Saturday, October 31, 2009

apesal aku update ni?sori aku terupdate..entry berunsur "gebang".agak tak matang.

sekarang musim exam.dan adakah sekarang musim menabur dosa jugak?mungkin entry ni berunsur sedikit hal yang tak patot nak di"gebang"kan [diheboh-hebohkan].apa..mengapa dan kenapa...penulis sendiri tak pasti.bodoh,dungu..adakah itu identiti penulis sebenar?dalam entry ini aku juga akan bahasa kan diriku "saya"..agar nampak lebih tenang,tapi dosa tetap dosa..mana boleh berkurangan.

malam ni adalah "malam halloween".saya ambil peluang untuk keluar sekitar bandar auckland.melihat sendiri suasana "malam halloween" yang sering digambarkan dalam filem.ohh,tiada apa yang pelik..malam ini seperti serupa saja..berparty,berjoget sana sini,puaskan nafsu yang entah bila akan habis...cuma bezanya..mereka bertopeng seperti "mayat hidup" malam ini.hampanya..tiada "hantu bungkus" yang saya jumpa.sempat juga saya menahan 2 orang hantu untuk bergambar,malangnya gambar tidak dapat disiarkan kerana penulis tidak memiliki camera sendiri.kalau nak tengok hantu jugak,click entry ni.

dan malam ini saya sendiri kurang pasti.kenapa dan mengapa malam ini saya jadi seorang yang bodoh.bukan kerana saya terjebak dengan aktiviti "clubbing" mahupun gejala terlampau,namun malam ini...saya sudah berkelakuan seperti seoarang "yang tidak fikirkan perasaan orang lain".saya cakap lepas..saya lepaskan apa yang terbuku.bodohnya saya....mungkin kerana pernah berada pada kedudukan seorang perempuan yang diperbodohkan kerana hadirnya insan ketiga dan malam ini saya berterus terang pada seorang teman bahawa tindakan dia menjadi orang ketiga pada satu hubungan yang 3 tahun lamanya adalah sesuatu yang salah.dalam hal ini,dia bersama lelaki itu walaupun sudah tahu lelaki itu sudah memiliki kekasih dan mereka bahagia.jadi kenapa masih mahu mengganggu?sudah habiskah lelaki dimuka bumi ini?kenapa mahu gembira atas airmata insan lain?adakah kamu benar-benar pasti dia ikhlas menyayangi kamu sedangkan hubungan kalian diluar pengetahuan si wanita?saya provoke dia..saya hanya mahu dia berfikir,agar tindakan yang dia lakukan itu benar-benar betul dan dia harus bersedia jika suatu hari dia bukan pilihan lelaki itu.

maaf malam ini saya terlalu bodoh....
lalu saya menangis mengesali perbuatan saya kerana perbuatan keji ini..mungkin masa dan tempatnya tidak sesuai...namun semua nya berlaku tanpa saya sedar.kutuklah saya.hinalah saya.saya tak layak untuk menasihatkan orang lagi...

dan mulai hari ini..saya tak akan menegur orang lain lagi..sebaliknya diri saya sendiri..dan apa yang saya tulis didalam blog ini..adalah semata-mata ingin mengajar diri saya yang "kurang ajar" ini..maafkan aku teman..aku sakit melihat kau menjadi insan ketiga itu....maafkan aku...mungkin kau punya sebab tersendiri.siapa tahu....

sila cemuh diruangan komen.anonymous sangat dialu-alukan..

45 comments:

keSENGALan teserlah.. said...

eehh..
aku first,,!!
hahaa..
sengal..

keSENGALan teserlah.. said...

huhh..
sumntime diri xboleh nk dikawal..

ber_u_wang said...

TEGUR TAK SALAH PUN SEBAB CIK LUMUT DAH RASA SENGSARA NYA SEBAB ORANG KETIGA. itu tandanya cik LUMUT sayang sahabat itu

ween said...

kau xkeji sayang. kau HEBAT :)

kau dah amik tindakan yg betul.

kalau perempuan tu insan ke-3 yg cuba hadir dlm relationship aku, sanggup ke kau tgk aku bersedih nnt?

chill Lumut. jgn menangis lg. senyummm. isk, meh la aku peluk kau ya.

aku tau kau sayang aku. semua entry kau mst ada perkataan ween HAHA.

imHepPie said...

tringin mau tgk negara org huhu

Aku Beskot™ said...

eh,saya rs saya pon nk jd tenang n coOl la mlm ni..
hehe..
wahh..bestnye awak p pesta halloween..
nape awak x ajak saya??saya pon nk p jugak..
hoho..
rsnye tindakan awak tu btol..
xmo mahu org laen mengalami benda mcm ni..
jd jgn rs berslh..haip!!p smbng stdy.
kikiki..


buku nota:
cm smart la wa rs pki saya awak..mmg tenang la.
sila uplod gmbo² gadis seksi yg ade kt pesta hlloween.tq..
hakhaks..

cik EPAL said...

saya bukan anonymous..jangan risau..saya cik epal yang macho..kui3x..

dah..jangan sedih...saya link blog anda bagi anda happy..ehehe ;)

i link ur blog

seroja jingga said...

lumut..
kamu tersentuh lagi ye..things come back linger in ur mind..

tak mengapa kamu nagis..
itu bukan kurang ajar..

biarkanjelah...
biarkan teman mu begitu,...
semua manusia ade sebab tersendiri..

yang harus kamu doa..
doalah moga kamu tidak tergolong dlm golongan itu

kita tak tahu lumut..kadang2 bnde yg kita tak suka itulah..tuhan bagi..

akak pun tak suka orang ketiga ni
dan tiap saat berdoa ,moga akak tak tergolong dlm golongan ni..

apebila tuhan menyebut KUL..jadilah ia...

sekelip mata je jadi..
ingat tu mut..

panjatkan doa


gud luck on ur final..
kalo balik m'sia..jagn lupa akak!

siv said...

cik lumut.
tak bodoh lah.
tu satu tindakan bagus.
aku pena jadi org ketiga.
dan pena hubungan aku sendiri ada org ke3.
aku da rase sume.
pahit. tak manis pun.
=)

n sume tu mengajar. btw, skrg pun aku da mula utk stop jage hati semua org. sbb diorg tak jaga hati aku. so wth aku nak jg hati diorg kan?
hihihi

eh. nak tgk hallowen kat sane. upload pic keh!

siggplus said...

aku harapkan dekat luar negara diorang sambut halloween dengan tak pakai apa-apa kostum..kt mana nak cari ha lumut?

beautiful_rose said...

cik lumut,jgn bsedih...
tindakkan kamu tu x sala
ade betulnye kamu tegur kawn kamu tuh supaye die x lakukan pekare y sala (menyakiti HATI kaum sndr).sy sndr pnh rse sakit bile org y kte sygi tglkan kite tuk org len.ckp bek2 dgn die,prasaan y br nak berputik,masih lg bole di didik.jgn nanti bile dh bercambah sush kte nk ubahnye nnt.......


good luck 4 exam!!!
dah2 jgn sedey2 lg ek cik lumut dah besarkan... =)

Anonymous said...

Aslmualaikum.

cik lumut,
sy ske bc entry cik lumut..jujur


gudluck xm

yusuf

told la hejauw said...

ana rase tindakan anti tu betollah..setidak2nye kwn anti tau ap yg dia da wat...

P/s huh ak ckp arab..bgga2.. toink2

speedrider said...

maafkan gua kalau dengan komen gua lu akan terasa.

berdasarkan statistik, sememangnya perempuan>lelaki sekarang.
So in nature, lelaki compete for women dah tak relevan.

So guys... Kalau dah ada satu, please ready to fill up your 2nd, 3rd and 4th quota.

masalahnya.. bolehka perempuan terima?

mier@merr said...

saya sgt terasa!!
xpatot awk ckp camtu....sy terasa taw.....huhu...

ekeke..
gimik je lebey...hihi..


xpe lumut..bgusla ko ckp gitu..
bkn mghalang sgt..cukup klu tu dpt wat dia tpikir..myb xpenah ade org tegur sblm ni...


eceli..
aku penah rs jd org ketiga.. tp aku xtaw pon..da lme bru taw...
saket dol..terasa diri perampas..
walopon aku tataw dr awl...
sebab...
aku penah rs saket bila ada ade org ketiga dlm 1st relation dlu...

tepukan untuk ko :)
ko wat cmtu sbb syg kwn ko kan?? :)

ada antu encem2 tak??? wee~

pakcik kordi said...

ala..tkpe la klu menegur tu...tu kn pndapat?apsal ?tk blh ke kita positif terima pndapat?ke ccmne mut2?hmm...kan?

Anonymous said...

hahaha..kau memang.dah takde benda nak pikir ke?
diam kadang-kadang lebih baik.dari belagak baik tapi ntah paper.

sory dear.

oranglidi said...

oooo

faizal said...

same ngan siggplus..mgharap diorg xpakai pape time sambut halloween...heee

**tegur la mmbe tu...slagi xkena lempang tu...nasihat mu dikira diterima pakai..hehe
dan diam mungkin salah 1 option...(>.<)
psst..jgn lempang aku..i'm innocent:)

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

TERINGIN MAU sambut hoolowenn
tapi mak tak bagi heheheh

Sharif John said...

Apa yg telah berlaku ni sister lumut.... mcm dalam dilema je.... xde toyol ke time halloween... hehehe....


minat basketball jgk?

Misz SeroJa said...

lbh susah kan bila kawan baik sndri jd owang ke 3...huu

kimisai said...

langsuir ada tak ??

mesti langsuir omputih ni lain kan???

Anonymous said...

ak pon nk jd anonymous.sbb ak nmpk ade anonymous yg kt ats tu.ak cuma nk ckp klo org tgo kita,apa slhnya kita ambil apa yg ditegur dan bkn sape yg menegur.

hahaha..ak pon nk gelak mcm anonymous yg lain.utk ko si penulis,ak rse mmg ptot ape yg ko buat tu.kn lg bgos sampaikn sesuatu yg baik dr ko ajak org lain dr buat jht?so bg ak xslh.cuma depends kat member ko tu nk trima ke x.

bwk blk antu sekor.hehehehehe

arque said...

sebagai seorang kawan tak salah kot memberi pandangan dan nasihat.
cara si kawan intrepet semua tu terpulang.
kawan yg betul2 kawan selalunya memahami.

eh,entah ape2 pulak aku merepek ni. -_-

Anonymous said...

gile cool lu tgo kwn lu.terpulang kt member lu la nak terima mcm mana.

lu jgn sedih lah wey,kang gua terajang kang.take care.

Jard The Great said...

tadi kata nk guna 'saya'.. pastuh last2.. berubah jadi 'aku'.. ehhee...

ain said...

kdg2 kite takle nak tahan..even bukan kite jd org ke3.tapi kite sedey sebab kite perempuan..
kwn ko st hari nanti mesti die phm

CinTa Lea IxoRa said...

hm..lumut dh rase mcm mane sakitnya bile hadir org ketiga..
lumut xnk org len rase macam lumut rase...
so xsalah lumut wat cmtu...

take care..

cinta dan lirik said...

yup..betul tindakan ko tu...

sbb hadirnya org ketiga mmg menyakitkan....

acap said...

clubbing saja.
rilex arr..

lizz said...

org clubbing tak semestinya buruk perangai if tau jage diri. pergi aje if rase kuat iman. tp, jgn wat if cepat goyah.hehehehehee

Kapten said...

ini kesinambungan entri ko yg hari tu kan

ko bagitau pendapat ko... tak salah rasanya asalkan ko bagi dia kebebasan membuat pilihan hidup dia sendiri

ko hanya cerita pengalaman ko tp itu hidup dia untuk membuat keputusan

jadi dalam hal ni, ko tak silap cuma berkongsi pengalaman

kecuali ko suruh dia buat keputusan seperti yg ko mahu

itu jer

Jalak lenteng said...

aku menegur jugak...hai mut..

ya..orang ketiga itu mmg jahat..laki sikit punye ramai lagi ..

takpe2 nanti die jugak akan sedar..

sharamli said...

0k la..j0m la teg0 diri sendiri..hu3

jen - jen punye cite said...

gudlak2..hehe

najwa hazirah halmi said...

kadang2 mmg patot kiter berteros terang..
memang nmpak mcm senang jer ckp, org yang menanggung kiter xtau kan...
tp at last,
msti dy akan berterima kasih kat kiter sebab kiter nshat untok kebaikan dy..
chill lumut!

chokio_nia said...

weh..apsal ko nanges lagi??tayah nanges da weh..

hurmm..aku nak cemuh kwn ko bole??pompan hape la cmtu..cbe la pikir sket...kalo hak die kene amek cne??mesti die rase sentap kan..so ape ko wat mang btol la..dah2..amek ne baju aku kesat ingus..

maiyah said...

kekdg mmg akan jadik bodo.. :)

cik purple said...

betol pe..at least u have strength tuk bgtau ur fren what is the best for her..jgn risau..hidup psti akan kembali ceria..

ikanriang said...

bile melihat kawan baik dan teman serumah sendiri kecewa atas sebab yang same, aku tak rase ape yang ko buat tu salah syg..

ko dah rase, ko tau peritnye, ko wat camtu sbb tak nak ade hati lain yang hancur..
ape yang ko buat tu mmg patut :)


------

countdown : 23 more days to go

Pensel Kontot said...

patut lew kamu kate ku jauh melompat..kamu berada di negara asing rupe nyew....
sgt cemburu sbb xde peluang itu

don't sad2 la...ape yg awk buat tuh betul la...mybe awk takot tindakan awk tuh akan menyebabkan awak akan kehilangan kawan awak ...

oranglidi said...

ade orang disini?

Lifesaver said...

mungkin encik ini sudah lama pendam perasaan itu

CAHAYA MATA said...

cik lumut..
SAYA pun pernah "ternasihat"kan orang psl perkara yg sama..cuma org tu bukan teman rapat..so, tak rasa bersalah sangat..

bagi SAYA, bila dia minta pendapat, SAYA bagi lah pendapat yg terbaik dari kaca mata SAYA.. mungkin SAYA sedikit emosi dan terbawa2 waktu bg nasihat tu.. tp siapa suruh dia minta pendapat dari org yg pernah putus cinta sebab orang ketiga mcm SAYA..??!!

isyykkk.. SAYA sokong awak.. go..go girl..!!

:)