Sunday, August 2, 2009

bila lelaki menangis..

ini perkara mudah..
semua orang akan faham..
percayalah..



wanita menangis itu perkara biasa,
tiada yang luar biasa..
tapi luar biasa kalau kau perempuan tidak menangis..
keras sangat ke hati kau tuh??
kau nak bertarung kata dengan aku tentang ego??
ohh...itu tanya pada lelaki..
kerana ego mereka tinggi...heh!

memang susah nak tengok lelaki menangis..
senang cerita dan senang nak buat kesimpulan..
anda-anda semua boleh tengok golongan ini menangis apabila mereka kehilangan ibu-bapa mereka buat selamanya..
ini aku pasti!!
kau lelaki akan menangis..
dan aku sangat percaya..
pada ketika ini..kau lelaki betul-betul rasa apa itu sedih dan ada diantara kalian berasa kesal..
up to you la nak kesal on which part..

hmm..
tapi ada juga yang kata lelaki nangis ikhlas time lepas nikah..
sebab terharu dapat mengahwini wanita yang dicintai.. [oh,ini sweet]
sumpah sweet!!
ini orang kata..bukan aku.
aku cuma sampaikan.

tapi tipu..ini sumpah tipu,bila kau lelaki menangis kerana merayu cinta pada perempuan..
argh!!palsu..
menangis dan merayu "please,jangan tinggalkan abang,sayang.."
"abang janji tak buat lagi,abang kesal,please sayang.."
uuwweekk..boleh blah!!

tapi..lain pulak perangai aku ni..
aku pantang tengok lelaki menangis..
bukan sebab aku rasa nak sepak golongan ni sebab menangis merayu-rayu..
tapi sebab aku mudah tersentuh..
mudah memaafkan..
hoho...patut la nama kau "lumut"
"sebab kau lembik,lunyai.."

dan semalam..
aku janji dah dekat diri aku nak study..
tapi last2 kecundang gak sebab tengok cerita "syurga cinta"
so,aku cadangkan kat anda-anda semua pergi tengok dekat youtube..
kat dalam movie ni boleh tengok ye lelaki menangis..
and macam biasa..

bila lelaki menangis...tak boleh disangkal lagi..
aku pon akan menangis..
so semalam macam orang agak kurang siuman bila aku menangis-nangis depan laptop..
lelaki...
hati kalian sebenarnya lembut..
aku pasti!!cuma ego kalian yang menutupinya...

lelaki..jika kalian tidak mahu menangis,tapi jangan kalian buat kami wanita terus menangis keran kau lelaki..aku mohon...


sekadar gambar hiasan

15 comments:

bapak ultraman taro said...

mmg benar...lelaki itu sukar untuk menangis kerana ego...
namun ad sebabnyer...
kerana lelaki itu sudah dididik mnjadi kuat semenjak kecil lagi...
tatkala ketika luka akibat jatuh ketika bermain bola pun pantang lelaki akan nangis..
cuba bayangkan lelaki itu mudah menangis...
-Adakah seorang suami dpat menenangkan isterinya ketika sedang sakit melahirkan anak?

-Adakah seorang bapa mampu menenangkan si ibu pabila melihat anak yg dikasihi dapat sambung blaja tinggi2?

-Adakah seorang bapa mampu berdepan dengan anak2nya tatkala masalah menimpa2?

lelaki perlu kuat...untuk menahan air mata wanita yg mudah mengalir...
dan kerana itu lelaki tidak mudah menangis....
kalau dua2 dh menangis...
sape nak pujuk kan?
sedangkan saya yang bertarung melawan raksasa selama 20 tahun tidak menangis...
kerana tau isteri dirumah menangis risaukan sye...
dan sye ajar juga Taro utk tidak menangis...
supaya dier dapat membela yg lemah...

Kojack de Alloohaa said...

allaaa...laki x nangis sbb da mmg naluri laki mmg cm2..bknnya ego

laki nangis kpda bnda2 y berat ja...hehehehe

zimie said...

hai lumut...nape nangis2 ni...
hehe..b heppy k..

ayayoo said...

hehhe...jgn sedey2...
nages bgus cucikan mata...
kalo malu nk nages depan org..
nges sowang2 pon xpe...
cewah...

mak otromen nexus said...

hai bapak ultraman taro...

saye mak otromen nexus..

incik pkai topeng saiz brape ek?

*mamai kjp*

lizz said...

ok jer kalo laki nak nangis..cuz die pun manusia:) cuma, janganlah nangis tahap melalak xmo kuar bilik. wakakaka. somthing wrong kalo camtu:P

saya. said...

lelaki menangis?
aku suka.sweet.

lumut said...

to bapak ultraman taro,
ye betul..lelaki harus kuat untuk berada disamping wanita..
untuk menyokong wanita ..sebab tuh la wanita tuh dibuat dari rusuk lelaki..bak kata lagu nasyid yang pernah aku dengar tuh..
"tercipta engkau dari rusuk lelaki,bukan dari kaki untuk dialasi,bukan dari kepala untuk dijunjung,tapi dekat dibahu untuk dilindung,dekat juga dihati untuk dikasihi.."
ohh..ini sweet!!sumpah!

to kojack de alloohhaa,
hmm...a'ah,korang nangis untuk benda yang berat2 je...tapi kalau clash ngan awek aku rasa nangis jugak,bezanya korang nangis dalam toilet.percayalah!!haha

to zimie,
hye zimie..
biasa hidup mesti menangis..keras hatilah kalau ade orang tak menangis..gila bahagia macam tuh..=p

to ayayoo,
ha betul2.ni aku setuju.cuci mata..esok2 tua confirm cerah lagi mata korang..

to mak otromen nexus,
eh anda!jangan nak ngorat bapak ultraman taro ye..dah pandai ye..haha

to lizz,
memang ok sangat-sangat double ok kalau lelaki nangis..sebab mereka pon ada perasaan..tapi aku mohon la lelaki..tak payah ek nangis palsu..buleh?=p

to penjenayah merah jambu,
tau tak pe..sweet habis!!rasa cam nak makan-makan pon ade..haha..eh ape ni?

AFIFAH NAZRI said...

owh da taw da sape awk...ow tak introduce dulu ea..men tergah j...uuuu...tak patot2

~TeehA~ said...

"tapi tipu..ini sumpah tipu,bila kau lelaki menangis kerana merayu cinta pada perempuan..
argh!!palsu.." -sgt setuju dgn pnyataan ini sbb dh kna bnyk kali kena...bila minta putus je, mulalah b'genang air mata..tup2 smingu pastu dia yg putuskn hbgn..agaknya dia t'cabar kot kalo dia yg ditggalkn bkn yg mninggalkn..hehe

lumut said...

to AFIFAH,
hehe..dah tau ye?
syg kau pipah..=)

to TEEHA,
susahkan untuk kita duga tangisan ikhlas seorg lelaki..
kenape mcm ni.......
sebak.

lumut said...

sgt susah~~~

oranglidi said...

olalaaa.... cite surga cinta memang best!

lumut said...

ko layan gak ek cter tuh..alololo..kuci2..hehe

oranglidi said...

cis.. lu ingat wa baby ke nak kuci2?? haha