Tuesday, August 18, 2009

hadiah untuk kita..


ramai orang tak sedar ini.
banyak hadiah kita dapat..
tapi masih sukar untuk berterima kasih.
aku juga begitu.bukan anda-anda saja.
sebab kita manusia banyak kekurangan.

lepas class "maths ABC" tadi..
memang sangat menaikkan mood tidak senang.
apa tak nya..asik aja kami ABC saja.
kate maths..mane nombor??
kadang-kadang rasa macam belajar "bahasa sanskrit" pon ada.
huh.
nak mengeluh lagi dengan ujian dunia??
kau ni memang tak reti nak bersyukur ker?

maafkan aku berterusan mengeluh..
kita serupa.tidak sempurna.
lepas class tadi,aku terima hadiah lagi dari "Sang Pencipta"
aku mahu kongsi hadiah ini dengan kamu-kamu semua..
cantik....
sangat cantik....

Lokasi: Albert Park,Auckland,NZ.
Jam: lebih kurang 4.05 pm.
waktu malaysia: 12.05pm







jangan curi kelopak bunga,
kerna ia pelengkap indahnya sekuntum bunga..

=')

34 comments:

@tune® said...

bersyukur dgn ape yg kite ade...

jgn minta lebih kerana Pencipta Alam akan memberikan yg lebih suatu masa nnt

abang besi said...

aah kan,..kata blajar math,...tp asal byk huruf dr tulisan..huhu..

indah sgh ciptaan tuhan...

SUBHANALLAH...

nazri.sensei said...

haish..itu gambar bunga ar..
awat tak snap gune macro mode..
snap gune hp eh?...

beetleLO ™ said...

semat ar gambar park tuu!! keseluruhan kawasan ada tak?

mamai said...

manusia itu makhluk ciptaan allah yang paling sempurna diciptakan di lengkapi akal serta nahsu tidak seperti kejadian tuhan yang lain.

jadi kita sempurna...apa yang buat kita tak sempurna fikirkan

Mrs Camillo said...

cantik...

oranglidi said...

niu zilend? wah..

tangan sape tu?

lizz said...

wah!! cantik nyer. dulu, mase aku gi Uk..winter. tak ade pun bunge2 camni. ko NZ ek?

[z@ck] said...

cantik..
=)

ikanriang said...

sangat cantik.. terlalu rindukan kau, tapi dpt tengok tangan pun jadilah. aku tau tu tangan kau =')

sharamli said...

kal0 gatal tgn..mesti nak cabut jgk kel0pak bunga tu

pakDin said...

aah,,betol ckp Sha...
kata "jangan curi kelopak bunga,
kerna ia pelengkap indahnya sekuntum bunga.."

last pic, kantoi daa...

caluk@cencaluk said...

lumut kau nak kasi aku bunga ke he he, yup ciptaan tuhan tu akan buat hati kita tenang bila melihatnya.

lumut said...

to @TUNE,
aku masih balajr utk bersyukur..
lumrah manusiakan tak pernah nak cukup..huhu

to ROCKMETALLER,
tuh lah...
aku rase lec tuh silap masuk class..dok aja bahasa sanskrit..hehe.
Allah Maha Pemurah.=)

to NAZRI,
pakai fon suda,
tp dalam mood mengidamkan itu camera canggihhhh..haha

to MR.LO,
lawa kan?
ade2...hehe..
rasa nak bawak korang sume dtg sini.=)

to MAMAi,
kita tak sempurna bila nafsu menguasai diri.
akal pon kalah dengan nafsu.
sbb tuh manusia jadi bodoh,
tak sempurna dimata Pencipa.

to MRS.CAMILLO,
=)..indah..

to ORANGLIDI,
yup.NZ.tangan tak seberapa si penaip.tapi syukur ada tangan..Alhamdulillah...

to LIZZ,
meh la lizz dtg NZ,nnt aku bawak ko jalan2.tapi duit mesti sedia ar.hehe

to Z@CK,
ciptaan Allah mane yang tak pernah cantik..=)

to IKANRIANG,
rindu kamu akan ku..
menggunung lagi rinduku akan mu..
hehe..tgn pon jadilah ek syg.
nnt aku balik kite jmpe kay..
syg kamu.=')

to SHARAMLI,
itu aku kutip kat bawah je tuh.yang berguguran bak airmata.
wah!sori2 dah start bermadah lak.=p

to PAKDIN,
erk..itu kutip kat bawah je la..
isk....
kamu nak ek?hee =)

to CALUK,
kalau aku bagi kat ko..
aku kene bg kat semua..
nnt blog aku kene bakar lak..
haha..
indah kan..
mai sini meh!hehe

PurPlez said...

cantik..
kamu ada kat ctu jugak ke?
bestnye!!!

Yazid Husain said...

kita selalu lupa untuk rasa syukur.

alhamduillah

lumut said...

to PURPLEZ,
tangan itu milikku..
erk..=p

to YAZID,
betul..
manusia itu tidak sempurna..hmmm

caluk@cencaluk said...

aku tunggu kau balik sini, aku tuntut bunga kat kau ha ha

nuyuljana said...

sejuk hati tgk pokok yg berbunga seperti itu.

:)

thanks sbb sudi visit blog sy.

lumut said...

to CALUK,
adeh...
mati aku...hehe

to NUYULJANA,
no worries..=)
sedap mate menadang..sejuk je hati.hehe

ikan paus said...

lumut,
jangan biarkan hati kau terus berdarah..
cepat2 lah ubati.
aku doakan kau tersenyum bahagia 1 hari nanti.

kau ada apa yang org lain tak ada.
jgnlah merendah diri sgt!

-ikan paus-

bias® said...

pakai kamera apa ya?

joegrimjow said...

perghhh
lawa ok!

lumut said...

to IKAN PAUS,
erk,
hye ikan paus...
takot lak aku.
ape yg lumut ade??
saye tak de gigi tajam seperti ikan paus..huhu

to BIAS,
handfone je neh..
nape??nak panggil untuk wedding ke?
hee

to JOEGROMJOW,
sangat cantik....=)
tq.
tangan ke jam lawa?
haha

Kuwe said...

syukurlah kamu yah.

kesimpulannya.

a+b equal to?

abu muaz said...

Salam. Cantiknya bunga tu....

lumut said...

to KUWE,
a+b:IR{u1,u2,......um}
ntah ape bende ntah die aja kau...
isk.

to ABU MUAZ,
salam..cantik2..
cantik seperti kejadian manusia..
so semua antara kita ni cantik..=)

abg.yang.HEBAT said...

tgn tengah promote jam..bukan suh tgk bunge..hoho

caluk@cencaluk said...

kau dah ok ke he he

lumut said...

to ABGYGHEBAT,
ala..nak pinjam lah tuh.
tau lah jeles.haha

to CALUK,
org nak aku hepi,
hepi lah aku..
org nak aku sedih..
sedih lah aku..
thanx caluk.

Att Ashburn said...

lawa btul..mst singgah park ni nnt

lumut said...

to ATT,
sila2..mmg cntik..
tp time kamu dtg nnt x sure poko tuh bebunge lg ke x..hee

kuIna LadyInRed said...

nice pic..

lumut said...

to KUINA,
itu milik Allah..=)