Monday, October 12, 2009

tajuk tak nak kasar.tapi makan dalam beb.

sekarang heboh isu orang ciplak entry orang lain.
kalau dulu aku rasa macam tak kesah sangat.
sebab tak rugi apa-apa.tapi beb..agak-agak ah.

kau dah copy entry minah or mamat tuh tanpa pengetahuan
dia..lepas tuh kau dah paste kau tak letak plak mana kau
rembat entry or idea tu.macam ni boleh buat penulis asal makan dalam ni weh!
lepas tuh bila orang puji kau,"eh best lah entry u",
kau cakap.."terima kasih...tak sangka ada orang suka entry i".
bila orang cakap,"tak sangka u pandai berkarya macam ni"
kau jawab balik dengan senyum kambing agaknya,
"hehe..bakat terpendam kot.i pon tak sangka".

aku memang jenis tak kesah bab-bab macam ni.sebab dulu aku menulis pon mana ada follower.mana ada orang nak komen hari-hari.memang aku tulis sebab aku nak lepaskan apa yang dalam hati aku neh.memang aku tulis sebab aku nak kutuk and perli diri sendiri.tapi agak-agak lah weh.bila ada orang komen blog kau then kutuk penulis asal.
siap cakap,
"eh best lah entry u.tapi i rasa i jumpa somewhere entry ni"
bunyinya dah macam aku lah plak copy entry kau!
lepas tuh boleh pulak ngan muka papan lapis,kau cakap,
"eh yeke?mana u jumpa tu.tak apa i tak kesah"
memang lah kau tak kesah beb.sebab kau click copy paste je.
ek eleh.

ok fine.aku tahu follower ko dah beribu.
komen kau tak payah cakap la beb.melimpah ruah!
muka kau pon tak payah nak citer.
memang cun and hensem habis lah.perfect!
sebab tu kot blog kau laku.
bila orang puji kau.perrrgghh...tergedik-gedik kau suka.
bila orang bagi cemuhan kat kau...
tau plak kau nak melenting.apasal kau tak terima je seadanya.
terima je lah bila orang kutuk kau tuh.aku pon pernah dapat komen orang mengutuk.
tapi tak payah lah kau nak melenting.tak payah jadi dungu.
kalau "anonymous" bagi komen.tandanya mereka jujur.
tandanya kau kena terima teguran orang kat kau,
kau ingat kau tuh bagus sangat ke.tiap kali buat entry kalau asik nak tepukan je tak nak terima cemuhan.baik tak payah.
kau ingat kau perfect ker??
aku bersyukur lah ada gak yang berani cemuh aku kat sini.
sebab aku memang tunggu orang maki aku pon.
sebab aku ni jenis keras hati sikit.sekali orang maki baru aku sedar diri.



untuk komen yang last..aku snanye tak paham.komen itu dientry ini

entry ni untuk korang yang rasa korang main copy and paste tuh.selama ni aku selalu jadi silent reader je kat blog-blog sampah macam ni.sebab aku tak suka lah nak men kasar.tapi makan dalam jugak beb.nak copy aku tak kesah.tapi jangan tergedik-gedik kat ruangan komen budget kaulah yang menaip entry tuh.setakat click copy and paste,lepas tu nak kecoh,
nak makan pelempang lah tuh kan??

lepas ni kalau sesiapa nak unfollow blog aku pon.tak apa..
aku tak marah.sebab dulu pon tak ada orang follow blog aku.
serious aku cakap.
aku menulis untuk ajar diri aku yang kurang ajar ni.
bukan nak ajar sesiapa.aku tak pernah nak ajar sesiapa beb.
dan aku bukan jenis dahaga komen ke apa.
aku dahaga makian dan cacian.
sebab makian tu selalunya jujur.thanks untuk anonymous.

ok dah..kalau nak copy gak entry yang ni.sila lah.tak ada hal la weh.

p/s:.weh GERSANG tu camner?ajar aku..mane tau leh buat masak lomak cili api.

82 comments:

Anonymous said...

aku tak kisah ko sapa lumut yg pasti nya aku bes ngan ko kerana ko menulis bkn utk ko jea tapi untuk aku sama...

aku tak dan nak link bz ada interview kat opis nih kang free aku msg ko..daaa

saya=pilu

LORD ZARA 札拉 said...

sayang~
kegiatan ini sangat berleluasa~
nak buat lebih baik?
aku kena serang dengan ANonymous yang aku pasti bengang sebab aku terberitahu seorang penulis blog (yang ko ada komen berkaitan dengan kes2 gini gak).

Well, tahan je even dia menyamar sebagai GAY dalam Shoutbox aku~

Tak kisah lah kan?
Hidup kita, kita yang tahu jalannya~
Bukan mereka~
Aku tak kisah kalau komen membina atau mengutuk~ tetapi jangan komen menghina pembaca2 aku~

=)

P/S: aku dah melepak lama, baru ku perasan ku tak follow kamu lagi~sengal daku~ sila peluk kalau kamu belum pernah kena chicken pox~ hehehe~

oranglidi said...

nasik goreng new zealend satu! haha.

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

agak2 nanti ada akta untuk plagiarisme blog tak? hehe








tula kan.orang berblog, dia nak berblog.takde idea..ciplak..tah pape je.

jane said...

hohohoho lumut..
entry yg besh...aku salue ko!

aku mmg kna hntam truk gak lumut sampaikan ade sorg tuh gile babas bile aku tegur die "kalo dah copy paste entry tu, sila2 la letak kredit mana ko amik kan"

wallawh..die anti ngn rq trus lps tu trus tak habis2 masuk blog aku wat onar...ceh~
die ingat die tak tahu aku sape..tu la pasal aku trpksa pakai komen moderator skrg...

siap mama tu kata nk jadik bayang2 aku lagik!

owhhhhhh..gile ke hape kes kan??
mmg sengal mangkuk tu!

ko tau lumut, komen2 kat entry aku pun doie copy paste, adoyaiiii....mmg kronik ok!


aku tgur suh ltak sources, nk mlnting...

mmg gram gile!

ahahhahahhahaha

p/s lumut :
kalo ko masih tk ingat aku, aku ni kembar si arque tuh..ingat????

yg aku tny ko, arque tuh laki ke pompuan sbb nama die sama ngn aku...ingat???

ahahhahhahahha

sila hantok pale ko pd dinding if still blurr!

heehhehehhhe

ni url bru aku

http://plainjane93.blogspot.com

sI tEDI said...

org macam tu tak di undang.

asalkan kita tau apa yg kit abuat!

mamai said...

hai entry punya citer ker..entahlah pakcik tak tahu sapa copy saper yang pakcik tau apa yang pakcik tulis semua dari pala otak dungu pakcik nie. bila letak tangan kat komputer dah tak angkat lagi sampai abis. pas tu publish spelling pun tak check ahahahah...

tentang komen tu apa sajer yang masuk pakcik publish baik ker buruk ker lantak pei. yang baik pun pakcik terima yang buruk pun pakcik terima buat perbaiki diri.

senangkan diri rehatkan minda tenangkan hati...jangan di ambil peduli sanggat

Paan said...

Ok la, ok la...I maafkan la you ciplak idea I tulis pasal plagiat ni...hahahahaahaha!

acap said...

org mcm nie pon ade eh?
emm.idop pon nyusahkan org..

itafukada said...

eh cupp! tp lumut..aku ttp follow ko.sbb ape??sbb ko bestt!! hehe..lalala...~

itafukada said...

cetak rompak ni da biasa..
dolu waktu belajo pun ade gak copy paste.resource??jgn hrp nk ltk.kang kantoi lak.uhuhu..

tp spt yg ko ckp tu.aku setuju lumut.kalo da terpampang gambo or wutever kat tmpt org lain pastu tepek kat tmpt die.mau x hangin satu bdn.xde idea la tu.huhu..

aku xkesah pun sbnrnya.itu menunjukkn karya aku best sbb tu diorg sebok nk bc n komen.hahaha..(riak!huh!)

nursarah said...

sampai tahap plagiat entry pun ada erk...

macam memalukan diri sendiri je copy paste entry org then letak kat blog sendiri...

macam-macam hal ada..

{lumut}

ko lg gemar anonymous bg komen ke?..kalau benar mereka tu jujur..kenapa tiada identiti..ermm..bukan ke berani kerana benar..

lumut said...

to SAYU,
alamak..aku bes???
jgn ko buat bbq sudah lah.haha.
aku tulis utk aku je.klo ko nak gak.amik la.=p

to ZARA,
mmg berleluasa pon.
entry ku pon dicilok..
amikla..amikla..wa x heran la.
tp kalau org komen kate wa plak yg cilok entry lu apehal.
panas la neh kan.hehe

meh sini hug kamu zara.sebbek kamu comel.haha

to ORANGLIDI,
haha..sekeh mau?

to NADDY,
aku rse ko tubuhkan la.
biala..bg la die rse berblog seblom mati.erk.jht nye mlut aku.ok aku mintak maap.

to SITEDI,
btol2...stuju.tabik kat lu ek.hee

IkanMasin90(IM90) said...

chill lumut dirunk tuh begong

arryani said...

Tak paham tul haku..

tadi..

dah la serabut baca blog Cik epal...skang...serabut plak dok mikir bebudak yg main copy n paste plak..

Sian tul dorang2 nih...

lumut said...

to AZZALIENA,
aku chill ni beb.
sbb tuh aku xletak link blog yg copy aku tuh.mlas nak gdo bodoh je.

lumut said...

to MISS JANE,
hahaha..ape jadahnye smp komen pon die copy.aku rse die minat nak mati ngan ko tuh.hehe..
aku ingat ko la..jgn isaw.nnt aku letak link ko balik.busy sket skang neh.busy byk!

to MAMAI,
haha..betul2..ape pedulik.komen la..tp bgus gak.komen kadang2 kene kasar bg sentsp.cume jgn kurang ajar.nnt mkn penampar.ok teremosi lak.

to PAAN,
haha..oaan wa x curik idea.tp bukan lu sorang je buat entry tjuk ni.td wa blog walking ramai yg ngamuk pasal idea kene curik.wa cool je.skali blog walking lg.upenye ad egak makhluk copy paste dr blog wa.hampeh.

to ACAP,
haha..ko bunuh la acap.kasi wat satay.

to ITAFUKADA,
mmg idea yg best slalu dicuri.tp wa x kesah die nak curik.cume jgn tergedik2.sbb aku mmg pantang ngan org gedik neh.haha.tahnx sbb kate aku best.jom cicah sos.

to NURSARAH,
hmm tol hak ko ckp tuh.tp mane aku nak cari anonymous neh.nak kasi pelempang sekeping 2.ala..mls nak gdo.nnt same2 jd dungu cm diorg.erk.

Wanita Mutalib said...

hah apa nih ?

tak tau tak tau..

yang kakak tau..

kakak sayang kamoo lalalalalalala...

pedulik lak mereka tuh..

kamoo best sayang..

sayu=pilu said...

haha aku pun tak prasan aku kata ko tulis utk aku...heheh kalut sgt td sempat bca n3 pastuh tgn gatal nk komen dah 1 ari aku tak mengomen n menaip..huhuh

aku tanak bt bbq aku nak buat salai jea ko..hahaha

k nk chow lu da next sesi lak..vrooooommmmmmm

speedrider said...

meh gua tolong lu lempang orang2 tu. lama gua tak lempang orang neh.

zul efron said...

aku la anonymous tuh...
caye x? caye x?

Hayatito said...

lantak r copy paste.
jawab kat akhirat..
chaaiiitttttttt!!

sufi said...

geli gile org
copy2 nih,
pas 2 seng2 dpt credit..
lau aku tw sp empunye
pengopy nih,siap r..
heh

lumut said...

to ARYANI,
singgah gak sane td...huhu..memang gempak la die.

to WANITA ITU,
adeh comelnye kamu ni sis..rase nak peluk cium plak.erk.kang nampak pelik lak.ok x jd.hehe

to SAYU,
pergghh..sedapnye daging salai..ko saje wt aku lapar neh.dah g wat kje...cubit kang.

to SPEEDRIDER,
wah lu pon ngidam nak lempang gak ek??..lu lempang jgn kasi berbirat pp ank org.kang wa kne jwb.

to DZUL,
hoho...ngaku akhirnya.aku x kesa sape pon anonymous tuh..biala.cume aku nak die xplain je nape die tulis cmtuh.berani sikit lah.adeh.

to HAYATITO,
adeh beb..jgn la smp akhirat.dunia ckupla.hehe

paraxixth said...

masuk sana anonymous buat hal.masuk sini anonymous buat hal lagi.

anak sape anonymous nie sebenarnya!

farah said...

lumut,

aku nak copy entry nie.

boleh tak?

dah mintak kebenaran dah niee..

boleh kan?

ahhahaha.

tlg jgn lempang aku.

sayu=pilu said...

hehe nanti balik sini kita gi makan daging salai aku buat kan tuk ko eh..hehehe

aku break utk tgh hri lak..penat doh mgu nih otak jadi biul dah nih memory full..uwaaaa

lumut aku heppy bila ko dah bangun semula..
chaiyok..chaiyok... jgn tutup esoksemalam tau...
sahabat teman kawan

lumut said...

to SUFI,
kalau ko tau ko nak buat ape?nak blnje diorg kopi?hehe

to PARAXIXTH,
anak bulan kot diorg...haha

to FARAH,
copy cpt!!!arahan ni..
klo x copy siap kamu.erk.

to SAYA=PILU,
aku kene tunjuk kuat kat sume org..aku kan badang,.,,,ko kje kame weh??nnt smng ak nk jmpe ko nak paw blnje makn.haha

Aku Beskot™ said...

walopon br stat brbloging..
ak xde cetak rompak entri sesape..
siyes nih..
btol..xde..
*awat gelabah lak nih..lek r..
haha..

tggu kt pintu no bp eh??
takot sesat lak kt apot nnti..
gagaga..

Koyuki said...

sape ni bebudak yang suke buat durjana ni??

bak sini nak kasi siku lipat sket..

shakinah said...

di manamana ada anynomous aku taktahu eja lah!

imHepPie said...

kembara di tanah gersang..hik3..

Mawar_berduri said...

dah tak de idea sangat ke nak ciplak Entry orang lain ??..klau tak de idea dok diam2 x yah posting pape ..macam aku ....huhuhu

Mawar_berduri said...

to anynomous atau orang tak de nama tu plak..klau berani sangat nape tak letak nama??..huhu.. baru ar macho cket ...

joegrimjow said...

haha
anon lagi
macam2 la anon ni

nak buat entry pasal anon lagi la

nazri.sensei said...

ohh...
plagiat berleluasa..
huhu..

jen - jen punye cite said...

chill lumut...rilek2..bukan salah lu nak luah2 perasaan..biarkan dorg ngn idop dorg..lumut ust maju kedepan je..(peargh ayat..)

hak3

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

ahaks...siss...lu letak sitemeter kat blog lu...pastu lu publish je ip dia...apa pny mangkuk....

abang besi said...

lanun cetak rompak.tu yg m nasir marah n search marah sgt tuh.

caluk@cencaluk said...

kalau movie pun leh copy paste dlm dvd he he.

lumut said...

to AKUBESKOT,
hahaha....bgus anak bangsa cm ni la yg kte mahukan.tggu pintu bawah tanah beskot.=p

to KOYUKI,
ko bg betis lipat pon ok..lutut ke..hampagas ini org.

to SHAKINAH,
mmg mane2 bersepah.

to IMHEPPIE,
tanah ni mmg gersang.hehe

to MAWAR_BERDURI,
tu la..org nak blogging die pon nak jgk.anonymous tkot kene maki la tuh.

to JOE,
ko buat la joe.
suke makcik anon tuh.erk.

lumut said...

to NAZRI,
mmg pon..da mcm seleseme burung plak dah.uisshh

to PENTOI,
wa bukan pe bro.mlas nak kecoh2 letak bagai.bukan wa dpt duit pon.

to JEN,
aku chill neh..hehe..
ayat ko xnak kalah ek jen.

to ABG BESI,
haha...tau xpe.ngamok la m.nasir.

to CALUK,
tol gak tuh..=p

avid gunner said...

aku tgk ko dah macam xena the warrior princess plak...haha....

oranglidi said...

die cakap gersang sebab lu layan lagu yang tajuk gesang aritu kot. hehe.

sekeh pun sekehla..

cik GULA-gULA said...

lumut:)


GERAM BEBENoR mIeZ rasa biLA BACA en3 KAMU NIE>:)
AISEH...orang Tu GELABAH JE LEBIH..
TANYA DIA 'dia pernah tak makan seliper saiz 6?"

HAHHA:)


jgn worry2 dear:) sebab miez pun ade pengalaman yg sama..sorang blogger poyos tu asek2 nak kenakan miez..sama laa kes kita..tapi. miez wat tak tau je..
dia senyap2 baca blog miez..
rasa nak cincang2 je tgn2 dia..sebok hal miez..


APEPUN..AGAKNYE KIta ni glmoUr Kot!!Tu YG ORANG SEBOk NAK SABoTaj!

APE2PuN mut..KITA TULIS DARI HATi..TAK TIpU..lantak Pi KAT DIA:)

wawaw:0 AKU lak EMO BiLA OrG pedajal kamu MuT:)

Aku Beskot™ said...

ak pon stuju..
kn aritu ade layan lagu gersang..
tu la agaknye yg anoy mksdkn..

kalo masak lomak cili api tu..
pas² la sni sket ye..
gagaga..

lumut said...

to AVID,
weh pehal ko tka name weh..dah macam name tambi pon ade..pehal lak ko kate aku xena?sengal.

to ORANGLIDI,
isk.betul gak tuh.aku rse die anti lagu tuh lah.


to MIEZ,
salam miez comel.=)
huhu..tuh lah...bialah miez..mulut org..tgn org...die rse senang..biakan je la..hmmmm..miez jgn nakal2..ble la miez nk kawen.hehe

to BESKOT,
hahaha..betul gak tuh beskot..baru daku perasan...rituh kan layan lagu gersang.hehe..nak masak lomak ye..

lizz said...

meh aku ajo ko gersang tu camne. muahaha! ko jangan layankan sangat manusie bangang ni beb. diorang tak tau rules berblogging ni.

tp, kalau aku kat tmpt ko pun.. aku mengamuk gak. kehkehkeh

Azuan said...

owh..
no komen hehe
lalala~

seroja jingga said...

hai lumut lame akak tak lepak sini
sesejak blog buat hal plus kuje belambak

ni ape hal yang panas sangat ni
sape yang gatal copy paste tuh!
im ok with all ur tulisan.
pasal komen yang rough tuh..akak tak bani nak cakap..cuz people have their own perception..

relax lumut
inilah manusia

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum cik lumut

jgn dilayan org2 ni..
dia tanak baca dia punya hal..
tkyah dia nk sibuk2 kritik ape org nk tulis...kn?

manusia ni mcm2..tk knal pn nk ade PHD...

lumut said...

to LIZZ,
akhirnya ade gak org nak aja aku.,hahaha..kalau ko ngamok lg trok beb.

to MANUSIA,
hehe...xpe2.

to SEROJA,
nga rilek la ni sis..ade la mnusia mendambakan idea dan penulisan org lain yg best gle neh.,erk.
take care sis.

to YUSUF,
tol ckp kamu.manusia macam2..
bialah..huhu

pakcik kordi said...

lah,ape tk tau nye gersang tu ape.kan ade zamn pakcik dulu2 nama dia gersang>?ha..tu la mksud gersang.sibuk ah abg besi kt sini!lumut..blog lu ttp menarik!cm haram komen kt blog pakcik!kah kah kah!!!tq!

keSENGALan teserlah.. said...

orng cmnie da tade modal n menaip la tuh..
sengall..

Hafiz Hamid said...

awat ni lumut? ade org plagiat ke? sepak je lutut die laju-laju.

sayu=pilu said...

lumut..jom gi tangkap beskot celop dia dlam tepung... aku dah lama tak mkn sotong celop tepung rasa tringin lak doh...jom kejar dia weh..cepat lumut..waakakaka

lumut said...

to PAKCIK KORDI,
hahahaha...gersang rock kapak tuh tau ah pakcik..neway thanx.jgn le dihalau abg besi tuh....bia die dok sini diam2.haha

to KESENGALAN,
modal melambak.die yg xnak cari.hehe

to HAFIZ,
uisshh..jangan maen lutut..barang beharga utk hari mendatang tuh.=p

to SAYU,
haha...sedapnye celup tepung.ko ni saje je kan..isk..ko g tangkap beskot.aku bancuh tepung n panaskan myk jup.haha

rda said...

lumut. ni first time aku drop comment aku kat sini. err, masuk pun first time jugak kot.

kau tahu tak, aku gila suka entry ni. sebab aku tahu kau tuju kat siapa. dan apa yang kau rasa, sama dengan apa yang aku rasa even aku tak pernah pun kena plagiat. so lumut, i followed u lah! gempak.

lumut said...

to RDA,
aiyak..ko tau ke sape?
dun wori..aku slow talk je ni beb...
klo ko tau sape ko g la usha sane.hehe..aku igt ramai yg nak unfollow lepas ni.aiseh.neway tq.

rda said...

bahaha. aku dah usha sana dulu la beb. sebab aku pun dah ter-drop komen nasihat kat sana and bila aku terbaca komen kau aku macam, wahhh, ada jugak yang fikir apa yang aku fikir. haha.

Kapten said...

aku suka KOPI.

Copy tak boleh makan... tak nak ah

sayu=pilu said...

wokkeh lumut..aku nak gerak dah nih gi tangkap beskot...ko bt preparation ok..

tengah srabut2 nih memacam aku ingat doh nak makan pun bebgai menu yg muncul..ahakzzz

lumut said...

to RDA,
owh ko dah terjah awal2 ye..
hehe

to AH FATT,
boleh ape makn copy.makan penampar.haha

to SAYU,
ko jgn serabut2 weh.nnt kimsalam kat beskot.kate minyak dah panas.=p

bolakeranjang said...

aku benci anonymous!
cam cilaka!sbb pengecut..
sori mut.

saya; AISA. said...

HAHA.
mereka itu pondan maybe.
:p

Nur -al- Ain said...

haha.. mcm tau je tuju kt sape.. huu~
minah pun mmg agk bajet la.. erk,pelik la dier kat org kutuk2 dier padahal tgk komen dier yg melimpah ruah tu, xde pun? reke ke hape? hahahahahah! heboh kate org, jp lg sndri plagiat org punye.. wakakaka!

chokio_nia said...

hangat btol topik plagiat ne..adeh..apsal la nak ciplak..tade idea tayah tulis la..len la kalo amek hadis kape kat mane2 page.heh..gersang tu sejuk mengigil2..ok??

lumut said...

to BOLA KERANJANG,
alamak ko lak telebeh emo neh.sabar2.

to AISHAH,
adeh..pondan ker?
kan dah tercemar organisasi pondan semalaysia.erk.

to AIN,
ko tau ke sape ain?
haha...ramai lak yg x suke die dah terjah blog aku neh..mati aku mati...haha..tp die tuh pon kutuk org agak2 ah.n tgk diri sndiri dlu.dah ramai org tgo mslhnye die buat pekak.ke mmg pekak?ssh ah cmtuh kan?

to CHOKIO,
wah!aku syg ko la sbb terjemahkan maksud gersang utk aku..=)

acap said...

ak xmkan sate org.
hahaha.
ko nk?

chotz said...

gua setuju ngan lu

zafa said...

org yg dengki ni patut kena hukum rejam je..xpom kasi sula

pakcik kordi said...

abih,suke sgt nyibuk!tensen aii tau!tkpe,nt pakcik gigit betis dia.jaga lu abgbesi!

lumut said...

to ACAP.
eiiuuwww..tak nak la..lg2 org yg mulut busuk.haha

to CHOTZ,
skadar pendapat.hehe

to ZAFA,
haha..ganas nye hukuman panggang je diorg bg makan beruang kutub.hehe

to PAKCIK KORDI,
hahhaha..pakcik kordi da main gigit betis pulak..bahaye2..=p

zafa said...

baek rendam dlm kolam katak je..haha

lumut said...

dari rendam dalam kolam katak..
baik kasi die makan muntah badang je.hahahahaa

cahayachenta said...

aku pun nak kutuk blog ko ni....

Tapi~~~~

Nak kutuk apa yer??? sekali baca dah suka...hehe~~~

lumut, thanks yoo nasihat hari tu.. tp xyah la smpai nak peluk aku.. haha~~~

Dewi Kumbang said...

gersang dia bg ko mut? adoyai sesedap rasa je. dia kot tgh gersang. hahahahahaha =P

copy paste ni da jd cm cendawan tumbuh lps ujan. tah pape je. nk tlis blog tp men copy2. tah sape aa folower deme. kesian. asek bc bacaan "plastik". [abaikan pepatah aku.aku tak reti berpatah patah]

Att Ashburn said...

eyy teruk btul this kind of ppl.. ntah ape2..serius aku nyampah org main komen kasar2 ni..x educated lgsg ker..hehe..
well, miss reading ur blog la lumut..
eh ko jgn kesah pe org ckp, ko tulis je..aku sanggup bace heee

lumut said...

to RAIHAN,
hahaha..ko nak flag blog ni pon xpe..hehe..
ok x jd peluk.aku lepaskan balik.
hahaha

to LADYBUGYNA,
tuh ah..aku dipanggil gersang.nak wat cmne weh..manusia..suke bukak mulut berkata...huhu..sabr je le aku.

to ATT,
xpela syg..nak wt cmne..aku xleh halang org nk ckp pe pasal aku..mnusia ade akal die pk..mlas aku nak aja2 org neh.huhu...rajin ko bace ye...hee

Nur -al- Ain said...

haha,, harus la tau,, dier suke buat cite crk publisitiii murahan.. cheh! kakakaka..

ikanriang said...

sakitnye hati!

Boneka tak sakit said...

ala.. aku pown nak lah org kutuk2 aku penat je aku berlaku tak senonoh 24jam ada je tak nak kutuk aku! ada je backup aku! tau lah aku ensem!!

hohhoho.. gersang pown tak tau! AHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAA beljar jauh kamus melayu tak bawak apa daa! gersang tu bila seseorang merasai nikmati seksual ke atas tindakan tanduk org lain! segaja atau tidak!

mcm skrang lah kompem ko gersang baca komen aku kan! HAHAHAH!!

wei aku suka lah conetst ko seronok join banyak jumpa org2 gila.. syok sikit follow org2 gila! skema2 buat apa!