Thursday, August 20, 2009

kenapa mesti pergi...


bangun tidur,aku terus menangis teresak-esak..
kuseka air mata sambil memujuk diri..
laju mencurah.tak dapat aku tahan.rasa ini sakit.
"sabarlah wahai hati,kesian akan sahabatmu mata."
lalu mata bersuara
"aku mengerti hati.terlalu banyak sakit yang kau pendamkan.kadangkala kau memerlukan aku untuk meredakan kesakitan mu.usah risau hati,aku sediakan airmata ini hanya untuk kau.agar kau berteman,agar kau tidak lagi kesunyian..."

"mata,bukan niatku untuk terus mengganggu kamu.tapi aku jauh didalam ini.tiada siapa mengerti mata,yang aku sangat sakit..jasmani ini semakin parah.dengan adanya kau mata..aku rasakan aku berteman.maafkan aku mata,kerana sering mengganggu engkau,"

"usah berkata begitu hati.airmata ini kekuatan hati-hati itu.aku mengerti.menangislah hati.kerna kau pasti akan kuat."

lumrah dunia.semua yang datang pasti akan pergi.
semua yang hidup pasti akan mati.::pasti::.
nak tak nak kita kena terima.::terpaksa::.
tapi aku bencikan ini.kenapa mesti pergi..::benci::.
kalau semua itu akan pergi kelak..
aku tak ingin bertemunya suatu ketika dulu.::enggan::

kenapa macam ni.....
kenapa mesti pergi.........
tuhan,terima kasih atas nikmat airmata..

.

40 comments:

PurPlez said...

sapa yg pergi ni lumut?
bgtw la..
hmmm

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

ko asyik dlm mood sedih je..
napa?

oranglidi said...

3rd!

oranglidi said...

wahaha. sronok bace sajak ni!

nazri.sensei said...

lembik..!!!..

haha..sekian..=P

abang besi said...

asal nangis2 ni?sape yg pegi?pegi mana?

ckp kt abg besi ek.

lumut said...

to PURPLEZ,
manusia itu..

to HAZERIN,
sbb aku sakit.

to ORANGLIDI,
sajak?erk..tq.

to NAZRI,
fine aku lembik.mmg pon.

to ROCKMETALLER,
hmmm..
story later k..

caluk@cencaluk said...

woit aku ingat kau dah dpt semangat baca kat blog aku hhmm

Jalak lenteng said...

sedih nyer..sayup2 jer lirik nih..ala..rilek la lumut..die pergi kejap jer..nanti die balik la..k

mamai said...

jgn kau pergi dulu sebelum waktunya...nanti sesat tiada yang teman

J.M.R said...

menanges la..selagi itu dapat menenangkan mu..bila gembira datang, senyum la sepuas hati mu..

J.M.R said...

menanges la..selagi itu dapat menenangkan mu..bila gembira datang, senyum la sepuas hati mu..

sharamli said...

0k la tu..sedih..ad jgk perasaan kan..
dari xberoerasaan mcm ari tu..kn..kn..

lumut said...

to CALUK,
semangat itu dtg dan pergi..
kau jgn risau.
entry tuh mmg best.
aku bace slalu agar hati ini terpujuk.

to JALAK,
aku tak rasa die akan kembali..
hmmm

to MAMAI,
aku selalu menginginkan untuk terus pergi..
biarkan tak berteman.

to JMR,
aku masih menanti senyuman ikhlas itu..
tangisan amat menenagkan..thanx JMR.

to SHARAMLI,
better x berperasaan kot.
ntah.

oranglidi said...

hehheh.. ala... lu berperasaan punya..

SwEetForEst said...

da2...x yah sedih2...nak pose da nieyh...kite kne kuat keyh..

ceyh pandai ckp je sweet nieyh.. padahal die yg pling suke nangis..
hehehe..

selamat berpose keyh...

mas said...

seronok baca time2 sedih nie...dpt melayan perasaan

mas said...

sronok baca time2 sedih nie....boleh melayan perasaan

lumut said...

to ORANGLIDI,
hmmm...ntahlah..


to SWEETFOREST,
selamat berpose juge..
semoga kamu trus tersenyum..

to MAS,
perjalanan masih jauh.thanx sudi bace.

cik GULA-gULA said...

lumut:)

salam ramadhan:)
jangan sedih2 oke:)
wawawa:)

kimisai said...

Gua sebenarnya nak Mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Bagi Semua Bloggerz dan Umat Islam..Gua Mohon Maaf Jika Ada Melakukan Salah Silap Pada Anda Semua..Puasa Biar Penuh....ngeh3...

gee carmen said...

ko niee.. sama macam aku. asikkk je nangisss kalo sedih. kite leh gang!!

takpe lumut... menangislah. kau akan lebih lega nanti. aku.. dua tiga hari ni pon agak cengeng. senang betul hati terguris. tu yang buat aku sedihhhh je.

lumut said...

to MIEZ HANEM,
salam ramadhan miez..
i'll try my best..

to KIMISAI,
slamat berpose juge kimisai,
semoga ramadhan ini lebih bermakna buat lu.mohon maaf juge.

to GEE CARMEN,
thanx gee sbb faham ape itu tangisan.menangis itu memang senjata utama wanita yang lemah.
kau jgn nak berlagak kuat pulak.hee.thanx gee.

Kojack de Alloohaa said...

andainya aku pergi dulu sebelummu..jgnla kau memncil diri..
oknyanyi la lgu tu smpai abih..

awat ni mensentimentalkan diri plak..

errr...selamat berpuasa

muhdzahari said...

lelaki juga menangis.
tapi ego lebih menutupi tangisan itu.
tabah, kononnya.
tapi ada juga lelaki yang tak mampu tabah.
jangan sangka lelaki itu lemah.

anaklaut said...

salam..


sapa yang pergi? pergi mana..?

tq singgah memberi ulasan di anaklaut

@tune® said...

airmata senjata wanita tuh..

sekali jer gua nages...sure bumi si lelaki bergegar kesian...

gee carmen said...

lumut..lope nk ckp..
Selamat menyambut ramadhan al mubarak. jangan ponteng puasa taw laling....

Basuh Baju said...

biarkan yg pergi..ramadhan sudah dtg.. :)

abg.yang.HEBAT said...

pose2 xleh nangis la..batal pose..
smlm dah la kantoi xpose..
hish..repot mama kang..

Paradoks said...

Gua mewakili seluruh ahli PARADOKS mengucapkan selamat ber Ramadhan kepada kalian dan moga Ramadahan kali ini menjanjikan seribu kerahmatan buat kita semua. amin.
-Aloy Paradoks

yaninuna said...

hehe~
lme ta drop komen..
bz sket~

Ak pasan stu mende kt ko la pekot..
ko skrg da pndai b'puisi puitis..

wah!!!
kalah a .samad said ni..
;)

joyah sepot said...

yea...
airmata ni kekadang nmpk cm lemah tapi orang yang tak pernah atau wat2 tak penah nangis ni mmg xtau betapa best nya rase lepas nangis. lega beb.

tak caye?

try ar weh.

kalo malu jgn r wat di khalayak ramai.

tol x cik lumut.

as a conclusion aku pn bersyukur gak sbb ade airmata penyejuk rasa ni. lagipun byk nangis ni mata blh jd cntik tau. hahaha.

chill girl..=)

lumut said...

to KOJACK,
hoho..sentimental dowh.
terusik sanubari i.hu.

to MUHDZAHARI,
menangis bukan tanda lemah.
bodohlah mereka yg beranggapn begitu krn mereka buta dgn nikmar tangisan.

to ANAKLAUT,
pergi mengejar nikmat dunia.mereka alpa.

to @TUNE,
yup,tangisan senjata wanita.
gile hebat kau.
nangis bom ke ape lu?
hoh.

to GEE,
ko tak ckp pon aku dah agk dah ko nk wish.hehe.slamat pose gee.

to BASUH BAJU,
aku sdg cube membiarkannya pergi.
aku trime.

to ABG YG HEBAT,
oi.ketuk kepale tuh kang.
ble mase lak pose smalam.
isk.
mereng punye budak.=p
jgn ponteng2 pose.

to PARADOKS,
thanx weh.korang pon.

to YANINUNA,
hoho..aku neh cucu angkat die neh.
baru tau ke?
hee

to SIHASU87,
nangis itu mmg nikmat.
sebbek ko pon paham.
ko chill k.aku xpe.

Daffodil D said...

salam ramadhan. semoga dapat penuh keberkatan di puasa kali ini.

lumut said...

to DAFFODIL,
thanx..kamu pon k..
=)

CinTa Lea IxoRa said...

best btl.... nice writting... kdg kale kite perlukan air mate utk menemani kite...

lumut said...

thanx ixora...
sekadar luahan rasa..
airmata dah jadi sahabt karib aku kot.
kadang2 jadi pakwe aku airmata tuh.
cume x declare je lagi.wah!

CinTa Lea IxoRa said...

hehe.. same la.. kalo ati rs xtng je mst air mate la peneman setia....
haha.. cmtu kena declare cpt2..hehe

lumut said...

nak tau kenapa?
sbbwanita itu lemah,,dan tangisan itu kekuatan wanita..=)