Friday, October 16, 2009

tata titi tutu toto..sape nangis aku lempang.


"toto" dah cam nak ajak berjudi lah plak kan.oh tetinggal satu lagi."tete"..malas aku nak tulis kat atas sebab bunyi macam lucah.haha...okay.cukup-cukup lah.komen sudah melimpah ruah dibawah.dan aku rasa tak ada ape lagi perlu didebatkan.semuanya sudah bahagiakan?kan?kan?kan?hee..bagus semua dah bahagia.jadi aku pon tak nak buang masa korang untuk datang sini selalu.lalu aku ingin mengucapkan selamat tinggal buat anda-anda semua yang sayang aku disini.serius weh..wa tak pernah rasa sedih cm ni nak tutup blog.even blog ni baru je 2 bulan.tapi ntah kenapa ramai pulak yang usha wa kat sini.mujarab sungguh "minyak pengasih" pakcik kordi tu ye..hahaha..oo yeah~~~

tengok ni beb wa tak sedih.lu sume nak wa brutal la,wa ketawala,wa bercerita la,wa happy la,apa lu ingat wa usop sontorian ape?haahaha...tak apalah..kalau sedih pon tak kemana.lu yang nga skodeng wa tu mesti nak wa hepi kan??rajin benar lu sume usha wa kat sini.tapi tu lah....wa dah nak angkat bargasi untuk pergi dari sini.undian wa tak cukup pada konsert malam tadi.jadi wa tersingkir..erk.apesal cam cilaka je merepek neh.

dah ah..sebelum wa angkat kaki tinggal kan laman usang ni...
wa nak ucapkan...terima kasih buat lu orang suma.lu orang memang best.rajin datang blog wa.ntah apa yang korang cari wa pon tatau....

jadi buat semua pembaca tegar blog wa neh...yang dah ketagih tu lagi ah wa isaw...kang meleleh je plak kan air liur tak dapat jumpa wa lepas neh.sapa nak jawab??haha...
jadi...kepada semua pembaca..sebelum aku dengan nama samaran yang macam sampah iaitu lumut...ingin memohon maaf jika segala perkataan,entry aku selama ni,buat korang tak tidur malam,mahupun menimbulkan rasa sakit ati kat diri korang.aku sikit pon tak berniat.betul apa yang tertulis dekat blog aku ni..cuma cerita aku semata...luahan untuk aku pujuk diri sendiri.tak ada niat lain beb.tak ada niat nak "gersang" ke ape.nak meng"gedik" nak rampas kekasih orang ke.nak kacau kebahagiaan orang ke.sikit pon tak ada.aku dekat sini tak kacau sape2..tapi orang yang suka kacau aku.kenapa dan mengapa.tak dapat aku nak jawab.dan aku kat sini bukan nak berlagak bagus.tak pernah masuk dalam agenda blog wa tuh beb.so wa kat sini memang tak ada niat nak ajar sesape,sebab wa ni pon kurang ajar lagi.camne nak ajar lu kan camtuh.

jadi macam-macam aku dapat kat sini...serious.follower tu memang dah beratus.terkejut beb!!wa tak pernah ada peminat macam ni sekali..ok lah...wa tak nak cakap banyak lagi dah.kereta api dah panggil wa tuh.kejap lagi lu orang lambai-lambai la kat tingkap ek.macam cerita hindustan tu...siap ada lagu.lepas tuh baling selendang.apakah??hahahahah..ok lihat wa dah hepi skarang.jadi wa tak nak lah tinggalkan esoksemalam ni dengan perasaan yang tak best kat hati lu orang.takot kang lu orang tertanya-tanya dimana wa.sehat ke tak.elok dah ke.kuat dah ke.ke dah masuk tanjung rambutan??ha..tak nak la kan nanti otak lu orang serabut.

jadi wa sehat da ni.kepada kamu-kamu yang suke skodeng wa.trimas lagi skali kay.wa ada satu permintaan ni..kalau lu orang nak komen kat entry ni..tolong tulis sikit komen tentang keburukan wa.bukan kebaikan mahupun kemachoan.

wa mintak lu orang kutuk wa habis-habis kat entry ni.pakai la nickname ape pon.anonymous ke ape je la..asalkan lu orang kutuk wa pasal apa yang wa dah post kan dalam esoksemalam.boleh ha??

kalau ada pape,email je wa.email ade dekat tepi profile tuh.no hal sume tuh.thanx sume orang..salam.

ha suke tak wa dah tonjolkan diri bagi sesiapa yang ingat wa ni lelaki?ala..bukan selalu wa letak gamba kan??
-tengok ni wa dah senyum kan?-
[gamba expired]

ok da wa dah happy ni.lu orang jangan sedih-sedih plak kay.
take care semua..babai esoksemalam.
oh ye dalam masa berapa hari akan ku tutop esoksemalam.
banyak kenangan disini.
jadi janganlah pulak nanti ade yang refresh banyak kali.
sebak nanti wa tengok lu dok refresh2 page wa neh.

oh ye,sebelum wa pergi.dari dulu ada makhluk nama "ultraman taro" selalu follow wah.kalau lu orang nak tau.dulu sebelum wa dikenali sebagai "lumut" wa telah dikenali sebagai "kumbang".so ultraman taro ni rajinlah bagi nasehat panjang2 kat wa..tapi dia jarang ada da.but then,dekat entry yang before ni.dia ada bagi nasehat kat wa lagi.kepada ultraman taro.lu bagi tahu la sape lau.letih ah wa nak main teka teki ni.lagi best main galah panjang beb.

ok lah sume..sayang semua..
aku tahu aku kejam tinggalkan kalian.
kalau korang nak balas balik kekejaman aku..
korang unfollow la blog ni kay.
jangan nangis.oh jangan lupe kutuk wa kat komen.
maki ke hamun ke.sila.makian paling best dapat sumting dari auckland.
hehe..pandai gak wa umpan kan?
wa akan kuat...lu pegi atas header wa tuh..baca apa yang wa tulis..
so wa akan bawak hati wa pergi lagi dan lagi untuk cari kekuatan.
and jangan isaw,wa akan skodeng lu orang punya!!
ok dah pergi komen skarang..haha
1st time wa paksa lu orang komen kan?
=)
senyum lah semua.siapa nangis aku lempang!

p/s:maafkan aku.tak ada niat nak buat sesiapa sedih.

134 comments:

LORD ZARA 札拉 said...

Lumut!!!

LORD ZARA 札拉 said...

Lumut!!

LORD ZARA 札拉 said...

Tapi gua nak lu tau satu je~

Jauh mana pun lu pergi,
gua akan tetap doakan lu~
Sumpah!
Tetap akan doakan kebahagiaan lu!

LORD ZARA 札拉 said...

Sumpah!
Gua tak peduli apa yang lu nak bagi kalau dapat kutukan terbaik~
Pedulik apa?!
Yang gua tua lu buat gua jadi lebih tabah!
Lu buat gua kenal diri gua yang pernah gua tinggalkan dulu~
Lu blah lu memang kena letup dengan gua~

LORD ZARA 札拉 said...

Kali perrtama gua letak komen menimbun bagai ni kat blog orang dalam satu entri~

Pedulik!

Muahahaha~
(Gua gelak sebab gua tak nak air mata mengalir - gua tak mau kena lempang dengan lu)

LORD ZARA 札拉 said...

Semoha lu akan sentiasa tersenyum!
Semoga lu bahagia!
Semoga lu sentaisa dalam rahmat ALLAH!



Gua cinta lu, sayang lu sangat2!
Siapa lagi gua nak peluk cium pasni?!
Tak kira!
Lu mesti email gua!

lordzarasean87@gmail.com

LORD ZARA 札拉 said...

Huwaaa!!!

Gua tak bleh berhenti beri komen!
Lumut!

Sila fikirkan semula boleh tak sayang? Aku tak bleh kalau ko takde...

T_______T
Sapa lagi nak main lawan2 menulis dengan aku?
Masuk contest yang sama2?
Alahai~

LORD ZARA 札拉 said...

Last not least babe,

kalau dah balik Malaysia, sila roger aku!

Kalau ada Facebook, add aku guna email yang aku bagi tadi~

Please ya?

Hugs!
Kisses!
Loves~

LORD ZARA 札拉 said...

Sumpah bakal merindui kamu!!

Bakal rindu kamu!!

LORD ZARA 札拉 said...

Lumut comel!

Jangan lupa email aku beb~

Sila jangan lupa!!!

seroja jingga said...

lumut..
i have only one thing to say..satu je...


u can fake ur smile..tapi bukan hati kamu..akak tahu..kamu bawa diri..ape pun...kamu harus kuat...jagn lupa email akak lini_mohd@yahoo.com

stay in touch..

keburukan kamu hanya satu..
kamu terlalu baik pada semua orang..


sob sob

seroja jingga said...

akak da simpan gambo lumut
mane tau lapan tahun lagi tesempak kat klcc lak kan..hehehe

seroja jingga said...

lumut jap jap
jgna lah tutop...akak sedih nih

paraxixth said...

nie pehal palk nie...aduh

TuYa said...

lumut weiiii..
adoyaiiii..sape nak beckup aku nanti kalau ade samseng nak blasah aku..
sape nak bg angin lintang pukang kat penyangak2 yg selalu buli aku kat sekolah..

hadeiiiiii!!!!!
ko ni dah la berlumut,mangkok tingkat tol la..jangan la tutup pintu sampai buang kunci..

jangan la tutup..jangan la tutup..
siak je..x pernah la aku nak merayu2 gini weiii..sedih betol la...

Hayatito said...

aku dah save pic ko.
haha..
aku tak nangis..
aku nak gelak
haahahahahahhahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahah

mut, i'll be missing your writing.
=((
=((
=((

keep in touch!
u have my ym oredy.
jgn buat2 tak nmpk.
lempang kang !
eceh

rizputra7 said...

salam lumut...napa cik lumut???tiba2 jer..

::[si putihpurple]:: said...

ngeh3~



**ok mut!!ni komen plg hina aku pnh taip..wahahaha!!!!
aku menang!! wheeeee~
aku mau buah anggur lam peti tu ko tu..kih3~

**moge trus kuat mut!!!

*amboi byk gmbar..ilang macho ko..da jd gedik tu..hahahahaha;D

**peminat mut jgn mrh aku sbb aku gelak2 kt cni..klau korg mrh aku..aku nges.. hukhuk:(

EISENHOUR said...

lumut!!!!!sampai ht ko ea?
xpernh ak menangis ditingglkn org xdikenali.tp kl ni x..
berani ko nk lempang aku ek?

bf tinglkan aku pon xrs pelik mcm ni..
nape ngn ko len bnr rs nih..
(eh aku normal lg la.jgn pk pelik2 k)

nk kutuk la ko ni sb ko dh ngn lpg dada suh kutuk ko..
melarikan diri xmenyelesaikan mslh.
ko ni kan lembik sgt tau.
ko ni kan cb la dktkn diri ngn allah.balik pd pangkal jln..cinta manusia tu allah pegang..ht manusia allah jua yg pegang..
ko sdr x yg laki kt dunia ni ramai lg?
pandai2 je aku bg nsiht..padehal 2X5 je..haha

weyh,jgn mrh ak lak pas bc komen ni..

nti bg emel ko kt aku ye?sng2 leh emel tye kbr..

lau bt blog br,add aku ye?
**lumut,ak mtk mf lau ad terkasar bhs..

ber_u_wang said...

sampai ati lumut ko tinggal kan aku... aku dah la anak yatim ( bukan rais yatim tau) dok sorang sorang.. baru nak ..........
ko dah pergi..

aku doakan ko bahagia dengan apa yang ko pilih..

ber_u_wang said...

aku dah nangis dah...


sebab...




aku memang nak ko lempang aku


sebagai kenangan

EISENHOUR said...

aku nk simpan gmbr ko tau..

ber_u_wang said...

balik malaysia sila beritahu aku ye

aku tunggu ko ... balik

CIK IZ said...

boleh x sy panggil akak?
siyes, hari2 sy dok tunggu akak update blog...
sgt teruja utk baca..
jgn ar tutup blog ni..
akak biar je, tapi akak bukak citer lain...
sy taw ape perasaan akak..
mustahil utk lupakan..
tapi kami sbg followers kan ada??
kan..kan..?
plez...don't go...

add me at:
fs, fcbook, ym sume email yg same :
izanhamid_bb@yahoo.com

waiting.. (paksa nih! :p)

::[si putihpurple]:: said...

mut!!!
add ym aku jgk!!
sob sob...
smpai ati ko mut!!

eh jgn lmpang daku..
sob sob tu sbb air idong yg kuar..bkn air mata..ape daaa~

siv said...

sampah betul la ko!
walopon aku baru lagi folo blog ko nih.
tp tak tau ah dude.
sedih ah bai!

tp aku tak nak ah makan pelempang ko kan. sbb aku pun tak nak kasik gigi ko berterabur hadap penyepak aku.

last, pk lagi sekali babe.
or buat blog baru.
u such a really damn good girl!

pape, email aku keh~
eh nak save pic ko jugak.=p

siv_darkness@yahoo.com

bolakenjang said...

cilaka lu..lu buat lwak igt leh buat wa gelak ker?wa sentap gile ni.

mut,ko syes ke ni?
tapi aku rse ko mmg syes sbb ak rse sdih die len mcm.ko pakai minyak pengasih abg kordi ke mut?siot.

NIK NORZIEHANA said...

baru je jadi folower dan jatuh cinta kat LUMUT pagi tadi..dah nk blah plak...

xpe2 xnk paksa lumut..nyway suka sama blog lumut..

akan sentiasa rindu lumut..

tinggalkan jejak kenang2an di..

niknorz.blogspot.com

farah said...

lumut.

kau kejam!

kau kejam lumut!

kalau kau rasa malas nak update,
kau biarkan saja.

aku akan tetap follow blog nie.

titik.

sayu=pilu said...

uwaaaaaaaaaaaaaa aku nak nanges dulu..
lumut..sampai nya hati mu membiar kan diri ku terus melangkah tanpa mu di sisi..hehe apa aku merepek nih weh...

aku sedey doh ko nak tutup esok semalam....ko tak yah r tutup ko biar kan bersarang jea spya nti bila aku jatuh aku leh tgk sini cri kekuatan yg hilang tuh semula...

aku sokong apa jua yg ko buat lumut... mungkin itu lebih baik bg ko.. smoga ko tabah kuat..hurm jgn lupa cri aku kat kemarin hari ini esok...senang2 karang lah anta mail kt aku..hehehe


biar hilang di mata di hati jangan
biar apa yg ko buat aku beri sokongan
walau di mana ko berada aku tau kau akn kuat..

aku syg ko kawan sahabat teman....

chokio_nia said...

errr...pasne ilang da tempat lepak aku...sumpah ooo..entri ko wat aku rase kuat jugak..berkesan sungguh ayat2 ko...walopon aku br je jejak n singgah2 kat blog ko,pastu tinggal komen tak diundang lak kan, aku dpt rase ko sorg pompan yg kuat..eklas ne..blogging ne bgus juga sbb dpt kwn yg beri smgt cm ko..even ko ckp smgt tu ntok diri ko kan..papepon, slamat maju jaya...

pembacasetia said...

lumut,
aku tak ada la penting pon tok ko.
tp ko penting untuk aku.aku ske ape yg ko tulis.ape yg ko rse yg ko luahkn.kdg2 ape yg ko luahkn same mcm ape yg ak simpn dlm ati aku neh.aku tringin gak nak luahkn,tp sbb ak xreti susun ayt cm ko.so ble ade ko,aku rse isi ati aku ni trluah.kate2 ko..ada yg bg smgt kt org len.

sume entry ko dr mle aku da bace.n ni 1st time aku drop komen.
lumut,consider la balik ape yg ko nk wat ni.nnt ne ak nk pi?

Jalak lenteng said...

hehehe..lumut..terus kan usaha ok..nanti rajin2 la jengok blog yang masih ada nih..

owh..ini ker wajah lumut.. :)

mosazu said...

big clap!

nursarah said...

adus,

baru je kenal ko lumut..

ko da nak blah camtu jer..

sedih weh!

aku akan rindukan ko...uhuk!

Aku Beskot™ said...

wa kutok satu je la k..
BAGASI bkn BARGASI..

babai..~

pakcik kordi said...

apa daa..cih..lu lu nie mmg tiru abg besi ah!gua tk kira nk ckp jugak...hahha.....abangbesi wannabe?kah kah kah !!!

tp tkpe la,janji lumut hepi dgn apa jua keputusan.tp selalu2 la lepak blog pakcik kordi ok.okies...selamat.....blk malaysia buzz aii ok.

pakcik kordi said...

apa daa..cih..lu lu nie mmg tiru abg besi ah!gua tk kira nk ckp jugak...hahha.....abangbesi wannabe?kah kah kah !!!

tp tkpe la,janji lumut hepi dgn apa jua keputusan.tp selalu2 la lepak blog pakcik kordi ok.okies...selamat.....blk malaysia buzz aii ok.

NuR said...

uih..brutalnya lu nak tinggalkan kami kat sini.. dan brutal juga org bagi komen. ok, for the second time nur nak jadi brutal..

beb, gua baru ja follow blog lu. dah nak blah.pehal beb? life must go on ok.. mcm ni la. pendek citer, add gua dan kawan2 lain kat facebook. senang we keep in touch. u're not alone my dear lalink lumut. aish.. sentimental lak..kata nak brutal.

hukhuk..
gua tak puas ati nih. sapa la yg buat lu jadi mcm ni. then amik keputusan tinggalkan gua yg kecik comel kat sini.. kecik2 pun tau silat.. meh gua nak silat org tu jadi papan keping 18 lapis..

whatever is, take care of urself, be a good young lady dan please remember me.. singgah blog gua la..ok? =) selalu tau..

daaa...

imanshah said...

Selamat tinggal bungaku..wawawa

Wanita Mutalib said...

kenapa nie?

add ym kakak yer..

wanita_abdmutalib@yahoo.com

jaga diri kamoo dek...

apa jua keputusan kamoo, kakak tau kamoo lebih mengerti..

berat mata memandang,
berat lagi bahu memikul..

sayu=pilu said...

lumut aku nk minta satu jea kat ko....
sebelum ko tutup esoksemalam ko kena dtg komen kat n3 aku tau..supaya ada ler kenangan yg ko tinggal kan utk aku lumut...hehehe

triple x malaya said...

lawa nye...anak sapa nie...

anaklaut said...

salam...cik lumut,

nape nak tinggalkan esoksemalam...
alamak...sedihnya rasa hati..

pertimbangkan lah...

anaklaut akan merindui kamu lumut.

Besi Karat said...

Selamat tinggal lumut.Walaupun tak bape nak kenal ko,tapi aku tertarik juga la baca tulisan ko.Apa2 hal pun,take care and good luck.Jangan berlumut sudah.hehe

p is an g said...

blah lah kau!!

oke tak komen teruk camtu?
huhu.

mut.
nak ole2!!

aha.
comel kau senyum
=)

tapi satu je aku nak cakap.
kau tetap macho di hatiku.
huk2.

*hugs*

.rafiq. said...

dah la mut. g blah la. nyampah aku tengok ko. bajet macho! poyo la minah ni. ko g blah skg.

ok bagi aku adiah.

ni email aku

Apik_89@yahoo.com

.rafiq. said...

lumut.

ko tak marah kan aku kutuk ko?

ok jangan lupe bagi adiah.

.rafiq. said...

aku tak puas lagi la ktuk.

ko ni kan lumut ingat sume orang suke kat ko?

ko tak sedar diri la weh. sedar sikit diri ko tu. jangan poyo sangat.

arap muke je comel tapi poyo gile.

dah g bla.

aku nak adiah weh.

by hand lagi. boleh?

saya. said...

jangan tutup boleh?

kesian ler kat aku.


ok,ok,ceni,lau ko tanak tulis pape pun,tapi jangan tutup blog ko.
biar je ceni,anytime ko nak blogging balik,tulislah,TAPI JANGAN TUTUP BLOG NI.



hah,keluar dah kegarangan aku.
aku tak dulik,ko tutup blog,aku datang auckland sekarang jugak,walaupun kena berenang dan jalan kaki.

saya. said...

kau jahat.












aku tak nak hadiah.aku nak ko teruskan blogging.
heyhey,ko dan zara,dah macam kakak aku ko tao,tibe2 nak blah.helloooooo,ko igt aku tak tao ke ko tak ok lagi,ko perlukan kiterang kan?kan?sape nk layan ko pokpekpokpek kalau bukan kiterang?abes kiterang ni ko nak tinggalkan cemtuh je ke?

sampai gila hati kau lumut. T_T"
(aku tak sedih pun kalau ko blah bile ko betul2 dah ok,tapi aku tahu ko tak)

saya; AISA. said...

lumut jangan pergi.
ciss siap la aku email kau hantar virus nanti.
tsssskkk!
T____T

Anonymous said...

macam bangang je penjenayah merah jambu ni...ko bajet ko pokpekpokpek dgn die, ko leh hilangkan kesedihan die ke? tong sampahkan je laa pemikiran ko tu...never take ALL things so seriously, i gotta tell u mate...

to lumut, tahniah sebab akhirnya ko tutup gak blog sakit jiwa ni...memang ramai orang cakap mereka trtunggu2 nk baca entri ko tiap2 hari...haha, bagi aku, baca blog ko ni, meluat ko tau x...

haha, korang smue x puas hati ke? peace~

ninim said...

aloh...tak dak dah port best pasni

gee carmen said...

LUMUT!!
sumpah aku akan bosan lepasni!
kat sapa aku nak hugssss!
kat sape aku nak kongsi citer sedih aku??

julu said...

lumut..
Allah the best listener...
ngadulah apa2 pon.. nanges la bnyk mana pon.. hanya Allah yg mampu tolong ko...

mamai said...

lumut kalau ikut majoriti semua tak nak kamu tutup blog nie...

tapi macam pakci kata dulu andai dengan tutup blog nie kamu akan lebih bahagia pakcik tak ada halangan...

pakcik nie ah jumpa banyak benda dan dah banyak benda pakcik lalui tapi satu ajer pakcik tahu apa2 pun kita tetap kita mau bahagia atau merana juga terpulang pada kita...bukan mereka.

andai kamu terus dengan niat kamu pakcik nak ucapkanall the best buat kamu, dan ada masa datang la jengok blog pakcik yang tak seberapa tu...melainkan sampah yang bertimbun di sana sini..mungkin juga akan berlumut satu hari nanti...

all the best my dear lumut..

mamai said...

lumut kalau ikut majoriti semua tak nak kamu tutup blog nie...

tapi macam pakci kata dulu andai dengan tutup blog nie kamu akan lebih bahagia pakcik tak ada halangan...

pakcik nie ah jumpa banyak benda dan dah banyak benda pakcik lalui tapi satu ajer pakcik tahu apa2 pun kita tetap kita mau bahagia atau merana juga terpulang pada kita...bukan mereka.

andai kamu terus dengan niat kamu pakcik nak ucapkanall the best buat kamu, dan ada masa datang la jengok blog pakcik yang tak seberapa tu...melainkan sampah yang bertimbun di sana sini..mungkin juga akan berlumut satu hari nanti...

all the best my dear lumut..

yoro okino said...

aper kes nie???
sume pakat nak tutup blog..
aku xtahu aper sebab ko nak tutup blog nie..
xkan sebab menda2 kecik pasal komen or aper2 smpai nak tutup blog..??
lepas ko tutup blog nie ko akan happy ker lumut??ko sure ker sume kenang ko leh ilang?

aku xtahu aper sebab ko tulis blog..aper niat ko..sebab bagi aku sume yg aku tulis sume ikhlas dari ati aku..aper yg aku rasa tu yg aku tulis..blog mcm terapi jiwa bagi aku..walupon pon ko ader sahabat or orng yg leh dgr sgala prblm ko tetap xsma dengan kepuasan n kelegaan yg ko dpt klu ko tulis kat blog..

entah laa..aku xrasa nak ngis ke sedih ke ngn tindakan ko..keciwa ada laa..aper2 pon tu hak ko..ko leh tulis aper yg ko nak..ko leh pergi biler2 masa ko suke..n leh tinggal sume kisah ko tergantung kat sini..xde ornng leh halang klu tu yg ko nak..

aku doa kn ko akan lagi happy dari pic2 atas tu..tanpa ada lagi senyuman2 plastic kat bibir..n semoga ko xnyesal nnti..
salamm..

nazri.sensei said...

bye2 lumut..hehe

yoro okino said...

thnx doa kn aku spnjang ko usha2 blog aku..
sorry klu komen aku menyentap kn ko..aku nak ko sedar!!tapi aku tau ko tahu aper yg ko buat..aper2 pon jln telah ko pilih.aku doa aper yg terbaik tuk ko..gud luck..
dtang nnti be a new person..
internal n external k...
aku syg ko jgk..=)

hePi2beMe said...

slalu bc ja...xpnah drop komen...
comey cik lumut neh...
at da nk ttp blog neh?? ni kalo kt india mau org bkr panggung hahaha

Koyuki said...

hmm..babai

blom puas la nak beramah mesra ngan lumut..

rasa cam nyesal jer sbb lambat kenal..

tapi tak pe la..

ape pon..bagus jgk dapat kenal..wpun kejap jer..

tapi kalau bleh tanak la tutup blog..

pliss...

da nangis ni...SILE LEMPANG

bg 5 kilo

saya. said...

Anonymous:

kau memang comel lah.
meluat,tapi ambil masa,baca,siap komen lagi.hahahaha,comellah kau.

ha,lagi satu,aku rasa tak ada orang rajin nak pokpekpokpek dengan kau,so,kau tak pernah rasa betapa precious nya ada orang nak layan kita,tapi aku nampak kau macam terdesak je nak orang pokpek2 dengan kau,sampai kau belek satu persatu punya komen,dan terpesona dengan komen aku,sampai ada masa dan minat nak balas bagi pihak lumut,oh my god,kenapalah tuhan ciptakan kau ni begitu adorable sekali ye?

hah,lagi 1,jangan lupa check otak kau tu,manalah tahu baca blog lumut ni sampai kau pulak yang sakit jiwa.take care,honey. :)

rda said...

lumut. kau ni. aku tauhu lah aku baru je kenal kau. takkan sebab aku kau nak blah kot? (mesti semua menyampah.) jangan lahh weyy. baik kau fikir betul2.

LORD ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu!

I love u babe!

=)

..and to my dear Lumut, thanks sebab add kat YM! BTW, sila terima permintaan aku di Mukabuku. =)

^___^
Tiba2 rasa nak makan popia dengan kamu, Si Kosong, dan Penjenayah Merah Jambu~

Nur -al- Ain said...

alalalalala.. br nk jd best friend.. dhhh, xyh la quit blogging..

just tuka la url ke, ape ke..

plz babe..

lumut the best tau..jgn la ttp esoksemalam niiiiiii!!!!!!

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

mcm ni ke kawan??? msa susah, cri kawan.. dh hepi...dh senang hati, blah macam tu je??


blah la ko!! aku tgh marah nii...


(cukup kejam x komen aku ni??agak2 boleh dpt hadiah x?)


hahaha. apa2pun, ni email aku. jgn blah mcm tu jek.

twin1006@yahoo.com

blah la ko.. hahaha.


eh lupa.. ko sweet ok.


dah2.. blah la ko

adiah aku jgn lupa!!

EISENHOUR said...

Anonymous said...

macam bangang je penjenayah merah jambu ni...ko bajet ko pokpekpokpek dgn die, ko leh hilangkan kesedihan die ke? tong sampahkan je laa pemikiran ko tu...never take ALL things so seriously, i gotta tell u mate...

to lumut, tahniah sebab akhirnya ko tutup gak blog sakit jiwa ni...memang ramai orang cakap mereka trtunggu2 nk baca entri ko tiap2 hari...haha, bagi aku, baca blog ko ni, meluat ko tau x...

haha, korang smue x puas hati ke? peace~

Saturday, October 17, 2009 11:00:00 PM


***pelik aku.pmpn yg tingl komen yg aku copy paste nih knp suka bc blog lumut?dah jd pembaca tegar dn pemint lumut gak ker??

haha..sendiri mau igt k..

Ir Takamine Kyomaro said...

hye....blog walking

Anonymous said...

eisenhour, thank u SO muchh for your attention, moochie2!

haha, yeah, I'm a big fan of lumut, wut can I say...so as u guys, do u?

yepp, lumut, good move by closing this pathetic blog...throw it all away and don't ever look back at these faggots...

alamak, tercakap lebih2 laa pulak...maafkan saya, saya cuma gadis desa yang memerlukan perhatian anda semua...

p/s: criminal in pink, i like ur style...aww gitu~~

keSENGALan teserlah.. said...

uuuuuu..
mau tutopp..
mengapa??
baru sahaja mau mengenali kamu..
huhu....

selamat disana yeah cik lumut..
happy2 selalu..
kalo sudi dan senang2,,add la saya..
all4life221@yahoo.com
take care yeah ciklumut...

kerjaseni said...

che' lumut, thanks for your writings. it might have been only for a short while but it's been memorable. if shutting this blog down makes you happy, do it. be selfish. in the end, your happiness is yours alone... i wish you all the best in your life.

p.s. i need to thank che aina as well because through her blog, i've gotten to knew yours...

"tutup buku lama, buka buru baru, susun langkah dengan teratur dan yang lain, kita serah pada yang Esa. Insya Allah."

saya. said...

ZARA 札拉 :

hahahaha,143 too!!
jom,jom kita blah dari sini,pergi uma aku jom,makan popia,tak kacak buat kecoh kat rumah orang,sorry lumut.



Anonymous:

thanks.



kerjaseni:
most welcome (hahaha,walaupun tak cakap lagi thanks)


LUMUT:
take care,weyh.and sorry for those messy yang aku dah buat kat sini.

Kapten said...

aku harap ko gembira

PurPlez said...

nak peluk lumut.
huhu
boleh??

Ries Lee said...

c'mon lumut...
jgn mcm ni...

chokio_nia said...

aku tatau nak tgl komen kat ne dah..bkalo ko nanges, aku bg tisu suh lap..baeklah..pjg umur jumpe lagi..take care jugak..=)

mOhd irWAn said...

sapa ZARA tu cam kureng jer...
hahahha jangan marew yer ZARA...
knp badan kurus???

LORD ZARA 札拉 said...

@ mOhd irWAn :

Hehehe~
Daku macam kureng?
Tak marah~
Sudah biasa kena..=)

Err..kamu kata daku kureng sebab tulis banyak sangat komen ke? Hahaha~ Sebab aku sayang Lumut. That's all.

Chill mates!

P/S : Lumut, aku dengan PJM mahu makan popia. Jom join. Aku dah reserved 50 keping untuk PJM. Ko nak berapa wei?

rda said...

aku rasa lumut betul2 dah tegar dengan keputusan dia ni. jom, pergi bomohkan dia. biar dia blogging balik. wahahaha.

mOhd irWAn said...

ZARA 札拉
-ok ko sayang die ker????sayang lebih la nie...aku ko sayang x???

lumut.
-ko memang kurus...xdapat tandingi aku..

Att Ashburn said...

kenapa kau nak tutup blog lumut oii...aku tak pandai la bab maki- maki org ni..
aku just nk ckp bencilah bile kau buat cm ni..aku rase bile baca blog ko, cam aku dh kenal kau je..
alih- alih rase mcm kwn nk tinggalkan je..sakit tahu tak..

dulu kau ckp kt aku, bolehlah aku melawat ko kt auckland kn..skrg cmne nk melawat kau lg?

p/s: harap2 kau sudi add aku: aertya89@yahoo.com..nnt aku add kau ye..esok2 klo dpt gi nz,harap2lah dpt jupe kau di auckland :P

mOhd irWAn said...

Att Ashburn
ko melawat lak aku

Saya said...

Ketika satu pintu kebahagiaan ditutup, maka pintu yg lain sudah dibukakan utk kita..tetapi..acapkali kita terlalu lama terpaku di depan pintu yg sudah tertutup itu sehingga tidak menyedari ada pintu yg lain sudah dibukakan utk kita..oleh itu..cepat sedari bahawa kita harus terus melangkah, masa lalu harus kita tinggalkan..jalan perlu tengok kedepan..jgn toleh2 blkg lagi..ingat..jangan pandang belakang!!

Nur -al- Ain said...

jom sume kite pakat2 jgn kasi lumut quit blogging...

jom2!

julu said...

lumut.. aku pon dh delete blog..
de prob skit...

comot said...

adeh ko ni lumut..penat2 eden blog hoppingcari blog ko, ko bole nak delete plk?? tak macho ar camni hahaha!

arque said...

oh fak!wth!
lumut,kejam ah kauuu.
memang kau penah cakap time chat arituh.
aku igt kau main2 kan aku mut.
tapi kau serius ke ni?
muahahahahahahaha.ni gurauan je kan.aku tahu ni semua lawak jenaka.kau berlatih nak masuk raja lawak ke weii.mesti ade hiddenn kamera kat sini kan.kan kan kannnn
muahahahahahaha.
aahahahahahahahah.
rofllllllllllllll
lmaoooooooooooo
ngiahahahahahaha.

='(

p/s:gonna miss u..

SUXX said...

wah byknya comment. haha

mOhd irWAn said...

apa kata ko bagi je blog ko kat aku nak???

Faarihin said...

Salam ziarah cik lumut..
ini komen pertama dan juga mungkinkah yang terakhir dari saya di blog ini? secara jujur saya suka baca entri-entri dalam blog ini.. cuma nak komen aje segan tak bertempat.. huhuhu.. sayanglah cik lumut bila buang/ tutup blog ni.. jangan dibuang.. biarkan aje.. lihat kengkawan cik lumut sememangnya akan merindui apabila ketiadaan cik lumut nanti.. mungkin saya agak ketinggalan untuk mengetahui apa yang telah berlaku kepada cik lumut, tapi perasaan cik lumut nak membuang blog ini pernah juga terjadi kepada saya beberapa bulan yang lepas, dan memang saya berjaya mendelete link blog yang telah saya wujudkan hampir 3 tahun yang lepas. selepas itu, memang banyak blog sy hasilkan, cuma nak mewujudkan link yang sama saya fikir ia adalah mustahil.. hingga beberapa hari yang lepas ia sudah tidak jadi mustahil, kerana terlintas di fikiran saya untuk mewujudkan kembali link yang lama dengan menggunakan email yang telah sy delete blog tersebut dan hasilnya link blog lama saya kembali smula . memang gembira tak terkira cuma isi2 aje la yang dah tak ada.. tapi, itu juga tak mustahil bagi saya untuk mengembalikan semua link yang lama dengan entri2 yang lama itu. caranya mudah aje cik lumut, jika cik lumut masih sayang akan entry2 yang ada, saranan saya kepada cik lumut tukar nama link ni dulu, buat blog baru letak nama link lumut yg asal, ha pastu delete lah.. nant entry yg lepas2 takkan kena delete berserta komen yang ada,bila cik lumut dah tukar link dia tu dulu.. bila suatu ari nant, cik lumut rindu balik nak adakan blog lumut ini semula, buat aje blog baru dengan link lumut yg asal ni.. pastu tukar link ini dengan link yg cik lumut gunakan untuk blog yg ada entry2 lama ni.. kemudian.. wujud la kembali blog lumut yang setelah lama menyepi.. amacam? peningkan dengan penerangan sy ini? hahaha... itu aje yang saya nak membebelkan petang2 ni.. minta maaplah yer.. saya tak pandai mana macam cik lumut, tak reti nak bagi penerangan yang mudah2.. hehehe.. alang2 cik lumut nak menutup blog ini, saya pun taip lah komen pepanjang ibarat memberikan komen untuk entry yang lepas.. hahaha.. rasa sayang plak dengan blog ini.. teringin nak menjalinkan persahabatan dengan cik lumut tapi apakan daya, cik lumut bakal membawa diri.. sob...sob..sob..sedey.. oklah.. minta maap yer cik lumut, saya meninggalkan jejak umpama menulis warkah yang tak tahu bila nak sudah... ok.. saya stop disini, uih.. sebenarnya macam banyak lagi nak ditaip.. heran juga yer.. tak pernah saya meninggalkan komen kat blog lain macam ni.. macam ada satu tarikan plak kat blog ni.. ok..ok.. saya stop.. sekian.. salam perkenalan dari saya.. moga cik lumut baik2 aja.. jaga diri bebaik yer cik lumut.. sekali sekala pertimbangkanlah apa yang sy katakan itu.. sekian.. wassalam.. (^__^)

p/s: ke maksud cik lumut tutup aje tanpa membenarkan org lain masuk eh? jadikan aje blog ni private, memang tak sapa leh masukkan.. itu juga lagi selamat, tak yah pening2kan kepala cara saya tu, tapi kalau nak rasa agak kejam buatlah macam saya, sememangnya ada juga member blog sy yg prihatin sampaikan dia buat entry tribute untuk blog lama sy tu... huhuhu.. memang sedeylah skejap...ramai juga yg bertanya di ym kerana saya lagi kejam dari cik lumut sebab tak bg tau lgsung nk delete blog tu.. huhuhuu.. err tertaip lagi.. sorry2.. hahaha.. (^__^)

jgn tutup mut said...

lumut~~~~~~~
smpai ati ko kan...benci lah mcm ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ko nak lempang ke..terajng ke.sile lah.ape yg ak nk.ko jgn ttp la weh!!!!

Anonymous said...

m

si kosong said...

hurm...
hei,lakukan je apa yg ati kata..

(tengah tabik sama kamu,sambil kata..selamat jalan kawan,moga semuanya baik untuk kamu)

Anonymous said...

aku dah agak,kau
akn tos pg,
kau ade hak,
tp aku meluat la
sal cite ko parah
sgt ngan ex ko 2,
org len pon naseb cm ko,
mmg sakit,
aku mmg penah rase,
mmg parah,
dl 2mggu aku try bangun,,
tapi aku bangkit bila
aku masih ade allah..
tapi ingat la,
ko ade allah,
ko ni mengagung2kn
sgt ex ko 2,
ye r,balek2 hal die,
sekali,due,
xpe lg,
2,3,4 kali lak,
mcm ko nak membuktikan
ko ni mengagung2kan die,
ko xder tuhan ke???
mmg ko akan ingat
segale kenangan dgn die,
tp,aku ckp lg,
ko ade allah!
arap pakai tudung,
ko banyak2kan doa n ngaji,
jgn hanya bertudung,
tapi perangai..
kau tolong jgn memalukan
kaum hawa!lbh2 lg bertudung!

lepas
ko berkawan dgn para bloggger
n then ko terus pergi,
kawan2 ko di sini senang pulak ko
lupekan,
ko takfikir pulak perasaan
dorg after sonok kwn dgn
ko n then tos kene tinggl cm 2,

ko same jer,
dgn ex ko,
hati org len xpk,
mungkin ko mmg xder
hati?


maafkan aku terkasar bhs..

avid gunner said...

cait! aku dah teka muka ni masa peraduan meneka gambar lumut dulu....

Kojack de Alloohaa said...

oit..apa ni..ak bru ja tgglkan hg sbulan... sbulan ja ak x lawat blog hg ni,trus nak tutup..lu mmg KURANG ASAM KEPING la lumut..!!!

1# said...

dahlah weyh,hormatlah keputusan dia.dah,dah,kesian aku tengok dia,bila dia menulis,ada anjing menyalak,bila dia nak blah,ada lagi yang nak menyalak,tak faham aku.

dahlah.
lumut,go on.
aku tahu blog ko ni sebenarnya lagi melukakan kau.kalau tak kau takkan decide macam ni.

apapun,aku doakan yang terbaik,whenever kau nak berblogging balik,silakan.
orang selalu bercakap macam dia faham semua,macam dia rasa segala rasa sakit,mungkin dia pernah lalu,tapi tak sama,kalau semua manusia sama,takkan wujud syurga neraka.thats all.jaga diri.

caluk@cencaluk said...

takkan aku x lawat blog kau sejak 2-3 menjak kau nak tutup lak ha ha.
kalau itu yg terbaik tuk kau, aku x leh nak halang sebab setiap pertemuan mesti ade perpisahan kan, kau tahu email akukan apa2 kau penuhkan aje mailbox aku tu k.

Jard The Great said...

lumut.. hrp ko bhgia bila tutup blog..

tp kalo tak.. aku tau ko akan kembali. =)

eyes said...

oit mut..
1st time ak komen.. sila jgn tutup..
ak knal ko dah lame..
tap ak xsempat agyk nk bc abeh entry2 ko yg mcm bgus sgt..
sila jgn tutup lag!!!

ko phm ke ap ak pesan ni "p****t"???

thanx kpd yg menyapot lumut~

eyes said...

oit mut..
1st time ak komen.. sila jgn tutup..
ak knal ko dah lame..
tap ak xsempat agyk nk bc abeh entry2 ko yg mcm bgus sgt..
sila jgn tutup lag!!!

ko phm ke ap ak pesan ni "p****t"???

thanx kpd yg menyapot lumut~

afiqah khalidar said...

syg..
x mo r tutop!
please~

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum wbt

cik lumut...
kejap sgt kita bkenalan ek?

apepon, sy hormati keputusan cik lumut.

mgkin kita blh terus bersahabat di alam maya..hehe

sy baru wt fesbuk
hehe...

add sy ye

yusuf2say@gmail.com
atau sesenang emel/ym kat kkepo_87@yahoo.com

take care cik lumut..

terima kasih utk segalanya.

Moga Allah bls dgn kebaikan. Ameen

Jzkk

senyum sokmo sis =)

joegrimjow said...

aiseyy
da tempek gambao pastu nak lari
ni xpuas ati ni!!!!

faizal said...

eitt..nk drop komen gaK..hehe

lumut,ko wat la pape yG teRBAik uTk ko...

bUat la kePutuSan ko sDiri...

peRsetaNkan pe Yg oRg laeN kaTe...

asAlkaN ko hEpi

paSni teGo2 la aKu kaT ym ek..hehe

~(>.<)~

Naz said...

hmmm... pokcik cuba lihat dr perspektif yg lain. rasanya, x der motif yg berat utk kamu tutup atau stop menulis kat blog ni. adakah pesal kutukan2 mereka? atau mungkin pasal kamu dah mula bosan dengan dunia blog? atau kamu sudah ada hobi baru???

apa2 pun minyak pengasih pokcik kordi tu memang mujarab. dlm masa beberapa bulan, kamu dah glamer di alam maya ni... tengok saja followers kamu tu... hehehehehe...

pokcik tau kamu ni budak baik. dah bosa panjang pun. tengok gamba pun dah tau kamu ni memang x macho, tp ayu... (jng belek2 muka depan cermin pas ni yer).... hehehehe... so, segala keputusan kamu, mencerminkan diri kamu. buatlah pilihan yg bijaksana.

sejak akhir2 ni, semakin ramai bloggers menghaibkan diri dan blog2 mereka. semua dengan sebab2 tersendiri yg kdng2 pokcik sendiri pun x paham puncanya... kalo kamu buat begitu, akan semakin susutlah bilangan bloggers org kita. dah x meriahlah dunia internet ni...

apa pun keputusan kamu, jng lupa org2 kat sini. rasanya ramai yg dah jatuh cinta dng kamu. kalo dah sampai Malaysia, kim salam dng org2 kampung yer... :)

Muhammad Amirul said...

| UPDATE | Langkawi Island | http://amirulsafri.blogspot.com/

nursarah said...

lumut...keep in touch ya..

email la aku bila balik m'sia..

nursarah_5446@yahoo.com

dan juga, kalau ada masa, jejakilah blog aku...uhuk.!

GadisKidalCumeL said...

salam..
wahai sahabat penghuni hati..
agak sedey sebenarnya membaca entry kamu yang last nie.
tapi apa-apa pun keputusan kamu,
saya yakin itulah yang terbaik untuk kamu..
walaupun baru sekejap saya kenal kamu, sy rasa dekat dengan kamu.
rasa baru jea nak dekat dan rapat, tapi kamu dah nak pergi..
biarlah sejauh mana awk nak pergi
awk nak berlari..
sy minta satu jea...
jgn terus "membunuh diri"..
saya tau..
kamu pergi sebab nak lari dari kesedihan ini..
tapi untuk apa???
awk tak tahu pun,
mungkin di tempat baru nanti,
awk akan diuji lebih hebat daripada dugaan ini...
(tapi sy tetap sokong apa saja keputusan awk)
faham maksud saya kan...
saya syg kamu sebagai kawan,
biarpun sekali pun tak pernah bersua denganmu..
saya tahu kamu kawan yang baik..
mungkin betol..
awak patut selami luahan benci salah seorang daripada yang komen awak tu..
mungkin betol..
sy hanya mampu melihat..

"jaga diri awak elok2..semoga awk tabah dalam menempuhi hidup ini..semoga sinar islam terus bersama awak..semoga awk mampu menjadi wanita yang tabah..percayalah ..ujian yang ALLAH turunkan kepada kita tue, sebab ALLAH sayang kita"..

"sayang kamu selalu n take care yea sayang"

salam kejauhan..

ninim said...

komen yang ke 112..janganlah tutup blog..plez

OH sikeciq! said...

mud: wa rasa cam nak sepak2 terajang lu ja
uh
[cm ganas kan]haha
uhh kata nak join club, dah blah camni adehhhhh
td aku bc novel ka apa nth dia ckp gini

LELAKI AKAN MENJADI KUAT KERANA KELEMAHAN WANITA,TETAPI AKAN MENJADI LEMAH APABILA WANITA ITU KUAT.JD, KALAHKAN LELAKI.

ha mut:ok tak ayt tu.ok kan cak cak cak.weh baru ja kita nak kengkawan.uh..aku pon frust gak weh..[tp ko agi lama plus ko g frust la.ekeek]

add aku k
star5289@yahoo.com [ym]

fb aku:
adik_ema16@yahoo.com

ko add tau mut,
mana ar tau ko dah tak add aku.lost contact aku

BANYAK AKU NAK PESAN:

tips tanak ingat mangkok tu:
1. usha mamat encem
2. shopping
3. mandi
4.makan
5. g je jejalan memana

mud ko jaga diri erk.tmpt org
solat tu jaga yer[tersa sangat suci skunk]haha
ada g..urm buat sesuatu yg membanggakan diri ko.

jahanamkan lelaki tu ja

serius aku cakap
andai aku terjumpa ex aku+ girl dia
aku sepak!sumpah

tp aku tahu ko tak kan buat
pergilah mud
ko ada pon wat semak ja
berambus!
[leh dapat adiah dak?]haahah

anyway, aku minta maaf yer if tersalah cakap
even kita baru ja kenal

aku senang jd kwn ko.titik

rajin2 la contact aku.

amore.

cik GULA-gULA said...

lumut:)

MIeZ TAMAU KAMU gI..LEH TAK IGnOrE je kat si anoNyMOuS tU.. NTAH NAPE DIA LAK yg EMO kat BlOG esok SEMALAM Nie:)

LuMUt..dalam DuNIA NIe.TAK SUME OrG suke tGk KITA KETAWA..dan bila kita jatUH..RAMAI yG TEPUk TgN DIK:(
tapi..kene iNgat..kiTA DALAH KITA DAN ORg LAIN TAK BerHAK nak kata ape2 atau jUDgE kITA:)

wake uP babe;) AKAK sayang kamu>>dan tGk sendiri..satu malaysia miNAT ESOK SEMALAM:)


lik malaysia..AKAK NAK juMPE KAMU ORAIT!


nway..lUmuT cantik!! I LIkE thOSE PiCS....


buat yang sakit BAHU..sakit mata TEnGoK lUmuT ramai PEMInat yg fanatIk nGAN ESOK selmalam 'LU PEHAL KACO adik GUA!! takde nama ke asik pakai anonYmOUs!! malu JE..SADIS sungGuH bIla tak mampU mencampakkan makI gUna nama sendirI..SORoK BELAKANG..cakap belakang..TAK MAIN LE BEB!!"...heheh:)

pantang aku BiLA ORANG baliNg batu..sorok tgn nIE..MALU NAK TuNjuK tGn KE?? ADA KuRAP EH?? har har har:)uDAH2 LA kacO lUmUt niE:)

misz_nierah said...

eyt! sampai ati ko tutup blog ni. huhu..nak nangis la T_T

speedrider said...

kepada jantan2 lain di luar sana.

padan muka hangpa, dulu aku suruh ngayat Lumut ni hangpa kata dia laki. Padan muka hangpa........

Hahahhahahahaha

Ultraman Taro said...

salam sayang untuk cik lumut (otak sudah tepu, tergedik sebentar >.<)
cik lumut mahu menutup blog. ramai yang kecewa. ramai yang tidak tentu hala. ramai yang tertanye-tanye. apakah cik lumut sudah lupakan kita? sudah tidak mahu menulis kisah sedihnya? hati cik lumut berbelah bagi. perlukah permintaan peminat dan sahabat-sahabat dituruti? ada yang akur. ada yang mendesak. ada yang terdesak. ada yang bergaduh sesama sendiri. ades amat tidak matanglah kamu-kamu yang berkaitan ini. perasaan cik lumut sedang bergolak tapi ada yang sanggup membuat lawak-lawak sarkas di sini. tak perlu mencaci. tak perlu melenting. kamu sama sahaja dengan kamu-kamu ini. cik lumut punya pilihan sendiri. jangan pentingkan diri sendiri. jangan jadikan hasil tulisan cik lumut sebagai bahan bacaan di masa lapang. hayati apa yang ditulis. hayati apa yang cuba disampaikan. hayati setiap bait perkataan. kamu-kamu mungkin akan laluinya atau telah melaluinya.

ada blogger-blogger yang mengikut sesuatu blog hanya untuk mengkomersialkan diri sendiri. menghantar komen-komen 'sampah' dengan niat mahu blognya pula diikuti. walhal apa yang ditulis hanya 'sampah', tiada isi, tiada jiwa. kosong. hanya mahu berkongsi buah fikiran yang 'sampah'. mereka-mereka ini tidak ikhlas. mendesak supaya blog tidak ditutup pun tidak ikhlas.

kepada kamu-kamu yang memang ikhlas mahu berkawan, mahu mengenali lebih rapat, terlalu banyak medium-medium komunikasi yang boleh diguna pakai. jarak bukan penghalang masa kini. walaupun berada di lubang kubur sekalipun, jika punya akses internet, tak perlu cakap banyak. bersembanglah kamu, berkongsi apa yang patut. tertutupnya blog ini bukanlah pengakhir segala-galanya. kepada kamu-kamu yang menangis guling-guling, melompat-lompat bagai mentibang mendesak cik lumut berubah fikiran, tolong jangan begitu. tidak perlu begitu GEDIK. geli-geliman taro melihat kegedikan yang melimpah-ruah di ruangan ini.

sesiapa yang mahu marah, marahlah. sesiapa yang mahu melenting, teruskan. sesiapa yang terasa, padan muke. tetapi jangan tunjukkan kegedikan itu. nak kene fire??

p/s: seuntai kata untuk dirasa. cik lumut jangan marah >.<

Precious said...

Uikkk???

nana~ said...

lumut, email aku ciknanablog@gmail.com. kalau ade ym, ko bagi id ko kt email tu ye. tabahkan hati!

beautiful_rose said...

aik,kamu cik lumut pesal tbe2 mo tup blog lak?
huhuhu x yah top ler...blog kamo best pe ske bce ohh........
take care...hidup baik2 kay =)
my blog........

http://azieriezsrose.blogspot.com

kamo jgn sedey2 lg tau,pedulikkn aje pe org nk kte jnji kte lbh knl dn tau sape kite.bkn kte kaco hdp org pon kan...yakin kamo akn hidup bahagie selamenye nnt ..... =)

kakak lumut said...

kepada 2 ekor anonymous..
jgn men tuduh2 je..
len org..len tahap kuat die..
kalu lumut sdey2 pun..
ade kaco idop ko ke?
blah la..
xkan die ngaji die nak tulis kat blog ni kot..
bukan mcm ko..bgn tdo kol bpe sume nak gebang satu dunia..haha..blah la weh..

Aku Beskot™ said...

Oit Otomen Taro..
lu mmg sempoi la..
siyes wa ckp nih..
lu jg lumut leklok k..da la lu bley terbang.nk p memn po tade hal..
wa pon nk blaja terbang gak la..
kalo ade ms terluang tu,lu bwk r wa terbang p Lapland Finland..
teringin la nk p sn..
hoho..

*wa terase ni ape yg lu ckp tu.tp ape ade hal..
kalo da btol.kne la trima kn.hehe..

oranglidi said...

apahal ni? wa trlambat ke?

beetleLO ™ said...

nice pic! hehe..pape pun gud luck lumut..jgn patah balik. gembira2 slalu..sampai mesia msg2 ler

lizz said...

wah!! suke tgk pic2 ko bergumbira!!! neway, psl nuffnang ko ask tuh..rase2 nyer ko lupe letak ads tu between content kot. ke aku yg sengal ek??

OH sikeciq! said...

mud:
kehadapan mud:
weh silap format
uh..

kehadapan mud yg kurang diajari.wah[bunga bagai]

mari masuk part merng..

woi mut!!!wa epy siot KO COMMENT AKU.WAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
wa rasa sangat bertuah

tp wa cam nak sepak lu
cibailu suruh wa email
wa bg itu email lu apa apa doe
lu tak add wa pon
uhuk
[mut aku rasa aku kejam mud, serius ckp cam tak tamadun, ni yg ko nak kan]hahah hadiah beb!

tak pe nanti aku email lu.
tp aku bz skunk tau.fb je aku tak bz
wakakak

nti ko blik mlysia ko rojer aku
serius aku ckp aku nak jumpa ko

ntijumpa aku ko tolong bw ni sbagai tanda tu diriko:
1. 2 kg lumut sungai yg bwana cklat
2. 16 kg lumut laut yg bwana hijau

wah~~~~~~~~~``

serius aku tunggu ko
sbb aku ykinlg psti aku akan dpt hadiah dari aucklnd.hahhah

p/s mut: cerdik gak ko erk study auckland.wkakakakakaka

nota kaki: sila maki aku

kepada kakak lumut said...

haha, lumut ade kakak kt sni ye...

abes tu kak, die nk blah ni, ade kaco idup ko ke kak? g mampos arr...aku tau ko bkan kakak die...kerek syiall...

mane ko tau die x kaco idup mereka? c'mon laa, ko ckp mcm ko kenal benar je dgn lumut dan si anonymous tu...

ape2 pun lumut, aku x kesah ko nak tutup blog nih, ko pon penah tutup blog lama ko, bkak blog nih kan...fair enough, agaknya brape banyak buku baru nk kene prepare utk ko jadi happy...

nanti ade blog baru, gtau laa ye...nk guna nama ape plak? cendawan? name blog, lusa-tulat? huhu, aku menanti cik lumut~~

oranglidi said...

dah2 la tu. nak gaduh je.

Aku Beskot™ said...

haha..
nice org lidi..
sedangkn lidah lg tergigit..
inikn pula suami istri..
dh²..salam²..

challO..

oranglidi said...

hahaha? biskut, sape suami sape istri?

LORD ZARA 札拉 said...

mOhd irWAn :'


wokey!

aku sayang ko gak!

Kang Beskot belasah aku if tak cakap syg dia~

kang arque pon~

kang Jard pon~

kang PMJ pon~


errr..aku nak kata apa lagi?

yeay!!

lumut kembali!!

lumut said...

serious tuan umah tak larat nak reply..cuma..jangan gaduh lagi ek.dah lah..dah lah...

kepada siapa yang menyokong..aku memang sebak dalam beb baca komen korang...dan aku juga punya hati dan perasaan..bukan senang2 je nak buang kawan.sekali bersahabat..selamanya..thanx atas kata2 smgt.ape pon..aku nak pesan awal2..yang aku menulis bukan untuk sesiapa.aku menulis untuk aku shaja.ambil mana yg rasa nak.kalau xnak..jangan ambil.tegur secara baik.

buat mereka yang tiada nama.dah jangan bergaduh lagi.matanglah sikit.kalian kan nak aku kuat.kalian pon dah bahagia.fair dah.dan jika ada diantara anda yang rasa nak menegur..tegur cara mereka yang berakal.ok?kalau rasa sakit hati dengan apa yang aku tulis..jangan baca.sebab aku tak pernah mention nama sap2 kat blog tuh.dan jangan lah nak bergaduh lagi.

kalau aku sedih ke ape ke..biarlah aku nak menulis kat sini.kalau kau meluat nak baca.jangan bukak.siyes aku tak paksa.tolonglah jangan baca.aku xnak tmbahkan dosa korang lagi.aku ni manusia biasa!bape kali aku nak ulang..

dah ek..jangan gaduh2...baru je lepas raye kan..isk.xbest btol lah.

oranglidi said...

btul2. nasik goreng juga jgn dipaksa.

kakak lumut said...

haha..kutuk2 pun dtg gak bace kat sini..haha..lawak2..kesian..TT