Sunday, August 16, 2009

hulurkan cemuhan.


maaf.aku ingin berterus terang.
apa-apa saja yang aku tulis didalam blog ini.
hanya sekadar memerli diri sendiri.
agar aku sedar dimana aku.
aku tidak berniat untuk "berlagak macam bagus".
tidak.
maafkan aku.

semua orang suka dipuji.suka kan kata-kata yang menyenangkan.
tiada pula yang suka dicemuh mahupun dikeji.
itu normal. "bukan paranormal".ingat pontianak ape.

aku juga begitu.suka akan pujian.
tapi itu mungkin dulu.tidak sekarang.
kalau anda-anda nak puji aku
comel,baik,pandai,kuat,hebat,rajin,lemah-lembut,
baik simpan kan saja.tak payahlah.
aku geli akan itu semua.
izinkan aku untuk jadi "tidak normal".

zaman aku suka dipuji sudah pupus.
zaman aku tidak sabar dan bangga untuk tunjuk kan "report card" kepada sesiapa saja sudah habis.
zaman aku memaksa-maksa mak untuk datang tengok aku naik pentas buat persembahan juga sudah tamat.
zaman aku memakai "baju biru" sambil berdiri ditepi pagar juga sudah pergi.
zaman aku melompat-lompat comel seperti arnab..
lagilah..
baik korang tak payah bayangkan.nak termuntahkan?
haha

ini mudah.
disebabkan aku rasa aku banyak kekurangan dan selalu je menyakitkan hati ramai pihak,
aku sudah mula bencikan pujian.
pujian akan buat aku hipokrit.bangga diri mungkin.
budget macam bagos.seolah-olah akulah yang berkuasa,
akulah makhluk tuhan yang paling hebat,
aku makhluk tuhan..ok bukan seksi. "muntahlah kali kedua"
aku??
kan dah cakap..tak ada apa yang nak kau pujikan.
sebab tuh aku mengharapkan agar tiada siapa lagi yang puji aku lepas ni.

aku lagi senang dicemuh,
ops..lagi senang ditegur.
aku mohon agar ada kalian yang masih sudi menegur segala kejengkelan aku dimuka bumi ini..
ntah apa aku merepek sebelum tidur ni.

p/s: semakin hari semakin rindu...


buah hati ku.. [bukan anak akulah!merepek je]

ingat kan nak letak gamba mak ayah aku.tapi lupe lak.
mereka juge low profile macam aku.
so budak 3 orang neh kecik lagi.
tak tahu apa-apa.memang suka lah tuh publisiti.
okay korang comel.fine.jeles.

20 comments:

caluk@cencaluk said...

he he kau demam rindu yer

imHepPie said...

napa nih sesi menluahkan prasaan ke huuuuu...cam sadis je ayt hik3...

sharamli said...

o00..dy jdik pengawas dlu erk

Lang Legar said...

pikir tentang diri sendiri aje..
you don't need anyone else to dictate your life kan..
kalau dikecam baru kita mahu berusaha perbaiki diri lagi kan..

oranglidi said...

sampai 2 kali komen tu. haha

oranglidi said...

ahaha.

same lah kite.

oranglidi said...

ahaha.

same lah kite.

lizz said...

aku dulu anti giler ngan pengawas. lagi2 kwn aku yg takleh blah sengal. aku cakap dah, bagi aku lepas time spot check kuku n kain dalam. degil. kan dah aku kene geget kuku sampai pendek!!!hahahaha

lumut said...

to RINDU,
bukan ridnu je..
banyak demam aku neh..hehe


to IMHEPPIE,
sesei meluahkan prasaan sendiri.
tp ade gak nak trase.
ntah pape.matang lah sikit weh.

to SHARAMLI,
skolah rendah je tuh..
sek men pengawas lak crik ak..haha

to LANG LEGAR,
betul..sbb tuh ak xnak prg puji2.
kalau dipuji lagi lupe diri.
budget hebat lah tuh.
blah ah.

to ORANGLIDI,
wah!!kite same...=p

to LIZZ,
kain dalam ah mmg xleh blah..
hahahaha..
jangan angkat kain lebeh2 dah..
wowwowowowo

caluk@cencaluk said...

lumut kau memang demam ler, aku pun kau panggil "rindu" kih2

lumut said...

to CALUK,
hahahaha..
apesal lah aku tak prasan langsung aku taip rindu neh..
aisshhh..
budak 3 org yg comel tuh lah wat aku jd cmni...=p.

ko jgn berjangkit ngan aku sudah..xde ubat penyakit aku neh.leh bawak mati.haha

caluk@cencaluk said...

aku ingat kau yg berjangkit dari aku kih2

Daffodil D said...

hi. kau mmg comel. aha! ;p

muhdzahari said...

relax lah. kadang-kadang bangga diri.
orang bukan kenal pun..haha..

best sebenarnya jadi poyo ni. kool.
:P

lumut said...

to CALUK,
kau memang pembawa wabak..=p

to DAFFODIL,
hye..
hoho..budak 3 org tuh mmg comel,
mereka ske akan publisiti..
haha

to MUHDZAHARI,
cool??
tak lah..
lelaki sesuai lah kot..
hehe

[z@ck] said...

keep up ur attitude..
=)

Att Ashburn said...

zaman nk jadi popular pun dh berakhir... :)

lumut said...

to ZACK,
masih mencube..=)

to ATT,
tapi aku tak pernah popular..
macam mane??hehe

Kuwe said...

huhu.

aku pun suka pujian.
oleh itu.
taknak puji aku ke?hikhik
tapi.aku tak pakai baju biru

lumut said...

to KUWE.
adeh.ko pakai baju putih nek beskal g skolah pon aku dah tabik da..
at least x ponteng.
hehe