Monday, August 3, 2009

sakit lain mudah diubati,tapi tidak yang ini..



mungkin tajuk entry aku yang ini agak emosi..
aku tahu aku dah janji dengan diri,
bahawa aku tidak akan mengutarakan lagi tajuk-tajuk yang agak sensitive atau lebih senang untuk korang faham,
yang terlalu emosi...




ramai yang beranggapan,
oh kau si penulis baru "selamat datang!"..
ada juga antara kalian yang mempersendakan aku..
"wah,penulis lama kembali tapi wajah dan identiti yang baru??"

ada yang mencari-cari aku di persinggahan lama...
dan ada juga yang hanya rasa itu perkara biasa..

semakin hari aku rasa aku semakin sakit..
perangai dan tindakan aku sangat sukar untuk diduga..
aku sendiri confuse....
ye betul!aku seorang yang suka bercerita..
aku seorang yang suka tertawa..
aku seorang yang suka membuat teori hidup sendiri..
aku seorang yang agak suka bertanya..

tapi.....
kenapa kau menangis lagi....
hari ini kau menangis lagi...
jangan tipu..kau sakitkan??

siapa yang kenal aku..sudah pasti mengerti dan faham..
aku someone yang tidak mudah melupakan perkara yang dah berlaku..
boleh dikatakan semua perkara dizaman silam,
aku ingat satu persatu..
jangan tipu aku!sebab aku ingat..
mungkin kerana ciri yang satu ini...

buat aku terus sakit...
ye,sakit yang ini...

kenapa macam ni...
bila berjalan di sekitar university,
aku kena ada kekuatan untuk tersenyum..
kalau tidak,apa pula orang kata...apa pula kawan-kawan kata nanti..
bila semua orang masuk kekelas...
eh,aku kena pergi juga..
duduk dengar lecture..
tapi aku...aku kosong...
agak pelik..
bila dengar lecture..airmata aku mengalir..
lalu ku seka..

airmata..sabar ye...
bukan sini tempatnya untuk kau muncul tiba..
"kan ramai orang ni..sabar ye.."

tapi..bila aku kembali menyendiri..
airmata meronta-ronta minta dilepaskan..
dan kali ini aku akur...
menangis tanpa henti..
sampai bila??
hanya kerana seorang lelaki??
kau tak habis-habis bodoh wahai diri..



18 comments:

ayayoo said...

ko ni mcm ada mslh je...
sabar la ye...

Kojack de Alloohaa said...

laaaaaaaa....awat ni..
udah2 la tu..jom ak blnja mkan eskrem..nak..??

Sweet Thinker said...

hidup tonggang terbalik adelah best!

Nur Afifah Nazri said...

saye nak menjemput cik ke entry saye yg betajuk happiness is a voyage not a destination...silela bace..supaye anda dapat erti baru dalam hidup...(klaw belum bacela)..ihi ^^

khairil said...

realiti hidup bukan macam skrip dlm drama yg telah ditentukan kesudahannya mcm mn...

jd enjoy your life ok it's ok

lizz said...

hmm, rasanya ade something wrong wit u.. ade problem??wanna share? anyway..kesat airmata bila dah rasa lega n look forward ok :)

imHepPie said...

uikk..tgh prob ke..
sabo2 ujian je tu...
ade hikmah smua yg blaku..
life must go on...

dmx said...

salam...sedeyner blog nie...tumpang nagis gak...huhuhuk

Peanut Butter Jelly said...

hmm..if u need a shoulder to cry on, u got me...don't torture yourself dear...i can't stand when i saw your ache face...be strong...

DaliaLiyana said...

salam...awat ni sedey2...semua prg mmg ada masalah..tp jgn masalah mengatasi akal kite k...all d best! b strong!!

imHepPie said...

huhu..apepon life must go on..let by gone be by gone oke??hepi2 slalu

lumut said...

to ayayoo,
huhu..aku tengah besabar la ni..
tak nampak ker?sabar tu kan subur..

to kojack de alloohhaa,
huhu..kalau aku nak mcD ke KFC buleh??kempunan ni..lama dah tak dapat makan..huhu

to sweet thinker,
best le untuk orang yang terbalik-balik cam ko..hehe

to nur afifah nazri,
wahh!!terima kasih ye..ke akan kesana..

to khairil,
betul cakap kau..sebab dulu aku bodoh sikit sebab aku terpengaruh dengan cerita hindustan.
so,ni lah padahnye..

to lizz,
tu ah lizz,
problem memang tak habis2..
aku rase bek aku tak payah share ngan kau..sebab aku ni tamak sikit bab problem2 ni..
bukan pe,tak nak pening kan kpale hang..

to imheppi,
huhu..aku nga teruskan hidup la ni..ko pon hepi slalu ye..

to damaiinx,
adeh,
jangan nangis kat sini..
nah2 tisu kesat airmata..

to peanut butter jelly,
eh awk..
jangan sedih2 bile tgk i nga sedih..saya akan kuat nnt!!
cume perlukan mase lagi..
thanx for ur concern k..
apprc8 sgt..

to dalialiyana,
kadang2 aku jadi buntu cari cara atasi masalah..
thanx anyway..=)

Anonymous said...

org kata jgn dikenang bnd yg pahit
org kata klo kenang bnd yg pahit 2 wat ati jd sakit
org kata kl xmo saket, jgn la cari penyakit

lumut said...

ini aku plak kata..

terima kasih anonymous~~

=)

penyakit aku semakin sembuh skrg..

abang besi said...

ade mslh dgn guys ke?

abg besi pon tkde mkwe,abg besi mls nk berkasih2 lg.

ckp la apa yg dilalui.
nt jodoh tu dtg sdr.

lumut wat mse ni jgn pk ngt yek,kwn2 kn ramai?sms ade ,tpon blh...ajak kuar blh..
same je lbh kurg kn?apa da hal???

hehe..rilekss...

skrg dh ade pkwe?
abg besi solo ni.. =p

lumut said...

to ROCKMETALLER,
bukan mslh ngan guys lah abg besi..
tapi masalah dgn org yg mengkhianati cinta..
susahkan untuk kite percayakan cinta manusia itu lagi...

pakwe??
kamulah pakwe sye skrg..hehe

oranglidi said...

hehee.. baik nye abg besi

lumut said...

ehem2...jangan mengusha..lelaki susah nak caye ah.