Friday, August 7, 2009

Pak arab suka perempuan malaysia oii!!

sekarang aku semakin busy.
kerana aku dalam perangkaan dan juga pembinaan untuk men"stable"kan hidup aku yang telah tunggang langgang sejak beberapa bulan yang lalu..
eleh..budget sadis lah tuh??
"tak langsung"
ape aku kesah..

tapi dalam ke"busy"an aku ni..
aku sempat juga baca paper hari ini..
lalu men"click' ke "laporan khas"
wah!
ada isu menarik..

ayuh lihat dibawah apa kata pak arab terhadap wanita malaysia..
tapi before tuh..
aku cam nak pesan sikit je la..
tak banyak pon...
untuk sahabat-sahabat sekaum..
"jangan buta dek hidung mancung pak arab"
itu sahaja.fullstop!

ayuh..hayatilah pujian-pujian golongan berhidung mancung ini terhadap perempuan malaysia..
tapi perempuan malaysia tak payah lah nak budget up sangat ek..
hahaha..
lelaki malaysia plak,
tak payah lah nak deny hakikat alam ini..

lebih baik kalian akur..



‘‘Kebanyakan gadis Malaysia berfikiran terbuka, cerdik, mewah, berdikari serta peramah. Mereka juga cantik dan menawan,’’

‘‘Gadis Melayu mempunyai paras jelita. Lemah lembut dan bijak. Saya merancang mahu berkahwin dengannya dan membina kerjaya serta rumah tangga di negara ini,’’

‘‘Saya selesa dengan mereka. Baik hati dan rajin membantu rakan-rakan dari negara luar,’’

‘‘Gadis-gadis di negara ini juga baik hati dan mudah mesra."

"mereka berdikari, pintar, pemurah, peramah serta mempunyai sifat bertolak ansur yang tinggi."

wahhh!!!aku kagum..
bagaimana pula anda..
okeh..tu je la..
aku busy ni..

jup,
ada pesanan..
wanita yang peramah tak sama ek ngan wanita yang tergedik-gedik...
pape pon..

"aku tetap mencari lelaki islam malaysia yang sejati"
=)

ini bukan aku.gambar ni
terlalu cun untuk jadi aku.

21 comments:

ayayoo said...

hah hape lg lumut...
carry on la...
brg bek tu....
wakaka

Dewi Kumbang said...

cik lumut,sy mati2 ingat awk lelaki.lepas bc entry ni bru sedar.hahaha adei.sib bek xngorat =P

Checkmate said...

sebab wanita melayu malaysia sangat prejudis terhadap lelaki sebangsa mereka sendiri..

scenario 1: [di dlm lif] apabila melihat ada lelaki melayu di dalam lif, mereka sanggup menunggu utk lif yg berikutnya. tetapi apabila di dalam lif tersebut ada lelaki bukan melayu, laju je naik..

scenario 2: [di mana2] apabila seorang lelaki melayu ingin bertanyakan sesuatu, cepat je prasangka buruk menjelma tp bila dengan org bukan melayu, beres je sume..

scenario 3: [di mana2 juga esp oversea] jalan2 jmpe lelaki melayu jangan harap nk senyum, pandang pn xnak..ngn org luar, macam dah lme kenal..

scenario2 diatas merupakan contoh semata2 dan tidak boleh di generalised terhadap semua wanita2 melayu melainkan "siapa yang mkn peria, dialah yang rasa pahit"

sekian terima kasih

Apih said...

Oh. . Baruku tahu. .

lizz said...

aku cuak sket ngn pak arab ni. macam kasar n sker wat muke macho man:P hehehehe

lumut said...

to ayoyoo,
weh,
xnak aku...
kan aku dah kata..hati aku dah stick utk lelaki islam malaysia sejati lagi setia je..
haha..
aku nga tunggu neh..

to ladybugYNA,
adeh..
ko orang ke berapa tah igt aku neh lelaki..
macho sgt ke aku kat blog neh smp ramai yg cair neh..=p
kalau aku lelaki weh..
takkan aku sia-siakan kau perempuan..
wahhhh..
jgn ade yg slh anggap da..
aku normal!
perempuan macho yang pemalu..

to checkmate,
scenario yang ko bagi sume tuh..
snanye poyo2 malu..
die budget kalo nek lif tuh mamat2 tu nak ngorat ah??
kalau jawab soalan mamat tuh kire nnt mamat tuh cair ah??
poorraahhh..
maskara pon cair kat mata..
nak kecoh..
sebbek aku tak macam tuh..
aku kan macho.
haha

to noreply@ohmerepek,
bagis kau dah tahu sekarang..
hehe

to lizz,
diorang mmg kasar pon..
malahan.....
malas aku nak ckp..
tak tergamak...
sbb tuh pak arab ramai anak..
haha..
astaughfirullah~~
jht mulut aku.

beetleLO ™ said...

kat mesia ni masih ramai lagi lelaki berkualiti..

nana~ said...

lelaki arab? no no no... tak tau nape. tapi tak bape gemar. ehehehhe...

tak pe lumut. laki malaysia yang islam ramai lagi. kan? kan? kan?

tukanama said...

nth la~aku da x ada hati nk bagi kt sape2 da..

lumut said...

to cik nana,
ha tau xpe2..
se single aku setelah dicincang lelaki pon..
tak nak aku pak arab..
seram sejuk je badan aku dengar..
haha...
laki mesia lagi best..

to mr.lo,
tau xpe..
sbb tuh aku nga usha yg berkualiti neh..
hehe

to khalil,
ade org curi hati kau ke weh??
smp dah habis hati kau..
utk aku??=p

nazri.sensei said...

siapakah y ada dalam gambar itu?
ada no phone x?haha..

lumut said...

owh,gamba tuh gamba awek pak arab yang mintak doa supaya balak die balik ke tanah air..

hahaha...

ko igt aku promoter awek ke mintak num..
aku pon single,inikan nak promote org..hahahaa..

FdausAmad said...

Gua nak ajak lu dtg makan kenduri kat blog gua.Folo baca doa skali pun takpa..

Kenduri 100 hari.

saya. said...

peramah memang tak sama sekali dgn tergedik2.

tapi org yg tergedik2 selalu disangka peramah,easy going.euw.

lumut said...

to FRDAUS AHMAD,
makan??wah!!

to PENJENAYAH MERAH JAMBU,
ko tau xpe..
macam s***..
aku benci gle ngan pompuan gedik..
lagi2 yg mcm sun***..
sori ah emo..

Diriku.... said...

geli seh tgk pompuan gedik2 ni...!
rasa nk sepak je!!!!

Diriku.... said...

geli seh tgk pompuan gedik2 ni...!
rasa nk sepak je!!!!

Diriku.... said...

geli seh tgk pompuan gedik2 ni...!
rasa nk sepak je!!!!

lumut said...

to PENJENAYAH MERAH JAMBU,
mane same weh!!!
org bute je kate penggedik tuh peramah...

to DIRIKU,
kite leh geng ni..
pangkah abes2 pompuan gedik..huh

oranglidi said...

entri ni entri first wa bace blog ni dulu.

lumut said...

oranglidi,
kire ni entry pertemuan ko dan aku la??hee..

thanx ye.