Tuesday, August 11, 2009

aku suke bermadah??

**aku pesan awal-awal ni**
**entry ni agak buang masa korang baca,tak ada apa yang menarik**
**tapi aku nak gak menaip,ketagih!*

aku rasa hampir setengah tahun ni aku semakin hebat bermadah.
haha..
mungkin ramai yang ingat aku blogger yang baru nak mula.
tapi salah.
aku sudah lama bermadah.
hampir 2 tahun.bukan 2 minggu.
kadang-kadang apa yang aku tulis tu memang merepek.
tapi harap kalian hirup yang baik-baik saja.
yang busuk mahupum lebam,jangan kita masukkan dalam plastik.
macam beli buahlah.

dulu aku dikenali sebagai something yang lain.
tapi hari ni aku lain.
aku senang begini.
bila jadi low profile dan ramai yang tak mengenali.
tak rumit.tapi sakit.
baguslah handphone aku hilang.
sebab Allah nak aku jadi kuat.

ada kawan buat entry pasal "cinta pertama".
macam biasa aku suka bermadah,
lalu aku drop kan komen aku kat situ.

tapi tanpa disedari airmata ku meleleh...
what the h***??
poorrraahh kau lelaki tamak~~

"cinta pertama bila kau kehilangan nye kau akan rase sakit yang mendalam.. jahat mane pon die..kau tetap akan sayang.. bukan kerana kau sayang dirinye yang baik2 saje.. tapi kerana kau sayang die seadanya.. bak kata seseorg yang memujuk aku.. "in life, Allah doesnt give you the person you want, instead he gives you the person you need...to love you..hurt you and teach you the real meaning of life.." tapi walau ape pon. cinta pertama kita adalah pada si Pencipta.. ingatkah engkau mase saat sebelum engkau dilahirkan?? pada siapa engkau berjumpa dan berjanji?? wah!aku nye komen cam pendakwah terulung lah plak.. tapi cinta pertama itu sakit.. bagai dihiris sembilu.. eh aku merepek ni!! baik aku stop kat sini.=p"

pandai kan aku berkata-kata??
cakap kat orang pandai,diri sendiri??
poorraahh kau lelaki tamak.

29 comments:

saya. said...

Pandai!!
:P


tak apa,biar dia tamak,macam anjing dgn bayang2,.eh..eh..dah macam karam sigh walia pulak.hoho

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

ko mmg pndai berkata-kata, beb.

penglaman ko ttg cinta mgkin lebih byk dr org lain.. dan dr pengalamn iulah yg memungkinkan ko pndai bkata-kata.


semoga ko x terluka dgn cinta.

hehehe. thanks sbb komen blog aku.
i folo u...!~~~

ayayoo said...

ko bljr bermadah dr sape?ajar aku cikit..

Izwat Othman said...

kalo takut sedih dan kecewa...
tak payah bercinta senang!
adat adat kah kah kah...

lumut said...

to PENJENAYAH MERAH JAMBU,
haha..
memang bijak ble kita menulis cerita tentang anjing laut...
eh eh..aku dah merepek neh..

aku tak perlukan anjing laut..
aku hanya perlukan soulmate.
enough.

to HAZERIN,
haha..
pujian utk aku??wah!!
tp betul lah..
pengalaman tentang cinta amat sux..
sampai jadikan aku seorang yang x berperasaan..
sedangkan pintu rumah pon kene ketuk byk kali baru dibuka..
inikan pula hati org..
wah!

to AYAYOO,
aku belajar dari sifu dan tongga..
wakakakaka..=D

to IZWAT OTHMAN,
cmne ek cmtuh..
kang kalo dah tiba masa aku tak kawen..
mak aku mesti bising..
hahahah..
aisshh susah gak kan..

tukanama said...

dia belajar dr ak..lol

@tune® said...

pada aku...orang yang ske bermadah imaginasi die kuat...
xkira la madah ape kan...
even kalau merapu tp masuk akal pon oke jer..

ko ke blogger yang femes suatu masa dulu??

hihi

nazri.sensei said...

suke quotation ni..

"in life, Allah doesnt give you the person you want, instead he gives you the person you need...to love you..hurt you and teach you the real meaning of life.."

caiyok caiyok...=)

CikPiN said...

oh, aku tak pernah bercinta. Adakah aku sudah rugi?? Takutnya mahu bercinta~~

muhdzahari said...

saya pun sudah lama berblog, tapi kedua-dua blog lama berakhir dengan kemalasan. kali ini mashu konsisten.

lelaki tamak itu tamakkan harta? atau tamakkan apa?

bermadah bagi wanita tidak mengapa. mungkin nature wanita gemar akan novel. tapi kalau lelaki, memang konfem kena cop jiwang. siot kan?

caluk@cencaluk said...

cinta pertama akan disusuli cinta kedua,ketiga,keempat,kelima,keenam dan seterus nye ha ha, selagi kita ade hati dan perasaan selagi tu kita akan rasa kewujudan cinta.
tapi hanya satu cinta yg akan kekal, cinta pada pencipta bawa sampai ke mati --> asar jap he he

AidaN aMoy eTuc said...

yuh...
mmg amat hebat ayat tersebut..
jgn sdey2 sgt...

Azuan said...

lelaki memang tamak!!

Kojack de Alloohaa said...

mst hg ska termenung..kan3
pastu dapat la ayat2 bebunga,power serta hebat cm2..btoi x

lumut said...

to KHALIL,
haha..byk la kamu cik khalil..
igt belajar memasak kew...=p

to TUNE,
akulah dragon ball yg ke 7...
dragon ball ade 7 biji semuanye....
haha

to NAZRI SENSEI,
aku pon suke..
itu ade kawan aku bagi..
die blogger jugak..
yg baik hati..mcm anda2 sume..=)

to CIKPIN,
ntahlah..
cinta itu ntah..
kalau dpt yg setia dan pandai menghargai..
kau akan tersenyum dengan cinta..
jika tidak..
menangislah.sakit!

to MUHDZAHARI,
agak siot lah.
tapi lelaki kene cool~~
tgk cm aku..
dah lah kacak..cool lak tuh..
kalo aku lelaki..
kompem bini org pon cair..
hakhakhak..

to CALUK,
cinta Allah itu pasti,
tp cinta manusia itu perlu ada untuk sokong kite kat dunia neh..hmm

to AIDAN,
nga tahan neh..
auhhh..payah lah..
hu

to AZUAN,
mereka memang tamak..
plis jgn tamak...
hmmm

lumut said...

to KOJACK,
ape ko igt aku xde kerja ke..
assignment aku kang sape nak wat..
aku bukan cucu S.SAMAD SAID..
hahahaahaha

sharamli said...

kal0 kite kka kite sakit p0n..kal0 dasarv eg0...dy xkn paham jgk................

sharamli said...

*kta
*dasar

gile byk typ0...em0 pny psl..muahaha

ijad said...

ada bakat terpendam tu...

lumut said...

to SHARMILI,
aku takkan paksa lagi untuk kasi diorang faham...

biasalah manusia mana pernah cukup,
tamak tuh menguasai diri..

bgoslah kau emo,
at least ko berperasaan..
jgn jd aku..
empty..xde perasaan da neh.wah!

to IJAD,
bakat??hehe..ko pon ade bakat..
aku suke bakat ko tgk alam...
menarik!

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

baboon......

orensangkuit said...

lelaki tamak tu ensem tak?
jari dia cantik?
hahaha
dah tak payah emo pasal lelaki
baik emo pasal tak dpt makan sedap
yey!

lumut said...

to AKUPENTOI,
aku baboon,
ko tenuk...
ye tenuk..ade pape ke wa leh tolong lu..
janji kul bape...

to ORENSANGKUIT,
lelaki tamak ade iras2 anjing laut..
comel gitu..haha
aku nga emo padal duit alaun aku x masuk neh..
jgn kate mknan x sedap....
nak lalu tekak pon susah neh!!wah!

Kuwe said...

wah gile lah! otai blogger beb! cis cis hasad dengki pulak weh

lumut said...

to KUWE,
hoh,mane ade otai kan aku lemah lembut lg ayu neh..hee

Att Ashburn said...

i like the way u define first love..

lumut said...

to ATT,
pengalaman mengajar aku...huhuhuhu

oranglidi said...

lu suke bermadah, wa suke tidur.

lumut said...

tidur buat taik mata beb.bermadah memujuk hati.huhu