Saturday, August 1, 2009

nak jadi pelakon..

ini realiti.
seriously aku memang tak boleh nak buang niat aku nak jadi pelakon.
memang dari dulu kot aku mengidam nak jadi pelakon.
siapa yang kenal aku,
memang dah tau dah watak apa yang akan aku minta kalau ada mana-mana director nak upah aku jadi pelakon..

bila aku bagitahu diorang watak idaman aku,
ramai yang buat muka pelik,
siap ada yang kerut-kerutkan dahi mungkin.
tapi aku tak kisah!!

sampai hari ini,
aku still tak ada lagi peluang untuk berlakon macam apa yang aku idamkan.
agak jealous lah jugak bila tengok orang berlakon dan lagi jealous bila aku rasa aku boleh berlakon lagi elok kot dari minah yang dalam kaca tv tuh..hehe

jadi semalam aku dapat offer..
aku tak tahu lah nak happy ke tak dengan offer tuh,
sebab aku rasa itu bukan bidang aku.
sorang member sekolah aku ni offer kat aku untuk buat video clip.
sempena sorang member aku ni punya majlis kahwin,
maklumlah dia member first kitorang yang kawin,
jadi nak tak nak aku yang duduk oversea ni tak ketinggalan dijemput.

disebabkan aku tak dapat datang,
diorang minta aku buat ucapan [cakap sorang2] depan webcam..
hoh??apakah..
taknak-taknak..
aku kan pemalu..
lagi pon aku rasa kurang sempurna bila cakap depan webcam sorang..
haha..

dah tuh kau ingat jadi pelakon cakap dengan emosi depan camera tak kurang sempurna??
lagi-lagi kau yang mengidam kan watak budak cacat,orang gila dan orang jahat..
hmmm..pelik..
boleh ke aku realisasikan impian aku ni sebelum mati ek?

8 comments:

director said...

haha..gila lawak nak jadi budak cacat..haha

seorang musafir said...

najwa dh dpt wat dulu dh..
hehe

bLurr said...

laaa

start dari bawah la..
ade time, ade rezeki, datang la tuh...
xpun wat movie terlampau sendiri..hehe

camior_choc said...

bakat lumut lebih dr skadar pempuan/laki cacat or pempuan/laki jahat. penah tengok die hangin camne?

tepuk selera, tanya dada lu

lumut said...

to director,
ntah2 tak jadi lawak dah kalau ko tengok aku berlakon..skali kau menangis simpati punya pasal kat budak cacat [hasil lakonan berjaya]..haha

to seorang musafir,
wwaahh!!najwa tuh aku yang ajar tuh..serious tak tipu.haha

to blurr,
lawak kasar nampak bang??hehe

to camior_choc,
ecececey...boleh i tahu siapak gerangan tuan hamba??
tau ke tahap bakat i paras mane??boleh amik i belakon tak?
hoho..

oranglidi said...

ooo.. patut la..

kalu lu jd plakon mesti best..

lumut said...

ade ke nak amek aku berlakon??plisss..watak tambahan pon xpe.hehe

nape best lak??

oranglidi said...

lu pandai msti hebat dalam menghayati watak..

kalu lu dpt blakon dlm drama nur kasih mesti best.

jadi plakon wanita bertudung betul2..