Saturday, August 22, 2009

terawikh di auckland+admire mereka+tagged.



entry ni agak berunsur "rojak".
sebab segala benda aku nak campur.ini rushing.

solat terawikh berimamkan pak arab memang masyuk.
sayup menusuk kalbu bacaannya sehingga hampir menitis airmata ini.
kutahan.kukatakan pada hati.
"bukan disini tempat kau menonjolkan diri."
agak panjang2 juga surah yang dibaca.solat 8+3=11,bagaikan 23rakaat.
tapi tidak mengapa.aku senang.itu kalimah Allah.

bila dinegara orang.biasalah.tak sama macam dinegara sendiri.
lain ramadhan aku kali ini.jauh.tapi Allah itu dekat.pasti.
masa solat tadi,dengar orang2 cina diatas berkata-kata.
aku tidak faham.tapi tertanya-tanya.
kebetulan akak sebelah aku faham bahasa cina.lalu kutanya.
jawapan: "mereka pelik kenapa lama kite tak gerak2"
lalu mereke lemparkan tisu toilet terjurai ke bawah.
mungkit bising agaknya akan bacaan solat kita.
"kesian mereka..".penghuni neraka selamanya.
aku tidak ingin menjadi seperti mereka.anda jugakan?

******************************************************
sekarang aku sedang belajar menjaga hati teman2 dan mereka2 sekelilingku.
aku cuba sedaya upaya.izinkan aku.
tidak lupa juga buat teman dialam maya.teman2 bloggers.
lalu akan kutunaikan permintaan "abg besi".

sebelum itu,
aku sudah teradmire sesuatu.admire sangat2.
sudah lama.
tapi mustahil untuk jadi kenyataan.
cukup sekadar aku hanya meminati mereka2 yang terjebak.
itu sudah cukup.aku puas.

"teringin sekali untuk hebat bermain gitar".sangat mahu.
ini mungkin teman blogger anda juga.
saya admire "en.naz".serious.
saya admire beliau disamping awek comel itu "yuna".

tak salah kan kalau aku bertukar minat dari bola keranjang itu kepada kamu wahai si gitar.
hoho.aku sangat admire mereka!
serious..tolonglah ajar aku memetik gitar itu.
tiba2 rasa ingin bertukar minat.
kalau tak jadi pelakon pon tidak mengapa.haha.
berangan tak habis2..sory.
aku sangat admire mereka!enough.

***************************************************
TAGGED FROM ABG BESI:

Anda rasa anda hot?
::bodoh kalau kukatakan aku hot::

Upload gambar kesayangan anda!


Kenape anda suka gambar ini?
::sebab aku tak berjaya nak posing comel macam tu.haha::

Bila kali terakhir anda makan pizza?
::kurang pasti::

Lagu terakhir yang anda dengar?
::lagu-lagu di blog en.naz,yang terakhir-perpisahan ini::

Apa yang anda buat sambil selesaikan tag ini?
::berkata-kata dalam hati::

Selain dari nama anda sendiri, anda suka dipanggil dengan nama ape?
::tak sabar dipanggil "ibu" oleh anak-anakku::

nama timangan:
::nama timangan?adeh.erk?::

anda seorang yang :
::mudah tersentuh tapi luaran nampak keras dan macho,bukan pengkhianat cinta,hamba abdi Dia::

lagu kesukaan :
::-stick with you-PCD::
::-epilog silam-Haikal::
::-Bukan kerana nama-Ramli Sarip::

best food kesukaan anda :
::laksa penang+air kelapa+tempoyak (addict!)::

sikap yang membuatkan anda stress :
::selfish seperti anjing laut::

Pebenda yang mesti ade lam beg :
::handphone,tisu::

warna kesukaan anda :
::hitam::

kali terakhir anda menangis dan mengapa :
::hari-hari saya nangis.saya menangis kerana mahu kekuatan::

21 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

alhamdulillah, solat terawikh ko buat jugak even kat negara org.

aku harap kite semua memperbanyakan amalan kite lebih dari bulan pose yang lepas2.

harap ko tabah berpuasa dan menjalani idup kat auckland.

p/s : mcmanela suara pak arab tu yer..

p/s/s : laknat betul la cina2 tu..tak hormat langsung

abg.yang.HEBAT said...

xlarat nk solat terawih arini..
mkn byk sgt..hoho..
alasan baek pnya

sharamli said...

ibu...0k..dah panggil dah..

lumut said...

to SI LAMPU NEON,
aku pon hrp begitu.agar ramdhan ini lg baik dr yg lepas.siapa thu kan ini ramadhn terakhir kite.

pak arab bace mmg best.
cine tuh mmg kurang pandai gamaknye.

to ABG YG HEBAT,
makan nak.terawikh tak nak.
isk.

to SHARAMLI,
tapi kau bukan anak aku..hehe
comelnye.

Att Ashburn said...

waktu smyg kat mane yg ade chinese tu? yup, mesti sayu hati bile sambut ramdhan kt negara org..tp kuatkan hati lah ye..ujian Tuhan kn..
hepi fasting :p

abang besi said...

nk jage ati je tkpe la.tkyh la buatl.saje je.klu mls tkpe.mde ni main2 je...

okies....

lumut said...

to ROCKMETALLER,
aku mintak maaf..
sikit pon tak de niat mcm tuh..
xpela..
aku tau ape yg aku buat sume akan wat org sekeliling aku sedih.
aku cube.tp aku tak mampu utk puaskan hati sume org.
maaf sgt.

to ATT,
kat sini la.mmg sayu dinegara org..
kene belajar jd lebih kuat dr sebelumnya.
ujian Allah itu berbagai2..bersedialah..

nana~ said...

salam ramadhan lumut.
walaupun di perantauan, semoga lumut dipermudahkan tuk menunaikan ibadat puasa n berterawikh. :)

oranglidi said...

epilog silam mmg best!

haikal-mentari hidup ,best gak

anaklaut said...

salam..

saya hargai ulasan anda di anaklaut..saya bangga mengenali anda wp hanya dunia siber..alhamdulillah..:)

lumut said...

to CIK NANA,
terima kasih cik nana krn sudi mendoakan daku...hu.take care..=)

to ORANG LIDI,
best kan??sebbek ade gak org yg tau.hehe

to ANAK LAUT,
saya suke penulisan anda..serious.

caluk@cencaluk said...

Bulan posa kurangkan menangis k :-)

saya. said...

cina tu nak kena lempar dgn lori tisu kot..



hurm,dah 2 tahun aku tak dapat rase nikmat 1 ramadhan..selamat berpuase,kuatkan semangat ye lumut..
dimana pun kau berada,igtlah,kau tak pernah sorang2..DIA selalu ade.. :)
take care.

Dewi Kumbang said...

aku nak tag ni.aku bosan.hahaha

lumut said...

tp PENJENAYAH MERAH JAMBU,
xpe...ko xpose bersebab..hehe
thanx dear.ko pon take care.

to LADYBUG,
ha buatla...hehe

cik bunga said...

iii...
salam ziarah...
minat gitar ye???

urmm...kamu kene tau chord basic...
nnt senang nk tau yang lain...

xpon...
kamu belaja main keyboard
coz main gitar sakit tangan...

lumut said...

to niena,
kamu pandai ke?
mintak ajar leh?hehe

cik bunga said...

boley saja...
gita boley keyboard boley...
pilih la yg mana satu kamu mahu

beetleLO ™ said...

org kafirun tu kat sana ke?ada ke leh kutuk org solat..aduhh..panas tul..sabo jela.mungkin satu hari nti dorg terbuka pintu hidayah..amin..doakan jela..

lumut said...

to NIENA,
tq niena..hehe

to FARID,
yup..mreka disini...
xpelah..mereka itu dungu tidak mengerti..harap kite pon x dungu.huhu

Suffian salim said...

geng..kau study ke kat Auckland..kemungkinan besar november ni aku ke sana..ehehe