Monday, August 17, 2009

sempadan hati


sedang men"study" kan diri,
test menjelma beberapa hari lagi.
lalu ditegur teman jauh di sana..tanah airku..
bertanya khabar..macam biasalah..

tapi,soalan yang ini??
"erk??"

khalilah: lumut..ape yang buat ko masih ingat dia..padahal dia dah jauh dari kau?

lumut: banyak kalil...
lumut: ini lah susahnye bile kite sayang orang setulus hati..
lumut: bile kite terime orang itu seadanya
lumut: kalau ko sayang orang nanti
lumut: lebih baik ko letakkan sempadan awal2 lagi..
lumut: supaya kau tak sakit suatu hari nnt..
lumut: =)

khalilah: ko dah terlalu lama dengan dia sebab tu la
lumut: xapela
khalilah: erm
lumut: orang kawen pon bercerai
lumut: inikan pule aku..
lumut: cinta itu bukan diukur berdasarkan panjangnye hubungan
lumut: =)

betul,
hidup ini atas kehendak tuhan.
kita ni robot.pemilik kita nun diatas sana.
Dia yang memegang hati-hati kita.
maafkan aku "termenangis" lagi.
aiseh.

aku rindu akan blog lama aku..
masih ingat lagi entry terakhir di blog itu..
""hati kita milik kita,bawalah hati itu..dan pergilah..""

p/s:bila sayangkan orang,jangan berikan seratus peratus.jika boleh.letakkanlah sempadan,
jika hati kamu disakiti,ianya tidak akan luka sepenuhnya.kerana sempadan itu masih ada.

gambar merepek

34 comments:

SwEetForEst said...

erm...tah la..sweet pon tak tau nak kate pe..sweet takot gak bile pk cmne la kalu die sakit+luke kn ati sweet..sbb sweet xpnah nk ltak smpadan..tp sweet caye kt die..hope die x wat sweet...sbb sweet pnah rase sakit...

saba keyh..maybe de yg terbaik tuk en lumut..

sharamli said...

bt0l la 0rg ckp...0rg yg kita benci tu 1 ari bleh jdik 0rg yg kita syg..
tp bila dah syg sgt2..dy pula yg benci kt kita..skit kn?

::[si putihpurple]:: said...

perkara yg lepas bkn ntuk diingat2 n dikenang2..
ianya untuk kita jd kn pngajaran...

Mrs Camillo said...

*selagi belum kena, manusia takkan sedar*

berbuih mana pun mulut orang cakap, manusia takkan dengar...

tapi hanya pabila,

dia sudah merasa pedihnya sembilu,
baru tertunduk malu...

jangan gusar.
ini sebuah PERMULAAN KEHIDUPAN.

kau tahu?
inilah ANUGERAH TUHAN YANG KEDUA BUAT KITA.

jangan lepaskan.

*please dont do cliff jumping selagi tak tgk cite NEW MOON 20.11.09 nieh*

promote2~

ngahahahaha

lumut said...

to SWEETFOREST,
biasalah tuh..
dulu saya pon pernah berkata begitu,
semua org yg bercinta pasti akan berkata perkara yg serupa..
akan hidup semati,
sayang yang tiada bandingan,
kaulah hidupku,
kaulah jiwaku...erk??
semua org pasti akan berkata indah2 dialam percintaan..
aku juge begitu,
tapi kini ku sedar..
apelah sgt jnji manusia...

akil hyi dulu pon begitu..
erk??
ok2..sori..terlebih suda..
haha
eh lupe..nape en.lumut??
macho sgt ek..=p

to SHARAMLI,
hmmm..
manusia kan..
mane pernah bersyukur dgn nikmat didepan mata..
tak pernah rse cukup..
selalu inginkan lebih..
ntahlah..

to SIPUTIHPURPLE,
time kasih cikgu!!
akan ku belajar dr segala kesakitan..
aku yakin lelaki jujur itu pasti wujud...=)

to MRS.CAMILLO,
yup.betul tu puan.
eh eh eh.cik..
ko jgn nak gatal2 eh..haha.
biarlah kesakitan itu jd sampan utk kite berlayar mengharungi kehidupan..
byk lagi cabaran dihadapan..
aku akur.
even sakit.
=')

nazri.sensei said...

sebok j nak buat entri pasal hati jugak..haha..

HEMY said...

kalau tak letak 100% dh tk best la..ni sume ayat2 org yg dh keciwa..jgn terpengaruh ngan sume ni..biar terima org yg cintai kita la..bukan kita cinta org tu...

love ni give n take..2 hala..both sides kena bg the best...

rileks..ada la hikmah nya tu...

Att Ashburn said...

sabar la ye..

mamai said...

apa kata sayang kau tu beri kat aku ngan kawan-kawan

lumut said...

to NAZRI,
adeh,
sori bro.time wat en3 neh tak terigt langsung pasal entry kmu.haha

to HEMY,
erk,
ape yg ko pikir neh macam ape yg aku pikir beberape tahun yg lalu..
mmg la gv and take..
erm,xpela..
ak xnak ckp byk..
pray the best 4 u la bro..=)

to ATT,
aku mmg suke bersabar..
wah!

to MAMAI,
aku memang bg free je ni..
kalau nak amik lah..
kalau tak nak buang je..

Anonymous said...

lumut..
bunyinye seakan sudah kecewa..
percayalah,
ada insan yang selayaknye untuk kau.
kau ada sesuatu yg org lain tak ada.

aku kan ada.=p

kimisai said...

arghhhh...mungkinkah kita senasib...

rumpai yir said...

erm tq jengah ke hijaudesa ku yg xsbrapa...
sabo jer la whai lumut..dlu ku pn penh mrasai nya...bgai nk tcabut jer tangkai nyawa dr bdn..stp ari berendam air mata..tiap mlm tkenang kan nyer coz dier la peneman ku d kala mlm mjelma...nyanyi kan lgu...huhuh..kengkdg rindu gak pd dia...hurm tp ku pn xfhm nhan ati ku ini...bodoh kah aku??????????

lumut said...

to ANANYMOUS,
mereka mmg layak utk aku,
aku je yg x layak utk mereka.
huh

to KIMISAI,
erk...
=)

to MIS FLAMINGO,
betul,
airmata peneman setia..
airmata tidak jemu hadirkan diri tatkala hati bersedih..
kau jgn bersedih..
nnt aku pon sedih..
hmmm

seorang musafir said...

salam pqah(^o^)out of topic sat!

Aku adalah lumpur hitam Yang mendebu Menempel di sandal dan sepatu Hinggap di atas aspal Terguyur hujan Terpelanting Masuk longkang Siapa sudi memandang Atau menghulur tangan..? Tanpa uluran tangan TUHAN aku adalah lumpur hitam yang malang

heee..;) ak dpt dr membe ak.chill~

joyah sepot said...

aduhai cik lumut...
kalo ku jd ko pun aku ternangeh gak..
sabar k..
hmmm~

lumut said...

to SEORANG MUSAFIR,
erk..nape aku cam tak paham ungkapan itu..
adeh..ape kene ngan aku neh..
adakah otakku sudah sakit.
hehe
thanx syg~~

to SIHASU87,
memang susah bile "termenangis"
sebab kite bukanlah sengaja..
jadi tidak ape..
masih sah..
haha..
cam batal pose lak.=p

caluk@cencaluk said...

aku no komen, harap kau recover cepat he he, nanti layan blues kat blog aku yer ha ha

lumut said...

to CALUK,
masih dalam proses...
tengok aku berusaha utk senyum juge..=)

orensangkuit said...

org belajar kena belajar ja
kang dah frust
takpe biar frust bercinta dr kena selsema babi

ahh babi laaa

bye

abang besi said...

dah2..ekau jgn konang² laie..eden kn ado...

hehe..hidup mst terus...walau apepun dugaan.

lumut best.

=)

lumut said...

to ORENSANGUIT,
frust lg trok kot dr selesema babi..
kalo frust attack hati,
H1N1 attack mati..
hohohoho..
bahaye2..
hehe

tukanama said...

psl sempadan.
aku: kau da tkluk separuh hti aku
dia:aik apsal separuh je? klu sy conquer sparuh lg bley x?

aku:klu semua skali susah la aku, klu2 nnt kau sakitkn hati ak.ak da xde hati dah.
dia:klu da sy nk conquer, buat ap sy nk sakitkn hati awk lagi

tp in the end, dia still sakitkn hati ak..

jnji manusia beb~cmtu je la hahaha

lumut said...

to KHALIL,
poooorraahh janji manusia..
hmmm..
tp aku yakin..
lelaki setia dan jujur itu pasti hadir..
bila nak hadir tuh tak tau la..
aiseh.

nuyuljana said...

'i hate u, but i love u'

hard to explain kan?

lumut said...

to NUYULJANA,
sbb tuh aku mampu explain dgn airmata je..
hmmm

useriyana said...

hati manusia bile2 ley berubah..
sekelip mata.
selgi blum sah die mjdi suami or isteri.
ltakknla sempdan kasih.

Kuwe said...

biasalah.
manusia kan.
hati org tu blum tentu sama mcm hati kita.
qada' qadar jelah.

lumut said...

to USERIYANA,
jangan bodoh krn cinta manusia..
hmmmm

to KUWE,
hati ini masih memujuk untuk menerima takdir.
huhu..ntahlah kuwe..

lumut said...

to ROCKMETALLER,
betul..
hidup itu perlu terus kedepan..
kerana kita masih didalam track ujian..
akan kugagahi diri ni..

den cubo yo tak sodih2..sobab ekau kan ado..haha

kamu org n9 ker?

abang besi said...

den bkn n9..org phg..saje je ckp n9 sbb best.

lumut kene tagged.gi blog abg besi tgk k!

CinTa Lea IxoRa said...

betul tue... ssh kalo dh sygkan org sepenuh hati... dl ari2 nngs... pk kenangan lalu.. tp skg dh agk kuat n xnngs sgt dh... so b strong ok dear..

lumut said...

thanx cinta.
aku masih berusaha.
masih sakit.

CinTa Lea IxoRa said...

im sick too... so kite same2 berusaha pulihkan blk.... hope boleh la.. ;)