Friday, October 23, 2009

jangan ada benci


orang lidi dan emma take note.

lumrah bercinta.kalau "cinta" itu berjaya,bahagialah kita.jika tidak,pasti ada diantara kita yang sakit lalu wujudlah perasaan saling membenci.pasangan yang dulunya disanjung,dipuji,dipuja dan apa-apa saja yang seangkatan dengannya dibenci dalam sekelip mata.bila cinta itu bukan lagi milik kau,ingatkanlah diri kau berkali-kali,agar "jangan ada benci".mengapa mesti wujudkan perasaan benci sedangkan si dia pernah membahagiakan kamu.kenapa mesti terus mencaci,sedangkan si dia dululah yang kamu puja.mengapa mesti menghina sedangkan si dia pernah mengukir senyuman buat hari-hari kau yang lalu.

sudah.bila cinta itu gagal.jangan ada benci.teruskan lah langkah kamu-kamu itu dengan sisa-sisa kekuatan yang aku pasti masih ada dalam hati-hati kamu itu.mahu menangis banyak mana pun,ambil lah masa.carilah ruang sedaya upaya kamu untuk bangun.aku tahu bukan mudah.kerna aku juga begitu.kau dan aku sama-sama pernah merasa sakitnya.jangan ego.lepaskan apa yang terbuku di hati kau.jangan ditahan-tahan.biarkan sakit itu pergi sikit demi sikit.

buat sahabat-sahabat aku yang sedang bersedih,aku tujukan lagu kat bawah ni buat kalian.lagu yang pernah diberi oleh mamai buat aku ketika aku mula untuk wujudkan perasaan benci terhadap insan yang pernah aku sayang sepenuh hati...

[tajuk lagu:jangan ada benci]
[artis:cassey]
Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta memungkiri janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati

Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita berdendam saling bermusuhan

Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri

Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku

Di sudut hati

sentap gak hati wa dengar lagu ni.
lu orang pon mesti kuat macam badang.

**mood final**

57 comments:

Ismi F. Chya said...

salam, wowww gambar hot. hehe.

u ni pndi menasihati org la ;)

erm good luck tau! jgn nervous!

keSENGALan teserlah.. said...

btol3..
jgn ade benci jika tanak terseksa diri..
huhu..
lgu nieh syahdu wooo..
meremang je aku dgr..

gmba ala2 badang daa..haha..

lumut said...

to FTYYHAHH,
hehe..nasehat sikit2.dari pengalaman.kah3..lawak je bunyi.hee..thanx tyhah!!dahpasang tenet ke syg?=)

to KESENGALAN,
x elok benci2 neh..bykkan bersabar.
lagu ni memang sentap~~
tersedak gak airmata wa td.tp cpt2 wa buat2 cool.haha.
gamba badang.sekian.

putih berseri ^___^ said...

tu gmbar tarzan...haha;D

ezany said...

setuju.. jgn ade benci.. putus kasih tak bermakna perlu putus talian persahabatan juga..

oranglidi said...

oh, xpe. wa x mmbenci. wa yg spatutnya dbenci. sbb wa jahat.

nursarah said...

benci memakan hati,

ceria2 selalu..=)

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum cik lumut

benci ni merosakkn hati kn?
wtpe pening2 benci org...hati sakit

hehhe..

terima kasih ats nasihatnya

=)

seroja jingga said...

ni lagu sentap nih

debiru.sha said...

jangan dibenci, nanti makin disayang.
susah susah susah *ipin cakap

gambar tu gila punya cantik,
aku pun nak jugak uwaaaaaa~

lumut, aku rasa kau lah badang kot.
pergh ^^
HAHA.

lumut said...

to EZANY,
thanx.mmg pon.aku sgt stuju dgn kamu juge.=)

to PUTEH,
hampagas kau.haha

to ORANGLIDI,
lu jgn ckp cmtuh.wa rasa lain macam.rasa sentap.

to YUSUF,
w'salam yusuf.benar.benci rosakkan apa2 je lah.hati leh jadi sakit kalau benci.baik redha kan saje.
sama..tc yusuf.=)

to NURSARAH87,
ha tau xpe..
jom ceria~~~astro.
erk.

to SEROJA,
lagu neh memnag sentap.
menusuk dalam.

to DEBIRU,
hahaha..akulah badang sebenar2 nya.keskeskes...gambar tuh mmg cntik gle.tmpt tuh mmg cun!!!!

IkanMasin90(IM90) said...

to orang lidi - toi3..lu kena kuatt..ilek babe..wa ade..lumut ade...bloggers lain pon ade...even lu selalu cari psal ngn wa kan kan..sampai xbeli ole2 wa wa tetap sayang lu..huahua...lu kena kuatt wehh...

to lumut - weh cepat balikkk....belanje wa ek..haahaha

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

tak suka org membenci kita

lumut said...

to AZZALIENA,
haha..ceh ko lah blnje aku...OL amik mase nak rawat hati lu.nukan sng.syes.

to BULAN ITU AKU,
erk.ade ke org ske?mmg xnak dibenci...huhu

Hayatito said...

weh..
off topic sat..

aku benci diri aku..
aku fed up skg ni..
sob3..
sedih gila..

mut,
tolong lah lempang aku yg hina dina ni..
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

acap said...

asal gamba montot oiiiiiiiiiii???

sharamli said...

asal 0rg lidi?

wat k0men sedeh lak...

ha3

Aku Beskot™ said...

wa da layan lagu nih ms zmn kejatohan dlu..
mmg sentap..
tp seb baek wa Mr CoOl..hoho..


nota kaki tangan & mulot:
lu tertinggal memungkiri la mut..

**berubah hala serta "memungkiri" janji..

Jard The Great said...

tgh cuba utk tak membenci neh.. hehe.. thanks for this post =)

gee carmen said...

setujuuuu..
jangan membenci...
biar menyayangi. tak kira sebagai kekasih ataupon sahabat.
jangan biarkan dendam. nnt melarat.

lumut said...

to HAYATITO,
weh..pehal kau neh..
kalau nak cter panjang..lu email je wa.sbb wa busy sket xonline ym..lu jgn cmni weh..isaw plak wa..lu doa byk2..ngaji solat sunat.ujian sume neh.ok?jnji lu jage diri ek,,,

to ACAP,
ah kau..bontot gak kau nak usha.tgk la laut ke..pokok ke..kan byk lagi tuh.sekeh kang.hehe

to BESKOT,
hehe..lu dah layan dlu upenye..wa pon dah muak layan lagu neh.tp mlm ni wa dgr lagi..layan jela..dah btulkan da.maaf sgala kesulitan amat dikesali.=)

to SHARAMLI,
biasaah jatuh bgn...huhu

to JARD,
bagus jard..jon berusaha..welkam..post yg x seberapa..=)

beetleLO ™ said...

wah.bestnye dengar lagu dulu2..tensen2 pon masih bleh layan lagu ..ye tak.

Lumrah bercinta ye lumut.ada yang jadi ..ada juga yang menjadi2..

100% reality.

Anonymous said...

bagus.xde benci.

acap said...

arrrr...
ok2.
alaaa..
canteknya laut..

boleh?

lumut said...

to GEE,
mmg kene stuju.haha.dendam bahaye.leh jadi parah bernanah.nak ker?erk.

to FARIDLO,
lagu dlu2 tangkap leleh jek.hehe..biasa lah tuh faridlo..kalau x brani lalui jgn nak ngade2 dekat dgn cinta.kan.tc.

to ANONYMOUS,
yup.sgt bagus.

to ACAP,
haha..
laut mmg cntik...kahkah

Koyuki said...

tak elok benci membenci sesama manusia..

cuba amalkan saling kasih mengasihi..HEH..
sure awet muda lah!!

betul..tak tipu..

hihi~

si kosong said...

benci..?
xperlu ada..
tp ia juga satu perasaan kan.?
yang mmg ada..dan wujud..
cuma,mcm mana kita menggunakan benci tu..
untuk siapa dan kenapa..

arboqskii said...

layan beb lagu nie

siggplus said...

jangan ada benci ok?

cantik gambar..heh

mOhd irWAn said...

sudah.bila cinta itu gagal.jangan ada benci.teruskan lah langkah kamu-kamu itu dengan sisa-sisa kekuatan yang aku pasti masih ada dalam hati-hati kamu itu.



aku setuju ayat nie

chokio_nia said...

senang cte, jgn syg org banyak sgt..sket2 dah le..ne la slalu aku praktikkan supaye aku tak keciwa sgt..

nice pic ooo..seb bek aku pompan gak..heh..=)

mOhd irWAn said...

owwwwwwwwwww bagus2

rda said...

haha, kenapa lah aku tak benci ex aku.
sayang lagi adalah. tsk.

kimisai said...

kadang-kadang kita tidak mahu membenci, tetapi benci itu lahir sendiri...dan bukan semua benci tu tak perlu ada, ada juga benci yg boleh di terima paki,,...

maiyah said...

dah pisah nak wat pe ada benci lagik.. wat hal sendiri ler :D

zul efron said...

benci pun macam cinta...
macam suka dan duka...
macam marah dan sayang....
macam dosa dan pahala...
macam syurga dan neraka...
dunia oh dunia...

avid gunner said...

la...lagu ke....sekali pandang gua ingat lu buat puisi lagi....

Ann said...

aku pernah cakap ayat yg sama pada kwn aku lepas da break up..knapa nak benci sedangkan org tu yg ko pernah pggl sayang, yg pernh ko rs manusia yg gmbirakn ko..mmglh skrang dh takde apa2, tp perlu ke benci?

let it go semuanya supaya takde apa terbuku di hati..takdelah rs ada bnda yg x setel..mmg akan down gile2, tp biarlh sekali je,then bgn lh bgn.

all the best final.ko start exam bila?

Kapten said...

bila kita benci / dendam kat org lain... hidup sendiri yang susah

buat apa susahkan diri sendiri kan

Ries Lee said...

tgh jerit sekuat hati ker tu...

arque said...

pandai kau berkaunseling ya ;P

gud lak final mut.berusaha!

arque said...

pandai kau berkaunseling ya ;P

gud lak final mut.berusaha!

lumut said...

to KOYUKI,
hehe..mudenye kite nnt kan..kehkeh..betul lah tuh.mane elok.

to SIKOSONG,
mmang x perlu ada...kena bijak guna benci itu.

to EN.ALIEROSTAM,
layan..best tuh.hehe

to SIGGPLUS,
jangan2...jgn ada benci..gamba mmg cntik..kehkeh


to MOHD IRWAN,
kau stuju?
itu sekadar pandangan aku.=)

lumut said...

to CHOKIO_NIA,
aku stuju.bila nak sayang orang..letakkan lah sempadan pada hati kau.sila baca entry sempadan hati.


to MOHD IRWAN lagi,
hee..bagus2.mmg pon.

to RDA,
mmg susah nak benci.kalau syg tp x boleh bersama kne bijak utk syg ex kau.

to KIMISAI,
aku stuju.itu yg sesuai.tdk membenci tp die hadir sndri.so mungkin itu ok sikit dr benci yg mmg dr hati.

lumut said...

to MAIYAH,
hehe...stuju2..wat hal sndri sudah le..hu

to DZUL,
oh..pandai kau berpuisi..
=)

to AVID,
hehe..kalau aku amik dr mane2 kan aku bgtau tuh.wa rehat dr wat puisila.buat slalu pon nnt lu org bosan.

to ANN,
aku stat 1st paper on 3rd.weh kau blaja maner???1sy year gak ker?auckland gak?hehe

to FATT,
aku stuju.nnt makan dalam nak buat ape.biakan mereka.

to RIES,
hahahaha..mane ade jerit.tuh org candid tuh.tu yg jd cmtuh.kehkeh,

to ARQUE,
kahkah..kaunseling la sgt...
thanx arque...=)

oranglidi said...

baru wa tringat. lagu ni mmg wa dh tau lama. bile dgr, baru perasan lirik dia. ceh..

mamai said...

pakcik senyum tengok kamu sudah kuat...

lumut said...

to ORANGLIDI,
haha...lu sememangnya pelayan lagu jiwang.c dinafikan.sume lagu lu tau.keskes



to MAMAI,
thanks pakcik..krn bg sokongan dkt saye....krn fhm ape yg saye rse.may God bless u.

mendatak hijau said...

aishhh..sensitip tolll

lumut said...

to VILDA,
sensitip dgr lagu ni ker?aku yg snsitip?haha

oranglidi said...

jiwang ke? ni lah dipanggil tangkap lentook.

jiwang2 xde. hihi

lumut said...

to ORANGLIDI,
lu nak lentok ke..nak terlentang pon boleh.jnji lu jgn sedeh k.

oranglidi said...

trimas lumut. lu byk tlong.

OH sikeciq! said...

lumut:

:(
:(

hanya di mulut aku ucap benci
tp
hati langsung tidak
malah mengharap
lalu aku tutur benci benci benci
dgn harapan
aku tak lg mengharap
salahkah aku..

derita yg ditanggung sangat pedih
kerana syg telah aku beri suma padanya

sygkah dia pada aku sehingga menghina dan tinggalkan aku

kenangan maniskah semua ini

xoxoxoxo

thanks, aku akn cuba tidak membenci
kerana sekeji mana dia, dia juga turut pernah membahagiakan aku..

lumut said...

to ORANGLIDI,
trimas?wa tolong ape je..mane ade..wa x wat pape pon...all d best beb.

to EMMA,
babe..memang derita ,pedih,perit..ye aku tau..huhu..baguslah kalau kau masih berusaha untuk mecuba..jgn membenci...menjauhkan diri x bermakna benci...k dear.

uLat cOmeL said...

tenkiu lumut..
lega sket bila baca entri ni..
erm..

CAHAYA MATA said...

emm..emm..
lagu yg SAYA dengar hari-hari masa zaman gelap dulu..hehehe..

eloklah kesedihan tu kita kongsikan..mudah-mudahan sedikit berkurang.. :)