Monday, August 10, 2009

undefined feeling..


confuse dengan diri sendiri adalah masalah paling besar bagi aku,
sebab bila kita confuse,
kita tak tahu apa yang diri kita nak,
sampai otak sendiri buntu nak bagi arahan dekat anggota badan yang lain,
sedangkan anggota yang lain seperti dungu menunggu arahan.
kesian.

perasaan aku hari ni kosong,
susah nak aku ungkapkan..
pergi kelas macam biasa.
jumpa kawan-kawan,
dengar lecture.
hantar asignment.
itu rutin.
walaupun hati kau sebenarnya sakit.kosong mungkin.

dan hari ni aku terpaksa akur,
bila sekali lagi aku diuji oleh Pencipta.
Dia mahu aku belajar terima hakikat.
belajar terima kenyataan.

aarrgghh..ape tah aku merepek..*kosong*

malas dah nak bermadah.
sebab aku dalam zon "undefined feeling"
aku cuma nak lepaskan beban disini.
izinkan.

"handphone aku baru saja hilang kurang dari 24 jam yang lalu"
"kami tak ada jodoh untuk terus bersama"

masa aku sedar akan kehilangannya,
aku terus berlari laju bak marathon untuk ke basement tempat dimana aku baru je lepas hantar assignment aku.
ye.laju aku lari.
sampai "mat salleh" tuh pon pelik tengok.
lantaklah.ape aku kesah.

tapi..kan aku dah kata,
Allah berterusan nak uji aku.
aku kena belajar terima kenyataan,
kene terima apabila kehilangan sesuatu berharga dalam hidup aku sekelip mata.

pelik.aku tidak menangis bila si telefon bimbit hilang dari pandangan.
bukan kerana aku anak orang berharta gunung yang membuatkan aku tidak menangis.
ayah aku bukanlah berpangkat dato' mahupun berkepala botak.
dan mak aku pula bukanlah si datin yang mengembang rambutnya.
mungkin aku sudah puas menangis.
baguslah.kau semakin tabah.
kau tidak menangis untuk benda yang remeh lagi.
syabas!

tak sampai setahun aku bersama kau

apakah pula ujian hidup untuk hari esok??

27 comments:

~wandie~ said...

satu tepukan simpati tok ko.. gua solute lu beb!!mmg tabah!!klo gua dah pancung kpala mamat yg curi tu..

wawan said...

congrats for being tolerant and feel sad for the loss...as always, be strong...u r changing n improving, Allah will help whoever tries to improve themselves...i'm with u (^_^)

PurPlez said...

serius ske entry yg berbuar seperti muhasabah diri ni
wat kite sentiasa renung kembali
akan kesilapan kite..
n nape Tuhan turunkn bala itu..
thanks..
teruskn menulis..
hee

lizz said...

hm.. ko nyer entry sllu wat aku nak tau sape ko sbnrnyer beb..hohoho. tapi, apa2 pun terjadi..inikan takdir tuhan. hp ilang tu pun takdir jugak :)

caluk@cencaluk said...

patah tumbuh hilang berganti he he

::[si putihpurple]:: said...

hurm...
byk tol ujian Allah bg kt ko kan..
ko tau sbb pe?
sbb Dia syg ko..
Dia nk ko sntiasa ingat Dia..
jgn sekali2 lupa Dia..
walau kite susah cmne pun Dia ttp ade untuk kita mngadu naseb..
jgn putus asa..jgn putus harap ngn Dia..

kuatkn hati ko..tp jgn keraskn hati..

ayayoo said...

adehh...sedey sungguh kamoo....
saboo je la...
msg2 dapat ujian berlainan dr Allah kan...redha je le..

lumut said...

to WANDIE,
xpayah salute aku....tak tabah mane pon..cume dah terlalu pasrah dgn hidup..=)

to WAWAN,
thanx..apprc8 anda yang selalu menyokong daku disini...
aku masih mencube utk terus bgn walaupun kdg2 tersungkur..
wah!

to PURPLEZ,
handpon ilang gua tak nanges.tp ble lu olang ckp suke entry blog neh..gua terharu ma..
thnxa awk ats pujian itu..
tp x seberapa pon blog neh..
amik mane yg elok.yg x,buang jejaoh..hehe

to LIZZ,
bukan stakat ilang enpon je ketentuan..ko rase nak terberak pon allah dah tentukan..haha..
weh,aku insan tiada harta dan rupa..pehal lak nak tau aku??ada berani?=p

to CALUK,
nak hidup malu,nak mati segan,,
haha apetah merepek..
ko lah gantikan yang baru..=p

to SI PUTIHPURPLE,
hmmmm...
bila kita sampai tahap pasrah..
kita akan rasa...
dats a small matter...
aku tahu kau pon kuat..
sbb ko tulang belakang aku..
igt tuh!

to AYAYOO,
sebak je..
hmmm..
weh upenye ko pompuan aku baru tau!
kecewa...hahahahaaha

syazwan said...

hee..nk enset baru ke..
ala2 bg hint plak..
kih2..

lumut said...

to SYAZWAN,
beta bukan byk harta nak main2 tuka enset neh..
ape igt macam main masak2 ke??
hehe

ayayoo said...

kecewa nape?ko nk ngorat aku ke?

Kuwe said...

uhuhu

aku kalo hset aku tak berapa nk mengeluh sgt.

tp.

kalo wallet hilang.mau aku menjerit agresif dgn kadar 30minit tnpa henti

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

beli len..

lumut said...

to AYAYOO,
ngorat ko??
aku normal kay..haha

to KUWE,
gile ko jerit 30 min..haha..
ntah,
aku cm xde prasaan dah neh.
lantakla.

to AKUPENTOI,
banyak duit ko...

F.E.R.Z.L.Y said...

Assalammualaikum..

Kesiannyaaa dia.. Aku tersenyum..Nasib kita sama..Tapi handphone aku pecah, pecah di dalam poket..

Ganas sangat..lagi hebat

Mungkin kita xde jodoh dgn handphone kita..Mungkin kita telah dijodohkan bersama...

Hahahahaha...

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

hp skrg dh murah..apa nk heran. cehhh...ckp mmg senang, klu aku kna, agak2 dh nangis tanpa henti kot.




dugaan itu terima dgn sabo, ye.
kot2 mat salleh tu yg amik kot

ikanriang said...

lumut semakin kuat. kalo aku jadi ko, aku tak menangis sbb bnde tu jadi pemangkin utk aku lupekan kisah lame. kdang2 waktu besendirian tu perlu utk merawat hati yg parah =)

caluk@cencaluk said...

aku kasi yg boleh isi air boleh he he

lumut said...

to FERZLY,
wah!!
apekah??
haha..kalau dah jodoh lu masuk meminang lah ferzly..
tapi gua anti lelaki tamak dan keparat..
lu tak cm tuh an??

to HAZERIN,
hoho..handfon murah??
cm bli goreng pisang cicah kicap lak kan..hehe..
eh tak baik tuduh2..
bialah diorg..rezki diorg..bukan aku kot..
mesti fon tuh takdirnye utk bersame si penjumpe fon.
die tak curi.aku yg lalai.aiissshhh

to IKANRIANG,
sayang..lihat ini,
aku kuatkan..
kan sayang??
tapi jangan kau marah aku bila airmata aku menitis..sebba itulah saja kekuatan yg aku ade..
time kasih fado syg.

to CALUK,
kalau aku nak yang leh isi burger leh tak agak2??haha

gee carmen said...

bersabar ye...
sabarlah kawan.
sakitnye bila kite kehilangan barang yang berharga...

hugssss

lumut said...

to GEE CARMEN,
aku sayang ko GEE,sbb ko selalu nak tenangkan aku even ko tak kenal pon sape aku..

bagos tuh..
tenangkan lah org2 sekeliling kau yg memerlukan ko.

thanx ak ucapkan.

orensangkuit said...

dia nak suruh beli handphone baru tu
ape lagiiii guna kan ptptn anda
lalaala

lumut said...

to ORENSANGKUIT,
siot tol..haha..
duit alaun aku tak masuk neh..
nak kene bom org2 kat mesia neh gamaknye..
=p

gee carmen said...

aku pon sayaaaang sama kamu Lumut. walopon kite tak kenal, tapi rasa macam dekat sangat dihati.

(^_____^)

lumut said...

to GEE CARMEN,
apesal aku touching neh...
kompius jup aku..
thanx GEE

abang besi said...

layan jugak bce blog lumut ni dr mule..hehe..kn dh ilang hp mhl nie...siann...apo nk buek...

brape mse bli ni lumut?

amik la hp abg besi ni satu.abg besi ade 8 hp.

(tipu.)

lumut said...

to ROCKMETALLER,
hehe...layan la blog tak seberape neh..
tgk ni lumut cek satu2 entry lepas sbb nak reply komen kamu...
hee..=)

erm time bli tuh bape ek..
tp x smp setaun lah pakai..hehe

wah!sebbek tipu..
kalau tak dah mintak dah.hehe