Monday, October 26, 2009

kesunyian ini terlalu indah,walaupun pahit,untuk menelan.


suke tak semalam layan hantu kat entry lepas?haha..aku dah sound awal-awal sapa penakut jangan tengok.kan dah tak leh tido malam.

pergh..tajuk jiwang.tak leh blah.tajuk tuh wa amik dari lirik lagu iklim-di pintu mahligai.ape jadah layan lagu macam ni time exam,wa pon tak tau..saje je wa dengar lagu-lagu macam ni.bagi hati wa lali dengan mende touching-touching neh...tak pe.hidup mesti terus.ingat tuh.sekali jatuh bukan selamanya jatuh.memang susah nak bangun.tapi kau mesti boleh punya.tarik rambut kau sikit.tepuk dahi kau sikit.lempang pipi kau sikit.terbangunlah kau dari mimpi tuh nanti.lumut,nah tisu..kesat airmata.kalau tak cukup,amiklah towel neh.


p/s:hasil nukilan diri sendiri.diciplak dari blog lama.tak ada masa nak menaip.=p

bahagiakan ibu bapa..

bahagiakan adik beradik..

bahagiakan keluarga tercinta..
bahagikan teman..
bahagiakan kawan..
bahagiakan sahabat..
bahagiakan insan sekeliling..
bahagiakan mereka yang menyayangi kita..

walaupun kita dilukai..
walaupun kita disakiti..
walaupun kita tidak dihargai..
kebahagiaan mereka terlalu bererti..

bahagiakan mereka yang menyayangi kita..
seolah-olah..kita sedang membalas cinta dan kasih sayang mereka..
seolah-olah..kita menghulurkan penghargaan..
tanda terima kasih atas huluran kasih sayang daripada mereka...

kita memang banyak kekurangan..
tetapi,sekurang-kurangnya..
kita berusaha membahagiakan insan lain yang amat bererti buat kita..
semoga pengorbanan kita untuk membahagiakan mereka..
tidak disalah ertikan..
tidak disalah tafsirkan..
dan tidak disalah nilaikan...
kerana niat kita hanya satu..
menanti senyuman di setiap wajah insan-insan yang kita sayangi..

kerana senyuman itu..
cukup mampu membuat kita bahagia dan tersenyum selamanya...
terima kasih "mereka"...

55 comments:

mier@merr said...

haha....1st time dpt 1st.....

mier@merr said...

1st!!

mier@merr said...

oke.ini betol2....


1. aku suka lagu tu..... layannnnnn..~

....walaupon pedih..untuk kutahan...kan kurelakannya...oppss...ternyanyi lak..

2. nah2..amek ni..aku bagi towel bsar sket kt ko... kesat tahi mata ko... erk.. :-p

3. yepz...bahagiakan ''mereka2' itu walao btapa peritnya kita dilukai ....

berhati2 di di jalan raya..lebuhraya..puduraya...
igtlah org yg tersayang..~

sayu=pilu said...

weh asal sampai 2 nih..tenet menong buat hal lak...

sayu=pilu said...

cheese...mier@merr ko rapas takhta aku weh...hukhukhuk

aku telat hanya 1 mnit 2 jer...cissss
h
hheheeh gurau jer jgn marah yer mier...

hurm asl jiwa jiwang mut... apa2 pun itu yg di harap kan bhgia kan org yg kita syg and yg syg kita...

aku pun tgh laku kan yg sama...

sayu=pilu said...

cheese...mier@merr ko rapas takhta aku weh...hukhukhuk

aku telat hanya 1 mnit 2 jer...cissss
h
hheheeh gurau jer jgn marah yer mier...

hurm asl jiwa jiwang mut... apa2 pun itu yg di harap kan bhgia kan org yg kita syg and yg syg kita...

aku pun tgh laku kan yg sama...

lumut said...

to MIER@MERR,
hahhaa..tahniah la yerk.eh maseh utk towel neh...kehkeh..sedap ko nyanyi.sampai guruh.erk.

to SAYU,
perghh..awal gile ko dtg..xpe..ko tggu mlm sikit kang ade entry ag.jamuan mata.haha..tgk lah kalau aku rajin n tensen2 study..aku wat la entry.

mier@merr said...

sayu terlalu stress smpai post komen dua kali..haha...xpela...aku rmpas skali jek...len kali ko amek blk..... ekeke...


lumut>> bru ade effect sket... ade guruh2... klu lgu industan ade ujan jek...hee~

joegrimjow said...

bahagiakan diri sendiri lagi best
;-)


tido~~

OH sikeciq! said...

lumut

penghinaaan, eh penghargaan ni
.
.
.
.

.
puisi bagai
.
.
.
aku suka.
dengar kat a.samad said, mau dia nangeh tak leh cari makan.hahah


p/s : aku nak sgt wat onar nk tuleh aku 1st.hahahah tp GAGAL.cis
musti beskot pon bengang nanti.hahah

inDah iNdrIana said...

~jiwang gak si lumut neh...
~bes..
~teruskan berkarya

imHepPie said...

saya syg keluarga sya..haha..walau apapon femili 1st la kan..

arque said...

bahagiakn diri sendiri mana?? -_-

e. indah said...

kalau senyum itu boleh buat rasa senang di hati orang yang memandang, aku akan terus tersenyum ...
biar sedalam rasa ini perih....

lumut said...

to E.INDAH,
lagi baik senangkan banyak hati-hati..dari puaskan 1 hati...kau jgn risau.Dia kan ada..mmg sakit.

lumut said...

to MIER@MERR,
haha..nak layan hindustan plak dah.ngade2.

to JOE,
tido is the best..hehe

to EMMA,
hahaha..xde maknenye nangeh pakcik kito tuh...ko nak compete ngan beskot ker?haha

to INDAH,
haha...jiwang ker?
adeh...thanx..ko pon same.

to IMHEPPIE,
betul.family 1st.=)

to ARQUE,
diri sendri?lu pk sendiri..haha

mamai said...

nice...bahagia membacanya semoga semua akan bahagi

Koyuki said...

kite tak tgk yg hantu tu..

hantu real ek?

takut ah..huhu~

bahagiakan orang lain equal to bahagiakan diri sendiri..

bile mereka2 yg kite sayang bahagia, kite pon bahagia tgk mereka bahagia~ owh..pening

lumut said...

to MAMAI,
thanx..hope so.semua mmg nak bahagiakan.

to KOYUKI,
nape x tgk antu tuh?takot ek?
die costume je sempena happy halloween.tgk la..smart gak diorg make up..tp klo takot x paksa...hehe

to ACAP,
aku setuju.kau jgn pendam sorang2..luahkan kat some1 yg ko caye.ok acap?

acap said...

biar 'kita' derita.
asal 'mereka' bahagia.
wassalam.

sharamli said...

j0m bahagiakan mereka...
pasti kita juga akn tersenyum melihat kebahagian itu

itafukada said...

perghh..syahdu..
sedu sedan..
idung berair..

srrrootttt...~

Aku Beskot™ said...

pesal la sume beriya nk jd 1st nih..
wa x phm btol la.gagaga..
(ngah hangin ni sbb da lame x dpt 1st kt sini)
hoho..

btol tu..
kebahagiaan org yg kita syg perlu diutamakn..
tp berilah sket ruang ntok dri sendri turut merasa bahgia..

*wa nk dgr lu deklamasikn nukilan lu ni bley??

Razman said...

"mereka" tu tmasuk aku tak lumut?

ko mcm bz je, biar aku tlg rep komen aku beskot..

to aku beskot: jom kte bebut jd last plak...spe komen pasni kte geletek smpai putus urat kentot..

OH sikeciq! said...

lumut:

tak la, bukan nak bertanding segala bagai.tp aku betul2 tringin.hahhaahhaah

pls bg aku komen first.hahahahaha

lumut said...

to ITAFUKADA,
hahaha...komen ko neh nak bahan aku ke ape neh..haha...hingus x penah habis.=p

to SHARAMLI,
okey jom.=)

to BESKOT,
ni sume korang lah ni buat cmni.sume dah jangkit nak jadi 1st.tah pape,,,hahaha...deklamasi?alamak..dah pencen ah.kahkah

to RAZMAN,
weh maseh ah ko promote aku kat blog ko.haha..cam cilake kutuk aku ye.mereka tuh wat pe nak masukkn ko..xde pekdah pon..bengang?kahkah

to EMMA,
adeh..yg ko mengidam sgt nak jd 1st neh nape...haha

cik purple said...

very nice poem..

nice to c u here lumut..

=)

Ismi F. Chya said...

wah ade bakat lor. leh la wat surat chenta kte utk bakal suami nnti. haha. betui tu diklamasikan nya ;p

IkanMasin90(IM90) said...

jom bahagiakan merekeee merekkeee...
huahua...

yehhh..
bia hati merana tapi org len x..
hwargghhh
bile ko mau pulang ek..
wakekeke
jom pao org lidi...hahaha

ain alias said...

he..sayangi dan hargai orang yang menyayangi kite..
senyum sokmo..hehe

caluk@cencaluk said...

woit gi study lah he he

kaxx said...

gila lah jiwa. haha

ber_u_wang said...

sunyi gak... menjankit ke

lumut said...

to BER_UWANG,
haha..berjangkit ye...penyakit merbahaya neh..

lumut said...

to AKMAR,
ow mekaseh.xde mende poem tuh.hehe..nice to know u too.=)

to FTYHAHH,
haha...ade bakat ek...adeh..bakal suami ye..hoho~~jauh lg tuh cik adek manis...deklamasi?dah pencen lah.haha

to AZZALIENA,
ceh ko asik nak paw org je ek...
kehkeh..

to AIN,
ha pandai pon.lulus dah ank murid neh.haha.senyum kambing.

to CALUK,
org study lah neh..xnmpak?=p
rest kejap2 layan blog..kehkeh..

to KAXX,
jiwa ke jiwang?pesal x abes taip..hehe

chokio_nia said...

weh..ko nanges btol ke??cjop tisu tak?nak aku kasi pinjam baju??huuu

kdg2 taleh jugak biar kte je sakit..kene gak bg diorg rase..

Aku Beskot™ said...

to Razman,
ak sokong idea ko tu..
tp byk sgt la yg jd komen pas ak ngan ko..
x larat weh nk gletek smpi putus urat kentot dorg..
rs cm kejam pon ade.kakaka..

Aku Beskot™ said...

xkn lu nk tisu je..
bahu lu xmo ka??
kekekeh..

Syed Salleh said...

happy for urself is much important beb.. and jdik sbgai list no.1 ;)

lumut said...

to CHOKIO,
hahaha..baju x serap..towel la..kasi tebal2 sket..hehe

to BESKOT,
alololo..sweetnye siap nak bagi bahu,haha..mrh awek lu kang.

to SYED,
hmm..yup...sudah tibe masenye utk cari kebhgiaan utk diri sendiri..

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum cik lumut

shweeetnye...

=)

CIK IZ said...

salam cik lumut...
suke la words yang ada dlm post ni..
nway, bleh x nak wat kesimpulan?
hihi..
lumut nampak dah lebih tenang..
tahniah k...
moga terus ceria n cayelah, bhgia pasti kan muncul!!
(^_^)

kimisai said...

erkk lu ni stdy oversea ek..???

hmm....

komen: bluekkk..!!


hahaha

zul efron said...

indah....

tu je gua komen...
mls nk tulis pnjg2...
haha

lumut said...

to YUSUF,
w'salam yusuf..sweet tuh mcm mane?hehe

to CIK IZ,
salam iz..suke ek..bagus2..saje je tulis...amik dr my previous blog..hmm thniah sbb kalian sume..dan sahabt sekeliling yg menyokong..thanx!tenang diluar..dalam?=p

to KIMISAI,
bluuueeekkk balik.haha

to DZUL,
thanx...xpe..sume busy skang.entry pon express...

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

bahgia tu makanan ke?

beautiful_rose said...

kamu mesti kuat cik lumut!!!
hidup untuk di nikmati bkn untuk di tangisi... =)


Kebahagian adalah untuk, Mereka yang menangis, Mereka yang disakiti, Mereka yang telah mencari, Dan mereke yang telah mencuba, Kerana merekalah yang, Menghargai bertapa pentingnya, Orang yang telah , Menyentuh kehidupan mereka.....

.rafiq. said...

kawe duduk sebelah umah salinggg,hahaha

si kosong said...

terima kasih "mereka"
sb sudi datang..sebab sudi lihat.

puisi yang indah lumut..

Jalak lenteng said...

to beskot - lu agak2 sket bai..kasi bahu plak..

kasi bahu jalan nak tak?hehehe..

puisi lu cantek arr..ko mmg pakar bab2 ni kan..ehh..ni kire puisi ar kan?

lumut said...

to JALAK,
haha..beskot kene rembat ngan jalak,bahaye2..hmm..thanx..aku main tulis je neh..yela puisi..xkan dikir barat kot.=p

lumut said...

to PENTOI,
bukan makanan..tapi sejenis cacing.

to BEAUTIFUL_ROSE,
wah..hebatnye kamu..hehe..thanx babe...same2 mesti cari kebhgiaan hidup.hdup terllau pendek utk ditangisi.

to RAFIQ,
komen ni bahasa alien ker?aku x paham lah.

to SI KOSONG,
"mereka"memang berharga.."
thanx si kosong..tulis suke2.

Kapten said...

selepas kita memberi barulah kita akan menerima

itulah hukumnya

hehehe... bermadah2 plak aku

acap said...

hahahaha.
yolah.
nti ak muntahkan.
aarrr

lumut said...

to FATT,
kau dah hebat skrg bermadah.hee

to ACAP,
haha..nak muntahkah plak.adeh