Friday, August 14, 2009

maaf jika aku pertikaikan.


ok.aku cuba agar entry ini tidak terlalu emosi.
hari ni hari gila aku.
orang start cuti hari sabtu dan ahad.
tapi jumaat aku sudah mula cuti.
ponteng class lagi.lantak akulah.

aku memang beremosi.
sampai ada diantara kalian menegur.
ada juga antara kalian ingin mengenali anjing laut yang comel?
wah!!

spesis anjing laut yang comel itu semakin membiak.
sungguh,aku tak tipu ini.
tapi semua orang buat buta saja.
sebab anggap anjing laut itu comel dan tidak berbisa.
tapi aku kesah!teramat!
malah kadang2 aku berdendam dengan golongan anjing laut neh.

baiklah,baiklah,baiklah...
aku takut untuk pertikaikan ini.
takut juga blog aku kena banned.orang maki aku kang.
tak pasal-pasal je.
dah ramai dah blogger tulis ini.
pasal isu DARA.lepas tuh nak maki PEREMPUAN.
ni yang aku rasa nak tampar laju-laju jer golongan macam ni.

ha sekarang aku lak nak pertikaikan TERUNA.
peduli ape aku!!!!
korang fikir perempuan hilang DARA golongan SIALAN.
macam mana plak lelaki yang senang-senang je gadaikan KESUCIAN.
budget orang akan cakap,
"arrggh,perempuan tuh la yang salah,lelaki tak rugi ape"

ha,ni lah salah satu ciri anjing laut.
bodoh tak habis-habis.
lelaki perempuan same je bai.
kalau masalah-masalah camni,
makcik-makcik,nenek-nenek,satu kampung salah kan perempuan.
what the hell makcik tak salahkan jantan.

esok dekat kubur,ada ke malaikat tanya..
"kau dulu ni tergadai KESUCIAN sebab siapa?"
bodoh.
kau lelaki ke perempuan..kalau dah berdosa..
tak ada malaikat nak pertikaikan siapa yang ajak buat dosa.

jangan ikut nafsu serakah kau sangat.
lelaki ke perempuan..same je.tetap manusia ada nafsu.
bila benda dah berlaku,
kau nak cakap lelaki tak rugi ape-ape??
oiii!!ni aku nak cakap,kepala lutut la tak rugi apa-apa..
kau tetap dapat dosa tau tak.
esok masuk neraka,sama-sama masuk neraka.


memang aku marah.
sebab bila masyarakat sekeliling dok pertikaikan perempuan je yang bawak sial dalam hal ni..
lelaki goyang kaki tepuk tangan sambil ketawa macam cipanzi.
rasa nak tampar laju-laju pon ada.
sebab tuh lah lelaki sampai khiamat pon tak kan rasa serba salah angkut anak dara orang.
lepas tuh cam cipanzi lagi sekali cakap,
"dia yang nak ikut i,siapa suruh.i tak rugi ape2 pon"
kepala hotak kau.aku sunat kan kau dua tiga kali baru tau.

aku kena cool down.
bukan apa.aku sakit hati.
semakin hari golongan wanita dipandang rendah.
dipijak-pijak,diperbodohkan..
aku sedih dengan kau lelaki..
engkaulah tempat kami berlindung,
engkau lah tempat kami bergantung,
tapi sekiranya engkau memijak-mijak kami..

engkau tiada bezanya dengan spesis anjing laut...

kami perempuan dicipta dari rusuk lelaki,
bukan dari kaki untuk dialasi,
bukan dari kepala untuk dijunjung,
tapi dekat dibahu untuk dilindung,
dekat juga dihati,
untuk dikasihi..

p/s:
siapa nak maki aku,banned aku..silalah..
maaf atas kekesatan bahasa.
tambah sikit lagi.
"aku masih suci eh"
wah!!

27 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

FIRST! anyway aku setuju 800% dengan ko!

Att Ashburn said...

cool down eh...dlu ade pernah tulis gak psl entry ni huhu...
sebijiklah emosi waktu tu same je..

Izwat Othman said...

kita yang buat dia,bukan dia yang buat kita...

chill beb!

Saye said...

tiru trademark ni..
nk kne saman ke??

wah!!

@tune® said...

yang duda konfem dudanya...

yang bujang???
belum tentu bujang nye...

aiseyoh!!!

lumut said...

to SI LAMPU NEON,
maseh2..mane g 20%??hoho

to ATT,
aku dah cool dah..
tp tuh la..
anjing laut masih membiak..

to IZWAt,
aku chill la neh..
hoho

to SAYE,
hahahahah..
meh ah saman..
brape dollar??
2o ek..=p
perasan trademark die..

to TUNE,
cam tuh bek amik dude..
sah2 ilang teruna secara halal.
haha

ain farahain said...

ak rase ak taw ko sape
tp demi org2 len yg still tertanye2 ko sape
so ak x nk spoilkan keadaan
ak link ko eh~
balek msia bgtaw ak
jgn senyap2 je!

ayayoo said...

hahha..aku ingt ko da em em em..hehehe....lantak la dorang...yg penting kita suci..wakaka

mamai said...

aku kurang percaya kau masih suci lagi hehehehe...buktikan

oranglidi said...

ha? yang ke 10?

oranglidi said...

wah.. suci.. alhamdulillah.

ala.. kisah teruna dan dara ni..

same je. smua buat prangai..

anjing laut kire buleh sentuh x? hehe..

oranglidi said...

wa pencinta wanita. (??)

--maksudnya x boleh tgk pmpuan ditindas--

gee carmen said...

lumut,
Kamu marah kat sape sebenarnye ni?

Kobe115 said...

Kerana susu setitik, rosak susu sebelanga...marahkan nyamuk, kelambu dibakar...jangan jadi macam pepatah melayu tu...

mmg, ape yg awk ckp tu ade kebenarannye...cuma, silalah pandang dengan perspektif yg lebih luas...

kalau awk x suka dgn ape saya cakap, abaikan...

saya. said...

aku pun suci jugak weyh!
hehe


wellwellwell,aku selalu terfikir pasal isu gender ni.hisap rokok,laki boleh,perempuan tak boleh.banyak lagi isu sebenarnya.tapi itulah,bila kita minta sesiapa clarifykan,mesti dorang akan cakap "man vs woman,kalau nak bincang,sampai mati pun isu takkan habis".
so,faham jela.

kita bukan minta apa,bukan minta nak adil sangat tapi kalau ditanya pada lelaki tu sendiri,dia pun takkan boleh jawab.paling hensem pun mesti dia jawab "sebab saya lelaki,awak tu perempuan,perempuan blablabla".


oOoO.macam tu kan.hmmm,tak apalaaaaaaaa (nada hampa)


p/s:bila kita perempuan buka isu ni,orang mesti nak blame kita,nak cakap kita itu ini,kalau terer aku cabarlah make some statements yang boleh buat aku tenang.orang cakap A,dia twist B.what the hell. (emo,kahkahkah)

imHepPie said...

hehe sabo2...
cool down dlu oke...

nk mnyampuk gak : aku jua maseh suci hik3....

lizz said...

aku lah manusia yg dok ask2 sapekah itu anjing laut.wahahaha. aku ada nulis about nilai dara ni. masing2 ade pendapat sendiri.

tapi, aku tetap ngn pendirian aku. tak semua perempuan yang tiada dara tu adalah perempuan busuk(heheheh). manusia semua buat silap dlm hidup.

kawan2 aku ramai xder dara kerana silap mereka. yes, itu mmg btul. tapi, puncanya???? LELAKI BERMULUT CAM AYAM RED INDIAN!!!!!!

mintak2 aku dipetemukan ngn lelaki sejati. bukan lelaki yg nak dara free2 aje. WTfish

lumut said...

to AIN FARAHAIAN,
haha..tak payah rase2..ko memang tau pon aku sape.
balik mesia hukum wajib jumpe weh!!

to AYAYOO,
hahahahahaa..nak gurau part tu kasar tuh kak..hehe

to MAMAI,
bukti kat laki aku cukup lah.
pehal lak aku nak buktikan kat blog neh.ko igt aku anjing laut betina ape?haha

to ORANGLIDI,
sebab anjing laut tuh boleh sentuh tak payah nak susah2 samak lah orang anggap mereka makhluk yang comelllll..hehe

to GEE CARMEN,
aku tak marah sesape..
aku cume membela je..

to KOBE115,
em betul lah tuh..keran serbuk kunyit secubit..rosak santan seperiuk.tapi ok gak..leh wat masak lemak..haha

to PENJENAYAH MERAH JAMBU,
tak gune laki pompuan gaduh.memang takkan habis..

to IMHEPPIE,
haha..
bgoslah ko suci dan murni..
safi balqis..haha


to LIZZ,
ha ko nak tau sgt kan anjing laut?
amik..hehe
weh aku pon nak dipertemukan dengan lelaki sejati..hehe

sharamli said...

0rg laki mmg cmtu..
nak p0mpuan yg suci..padahal diri sendiri dah sentuh macam2 p0mpuan...

caluk@cencaluk said...

lelaki penuh iman, jantan penuh dgn nafsu he he. benda2 nie semua x kan terjadi kalau dua2 tak memberi dan menerima, sebelah tangan x leh bertepukkan. memang x dinafikan ade yg amik kesempatan atas kelemahan kaum hawa dan disebab "org2" tu lah buat kaum lelaki nie dilabel perosak hhmm.

so bab dara ke teruna tu kalau nak dibincangkan sampai bila2 x kan habis2.

bagi aku nak ukur org tu baik ke jahat, suci ke tak ke ke bukan diukur berdara ke berteruna nie pendapat 2 sen aku he he.

lumut said...

to SHARAMLI,
ntah..
aku pon tak paham ngan lelaki ni..
pk pompuan ni xde hati dan perasaan kot..
better amik yg tak bersunat dr yg dah sentuh ramai betina.huh

to CALUK,
sebbek ko tau beza laki and jantan.
mesti lah due2 salah..
so makcik kat kg ketuk jugak lah kpale jantan tuh..

caluk@cencaluk said...

kalau aku, dua2 kepala aku ketuk termasuk makcik tu ha ha

lumut said...

to CALUK,
tapi sebab makcik tuh dah tue kerepot..tmbah plak kau neh hormat makcik tuh..xjd nak ketuk..hahahahah..

caluk@cencaluk said...

he he lupalak kena hormat org lagi tua yer

abang besi said...

ayat last tu mmg mahal beb!

abang besi said...

ayat last tu mmg mahal beb!

lumut said...

hahaha...
sengal kamu.
ape tak mahal nye..
sbb mmg mahal pon.

erk,=p