Tuesday, October 20, 2009

aku pon nak jadi macam dia.

sebelum tu,baca luahan hati si penulis ini.tahniah aku ucapkan buat kamu.apa yang kau tulis,itulah yang aku sedang lalui.kau kenal dia selama 7 tahun.begitu jugak aku.dan kau ambil masa 5 tahun untuk bangun kembali?dan aku?pasti akan mencuba..aku akan kuat seperti kau.aku sudah letih mengejar kenangan lampau yang pasti sudah pergi ditinggal waktu.cukuplah.

***********

orang kata aku ni sama je macam lelaki-lelaki yang mainkan perasaan awek die.lempar ayat-ayat manis,belanja burger mcD sekupang dua,angkut layan movie "aspalela" kejap..then bila awek tuh dah sangkut,aku blah.ini mereka yang kata.ala..mereka tu lah.

kerana ingin mendelete blog,aku terus dinobatkan sebagai seorang yang "tak ada hati dan perasaan".mereka kata lepas aku curi hati pembaca dalam 2cm,aku blah tinggalkan pembaca yang mula mencari.kemudian sekali lagi aku dinobatkan seperti seorang yang "cakap tak serupa bikin".dah kata nak delete blog,kemudian aku datang seolah menjilat ludah kembali.

kita ambil situasi mudah.oleh kerana sesetengah pembaca masih "cetek akalnya",aku bawakan teori yang simple.tak usah yang susah-susah,nanti penat otak lu orang nak "digest".anggap la esoksemalam ni umah wa.wa kemas hari-hari,wa susun kasi baik punya,wa basuh mana yang kotor kat umah wa,sebab wa tau ada tetamu yang akan bertandang nanti hari ke hari.

dan,

sangkaan wa memang tepat.ramai tetamu yang datang sebab diorang tau wa ni jenis tak kesah kalau diorang nak datang lepak-lepak.datang gelak-gelak..petik gitar nyanyi-nyanyi..wa layan.ada yang tumpahkan air kat umah wa..wa cakap "tak pe,small matter".ada yang demand cakap nak "kek lapis" pon wa layan.wa bagi apa yang wa mampu untuk puaskan hati orang.tapi walaupun wa jenis layan je dan tak kesah sape-sape nak datang...lu orang kena ingat,wa masih punya "hati dan perasaan".bagi yang datang kena cara,mintak itu ini dengan sopan,kutuk "air sirap" yang wa buat dengan cara betul,wa accept.tak de hal punya.

tapi,ape cter bagi lu yang datang "pakai purdah".bila lu datang pakai purdah,wa ingat lu nak bagi salam before masuk umah wa.ini tak.lu masuk,lu minum air sirap wa,lepas tu tak sedap.lu ludah atas carpet baldu wa.ape citer?ha,lu fikirlah sendiri.

oleh kerana aku rasa esoksemalam ni umah aku,dah sebati dengan jiwa aku,aku datang balik tanpa rasa segan silu.ni rumah aku beb.dulu aku yang cat dinding,beli perabot bagai.tak kan aku nak blah?kalau aku blah,kau yang pakai purdah pasti gelak berdekah-dekah.sudahlah.sampai bila aku mahu hidup dengan kejar bayang-bayang.menangis air mata darah tak akan dapat putarkan keadaan.hari-hari aku jerit dekat telinga sendiri."bangunlah!!".jika dulu aku datang bertandang di laman usang ini tanpa diarah oleh sesiapa,mengapa harus aku tinggalkan laman ini oleh kerana "hentakan" mereka.takkan baru hentak sedikit sudah berkecai?

laman usang yang menjadi luahan hati aku seketika dulu,sudah ramai yang memerhati..jadi aku juga kena belajar untuk menjaga hati-hati...aku tulis disini hanya untuk meluahkan perasaan aku...aku tidak minta lebih.terima kasih cahaya mata,kau sudah bangun dan kembali.izinkan aku menjejaki kau...bangkit dan terus berjuang.benar tidak mudah untuk merawat luka yang satu ini.tapi sampai bila?semoga kau bahagia cahaya mata!

p/s:aku nak final dah.selamat berblogging semua.jangan gaduh2.

74 comments:

Ann said...

kau pun boleh jadi macam dia suatu hari nanti.dia pun dah banyak hilang air mata sebelum ni, kau ambil lh berapa banyak masa untuk ko betul2 move on and let go semua tu.good luck final.study elok2

ain said...

sane pon final?owhoo..all da best dude!!!=D

oranglidi said...

la, ke empat plak dah..

debiru.sha said...

aku pun dah nak final ni lumut.
all the best yawww~ ^^

nursarah said...

lumut..apa pun bentuk dan jenis rumah kau ni, aku tetap akan selalu singgah,

dan apa pun bentuk karangan dalam entry kau ni, aku tetap akan baca hgga noktah terakhir,

pedulikan si anon segala bagai,
aku tetap ada utk support kau di sini..

oranglidi said...

semoga wa berjaya mnjadi kuat sperti cik cahya mata.

slamat final exam

jane said...

lumut~~

huhu..tabah ok sayang...
ingat ni lumut pesan aku
pedulikan apa kata mereka

tak mati pon hidop dikeji orang

xoxoxoxoxoxoxxo untuk lumut~

gudluck tuk final...i wish u all the best!!!

beautiful_rose said...

bagus cik lumut kuatkan hati kamu...
sy pon spt kamu pnh lalui rase sakit y mcm tuh..
mmg ambk mse y lme tok pulih
wlupon kdg2 kite mcm tingat kembali kenangan dlu......
dan plg menyakitkan hati,lepas die buang kite,dgn senyap2 die cube intai kite nk tau pe y blaku kt kite lepas kite dibuang
tanpe rse berslah.
tapi x per........
sy tau kamu kuat
kamu pasti dpt atasi sume tuh
jagn risau jgn pedulikn kate2
dari mulut2 longkang tuh sume
adat lah tuh...kate2 keji slalunye dtg dr mulut2 longkang
y x bercuci dan penuh dgn sampah hasad dengki...

kamu nk exam kan...
so,gembirekan lah hatimu
supaye beroleh ketenangan
nanti....... =)

IkanMasin90(IM90) said...

uit..gud luck wehh...nti balik blanje ak k..haha

NuR said...

wah.. caya la beb!
my dear lalink lumut..
pedulikan je kata2 itu...
yg penting ni umah lumut
so lumut berhak la kan?

okeh..
selamat berstudy..hikhik
ayat dirojakkan..
marah cikgu bm kat nur nih..

avid gunner said...

mekdi mana ada sekupang dua dowh...sebijik berger dah rm9....

✖sLap mE pLz!™✖ said...

cik mut neh slalu emo..
period kew??

ween said...

good luck cik lumut. aku suka air sirap kau. terus kan membancuh ok. mana2 pun aku akan singgah :)

mamai said...

pakcik bangga dengan kamu.....good luck for your final exam...all the best

kimisai said...

senang citer, amik wudhuk, solat doa pasrah...tu jek..hahaha

wat qiamulail malm ni..

speedrider said...

aku baca tak abis lagi. sempat sampai "jilat ludah sendiri".. pastu terus nak komen..

kadang2 sedap wo jilat ludah sendiri, tetambah bila kahak tu pekat dan takleh nak ludah.. ada masin2 gitu.

Hahahahhaa

sekadar lalu dan membuat selingan

beetleLO ™ said...

simpan stok air mata..mulakan hari dengan ceria..

LORD ZARA 札拉 said...

Ini baru kekasih aku yang setia~
ini baru kekasih yang aku puja~
Ini baru kekasih yang sentiasa buat aku ceria~

Tuhan~
Terima kasih kerana pulangkan dia pada aku~
Terima kasih Tuhan~


Sayang~
Terima kasih kerana kembali~
Jangan lupa ulangkaji~
Ada sepiring popia panas buat kamu~

Oh jangan lupa~
Ada misi baru~
Ada jenayah yang perlu dilaksanakan~
Kamu mungkin mangsa atau pemburu~

CIK IZ said...

daku gumbira lumut xjadi tutp buku.
abaikan ckp2 yg wat sakit telinga..
juz do da best n go ooonnnnnnnn... :p

arboqskii said...

best of luck...final exam

Nur -al- Ain said...

idup cik mut!

jika kau fikirkan kau boleh, kau pasti boleh melakukan!!

chayok2!

Azuan said...

okay..gud luck final huhu

faizal said...

ko g study ah...

nati balik msia,roger aku...

nati aku lempang ko berdas2...ok x?

bestnyer idea kau..hee

farah said...

jadikan cahayamata itu sbg satu inspirasi sayang.

aku pasti kau dpt lakukan,
kerna kau kuat.

:)

13247 said...

mak gua kim salam..

bonne chance for your final exam..

Ries Lee said...

lu kuat!

chokio_nia said...

kalo de org pakai purdah dtg ludah agi, ko cabut purdah die tu wat lap ludah..kan senang...btw gud luck!

.rafiq. said...

semoga berjaya awak. yeh2 sikit lagi nak 24nov.haha

arque said...

air sirap lagi.air ribena takde? ;P

yg dtg pakai purdah tu katrina rr.dtg nak cari pasal dgn adam dan nur.haha.abaikan.

mut,gud lak final mut.

Jard The Great said...

hehehe..gud luck lumut. I'm glad u got sumthing from the link i gave u.. ;p

Nabil Fizri said...

say nothing.

Daffodil D said...

air sirap kau tetap yang terbaik!! :D



sayang kau! goodluck!

EISENHOUR said...

lumut!!!lama aku xsinggh umah ko ni.igt dh runtuh.hehe..ak pon bz xmenyempat nk melawat ko..wei,jom singgh umah ak lak.biarpon umah aku xde perabot.cat pon xlawa.bwk kuih tau.xmau air sirap.

~~tatatititutu~~

ninim said...

oh...good luck...samer2 jugak nak final...aku tak pernah ada kesah putus cinta...yolah boypren pun tak ader kan....belum masanya....aku rasa diri aku moda lagi...tapi aku pelik ar...kenapa semua orang dalam umah aku yang putus cinta mesti tanya aku bab2 ni...mungkin sebab nanti aku cikgu kounseling...Oh, aku cikgu erk !!!

OH sikeciq! said...

lumut.hahahah aku serius suka lumut yehaaaaaaaaaaaa
mesti aku yg buat ko bina blik umh kondo ko kan.hahaha

yeyeyeyyeeyey
mut:study rerejin ko jgn mlas cam aku.aku ni mls pon genius.hahah

misz_nierah said...

wa gembira lu dah berblog kembali..(haha...ayat ganas dari cik nierah =p)

A.K.U.D.O said...

selamat ilang dan selamat pulang..
..org berpurdah mcm tu ke?

Kapten said...

all the best untuk exam

baguslah ko masih ada di sini

zul efron said...

rumah kau kan... kenape perlu citarasa mereka?

gudluck final...
gua da nak senggugut pikir pasal final...
arghhh...

Aku Beskot™ said...

cun mut..
stdy leklok..jgn malas!!
gut lux ntok exam finale..
tp cm awal lg je nk wish.layan je la..

kalo tensen,lari setempat laju² k.hoho..
challO..

CAHAYA MATA said...

salam kenal cik lumut..
terima kasih kerana sudi datang ke laman SAYA..dan terima kasih kerana menghargai apa yg SAYA tuliskan di sana..

SAYA baca blog awak dan SAYA dapat rasakan apa yg kita lalui sama..cuma masa nya berbeza..dan apa yg awak lalui hari ni adalah suatu yg harus awak ingat dan simpan dalam hati..

jujur sahaja, SAYA mulakan langkah dgn membuang rasa benci dalam hati..memang sakit apa yg dia buat pd kita tp dgn membenci dia, kita tak akan pergi ke mana-mana..

cik lumut..
doa banyak2 dalam hati..dan serahkan semua daya yg tersisa itu pd tangan Ya Rabb..insyaAllah Dia akan kurniakan kekuatan luar biasa utk kita melaluinya dgn tabah dan berani..

terus lah berusaha yer.. :)

p/s : nanti SAYA email awak lagi ok.. daaaa.. :)

Anonymous said...

hiraukan mereka.plih jln ko sndri.

dude said...

peace no war ;)

yoro okino said...

xde aper dah nak ckp kat ko
huhuhu..
gud luck ekk
pikir study jer laa mut
bz kn diri

lumut said...

to RAUDHATUL,
eh same.sape tiru sape?haha.thanx babe.all d best too.

to ANN,
insyaALlah..bialah airmata tuh bawak pergi sume kesakitan.thanx doakan aku.=)

to DEBIRU,
eh ye ke.same la.gud luck babe.

to ORANGLIDI,
ape slhnye no 4 pon.lempang kang.

to NURSARAH87,
thanx babe.rajin kau bace.aku tulis sekadar suke2.meluah ape yg aku rse.thanx.=)

to ORANGLIDI lagi,
lu boleh.tp perlu mase.bukan sehari 2.thanx.gud luck utk lu gak.

to MISS JANE,
ko cium aku ke jane?hahaha..
xoxoxoxoxo..erk.
thanx jane!!kau pon jgn sedih2.
wa usha tgk lu sedih rituh .pehal?cubit nnt..hee

to BEAUTIFUL_ROSE,
hidup harus trus.move on.sesekali nak nangis xsalah.sbb itu lumrah.manusia itu berperasaan.biarlah syg ape org nak kate.susah nak puaskan ati sume org.thanx babe.doakan aku.kau jugak kene hepi.

lumut said...

to NUR,
caya utuk lu jugak!!ha mrh cekgu kau kang.cuak final.

to AZZALIENA,
babe!!pe cter lu lame sneyap.
lempang kang.thanx doakan aku.=)

to AVID,
hahaha...
lu blnje ah wa yg rm9 tuh.=p

to SLAP,
a'ah aku period.cam tetau je..adesss...

to WEEN,
thanx ween.kau suka air sirap?air masak suke?=p

to MAMAI,
xde ape yg nak dibanggakan pakcik..biase aje.masih lemah.tp kene kuat jugak.thanx for d wish.

lumut said...

to KIMISAI,
hee..betul tanpa ragu2!

to SPEEDRIDER,
oit!pengotor lah..hahahahah...
lempang kang baru tau.

to FARIDLO,
simpan untuk mase akan dtg...hrap kamu juge ceria.

to ZARA,
aku memnag setia.tapi jangan lah kau puja.aku hanya insan biasa.=)
nak popia!!!yeah~

to CIK IZ,
bagus kau gembira,itu yg aku mahukan.senyumlah syg.

to ALIEROSTAM,
thanx doakan lumut.
take care bro.

to AIN,
aku memang idup!hehe..
thanx syg bg smgt kat aku.hu

to PEJA,
lempang la.x takot.haha.
idea taik kucing.

to MANUSIA,
hee..thanx.tc.

lumut said...

to FARAH,
aku mesti bangun syg.
move on.
thanx utk snyum yg manis tuh cik farah.hee

to IEZAT,
mak lu x ajak wa dtg umah ker?
kimsalam balik.
thanx dude.lu amik french ker?hehe

to RIES,
wa kuat?lu lagi kuat..jom jadi badang.

to CHOKIO,
uissshh..jgn beb.jgn jadi same cm org tapak kaki.kite mesti bijaksana.hehe

to RAFIQ,
ah kau.poyo je.thans doakan aku.

to ARQUE,
demand ko yer.hahahaha..katrina byk lah ko.

to JARD,
thanx jard comel..take care taw.thanx again sis.

to NABIL,
nothing impossible.

to DAFFODIL,
wah!kau layan gak air sirap aku!hehe..gud luck utk ko gak.syg aku.adeh.jage diri babe.

lumut said...

to EISENHOUR,
hahaha..umah papan je ni ha..jgn naik ramai2..kang runtuh plak.hampeh kau.kate umah xlawa.kahkahakah...kuih ape nak?bahulu?

to NINIM,
gud luck juge ninim..haha..boypren ramai.kekasih yg xdek.lek ah.idup panjang lagi.jgn terlalu kejar cinta manusia.

to EMMA,
ko suke?bagus..itulah yg aku nak....aku buat ni mmg utk ko pon.hahahahha...poyo ah.blah.

to NIERAH,
lu gembira wa pon suke..skali skale ganas no hal beb.

to AKUADO,
itu hanya kiasan.sori kalau rasa kurang sng..hu

to FATT,
thanx fatt..aku ade lagi.masih disini.

lumut said...

to DZUL,
lu senggugut?haha..hebat lu..
umah aku..aku xkesa sape nak dtg..cume fhm2 la.air sirap aku xdela sume sedap.kadang2 kantoi jugak,
thanx dude.all d best too...

to BESKOT,
beskot lagi cunnnnnn....
malas la..cmne ek beskot.hee
jom lari setempat..jom!=p

to CAHAYAMATA,
salam kenal sis..
sis memang kuat.5 tahun memang lame..dan aku?masih mencube..xkan putus asa..thanx sis.all d best utk fasa hidup kamu yang baru.

to ANONYMOUS,
aku punya jalan sendiri.mereka juge.

to DUDE,
peace2...=)

to YORO,
thanx yoro..
ko pon jgn sedih2..
aku xsuke.

sharamli said...

bia la dy0rang....
tu hak kita kan....
ska ati kita la k0t...

rda said...

kalauu kita asyik dok pikir dengan hentakan orang je. sampai ke lubang kubur pun still ada suara-suara sumbang tu. betul, ini rumah kau. tak salah kalau kau singgah2 even kau dah pindah tempat lain. kan kan?

and anyway, sirap kau sedap. :)

mier@merr said...

klu nak lompat2 lam uma papan ko ni agak2 runtuh tak??

sirap pon sirap la lumut.. jnji sirap ko sodap..aku layan....~

gudlak for exam yar...

A.K.U.D.O said...

berhati2 bila berkias...

powerpuff said...

x smestinya pki purdah baik..
pape pon air sirap lu best.
mai secawan.hehe

@tune® said...

as for me...patah tumbuh hilang berganti...

aku xkan tgk or igt sejarah yg lepas...tp aku jadikan guide

aku cari jer bf lain

Faarihin said...

salam..
teruskan hidup ini cik lumut..

perasaan sedey akan tetap ada..
tapi sy tau cik lumut sangat kuat.. pasti dapat atasi punya.. (^__^)

lumut said...

to RDA,
haha...maseh rda..rajin btol ko singgah ye...jangan crite pasal kubur.wa cuak beb.

to SHARAMLI,
aku dah biakan.sbb tuh aku dtg blk.idop mesti ade pendirian.jgn mudah goyah.

to MIERA,
papan aku ni kayu jati import ni beb.ko nak lompat kijang ke..lompat pagar ke..aku rse no hal la..kekekeke..air sirap aku mmg sedap.tp air je x masak.haha

to AKUADO,
tp kalau pandang dr sudut berbeza..xsalahkan.ade lagi kiasan pemuisi yang lg dasyat.cume depends mcm mane kita tafsir.lain org lain tafsirannya,thanx.

to POWERPUFF,
penampilan bukan cerminkan segalanya.yg penting hati.mereka dgn Dia je tahu mane baik mane buruk.purdah tuh kiasan je.kalau jadi isu.maaf k.

to @TUNE,
yeps.betul tuh.
hidup mesti trus..
move on.
ko dah jmpe bg lain?hehe

lumut said...

to FARIHIN,
salam cik adik,
benar hidup mesti terus.perlu melangkah ke tahap seterusnya.tapi tipulah kalau kata sedih itu sudah tiada.pape pon jgn lemah dek sedih.
aku kuat?
wah!mcm badang ker?hehe
jage diri kau kat sane baik2.

Razman said...

aku lama gle tak melayari blog2 ni..so agk kurang memahami..apakah yg berlaku? mcm angin je ni.. dimanakah lumut yg cool dahulu? =P

pakcik kordi said...

study bek2...wat yg terbaik ok.

lizz said...

kehkehkeh. nak exam gak naa? aku 1st paper next tuesday :(
adoi

Nawa said...

pekot lahling~~

ekekek..

weh,jom main teng-teng.

Mrs Camillo said...

pekot...

sape miss jane ek?
:)

aku kenal ke?

junior kite ke?

Mahadewaratna_Sari said...

semoga kekal berusaha

Ismi F. Chya said...

syg ku! da nak final ye. tc k. miss u gilerrr!!!

hehe xpe la dek syg, mari kita blaja, ape yg da belaku, lps belajar br pk balek k. ;) hehehehe

eyes said...

welcome back dude..
ni barula cik lumut yg 1st time ak jmpe ms nk iron baju..
ko sgt kuat ko tw..
muka ko j da bleh bagi org pk mcm2 tw..
gudlark final..
ingat janji Allah itu benar..

Fadzli said...

good luck final gk.. hehe.. best baca post nih.. :)

lumut said...

to RAZMAN,
hoho..lame kau menyepi ye pakcik..bukan stakat cool..dah keras bawah takat beku neh..kekekeke...=p

to PAKCIK KORDI,
thanx pakcik..akn ku usahakan.=)

to LIZZ,
ayuh lizz berjuanglah kite menempuh lanun2 itu..hehe

to NAWA,
eh nawa lalang..haha..joking2..cam sesuwai laling ngan lalang.=p.main lompat getah la best nawa..hee

to MRS CAMILLO,
erk.aku pon ngak tau..napelak ko kate jun kter?die panggil ko kak zai ker?hehe

lumut said...

to MAHADEWARATNA,
begitulah hendaknya..berusaha troskan hidup.ayuh.

to FTYYHAHH,
tihahhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!rindu3...ape kabar kamu..hee..aku nak final da..=p

to EYES,
wah...jmpe time iron?dimanakah?xkan kat blik iron time zaman skola kot..hee...weh,mke aku bg org pk mcm2?ishh..musykil ni..hee..thanx dear atas ingatan tuh.

to FADZLI,
ngeee..thanx doakan patik tuan hamba..hehe..sile lah bace.mnum la air sirap tuh..=p

Anonymous said...

mut,
biala org nk hentak ko.
aku tao ko x bekecai nye.
kan2?

seroja jingga said...

kamu harus jadi mcm dia! pasti boleh!
sihat ke mut?
akak demam da...rindu kat abng besi kot..hhehehhe

lumut said...

to ANONYMOUS,
hentak la skali diorang nak..aku ttp cmni..melangkah slagi mampu.=)

to SEROJA,
kamu pon sis!!pasti boleh sis!!!!!sehat..mcm biasse je saye..huhu..dah rindu abg besi plak dah..bahaye neh.sis mnum air masak byk2...ok?

eyes said...

sgt btol....
bilik iron time skola la deh..
ngn muke ko tany ak, " form 4 baru ke?"..
seram doh...
ingtkn senior mane la tego ak..
alih22 kecik agy dr ak..
hahahha..
u r most welcome dear~