Tuesday, August 4, 2009

boleh aku jerit kat kau??

hari ni aku rasa macam nak jerit dekat seseorang..
tapi aku tak tahu siapakah yang layak terima jeritan aku ni..hmm
seperti yang aku dah duga malam semalam..
hari ni adalah hari yang bakal menyakitkan kepala otak aku..
tapi sebaliknya,
bukan sekadar kepala aku je yang sakit,
malah hati and deria bau aku juga terganggu..
ok fine.aku tak salahkan sesiapa.

masuk tutorial agak lambat.sampai-sampai group ramai yang da full.
so aku pon decide la masuk group minah mata-mata sepet ni.
macam biasa lah bila nak masuk group orang,
sila buat muka manis and berlagak pandai.haha..
soalan tutorial hari ni agak menguji tahap kepecahan kepala kami.
dan kepala aku lagi rasa nak pecah..
bila mina-minah bermata sepet ni berdiskusi dalam bahasa mak nenek diorang.

what??

dalam hati aku merungut sendiri..
"kak,boleh cakap dalam bahasa bapak sedara saya tak?english please.."

tapi itu dalam hati je.
mana tak bengang weh.
tau la korang dari tempat yang penghulu kampung nye sama..
then dalam group tutorial cakap bahasa korang.
mana aku paham!!!!!!!!!
rasa nak lempang laju-laju pon ada minah ni..
tapi sebab aku cool..aku buat muke relax dan berlagak pandai lagi.
ok fine.

kes kedua dimana aku dah jangka lab semester ni aku akan ber"partner" dengan sesiapa saja yang bukan melayu.aku pasti!
dijadi kan cerita.dapat lah aku partner "si jejaka berambut perang"
huh.
bila aku duduk sebelah mamat ni..
tiba-tiba aku rasa cam darah tak mengalir kat otak aku dek bau dia yang sangatlah menjengkelkan..
serious kau busuk!
aku tau kau kecik ati aku cakap macam ni,
tapi sila terima hakikat.
memanglah tadi aku tersenyum je sepanjang lab..
tapi beberapa kali aku tahan muntah dek bau badan kau.
tau tak!

14 comments:

hanc said...

waa~~~ serius nak tnya lumut kat mana ha??
hmmm~~ nie kes di perantauan ke??

Apih said...

Rase nk tgelak pn ade nh. . Kehkeh, tp xpe akn ku tahan. . Sabar ye, bawak bertendang. .

muhdzahari said...

lelaki itu sangat tidak kool.
agak-agak lah kalau malas pakai deodorant pun..
haha..

nazri.sensei said...

huhu..pemendam rasa rupenye..=P

ayayoo said...

hahhaha..kelakar siot..
ko jerit kat telinga dia...
ko busuk!!
bkn dia paham pon...
wakakaka

nana~ said...

tolong mandikan mamat tu dengan minyak wangi. ;)

lumut said...

to hanc,
adeh hanc..jangan terlalu teruja...
serba salah saya..
ye benar saya diperantauan meneruskan sisa2 perjuangan yang tak seberapa ni..
thanx hanc..=)

to noreply@merepek,
hahaha...jom2 gelak ngan aku,...
tapi aku rasa kalau kamu ade kat situ..
xde nye nak tergelak..
nak termuntah ade la!!
uwweekk~~

tp mohdzahari,
haha,tau xpe..
agak2 la kan..
jatuhkan martabat lelaki betul..
tapi tak pe..
diorang mmg mcm tuh..
korang jgn follow ye..hehe..

to nazri.sensei,
eh,saya bukan pemendam rasa..
tapi pemendam muntah..
busuk kot~~haha

to ayayoo,
ikut ati nak je aku jerit kat telinga die..
tp kang tkot die terpinga-pinga ingat aku suke die lah plak..
tak pasal2 bau die lekat kat aku..haha

to cik nana,
aku rase minyak wangi mahal..
kapur barus better utk org mcm tuh..=p

gee carmen said...

salam kenal..
thanx sebab sudi singgah ke blog aku!
hehee, klakar lerr citer2 ko kat sini! bestt2!!

aku, kalo badan orang busuk.. giler, leh migrain 4 hari 4 malam ko tau! haishhhh, geli lerrr....

muhdzahari said...

selekeh-selekeh saya pun, ketiak tidak berbau..ha ha..

lumut said...

to gee carmen,
tenkiu2..sile lah bace kalau sudi..hehe...
ko ni dah migrain 4 hari 4 malam len macam dah tuh bunyi die..
hehe

to muhdzahari,
haha..die bukan ketiak je berbau..
kepam kot bau badan die..
isk x senonoh tol!!haha

yaninuna said...

epi tgk ko~

rasa aku da semakin jumpe kau yg dulu..

;)

lumut said...

to yaninuna,
aku yang dulu masih samar2..
tapi tak lame je lagi aku akn keluar dr kegelapan tuh..
aku sedar aku harus bgn..
sbb tuh airmata ku sapu bila jatuh ke pipi..
wah!! aku bermadah lagi..hehe

beetleLO ™ said...

ckp kat dia..u smell like heaven..

lumut said...

hahaha...
gle ko nak suh ckp cmtuh..
tak pasal2 die ckp..
"will u be my awek??"

wwoohh..
xnak aku..
nnt asal dating je aku kene pakai purdah..wahh!!