Thursday, October 15, 2009

bukan aku minta untuk menangis lagi malam ini.


beberapa minit yang lalu aku baru sahaja keluarkan entry bertajuk "aku janji mulai esok aku BERHENTI".dan sebentar tadi juga,aku menerima satu komen di entry "abang,jangan nangis lagi."

maaf kerana komen itu telah ku delete atas sebab untuk tidak memperbesarkan perkara ini.cuma apa yang tertulis diruangan esoksemalam ini,hanya luahan hati aku semata.aku berperasaan,aku punya hati,dan hati aku belum sembuh sepenuhnya.dan malam ini,hati aku kembali berdarah.airmata mengalir tanpa dipaksa.esakkan aku semakin menggila.kenapa.....maafkan aku.aku tipu untuk terus kuat.aku tipu untuk bangun semula,aku gagal.malam ini aku nangis lagi.jangan herdik aku kenapa aku menangis lagi dan lagi.tolong jangan herdik aku tentang perkara ini.aku janji aku akan kuat seperti apa yang kalian harapkan.aku juga ingin kuat seperti dulu.ketawa seperti hari-hari lalu.

maaf entry ditulis dalam keadaan beremosi.tangisan mengiringi setiap bait yang aku taipkan disini.aku tahu ramai sudah mata yang memerhatikan aku disini.baik yang secara terangan mahupun secara senyap-senyap.aku cuba lari dari mereka.kerana aku tidak mampu untuk berhadapan dengan mereka.bukan kerana aku marah,bukan kerana aku sakit hati.bukan kerana aku membenci mahupun berdendam.tapi kerana aku manusia biasa.aku punya rasa sakit yang satu ini.aku lari sejauh mana yang aku mampu.kerana aku ingin bangun seperti mana yang kalian harapkan.aku tidak lagi pergi membaca cerita kisah kamu.aku tidak lagi pergi melihat gambar bahagia kamu.tidak lagi.dan tidak lagi.aku sakit.maafkan aku.

dan aku tahu kamu dan dia sering memerhatikan aku.kamu ingin melihat sama ada aku sudah kembali bangun seperti dulu ataupun tidak.kamu dan dia ingin melihat sama ada aku bahagia mahupun tidak disini.usah hiraukan aku lagi.usah cari aku lagi disini.aku janji bukan..aku akan bangun dan ceria nanti...

namun hari ini aku menangis lagi....
mengapa mencari aku lagi...
usah tinjau keadaan aku disini.kerana aku sememangnya hebat berlakon diesoksemalam.usah tafsir apa yang kalian baca disini menggunakan perkataan kalian sendiri..kerana kalian tidak pernah merasa sakit yang ini.

maaf kan aku keran menangis lagi.....
apakah tujuannya kamu menghantar berita itu buat aku..
kalian sudah bahagia..
aku doakan kekal selamanya...
kalian setialah...bercintalah atas dasar kasih sayang dan kejujuran.
usah risau kan aku.....
Dia sudah sediakan jalan cerita yang amat baik buat aku.



hanya beberapa minit,sudah ada yang bertanya.itu alasannya aku delete komen itu.aku tidak mahu ada diantara mereka pergi ke blog kamu dan membuat kacau disana.aku mahu kau dan dia terus bahagia.aku tidak akan ganggu lagi kebahagiaan kalian.maaf kerana men"delete" komen itu.

78 comments:

::[si putihpurple]:: said...

huh~
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
mcm geram plak..aihh~
mereka tau x SAKIT??
adoiii...


[maaf..terEMO plak]


yeAY!! 1st!!
hahahahaha;D

keSENGALan teserlah.. said...

uuuuuuuu...
sgt sedey..
even zatie tak dapat rasa ape yg kamu rasa,,but i can felt it n imagine how it worst ur life lumut..
biarkanla mereka..
semoga suatu hari nanti ada yang lebih baik menanti kamu..
dan akan lebih menyayangi kamu..
DIA lebih mengetahui siapa yang baik buat kamu..

kuat oke..!!chayok2..

Att Ashburn said...

oww..i guess that sounded a bit harsh.. sabar lumut..sabar..

rizputra7 said...

aii lumut...hurm..memang tak malu yer budak tue..tiba2 jer...biarkan jer lumut..aku kan ada..huahua

Anonymous said...

"coz we love each other"

macam gampang.buat ape ko nk gtau lumut lg?nk wat lumut sakit ati?

EISENHOUR said...

siyes ak skit ht bc komen pmpn tuh..
mut,tunjuk je la blog dia,,nnti kami ramai2 g sound pmpn tuh..

klau ye pon bhgia,,xperlu nk bercerita..pmpn tuh confirm jns xphm jiwa org yg menderita.

wahai pmpn perampas sejujurnya ak mmg benci spesies ni..

dah rmpas hak org len,,bwk2 sdrkn diri la..

cik mut,jom kiter survey laki lain lak..yg lg ensem,lg bijak,lg kaya(alamak mata duitan la plak ak nih)..hehe

seroja jingga said...

secara jujurnye
hati akak sakit! serius!
i cud feel how do u feel.

if she rilly a women..a real women..be an adult.she dont have to put in such a comment.

its killing u lumut..and its killing me..its remind me of my past..
my good girl lumut..
be strong..stop cryin..they might laugh at you..cuz they aint understnad you..but i do..and always here for u..

bolakeranjang said...

mut,
jgn nangis lg mut.
aku x suke tgk ko mcm ni.
smp ble ko nak ketawa palsu mut?

dan pompuan tu.
komen tu bkn stakat ganggu dowh,komen tu dah lukakan ati lumut blk.dah xde prasaan ke?

seroja jingga said...

tak kira akak nak komen gak lagi!

i am totally mad now! i got piss! with tht coment!

hey women..(refering to that women)
if u are reading this..cum to my page..i'll teach u about da real life.and im sure u'll love it!

seroja jingga said...

nak komen gak lagi! now u can see how mad am i kan!!

hey women..kalo ko baca ni..satu je gua nak cakap!. be adult la bodoh!!pikir dulu sebelum agi komen!jgn ikut sedap mak bapak ko je!
just leave lumut alone..tak yah nak tayang satu dunia yang lu bahagia..~!
God is great ~! jgn lupa tuh!!!!


**sorry lumut..emo lak..akak memang bengang

Nur -al- Ain said...

sorry cik mut kalau soalan td tu tmbh sedih cik mut..
sbb td mcm curious, dh g terjah pun blog ppuan tu.. emm,dh cik mut jgn nangis lg, sedangkan dirg hepy.. mesre2.. dh pedulikkan, remember, ppuan yg baik utk laki yg baik kn.. must be a good man for u out there.. sabar k syg...

idup cik mut sayannggg!!!

mamai said...

pakcik tak nak halang kamu menanggis, kamu menanggis la sepuas-puasnya sampai kamu rasa tak berdaya lagi mau menanggis dan jemu menanggis....

cuma pakcik nak bagi tau air mata darah tidak akan dapat merawat luka kamu.

cuma hiburan bagi mereka yang seronok meiihat kamu begini, itu satu kepuasan bukan satu kesedihan buat dia.....

to that girl "we love each other but not forever"...when times come you will suffer more then other that you should remember....

pakcik tunggu entry brutal kamu pulak lepas nie

sayu=pilu said...

lumut...menangis itu kadang kala aku sedey doh baca nih..baru jea td aku skodeng ko ok g.. aku hilag jap jea ko dah sedey...

lebih baik bcoz we can let go our feelg at that moment...

kuat kan diri tabah kan hati kental kan emosi ok...
aku pun pernah rasa sakit tuh..but let it go slowly...

menangis lah di saat ko ingin menagis..ok aku syg ko sahabat teman kawan

cahayachenta said...

eeiii.. sakit hatinya kat dia tu... mknanya dia mmbaca blog ko ni la..

teruk2 giler... dia tak sedar ke dia akan buat ko sedih lg bila tahu psal kebahagiaan dia tu.. pehal la weh...

senang ckp la.. better tak payah bgtau la... ko nk bhgia ke, apa ke, sendiri2 tahu sudah... geram2... aku pun sedih la kalo org buat camni kat aku, dan memang dh buat pun...

lumut, dlu ko penah ckp kat aku kan supaya menangis puas2 hari ni.. dan ko pun tau kan kuasa air mata tu pd kita... menangis sepuas2 nya lumut... smapi hati ko akan jd kering... u can do it dear... percaya la Allah menguji ko begini sebab Dia telah sediakan sesuatu yg lebih berharga untuk ko...

sayu=pilu said...

aku tgah geram komen pun berterabur doh...

to that WOMEN????

kalo ppuan sama ppaun tak fhm hati ppuan sapa lgi yg nak faham????
ko ingat laki leh faham ko sepenuh nya ker... ko ingat satu jea Tuhan tu maha kaya what u give u will get back..understand!!!!

walau ko bahagia di saat nih pun even korang dah kawin sekali pun...ingat satu jea...tetiba ko dpt tau ko di madu kan laki ko hem baru ko tau dunia tuh tinggi rendah... INGAT TUHAN TU MAHA KAYA??????
ada faham
nma jea ppuan tapi .....

lumut kuat kan diri ko...pedulikan dorang k... ingta ramai syg kan ko... ko bukan tulang rusuk that guy..ok... syg ko mut..

joegrimjow said...

alaa
miss lagi
ishhh

speedrider said...

gua ada kekosongan lagi 3 cawangan. nanti gua tanya mem gua dulu dia bagi ker tak, lepas biar gua perang besar dulu..

Pakci kordi ada 4 cawangan lagi available

Ramai member2 aku ada kekosongan 4 cawangan lagi

lupakan jelah lumut.. tiada dia tak semestinya esok dah tiada!!

Nur -al- Ain said...

you can count on me cik mut.. dh xmoh sedey2 k.. i'll keep my promise..

✖sLap mE pLz!™✖ said...

rajen cik mut cek comment owg huhu..
te xde msa pon nk post entry..
da nk final.. hee
wish me luc k!

LORD ZARA 札拉 said...

aku terasa mahu terajang orang tapi tidak mengapa, aku simpan dan aku mahu memberikan pelukan hangat buat kamu teman~

aku sayang kamu~
aku mengerti apa yang kamu lalui sebab aku telah melalui pengalaman yang lebih dahsyat sebelum ini~

cubaan teman~
aku sayang kamu~

NuR said...

aku tahu betapa sakitnya rasa itu..
aku faham keadaan kamu...

ber_u_wang said...

lumut... menangis untuk meredakan tekanan perasaan tak salah...

jangan bersedih.. kami sayang kamu..

jane said...

lumut>>>

knapa lumut ngn kau??
aku minta maaf tk smpt nk dtg sini slalu n so, i miss out what is going on here...

lumut...kalau ko rs dgn air mata tu leh wat ko tenang, nangis jer lumut...

kadang2, kte kna kna ingt hidup ni bukn skadar tuk ketawa...kaloau rasa dgn mnangis tu mmpu mnteramkn hati...luahkn jer

mut..if u have any problem
u can ym me lumut...

i'lll always b there for u...

mgkin~~mana tau kan

add me u need someone to talk to

areque_93@yahoo.com

i luv u lumut:))
muhahhahaahhahahhahaha

yg lain jgn slh anggap ok..ni aku n lumut jer...muhahahahahah;))

maiyah said...

hidup harus melangkah kedepan, tapi apa yg ada dibelakang tu kalo bleh diguna pakai bik untuk kegunaan dimasa akan datang :)

Ismi F. Chya said...

salam, sy xfhm sgt la mut.
akhir2 ni lem la..
adeh.

nursarah said...

aku tetap sokong lumut!


kenapa minah tu sibuk je nak kasitau ngko hal cintan diorg?

ngengada!

rda said...

takpe lah lumut. kau fikir secara professional je. mungkin dia rasa, itu hak dia nak berkata begitu. apa yg penting sekarang, kau kena kuat. persetan apa yang kau rasa. sebab kadang-kadang perasaan hati tak membantu kita. sikit pun tidak. kau kena main dengan perasaan akal pulak. sebab akal yang bantu kau fikir kehadapan. sedangkan hati hanya menggambarkan kenangan. chill lah. :)

sI tEDI said...

masing-masing aku rasa berpelajaran sbb aku tgk ayat masing-masing macam profesional. tiada maki2an...

aku hormati kamu dan dia..

IkanMasin90(IM90) said...

lempang je babe die tuhh
bak url die bak bak
geraaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmm

saya; AISA. said...

ouh.
jom main buaian.
boleh dapat aiskrim free.
^^ kita berdua perempuan macho ok!
*high five

ween said...

cik lumut,
be strong. will pray for ur happiness. amin.

oh. sbb blog anda best, sy follow n link dlm blog sy :) hope anda xkesa.

*entry d blog sy tulen lg asli. i truly put my own effort to type all those boring entries. heh. xmain la copy paste lps tu buat mcm harta sendiri. that's so not me ;)

HAPPY BLOGGING cik lumut!

CinTa Lea IxoRa said...

eiiii.. bodohnye org camtu... pehal nak sebok2 lak... ishh..
aku lak hangin...
bapak bengong pompuan tu.. dh amek pakwe org tu diam2 sdh la..
ni sebok jer...
kalo ade depan aku dah lame aku lempang.. huhu.. bitch..!

Aku Beskot™ said...

mari sini..
aku pinjamkn bahuku ntok kamu..
nangis la selama mana..
aku xkn berganjak..

mcm mat romeo la plak..



*tahiah kt kau kerana berjaya buat lumut menangis..kau seronok bkn melihat kaum sejenis kau terseksa.syabas buat kau..kau hebat!!

seb baek x tau link!!

siv said...

salam cik lumut~
1st time singgah sini..

menangis lah..
sbb sampai satu masa, msti akak akn berenti jugak...
legakan hati dulu..

bout dat couple..
biarkan je lah kak..
doakan diorg bahagia..
btw, wut goes around, comes around..
=)

CinTa Lea IxoRa said...

jap2.. nak tanye jugak sbb konpius.. camne 'bitch' tu leh th blog lumut? die korek katne ek.. bapak sial.. nyebokkk

beautiful_rose said...

hurmm.......
perlu ke menceritekan kebahagiaan
diri kepade org y kte sakiti?
tlg la fahami kate2 itu lgsung tidak menggembirekan hati org y disakiti.
sy dapat rse hati kamu tersangat sakit tike ini,kerane sy juge spt kamu penah mengalami perasaan sakit begini.
cik lumut,kamu tabahkan la hati kamu sy yakin akn ade insan terbaik sedg menanti kamu 1 mse nnt =)

.:puRpLE butTerFLy:. said...

salam,,
tmat je entry neyh ramarama baca,,
airmata ramarama jtuh x dpt henti..
ye,, ramarama tahu rasa skit tuh..
ramarama pnah ase skit tuh.. skit yg mampu wat ramarama jtuh dgn sng, tp bgn dgn seluruh kudrat.. sabar ye lumut,, lumut masih ade kami rakan bloggers..

p/s kpd dat women,, kamu bkn wanita sejati kerna kamu trgamak melukakan hati kaum kamu sndri dgn tegar..

.:puRpLE butTerFLy:. said...

salam,,
tmat je entry neyh ramarama baca,,
airmata ramarama jtuh x dpt henti..
ye,, ramarama tahu rasa skit tuh..
ramarama pnah ase skit tuh.. skit yg mampu wat ramarama jtuh dgn sng, tp bgn dgn seluruh kudrat.. sabar ye lumut,, lumut masih ade kami rakan bloggers..

p/s kpd dat women,, kamu bkn wanita sejati kerna kamu trgamak melukakan hati kaum kamu sndri dgn tegar..

tukanama said...

knapa ak xde dekat kau?

Anonymous said...

sory sbb aku msk lam territory korg lg.sbnrny aku bkn perampas pon.aku dtg ble diorg dah xde la.aku pon tau perasaan dia.but please..aku pon ade perasaan jgk.
untuk lumut,
aku mintak maaf buat ko menangis dan penat2 memaki hamun aku.tujuan aku satu.wujudkan sedikit benci dalam diri ko.sebab melalui tu ko akan kuat..
xperlu delete entry ni.sb aku xgune link blog aku..

mOhd irWAn said...

kerap kali gak ko bersedih yekkkkkk

farah said...

lumut sayang,

aku kagum dengan kau.
kau cool.

teruskan dengan sifat cool kau.

jangan sedih lagi ya.

mier@merr said...

>>>>tujuan aku satu.wujudkan sedikit benci dalam diri ko.sebab melalui tu ko akan kuat..<<<<<<<-anonymous

hmm..aku rasa xperlu kot wujudkn kebencian tu... dia akan kuat dgn sokongan teman2 kt cni... ko cume wat luka dia tmbah parah....
yar..mungkin niat ko suci murni lg bersih... tp..cara tu mgkin xkena...



**to cik mut....caiyuk...ko bleh bgn blk.. no more crying yer dear...diorg hepi2..ko lk dok berendam air mata...
>aku sllu gk folo blog ko...cme x komen jek...kali ni aku rs nk komen lk...hee~

Koyuki said...

hmm..
kite turut rasa 'sakit' dgn ape yg ko lalui..

maybe ko nk ckp kite ni nonsense ke..tak kisah lah..sbb kite pon bru kenal ko kan..dan agak absurd tiba2 dtg nak bersimpati..

kite insan yg bleh rasa apa yg ko rasa..sapa2 pon kat dlm dunia ni bleh ckp 'dapat rasa' apa yg ko rasa sekarang ni tapi sampai bile2 diorang termasuk kite TAKKAN FAHAM. Setiap orang takkan faham apa yg kite da lalui. Mereka hanya bleh cakap dapat rasa, biar mereka cakap 'faham' sekalipun mereka masih takkan mengerti.NEVER.


sebagai insan yg hidup penuh 'kesakitan' kite da immune. Sampai setiap kali sakit pon kite da rasa sakit tu macam makan aiskrim jer..

Menangis la k..sebab itu yg buat ko rasa lega n relief nanti..

jangan biar bengkak kat dalam hati nanti ko sakit n tak sihat..N ko luah jer apa yg ko rasa tu..biar semua yg buat hati ko menangis tu keluar dr dalam hati..harap2 hilang dan terus pergi..

Yakin la dgn kuasa TUHAN. Jangan lupakan DIA. Kat situ jer KETENANGAN abadi yg ada.

**OK..kite merepek panjang..Kamon kamon..Ramai lagi manusia dalam dunia ni yg ade hati dan jantung yg still akan bernafas bersama ko k!!

kite suke ko ((wink wink))

Daffodil D said...

lumut, aku doakan kau lebih tabah ye. jangan mudah kalah pada perasaan. lagi2 sebab lelaki. jgn mudah gugurkan airmata kau yg berharge tu okayh? cheers.

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

kenapa lebih rmai yg suka menyakitkan dr menyenangkan hati??

hei budak perempuan yg kacau lumut, nah amik 20sen ni, pegi main jauh2. jgn kacau jiwa dia. bagi dia tenang.

Rozita said...

bunga bukan sekuntum
kumbang bukan seekor
putus cinta, lumrah di dunia
setiap derita, pasti ada bahagia nya nnti

GUEST said...

ish..geram plak aku dgn betina yg anta komen cmtu kt lumut...

cam sial!!!!

weh...ko ingt ko tu sape nk heboh2kn kebahagiaan ko kt insan yg pernah ko rampas kebahagiaan nya?

ha???

adoi..ter emo lak...sori...

caluk@cencaluk said...

hhmm nangis lagi yer

anonymes biru said...

salam...
nenek ske bace blog nih...
sangat jujur n berani...
dlulu nnek ade gak wat blog cm ni...tapi da delete coz kurang berani...
nnek takot dat person yg nenek refer 2 terbaca blog nnek...

nnek x mau die tau yg nnek syg die sangat2...
but kali ni nnek da x peduli!
n nnek tau die x kan jmpe nyer blog nnek ni..

coz die ngah sibuk study...

i've been waiting for 7 years...
n aku sanggup tunggu kamu seribu tahun lagi...(ke'poyo'an daku)

aTaChA said...

lumut...nangis puas2 taw..jgn berhenti sbb org lain suruh berhenti..bile lumut dah penat baru berhenti eh...

org memang sellau dengki kat kite and penyibuk, tapi dia lupe..roda akan tetap berputar..wait for that moment lumut..atacha doakan lumut supaya tabah ye...

CIK IZ said...

salam cik lumut..
Tuhan je yang tau peritnya perasaan tu kan..
tapi, sabarlah...
Dia uji sebab Dia sayang kita..
cik iz's pun penah rasa semua tu..
mintaklah ketenangan dari DIA setiap waktu..
cik iz's harap cik mut kembali tenang dan ceria sprti org lain...

cikmutjgnsedihlagi said...

"untuk lumut,
aku mintak maaf buat ko menangis dan penat2 memaki hamun aku."

weh anonymous bodoh kt ats tu.ye ngko la spe lg klo bkn ngko.ble mse plak cik mut maki hamun ngko.ak mmg da lme da sakit ati ngn ngko neh.tp sbb cik mut slalu halang ak dr wt kco dlm idop ngko je ak sabar lg tau x.ngko x pyh lah cam lahanat plak nak ckp cik mut maki hamun ngko..die da elok2 x pg lg tgk blok ngko ngan jantan keparat tu,pastu siap delete fb die lg..ngko leh kate die maki hamun ngko.apesal lah cam cibai sgt.ngko nk hepi ke,nk buat mksiat ke ngan jantan tu,ngko nye pasal la.x pyh la ngko siap nk ckp "we love each other" kpale otak ngko la kan.

ak mmg jarang berkasar ngan ngko.tp cik mut dah slalu sgt bg muke kat ngko,siap back up ngko lg bila mak jantan tu x ske ngko.siap promote ngko lg.ngko sedar x tu?ngko x tau mcm mana die back up ngko.yg ngko tau dunia ngko ngan laki tu.hulur hilir berkepit.ngko cm lahant je ak tgk.budget cun.nk tnjuk baik konon.cik mut nak jge ngko smp x bg link ngko tersebar tau x.ngko x pyh la nak canang ngko bahagia bagai.ngko senyap2 ngan balak ngko tu dah lah.bapak annoying nye siap nak canang.sial la.

jgn ckp ikut sdp mulut je.ngko nak kate die maki ngko.tunjuk sikit.jgn cam cibai je.ngko x pyh nk berlagak baik sial.bapak ngko baru je meninggal..ngko boleh berpeluk bercium lg ngan laki tu.ngko nak laki tu rosakkan ngko gak ker?nk bercinta boleh.tp jgn ikut nafsu la bodoh.

mmg ak kasar.bia ngko bukak mate sket.

silentreader said...

aku x mrhkan spe2..
cuma ak rse x pyh nk canang ko bhgia.mesti la lumut mkn ati.xkan tu pon ssh nk pk.blaja tinggi2 kan?

kpd komen dari cikmutjgnsdihlg,ayt tu kasar sikit tuh.aku tau ko pn nga pns.cme bwk bersabar.
dan kpd anonymous kt ats tu,mybe ko ni pompuan yg dimksudkn.cume lumut maki ko ker?agak2 la woi.

aiSyah said...

sbr2,,
huhu

ikanriang said...

hmmmmmmmmmm...............

n a t h said...

mmm, cerita same jeh mcm nath. tpi, nath kuat. lumut kne kuat taw. hehe.

zatil hidayah said...

blog walking :))

Ann said...

bg aku,septtnya tak perlu lah munculkan diri dan ckp akan bahagiakan lelaki tu ke apa..cukup2lah dgn apa yg dh terjadi dh pn..aku tak nmpk pn apa perlunya wujudkn kebencian tu..bknnya lumut pass lelaki tu pada dia pn smpi dia nk ckp 'jgn risau sbb aku ada'..dan utk ko lumut, bila masanya tiba,ko pasti boleh sembuh kembali.

Anonymous said...

ish..asal la aku ketinggalan nih weh... aku nak gak tau link ppuan tuh.. tapi aku selalu terlepas sengal tol la timing aku tak kena tol...
aku tak sempat nak link ada kojer jus drop komen yg perlu jea konon2 nyer la tapi rasa nya dah terbanyak lak aku taip nih..hahahha
adus...

sayu=pilu

Ultraman Taro said...

Taro datang lagi menjenguk keadaan cik lumut. masih begini. nampaknya perlu sedikit masa lagi untuk menjadi lebih baik. setiap orang perlukan masa. tetapi jika diri ditikam pisau berdarah lalu dihentak pula dengan batu nisan berkali-kali sebelum sempat mengengsot melarikan diri, siapa yang akan dapat hidup.

kepada abang kachaque: kau pikat dia. kau rompak bank bersama dia. kau bergelak ketawa. tetapi happy ending bukanlah kepada perompak bank. kau tinggalkan dia. kau rompak bank bersama orang lain. kau rasa lain. kau kembali. kau tikam dia. dia jatuh. kau hepi atau tidak kau saja yang tau.

kepada adik manis: kau gedik. kau jumpa abang kachaque. kau suka. kau join kachaque rompak bank. kau tahu dia wujud. kau nampak kachaque tikam dia. kau suka. kau join sekali. kau ambil batu nisan. kau hentak dia berkali-kali. kau hepi. mungkin?

cinta amat unik. tiada kajian saintifik dapat buktikan itu. cinta buat kita bahagia. cinta juga pembunuh manusia nombor satu dalam dunia. cinta boleh jadi kotor. jadi jijik. jadi hina jika niat terpesong. cintalah pada yang satu. dan dengan itu kau boleh jumpa cinta duniamu. cinta seperti abang kachaque dan adik manis bukanlah cinta yang indah. ingatlah, cinta begitu takkan kekal. kamu akan jatuh jua, rebah ditikam pisau sendiri, longlai dihentak batu nisan pak ali. ini bukan dendam. ini adalah hukum alam.

kepada cik lumut, Taro tak mahu beri nasihat banyak sangat, nanti cik lumut muntah. cuma satu ayat je, kejarlah apa yang ada di depan, jangan toleh belakang.

Taro mahu terbang. menghentikan Raksase yang mahu buat pertunjukan laser yang amat bahaye -_-"

::[si putihpurple]:: said...

to anoy..


jgn ingt panas smpai ke petang..
kang tetibe hujan kt tgh hari..
bersiap sedia lah ye...
takot ko tertonggeng tgh jalan tu..
dah la tak de payong kn...
kena lecak2 sume..
basah abis ko..cian2~


**muaahhh2!! (kasi cium ckit pipi ko tu!!!)

**blushing2 :">

::[si putihpurple]:: said...

sah2 ultramam taro ni dak oklen...
aku sekeh baru tau!!

sayu=pilu said...

nih aku copy paste anoy tuh punya..hurm mayb ppuan tuh kot..

=sory sbb aku msk lam territory korg lg.sbnrny aku bkn perampas pon.aku dtg ble diorg dah xde la.aku pon tau perasaan dia.but please..aku pon ade perasaan jgk.
untuk lumut,
aku mintak maaf buat ko menangis dan penat2 memaki hamun aku.tujuan aku satu.wujudkan sedikit benci dalam diri ko.sebab melalui tu ko akan kuat..
xperlu delete entry ni.sb aku xgune link blog aku..=


ok sekarang aku nak buat huraian sikit dr statement tuh...
ni yg dia taip tuh korang leh refer atas sbgai bukti ok....

."AKU PON TAU PERASAAN DIA.BUT PLEASE..AKU PON ADE PERASAAN JGAK"

aku pon tau perasaan dia
--> so kalo ko dah tau wat per ko sakiti gi perasaan dia napa ko galak bebenor nyata kan yg "we love each other"... kalu ko fhm ko tak ckp gitu weh sebb ko tau sakit nyer tuh cmna na.. ko jus skodeng dia bg dia kekuatan setelah ko amek (la sedap ckit dr rampas) kekuatn dia dulu..

aku pon ada perasaan gak
--> so kalo ko ada perasaan ko tak kan buat camnih sebb ko dapat rasa perasaan tuh bila ko di sakiti dilukai ade faham...

senang citer cmnih jea lah kalu ko kata ko fham and ko ada perasaan so ko tak kan bt cmni.. betul tak... aku rasa lepas nih ko takyah bt statement cmtuh gi ok..

satu nak ckp... berdasar kan pengalaman aku lah walau benci sekuat mana pun ko tanam dlm hati ko tapi kalo orang tuh dah penah ko sayang cinta sepenuh hati bagai ko ckp di mulut jea benci tapi dlm hati syg ya amat nak tgk dia bahagia even ko sendiri terluka.. ko kena faham tuh

btw put yourself in that situation then you will find out what is going on...don't put yourself behind the situation..ada faham

k la aku dah cakap panjg sgt dh nih..k la aku mta maaf lah kalo ada sesaper yg terasa just nak elok kan keadaan di sini.. kalo ko bahagia di atas penderitaan orang lain bek ko dok diam2 jea.k la adios

jen - jen punye cite said...

peargh..............saba.....=(

Ismi F. Chya said...

salam lumut, aku dah nak fly ni. aku harap ble aku on9 balik (xtau ble) , ko da ok ye. syg ko sgt. maaf kerana xmemahami sgt ape yg berlaku. tp aku tahu kau sedang dalam kesedihan. jg diri k syg, :)

gee carmen said...

~LUMUT, aku pon sama je macam kau. keadaan kita sama! sering diperhati oleh dia yang pernah menyayangi kita. dan aku rasa bende ni yang buat aku rasa apa yang kau rasa:

"dan aku tahu kamu dan dia sering memerhatikan aku.kamu ingin melihat sama ada aku sudah kembali bangun seperti dulu ataupun tidak.kamu dan dia ingin melihat sama ada aku bahagia mahupun tidak disini.usah hiraukan aku lagi.usah cari aku lagi disini.aku janji bukan..aku akan bangun dan ceria nanti..."

adusss,
sakit ye Lumut?
sabar yer, aku pon masih lagi belum sembuh. walaupon BF sudah kembali pd aku, tp dia masih tak dapat meninggalkan yang lagi satu tu! parah la Lumut, tp sebab aku sayang sama dia... aku 'telan' semuanya... dan sekarang aku spt 'kekasih gelap' nya! padahal kami bercinta dulu sblm perempuan itu merampas kekasih! hadoiii.... hampir gila aku Lumut!!

HUGSSS untuk Lumut. Menangislah, asalkan kau lega.

GadisKidalCumeL said...

salam..
sabarlah yea wahai sahabat,
dulu sy pun mcm ni gak
11 tahun bercinta..
berjanji nak kawen,
last2 beberapa waktu sebelum kawen,
laki tu datang jumpa saya,
dan ckp

"lupakanlah sy, sy dah jumpa wanita yang benar-benar sy cintai, awk carilah lelaki lain yang lebih baik untuk awk, jglah diri awk, sebagaimana awk jaga agama"..

tp sy tak sedih(sedih lah jugak, tp tak sampailah seksa diri, sedih sikit2 jea), bukan sbb tak cinta dia, tp saya tahu TUHAN telah sediakan lelaki soleh utk sy, dan lelaki itu bukan dia..

think positif, tabahkan hati, dktkan diri kpd sang pencipta...

seroja jingga said...

salam lumut
maaf kalo entry akak buat kamu makin parah..im sorry k..akak cuma tak dpt tahan kemarahan..cuz i feel ur pain too..

kamu harus kuat ea..lemparkan segalanye jauh2..kamu masih bnyak peluang untuk memiliki cinta yang lebih baik..ye..kenangan itu menyiksa kamu.mcm akak..lebih perit..tapi kita kene redha dan yakin..ade sesuatu yang lain yang lebih baik tuhan jadikan untuk kita..

its a matter of time.

take care lumut
akak sayang kamu

big hug
seroja jingga

yoro okino said...

lumtttt
ko kena kuat
aku akui klu aku dlm keadaan ko skunk pon mybe aku mcm ko..
tapi ko xleh selama nyer mcm nie..
ko selalu sruh aku tabah..
ko pon kena wat benda yg sma..
orng2 tu akan seronok klu tengok ko dlm keadaan skunk..
bgunn laa..
biar jer laa dier nak ckp aper..
lantak laa..
ko kena happy..
ko kena jalani hidup ko..
bukan tuk orng len..

eNaSaN said...

salam...


maaf tumpang lalu..ekceli bru jer singgah..

ape2 pun bykkan sabar ye..

mgkin semuanye de hikmaH..be cOOL

chokio_nia said...

kalo ko rase nanges bole wat ko lega..ko nages abes2 ar..tapi skali je..biar skali nanges sampai kering trus..okay??

Anem arnamee said...

Salam.

cinta lama biar ia mati.
hidupkan hati suluh, biar nur ilahi menerangi:)

saya. said...

chill lumut.
biarlah dorang.just go on.
(pm aku whenever kau perlukan kawan.kita main caci maki pun takpe)

:)

Anonymous said...

apesal diam?

EISENHOUR said...

Anonymous said...

apesal diam?

Saturday, October 17, 2009 10:38:00 AM

perlu ke brtanya soalan mcm tuh?
sendiri mau igt k..
ak rs komen kt ats tu mesti ko punyer kan?mcm ni je la,lau bnr kalian bhgia,lapangkan ht depakan tgn..biarkan lumut dgn dunia nya...
dn kalian ngn dunia kalian..

**jika ko masih mengintai lumut dr setiap celah..mknanya,ko msih terasa dia ad didlm hubungn kalian..
ak bnr2 simpati untk ko..

kpd lumut lak..
kataorg,jika kita tingglkan yg lps,akan dtg yg lebih baik u kita

ikanriang said...

lumut..
bulan depan..

lalalaa said...

bajet hebat la natang kucing tu..