Saturday, August 8, 2009

low profile itu menyenangkan..

**sekarang ""mood swing""...**
**sekarang juga rasa nak tampar laju-laju pipi "student omputeh" kat apartment aku neh,
menjerit-jerit macam orang nak kena rogol,apehal???**
**consider ah sikit**

aku tahu aku patot busy skarang,
banyak benda aku kena settlekan before start class isnin nanti.
aku tahu tuh.
tapi aku malas.
tanpa disedari,airmataku mengalir...
what??
aku rindukan malaysia..
pasti.

sejak aku kehilangan banyak benda berharga dalam hidup aku kebelakangan ni,
aku jadi macam ntah pape..
susah untuk diagnosis diri sendiri,
keliru.
dan sejak aku hapuskan "blog" lama itu..
juga hapuskan "muka buku" itu..
invisible dengan kebanyakkan orang di "yahoo messenger"..
katakan taknak pada "webcam" ahli keluarga..
biarkan sepi itu "friendster"
dan mem"private"kan segala macam unsur yang menunjukkan muke aku.

aku rasakan seperti ada sikit perubahan dalam kandungan hidup aku
sikit je.tak banyak.

such a "low profile" person kan??

yup,menjadi orang yang low profile itu menyenangkan.
mudah lagi ringan.
itu hanya pendapat aku.
jarang sekali untuk kita lihat orang yang low profile dipandang berlagak.
dengan kata yang lagi simple,"macam bagus"
orang juga kata,bukan aku kata,
mereka yang low profile,
sangat yakin dengan apa yang mereka lakukan.

owh.
tapi aku tidak begitu.
aku seorang yang susah untuk buat keputusan,
sehinggakan keputusan yang aku ambil suatu ketika dulu..
telah menanamkan rasa kesal dalam diri aku sehingga hari ini.
tapi,kalau nak kenang pon nak buat apa kan?
benda dah jadi.
baik aku lupakan je.

orang selalu berpesan,
"jangan ketawa terlalu banyak"
kelak kamu akan menangis..

ahh,ape tah yang aku merepek..

p/s: ramai yang bertanyakan tentang "bila kau nak ada buku muka baru??"


gamba takde motif
oh,ya..yang lelaki pakai cap tuh bukan balak aku,
tuh balak orang..
takkan aku nak amik balak orang kot..
aku takde lah sampai tahap desperate macam tuh sekali..

16 comments:

ayayoo said...

memng ko low profile pon....
ngeeeeeeeeeee

gee carmen said...

sweet!
teruskan men 'low' profilekan diri anda. ada masa.. kite jumpe coffee coffee di Kl ok! take care :)

muhdzahari said...

saya juga low profile. sekolah menengah rendah dulu sangat femes. tapi tidak menengah atas. orang tak kenal.

sampai ke universiti. sekarang pun. biarlah orang cuma tahu nama, dan bukan muka. anonaimus, kata orang.

lumut said...

to ayayoo,
bukan stakat low profile,
low fat pon aku suke..
hahaha..=p

to gee carmen,
wah..ada org sokong!
baik!
akan ku teruskan low profile dan low fat ini..hahaha
nanti kite pusing2 k.l smbil makan ABC ek..

to muhdzahari,
yup.
betul.sekolah dulu sgt femes.
sek rendah femes ngan kehandalan.
sekolah menengah femes dgn kesengalan.hahaha..
di university fems dgn nak tampar pp omputeh laju2..
hahahhaa.

bagoslah ko low profile.i like....=p

naz said...

sama bro, kite low profile! tapi rilek bro, hidup ni mcm equlibrium "u gain something, u lost something"

lumut said...

apesal panggil aku bro??
aku kompius jup ngan identiti aku..
aku laki ke pompuan neh??

takkan low profile smp kompiu jantina kot...

wakakaka...

betuk cakap ko naz,
n mak aku ckp,
buat baik dibalaslah baik.

Kojack de Alloohaa said...

hmmm..best apa low profile..xda org kacau tp kdg2 je la best..kdg2 x best

besa la kan ada msanya kita gelak, kita hepi n ada msanya kita kita sedih, kita menangis..isk3

jgn biarkan satu kesedihan menghalang senyuman n ketawa anda y sweet tu..
(chewaahh..hehe)

Along Arman said...

ada besh dan ada tak besh low profile..
tapi dulu semangnya along low profile..
mungkin satu hari nanti akan low profile balik..
argh! apa yang along merepek nie..
seyes...low profile itu lagi bagus dari org femes..

lumut said...

to kojack,
wah!!tetau je aku senyum sweet..
haha..
betul lah ckp ko tuh..
jangan biarkan kesedihan membunuh senyuman dibibir kita..
jangan biarkan kesedihan yg satu utk tarik kita jatuh kebwh..
aku tak nak jd mcm tuh lagi..
aku tau aku tak de pape yg istimewa..
tp at least aku ade senyuman utk kalian..
wah!
tak abes2 aku bermadah..=)

to along arman,
memang tak pernah terfikir pon nak jadi orang femes..
tapi saya nak jadi pelakon..
macam mane??
mmg dr kcik sgt nak jd pelaokn ne..
tp xnak femes..
susah lah plak..

xpe2..
kitakan mmg dah pelakon di dunia ini..
Allah director kita..
script sume orang dah ada..
cume tinggal kita nak ikut ke tak je..
=)

F.E.R.Z.L.Y said...

Saya pun low profile jugak..

Sama la kita..

Hehe..

a i n k i n z said...

hi lumut.
sangat low profile smp aku juga keliru ko lelaki atau perempuan.
tapi dapat dibezakan dgn gmbr kasut bersama lelaki bukan balak ko itu.
haha~

lumut said...

to FERZLY,
bagos2...
tiada guna kita riak,
sekali Allah tarik nikmat..
menangis tidak terhenti..
huhuhuh..

to AINKINZ,
hoho...aku tahu mmg ramai yg keliru dgn jantina aku...
bukan kau seorang sja..
tapi aku kan dah cakap..aku perempuan macho yang pemalu..
=D
haha

saya. said...

bila hidup dah tak ada privacy,semua orang akan berlari-lari cari ruang..
privacy is ecstasy.sekali dapat gian.rasa sampai takmao langsung ada orang masuk cmpur dlm hidup kita.
dulu aku rasa famous itu seronok.tapi lama-lama aku rasa celaka.dan sekarang ni,aku belajar handle keadaan.nak lari dah tak boleh.hesh.ikutkan aku yang pemalu ni,kalau ada orang tahu life aku and tegur2 aku,rasa macam nak sagat muka laju2 atas tar.konpem2 kita tak boleh jadi artis..hehe

lumut said...

to penejnayah merah jambu,
hidup femes memang celaka..
tapi lg susah,
bile org yg celaka ganggu hidup kita..
isk..jahatnye mulut aku..
akukan nak tobat..=(

saya. said...

takpe2,sempat lagi nak taubat ni..hahaha..
kau ni klakar gak,biasa orang kelakar hati dia lain sikit.hah,kau kan orang kelakar,mesti kau faham maksud lain aku kan?

apa2 pun,bertabahlah,kau tak ada dia,tapi kau ada aku,hah,suka tak?kalau tak suka,aku nangis kuat2 kang..(T_T)"

lumut said...

ha..gelak2!!!
aku gertak sikit dah nanges..hehe
aku klakar??
aku buat ape?ko igt aku badot?
hoho