh!!!!!!!!aku mmg brani.

to MAKSU,
hehe..silelah maksu..jom heh hoho pon xpe.

to IEZAT,
erk..mane ade lah.lu yg slh tafsir.lu ah..bkn wa.haha

to CALUK,
itu ade hingus.

to MOHD IRWAN.
mmg betul pon..........
silelah ahhahhahah..mudah kan?