Saturday, October 3, 2009

lumut gay dan bisex

::aku mahu berehat,tapi mereka mendorong aku untuk menaip::

aku gay??bisex??wah..wah..wah..gurauan kasar ni beb..maun cair hati gua tau tak...hati wa cair macam "nini cokelap celup,celup2"..ceh..tengok ayat aku tak ada tanda seru kan..

hanya titik titik noktah yang berturut-turut tanda si lumut ini masih cool bergaya dan macho ye...weh,apa ni kawan..main tikam belakang ah macam ni..merajuk lah!!!!!!!!!amik ko tanda seru banyak-banyak lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ohhh..walaupun aku mendiamkan diri beberapa hari gara-gara "terkeciknya hati" oleh perlakuan beberapa orang kucing-kucing comel..tapi aku tetap cool disini hari ini.memandangkan pergelangan kakiku sedikit bengkak gara-gara ditolak oleh rakan sepermainan bola keranjang yang aku masih belum dapat kenal pasti identitinya..aku masih mampu menaip hari ini setelah didorong aku makhluk-makhluk ini.

komen ini dipetik dari kotak komen salah seorang blogger.budget korang komen kat sana aku tak boleh terjah lah?lempang nak?


walaupun aku dikatakan gay dan bisex,namun aku tetap menjaga muka suci dan nama mahal kalian itu..ohhh...aku merajuk ni..tapi cepat-cepat aku cover dan berjalan gaya macho dan cun.
[kata bisex kan?]

kuang asam...

menurut kamus
"dwibahasa oxford fajar inggeris-melayu,melayu-inggeris" terbitan fajar bakti,
maksud gay itu adalah seperti berikut:

"girang;riang;ria;meriah;warna yang benderang atau garang;bernafsu syahwat sesama jenis;homoseks"

manakala maksud bisex pula adalah:

"dwijantina;mempunyai sifat kedua-dua jantina;tertarik secara seksual kepada lelaki dan perempuan"

macam merepek lah pulak aku tengok meaning dia.jadi fajar bakti,sila tutup kedai.eh,tak...tak..ampun sebab mulut jahat.dah lah.aku merajuk.cepat mintak maaf.oh ye,ape pula kata kalian diluar sana..

tang mana nye lumut ni nampak GAY dan BISEX ha???

p/s:dah aku nak pergi reply komen entry lepas.kuang asam.lempang kang..

75 comments:

acap said...

eh lumut.
ak tolong ya?
boleh?

rizputra7 said...

hehe diaorg salah translate ler tue...rilex2 banyak sabar..

nazri.sensei said...

waduh2..sungguh touching pujian orang itu..hoho...

anti-gay said...

haha, bukan nak salahkan sape2, but maybe ur identity is too vague and unclear, so maybe that might explain why they make those stupid presumption...chill out, u got better things to do~~

anaklaut said...

salam..


ish..ish...mcm hal dalm dunia ni..
sabarlah cik lumut.

lumut said...

to ACAP,
hahah..ko nak tlg ye acap..erk.tlg apekah?

to RIZPUTRA7,
eh daku mmg rileks neh...chill kan.tak amik ati pon la.

to NAZRI,
ko neh salah gune feeling lah.

to ANAKLAUT,
yup2.ragam manusia.layankan aje.

to ANTI-GAY,
ohh..maybe..tp rasenye identitiku udah terserlah ape..isk.diorg tu saje je nak kenekan i.

triple x malaya said...

samapi ati dorang kate lu cam tu kat lu...x patut

si kosong said...

lumut,

biarkan je..

saya juga sering dikatakan gay dan nyah..

di kalangan kwn2 dan di ofis..

aii..

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

sesedap gusi je cakap orang gay ngan bisex...ish!!!

farah said...

eh,

ko kan wanita sejati.

isk, isk,

mari aku tolong ko lempang dorg yg salah faham ngan ko.

ahhhaha.

IkanMasin90(IM90) said...

diwunk tuuhhhh

eh jap bisex tuh ape
hahaha

sayu said...

hurm patut la ko lama mnyepi... meh sini kita reramai terjah dorang... geram tol la aku denga lumut...eh emo lak aku nih...

bLurr said...

mengarut ah org tuh...ahah

bia ah mereka dengan dunia mereka.
pahala free tuh.. =)

just have fun blogging lah..

lumut said...

to BLURR,
xpe2..aku tau diorg bergurau je tuh..lek3..aku pon x amik ati sgt la.hee

lumut said...

to TRIPLE,
tu ah..xpatot2...nak kene sunat lg skali diorg tuh.

to SI KOSONG,
haha..mmg aku biakan je.aku tau diorg gurau sbb diorg bkn penah jmpe aku pon.

to NADDY,
mmg2..stuju2...nk makn pelempnag tuh.

to FARAH,
haha..diorg xtau aku neh punyela ayu.erk.kompius la tuh sbb aku macho sgt kan.

to AZZALIENA,
kan aku dah letak terjemahan tuh ..pi bace.

to SAYU,
eh ko geram kat diorg ke kat aku?jgn lah geram kat aku..erk.

✖sLap mE pLz!™✖ said...

hahak sian lumut..
da r kaki senak..
kawan aku cakap:

GAY = Gojes And Young
BISEX = urm.. xsempat ag tnye mber ak hik3..

nway jom kite tenang2kn diri smbil dga lgu tamil.. syok weh!

arque said...

aaaaaa..mut~
hai! lame tak nampak.
*dapdupdapdupdap*
ape khabar?sehat?
*dapdupdapdupdap*
kaki awak macam mane?dah okayy?
*dapdupdapdupdap*


music backgroud:bunyi cengkerik belakang rumah

maiyah said...

salam.. tu ler manusia.. sendiri punya kureng mrk tak nampak sibuk lak ngan org len nape.. sabar ler ye :)

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum.

oh...oH...

cik lumut...sbr
mgkin dorg gurau kot..cuma tk bertempt..adehh

blh jd lpas bc kisah cik lumut, dorg trus assume cik lumut ni lelaki. tu yg timbul sal gay, bisexual

apepon

kalo mau lempang..sila lempang laju2 bg pihak sy skali..hehe

pasti passing kt sy..
bia sy plak wt pedegree..


p.s

sbr ye cik lumut..

=)

Jalak lenteng said...

tu la..identity ngko ni mmg wat oang kompius..tu la jadi nye..en beskot pon dulu mcm tu jgk kan..huhu

Razman said...

tolong terjemahkan ape maksud les.. sbb aku xtaw.. =P

Cik Cookie said...

Rilex sis.

sharamli said...

lempang dgn gaya mach0

chokio_nia said...

ahaha..maybe kwn dorg ramai gay n bisex kot..tu ble kuar ayt2 ala macho dr ko,dorg trus rase cmtu..ilek ah..bolayan je..huhu

kawie2020 said...

rileks la bro.. diaorg jeles kt u le bro.. u banyak aweks kot... hehehehe

Daffodil D said...

lumut, kau bg je dorg makan kaki busuk kau tu. eh, silap2. kaki wangi. x pasal je aku kne lempang skali. huhu. :D

oranglidi said...

nasik goreng new zealend jangan lupa wat balik.

wat umah trbuka nanti ajak wa skali. hehe.

lu men basket ball dari skolah kan?

ber_u_wang said...

ade aku kesah cik lumut apa jantina nya... yang aku kesah cik lumut masih sudi berkawan dengan aku... betul tak?

sayu=pilu said...

lumut aku bukan geram ngan ko aku geram ngan orang yg ngata ko bcoz u r my fren... hehehe sory ayat aku yg 1st agak mengaliru kan...hihihi

.rafiq. said...

kau main bola keranjang ke? bukan bola jaring ek.

Ann said...

lawak.aku bc blog ko 1st tyme dulu pn dh tau ko pompuan.

Kapten said...

aku HOMO tapi bukan HOMOSEKS... aku HOMOSAPIENS... jap aku google makna HOMOSAPIENS... harap x silap plak

sufi said...

haha..sian ko lumut,
ko bukan ske lass kan?
jangan ko..(menggelbh)
hoho..
tang mn lak dorg ckp ko
bisex?
seb bek ko lepak jer..
control macho beb..
bagi aku xder hal r bende 2..
ko anggp jer bende ni cam xder pasaan bila korek idong..

jen - jen punye cite said...

oih!!bahaye..haha

avid gunner said...

ala lumut...harmless la statement dorang tu...
jejaka2 xkan lari punye dari blog ni kalo kitorang nampak statement tu....
hehe...

a said...

bagus! ko memang peka dengan keadaan sekeliling. siapa yg kata ko camtu tu? meh aku tolong lempangkan! (sambil melempang diri sendiri.)

p/s: ko memang kecik hati ke dengan gurauan aku tu? atau mahu bagi aku publisiti dengan memaparkan komen aku tu? hehehe.

13247 said...

lu couple je ngan gua..nnt x de la org nk ckp bkn2 ngan lu lg..amacam?

Anonymous said...

wah lumut,siap ade yg nk kapel.ko laki ke pompuan weh?gtau ak lumut laki ke pompuan.kompius lah.

mamai said...

lantak ler apa pun depa nak kata tak terjejas apa-apa pun lagi di layan lagi buat sakit hati ajer

LORD ZARA 札拉 said...

hehehe~

walau kamu cover, aku tetap kenal muka mereka yang kamu contengkan itu~

alahai sayang, tak luak kan apa mereka kata kan sayang? kamu tetap kamu dan aku percaya kamu straight honey.

kadangkala pon orang sellau confuse dengan orientation aku.
aku slambe cakap aku bisex. pedulik apa sudah.

Yang penting hati kamu.
Mahu semangat yang kuat dari kamu sayang. Peluk2~

seroja jingga said...

dorang yang conpius kot..relax lumut..i dun see anything down here yang menunjukkan kamu ni gay ke bisex ke..

or maybe dorang joking jek..
but kene ingat bukan sume orang bleh except ths kind of joke..

kalau akak cakap lah ape pun
akak tak heran pon..

sabar ye lumut
as long i know u sape
cheers

Hayatito said...

haha..
kelakar.
ngok ke ape diorg!!
gamaknya x lepak kat blog ko r tu mut.

btw,kaki tu ko tuam dgn ais r.
kalau ada salji,rendam dlm salji..hehe
skg musim ape kt sana?

i'm shin... i'm inesen said...

ok la kot.. dari di kata x berjantina lagsung.. tiada hawa napsu.. ngee..~

gee carmen said...

hahahaahaaa...
derang tak pernah nampak muka lumut, tu yg suke2 ati nk tuduh lumut macam2. sabar laaaa... yang penting kita tahu sape diri kita sendiri ok bebeh! jom lepak! gua bosan neh. hahahaa...

imHepPie said...

dia da mntak maaf kan..amacam??

abang besi said...

kah kah kah!!!!tu pon nk berasa ati...hehehee....huhuh...gurau je tuh....

caluk@cencaluk said...

rileklak lumut, kat internet nie semua org leh buat apa dia sukalah. memang kadang2 boleh buat kita angin aje,tapi dari kau buang masa angin kat diaorg baik gi korek hidung lagi best errr apa aku merapu nie ha ha

CinTa Lea IxoRa said...

sape la punye keje ngate org blkg2 tu..
ishh..
ade ke ptt ckp lumut gay ngan biseks..
gile btl diorang nie...
kalo jumpe nnt lempang je.. hehehehe

Azuan said...

yang penting..
kerjasam!!

silap3..yg penting
Tuhan tahu..
kisah pe ngan diorang tue huhu..

silentreader said...

mut,janganlah merajuk..nnt kt ne lg ak nk merayau.hu..aku doakan ko sehat lumut.jgn sepi.

En.Shahir said...

cian nya kau lumut... aku tmpng simpati ngn keadaan hg... mmg x ptt pn dia wt cm 2..

ikanriang said...

kot2 sbb ko panggil aku syg kot dorang ckp camtu?
muahaha. chill lah!

Wanita Mutalib said...

sapa nak kena cili nih!!

berani yer!!

nah amik cili!!!

amik lagi kata seruan ni!!

oke ye lumut..

kakak tau kamu wanita sejati :)

Naz said...

kalo amek kisah memanglah terasa hati.. anggap sajalah depa2 ni sebagai iklan yg x diundang. mcm kat tv1, tv2 dan tv3 tu... apa2 hal, aku memang tau kau adalah wanita sejati...

beetleLO ™ said...

adoyai.cam gitu plak ekk..ciannye ko lumut.
lempang je laju2

Jard The Great said...

errr.. mmg awal2 aku kenal ko. ingatkan lelaki.. ehehe..

Nabil Fizri said...

tang bisex tu waa ase gairah

nursarah said...

macam2 leh berlaku di alam blog ni..

terlajak berblog haru biru jadinye..

bersabarlah lumut...

khilaf manusia, kengkadang tidak dirancang sama sekali..

cik bunga said...

abaikan je k...
jangan serabut...
dorang bkn bagi ko duit..
jadi tak perlu laaa susah hati

CIK IZ said...

dorg jeles ngn lumut kot, dat's y dorg ckp cmtu... xsesuwaiii..

muhdzahari said...

menterjemahkan kritikan dengan cara tersendiri. aku suka! serius. :)

kimisai said...

buduh..!!!


























buduh...!!!






















buduh...!!!!!!!!!





















sape yg cakap lu macm tu memang buduh...bodoh la sng cakap...sabar2 k...

lumut said...

to SLAP ME PLZ,
ceh..dengar lagu tamil..terseksa kaki aku taw.eh ape kaitan?

to ARQUE,
wah3..hebat cengkerik lu arque..leh pinjam?

to MAIYAH,
haha..xdela..mreke gurau je tuh.=)

to JALAK,
uisshh..memang ramai dah kompius dgn identiti aku.adeh.

to YUSUF,
w'salam.tuh ah mreka gurau je tuh.lumut saje je nak saiko.xtrase pon.saje men2...tp klo dpt lempang diorang sekeping 2 sedap jugak ye.hee

to RAZMAN,
dtg jumpe aku.nnt aku trgkan.ceh.

to COOKIE,
nga rileks la ni kak.ehe

lumut said...

to SHARAMLI,
ko nak aku lempang gaya kuak lentang pon buleh.hehe

to CHOKIO,
uiissshhh..bahaye tuh...aku xksa pon.rilek la.xkurang pon ape pon.

to KAWIE,
aku byk awekssss???????aku gadis lah!!!alamak..sorang lg da..

to DA'DAFFODIL,
stokin busuk je aku bg mkn nnt..lagi sng kan..hehe

to ORANGLIDI,
yup.aku men dr skolah.nape nak join ke weh?mai2..

to BER_UWANG,
wahhh..terharu aku kau kate bgitu...betul2..sgt betul.

to SAYU=PILU,
eh xpe..aku paham.aku saje je gertak ko..lek2..aku ok je beb.

to RAFIQ,
bola keranjang bola jaring..bola api je lom main lg.erk.

to ANN,
wah!!tahniah utk ko ann..hebat2.ntah diorg neh.tah pape nak kompius.

lumut said...

to FATT,
amikla ko nak himo ape pon..aku xkesah..hehe

to SUFI,
haha...aku x kesa pon..diorg bkn penah jmpe kau pon...klo jmpe tau nak tersipu2...erk.

to JEN,
bahaye ke?lu takut ka?

to MUZAM,
wah3..jejaka x lari?bagus2....terharu aku...maseh muzam.

to MULUTBISU,
haha..lempanglah diri ko sndri..kan sng...aku x kecik ati pon.saje je la.lek ah.

to iEZAt,
ko syes ke ni iezat?ngamok awek lu nnt.

to MAMAI,
saje layan kc diorg rse dilyn sket..kn3?

to ANONY,
ak pompuan la weh...adeh.letih aku.

to ZARA,
knal ke zara??hebat2..mengkaji kamu ye..hee..mmg x payah heran pon kan?hee

lumut said...

to SEROJA,
hehe..xpe kak.dun wori.rilek sudah.mmg sbar pon.no hal lah.

to HAYATITO,
skang musim bunge weh....bunga2 cinta..erk.maseh ats nasihat ko itu.

to IM SHIN,
btol gak ckp ko tuh shin.lg bhaye xde jntina.

to GEE,
hahaha..diorg penah nmpakla.diorg saje je kot.nak mkn sekeh tuh.

to IMHEPPIE,
sudah..aku dah lame maafkan.xmrh snnaye.bese je.hee

to ABG BESI,
x trase pon la abg besi..cehhhh

to CALUK,
aku rilek la ni caluk..jgn risau la..aku ok je..bukan luak ape pon.

to CINTA,
nak tolong lempang kan ke cinta??hehe

to AZUAN,
betul3..yg penting hati aku..ala..diorg xkenal aku pon azuan.

lumut said...

to SILENTREADER,
aku x majuk.busy sket je weh.

to EN.SHAHIR,
xape en.shahir..diorg tuh gurau je tuh

to IKANRIANG,
a'ah la..aku pon rse..hahahhaa..chill la ni.

to WANITA iTU,
maseh kakak keranan mengakui aku wanita sejati..korang sume jeles kan?

to NAZ,
betul tuh naz..aku tau diorg bergurau...gurau adik beradik..erk..cmtu ker?

to MR.LO,
mr.lo tolong lempang kan buleh?=)

to JARD,
ko pon kompius ke jard?aiseh...bahaye2

to NABIL,
ko ghairah ngan aku ker?hahahaha.siot.

to NURSARAH,
aku bersabar je..xrse pape pon..ni sume hiburan je.lek ah,

to NIENA,
mmg aku abaikan pon.x goyah pon iman aku.erk...aku mmg da srabut.

lumut said...

to CIK IZ,
jeles nape lak ngan aku??aku bukan artis ok.hee...

to MUHDZAHARI,
hahaha..ko suke ye..bagus2..

to KIMISAI,
eh sabar kimisai..diorang gurau je tuh...

oranglidi said...

join maen kat tepi dah la. haha. wa reti men yang baling kat bulatan tu je. haha.

Naz said...

gurau adik beradik?? hahahaha... apa2 saja. bulan baik ni, just maafkan sajer... :)

fikrifayi said...

hai cik lumut... hohoho
ish3 mereka ni...
ade ke patut pggl cik lumut camtu..
haish3

Aku Beskot™ said...

lumut gadis..
muktamad..
hehe..

Naz said...

Beskot.. aku sokong 100.67365%... Lumut adalah seorang gadis yg normal. :)

lumut said...

to ORANGLIDI,
men guli ke weh?hehe

to NAZ,
hee.da maafkan la,saje je siko...wah pokcik..sokong beskot bebebnor tuh.=p

to FIKRIFAYI,
mmg xptot langsung kan??ape da..

to AKUBESKOT,
thanx krane stuju aku gadis..=)

Att Ashburn said...

suh diorg pun balik sek men dlu..
suke2 je hentam org kt blog org lain kn