Wednesday, August 5, 2009

healing..am i??

kadang-kadang bila aku duduk sendirian..
aku sumpah seranah perangai buruk aku sendiri.
biasalah tuh,mana ada manusia yang sempurna.

dan perangai buruk aku untuk susah bangun pergi kekelas jam 9 sudah kembali muncul..
alahai..kenapalah rasa nikmat tak pergi kelas tuh datang lagi.
buat penat je aku rangka azam semester baru,
tapi sekarang hampir 50% dah aku hapuskan..
hebat kan??haha..

wah!aku tak sangka..
ramai juga yang bertanyakan blog lama aku..
mereka mencari-cari aku disana..
ada yang sedih kehilangan aku disana,
ada yang biasa-biasa saja,
tapi apa kes ada yang nak kutuk penjelmaan baru aku disini??
ape aku kesah..aku tak kacau orang.

secara rasmi nye blog itu telah aku hapuskan juga walaupun itu bukan azam semester aku.

so tak payah lah ada diantara kamu yang pergi ke link blog lama aku tuh,
lalu menekan "refresh button" berulang kali..
tersentuh plak hati aku tengok..

sejak kebelakangan ni,
ramai pula yang buat post di blog mereka tentang rasa kecewa,kesal,sakit hati,sedih nak mati akan kehilangan kekasih tersayang..
sedikit sebanyak bagi tempias jugak kat aku entry korang tuh.
mana tak nya,hampir setengah tahun aku tergolong dalam kategori yang satu itu.
dan hampir setengah tahun juga rasa seperti orang tak ada arah tuju..
bodohkan aku?

tapi semalam,
ada orang puji aku.
katanya...
"i'm proud of u!!you are healing.."

semakin hari aku rasa,aku boleh terima dah kenyataan hidup aku..
tapi aku tak boleh jadi kuat jika bukan kerana anda semua kawan2 yang aku sayang.
sangatlah terharu begitu ramai yang memberi nasihat dan kata-kata peransang dekat aku untuk terus bangun meneruskan hidup..
kata kalian..
"hidup mesti diteruskan"

jadi buat teman2 yang turut dilukai..
jangan menangis sayang...



kalau dulu mak aku cakap ,
sakit yang paling sengsara adalah "sakit gigi"
tapi bila aku dah besar,
tiba-tiba aku rasa nak sangkal kata-kata mak aku tuh,
rasa nak je bagi tahu mak,
"mak..sakit yang paling sakit itu adalah sakit hati yang dicincang oleh insan bernama lelaki"
tapi aku ragu-ragu,
takut mak aku kata aku kurang siuman.

Allah itu Maha Adil,
sejak kebelakangan ini agak kerap aku mengulangi itu,
sekali aku sebut..
sekali itulah aku tenang..

dan hari ni aku berani khabarkan kepada kalian..
aku semakin sembuh,
walaupun dalaman aku masih ada bekas lukanya..
tapi luaran aku semakin sembuh,

dan aku berani tersenyum bangga dengan diri aku sendiri.
tapi kau jangan lupa wahai diri..
ujian itu pasti akan datang lagi.

bersedialah....

34 comments:

::[si putihpurple]:: said...

aku tersenyum lebar..selebar langit nan biru..^_________^
*wah!mlampau plak aih~*

saat yg ku tunggu bkal tiba.
akn ku terus mnunggu..
mnuggu dirimu yg hebat!!
hebat sperti ku kenal dahulunya..

jgn cepat melatah dgn ujian yg kau terima..
kami juga menerima ujian dari Nya..
hadapilah semuanya dgn redha..

kerana Dia tahu apa yg terbaek tuk makhluk ciptaan Nya..
ingatlah..bahawa kita hanyalah hambaNya yg ckup kerdil..

jgn leka dgn ujian kesenangan yg diturunkan..
dan jgn pula bersedih hati dgn ujian kesusahan yg diberi..
semua yg diturunkan kepada kita adalah nikmat dari Nya..
supaya kita terus mngingatiNya..

lihatlah betapa sayangnya Dia terhadap kita semua..
berfikir positif lah..
bangkitlah ntuk diri sendri..
bkn ntuk org sekeliling..

aku tahu kau bukan sekadar lumut yg melekat pada batu..licin..buat org laen jatuh kerana mu..
tp kau lumut yg mnjadi perhiasan dalam kondo yg gah terletak di atas bukit antarabangsa..(haha)
yg mnjadi kebanggaan pnghuninya..
kau mndpat pujian rmai..
krana kehijauan mu yg memukau mata yg memandang..

ohh~~aku bermadah dgn melampaunya~


~.::|aku.cuba.mmbantu.yg termampu|::.~

||akulah SUPER.Neima.Neimo||

nana~ said...

lumut, tahniah kerana sudah sembuh. semoga bertemu lelaki yang boleh membahagiakan lumut. ;)

faqhrule said...

lumut pun sudah sembuh baguslah? terus maju melangkah okay!

ayayoo said...

eh lumut ni laki ke pompuan?
i thought u laki...
tp mcm pompuan je..
hehehhe

lizz said...

hehehe. sakit paling maut nyer is sakit mati. then, beranak. pastu gigi. sakit hati yg kene hiris tu kite2 yg buat.hehehe. aku pun dulu dah rase. tp,now dah sesembuh giler. siap leh ckp "lantak ko lah nak wat ape pun.", wahaha

Kojack de Alloohaa said...

woowwoo...xpa la xda laki..ada ak..hehe ada mmbr..

well life is not all about your love to that guy right..(cool la knon ckp english..hahaha)

bgus la 2 hg slalu ingt kpda Allah s.w.t

apa2 pon :
rlex
cool
chill
saba
tenang
n last skali senyuuuummm...

lumut said...

to neimaneimo,
aku tak sangka kau pandai bermadah pujangga wahai ikan neimo..
hehe..
pape pon..terima kasih kerana sering menghiasi hari-hari ku..
tanpa kau..
siapalah aku..
dan tanpa kau..
tak mungkin aku akan bangun meneruskan hari..
jadi kau penting!
kau sedar tak?

to cik nana,
terima kasih kerana mendoakan lumut disini..
terlalu kerdil untuk mendapat kasih syg seorang lelaki yang baik..
mungkin belum tiba masanya...

to faqhrule,
terima kasih kerana mendoakan lumut..
luka itu akan sembuh juge suatu hari nanti..hehe

to ayayoo,
wah!
lumut seorang perempuan yang macho kacak bergaya..haha

to lizz,
wah hebat kau ni lizz..
aku cm nak berguru plak ngan ko..hehe

to kojack,
=)

=)

=)

tengok ni aku senyum kat kau..hehe

joyah sepot said...

hye cik lumut...
no wonder la anda mengkomen entry sy yg xbpe nk sedih tu...
upe nye anda jua sedang dlm proses penyembuhan...
hehehe...
in my opinion la kn..
mnde cm ni kita jgn dok pk sgt...
siyes...
makin kita pikir nk lupakan makin la kita nk ingt..
makin la kita nk jd kuat, makin la kita ni lemah...
am i right?
huhuu...
neway ko pun sama ye...
go gurl..

Azuan said...

selamat sembuh wahai cik lumut...

sisterhood said...

hee..i just keep smiling i guess..
:)
:)

yaninuna said...

ehehe~
akhirnya taw juge owner blog ni..
kemunculan yang bermakna..
tabik!!

bangga dgn kamu..
mampu bangun lepas jatuh..
kip it..
Allah itu Maha Penyayang..

sayang kamu juge!!!

lumut said...

to sihasu87,
tau xpe..
makin pk makin meleleh airmata ni..
kene sabar byk2..
allah tuh syg aku...
=)

to azuan,
terima kasih en.azuan..=)

to sisterhood,
aku tahu dah...sampai terkeluar taik gigi..hahaha..jgn marah ye syg..=p

to yaninuna,
hee..
tau gak ek kamu sape...
thanx dear..
thanx sbb slame ni bg smgt kat aku..
syg kamu juge..=)

ikanriang said...

taniah lumut, epi aku bace :)

btw, ko nak aku gomolkan ayu utk ko tak> (-.*)

Mrs Camillo said...

aku hadiahkan claire ntuk ko... :D semoga healing ngan cepat cam dy.

err.. ko tgk tak heroes?:D

gee carmen said...

owh, kamu perempuan ye?
Eheheeee.. Maaf sbb masih belum mengenali sape kamu sbnrnye.
gumbira sebab kamu semakin sembuh. Walaupn saya tak tau ape2, saya tetap mau awk terus gumbira taw. Teruskn blogging, sebab saya sudah letak link kamu di blog saya! Rajin2 hapdet ok darlinggggg.... Take care. Chow....

lumut said...

to ikan riang,
haha..ko cubit kan pp tembam ayu tuh utk aku buleh ka??
fad...kau tetap dihatiku...
balik nnt hukum wajib jmpe aku!!
=p

to mrs camillo,
wah!!dpt adiah bes..haha
syg..i x tgk la heroes..
tgk cicak man je..haha

to gee carmen,
adeh..apesal lah ramai igt aku lelaki..
tp xpe aku tak kesah sbb aku rase kalau aku jd pakwe pon msti ramai awek2 cun nak..haha..
aku kan wanita macho yang pemalu..
wallah!!

Izwat Othman said...

mahu bangkit atau tidak,
mahu terus sakit atau tidak,
mahu menangis atau tidak,
mahu senyum atau tidak,
mahu ketawa atau tidak,

kita yang buat dia,bukan dia yang buat kita...

semua orang berhak utk tidak bersedih namun setiap orang itu tidak akan terlepas dari kekecewaan.itu hukum teori hidup.

p/s: orang yang baik berhak dapat yang baik.

:)

salam.

Ultraman Taro said...

sekalung budi tersemat di leher cik lumut di atas kejayaan mengatasi kesedihan. sesungguhnya perjuangan melawan diri sendiri amatlah getir. walau sebanyak mana keringat dicurah, jika niat masih tersasar, tidak kan berlaku penghijrahan di hati. perubahan dalam diri amat sukar dimenangi. seperti juga Taro yang begitu penat berhempas-pulas melawan raksasa durjana di dunia, kadang kala rebah tanpa amaran. Taro yang gagah tumbang tanpa disentuh sang raksasa? apakah yang telah terjadi? rupa-rupanya alarm di dada sudah kehabisan bateri. begitu asyik berlatih judo sehingga terlupa untuk menjenguk seketika objek separa sfera yang bersambung dihati ini. perlulah selalu dijaga hati ini agar kesilapan yang lalu tidak berulang kembali. alamak Taro merepek lagi.

lumut said...

to izwat othman,
haha...
btol kata anda tuh bro.
sume org mmg akn bersedih..
bayi yg baru lahir pon ade prasaan sedih bile mak diorg x bg susu..
inikan pula kita yang dah besar pnjg ni..
tentu byk dugaan idup yg perlu ditempuhi kan..
pape pon sama2 lah kite bersabar..


to ultraman taro,
wah!
hebat sungguh taro kamu bermadah.taro,tahukag anda bahawasanya cik lumut disini ingin sekali mengetahuo gerangan taro.pulanglah taro menunjukkan identiti mu.
aku tau kau dulu pakar motivasi di planet suria.sbb itu kau sgt pandai bermadah..

pape pon taro..
aku sgt apprc8 kau..
sbb dr dlu kau menyokong aku walaaupun aku dah berubah wajah menjadi lumut..

taro,siapakah anda??

aku tak leh tido malam neh pk sape kau..haha

muhdzahari said...

saya rasa, tak pernah saya sumpah seranah diri sendiri.
cuma..
ada masa saya sesalkan perbuatan.
"kenapalah dari dulu aku tak macam ni"
"kenapalah dulu aku buat macam ni"
begitulah lebih kurang.

kalau bab penyakit kesukaran-melepaskan-selimut memang tiada ubat. ia sebenarnya suatu sindrom.

haha..

bapak ultraman taro said...

wahai cik lumut...
sesungguh nya saya juga berbangga dengan cik lumut kerana sedikit sebanyak telah pulih...berkat doa rakan2 taulan cik lumut...anda mampu mengangkat muka tinggi ke udara...smbil menghmbus segala beban di dada dan di minda...
seperti kata2 anak lelaki saya, si Taro itu...ultraman yang gah itu pun bisa tumbang...kerana setiap org ad kelemahan tersendiri....namun bgitu...kelemahan diri itu boleh ditutupi dgn kepercayaan org2 disekeliling kamu...dan org2 disekeliling kamu percaya kamu mampu jdi ap yg kamu mahu...

p/s: Taro..papa dh hntar energy pack untuk Taro..jdi lepas nie Taro x perlu naik tinggi2 nk dapatkan power...lagi satu..hati2 di bumi..sekarang virus H1N1 smakin teruk...Taro kena ingat..Taro tu vulnerable dlam bentuk manusia...

lumut said...

to muhdzahari,
haha...sori2..
silap paham lak..
xde la sampai sumpah seranah..
itu hanyalah stuktur ayat yang cikgu kat skolah dulu ajar..
ape tuh hiperbola??
ha..hebat tak lumut..=p

to bapak ultraman taro,
wahai bapak taro,
maafkan lumut krn sekarang ni sgtlah desperate nak tahu siapakah anda..
hatiku bagai tak tenang..
sebab kau dan taro telah wujud sejak dari blog lame ku lagi..
jadi aku tau kalian adlh diatr org yg aku knal..
tolonglah bapak taro...
sanggupkah bapak lihat cik lumut mengigau dimalam hari kerana bermimpikan bapak taro dan anakmu..haha

pape pon...
thanx aku ucapkan kat ko and anak ko..
sbb korg slalu bermadah kata nasihatkan aku..
ayat2 sume gempak2 lak tuh..hehe

Ultraman Taro said...

Taro merasakan tidak perlulah cik lumut mengetahui siapakah ultraman bergelar Taro ini. begitu banyak musuh Taro di bumi yang bekerja keras mahu membongkar rahsia diri ini. jika cik lumut ketahuan, Taro takut cik lumut akan diculik penjahat-penjahat bangsat itu. janganlah cik lumut mengigau malam lagi. basuhlah kaki, kemaskan diri sebelum belayar ke alam mimpi.

p/s: terima kasih papa atas hadiah energy pack mu itu. akan Taro simpan ia untuk melawan dajjal di masa depan. ya papa, virus H1N1 ini amatlah sukar ditandingi. Taro tidak dapat menumbuk virus ini, apatah lagi memberikan sekuntum tendangan layang. Taro mahu pulang papa...Taro rindu suria...Taro mahu jumpa papa dan mama...Taro mahu bermain bersama abang dan kakak...Taro mahu terbang bebas di awangan tanpa perlu mengelak kapal terbang...

lumut said...

wah taro,
cik lumut amatlah tersentuh jiwanya dek keprihatinan taro untuk melindungi cik lumut dari penjahat2..
tapi taro,
saya rasa saya sudah hampir mengetahui siapa anda..
sama ada betul tidak..
biarlah daku saja yang menyimpannye..
tapi kalau taro sudi..
ape salahnye perkenalkan diri..
sbb cik lumut tau taro diatr makhluk yang cik lumut kenal..

pape pon,
terima kasih tari kerana pertahankan bumi dari pengganas durjana..
semua orang pasti sayangkan taro,
nasib baik bapakmu dah antakan energy pack,
xde lah cik lumut risau disini.
haha

siapakah kau??
baik ngaku.............

bapak ultraman taro said...

Taro...
mama juga rindukan taro..abang dan kakak kamu juga rindukan taro...papa tau taro sibuk di bumi sehingga tiada masa untuk menghubungi kami di sini...sehinggakan kita hanya mampu berbicara di blog gadis bumi ini yg memerlukan bantuan...namun itu sudah cukup bg papa...sebab papa tau taro menjalankan tugas melindungi insan2 yg memerlukan...mama ad berpesan...ramadhan hmapir tiba...jadi dalam pada taro sibuk membanteras kejahatan di muka bumi itu...jangan lupa beribadat kepada Nya..kerana sesungguhnya kita adalah hambanya yg hina...ingatan ini juga ditujukan kepada Cik Lumut...

lumut said...

to bapak ultraman taro,
ala...sape korang ni..
penatlah aku nak teka..
cepatlah ngaku..
aku nak blanje makan neh...
nak tak??
hehe...

keluarga taro,
saya sgt menghargai kehadiran anda semua didalam hidup saya..
tp saya ingin tahu siapakah anda..

bapak ultraman taro said...

cik lumut,
seperti taro katakan di atas...
"it is best for u not to noe who we ar"
demi keselamatan cik lumut..
dan jika cik lumut tau kami siapa dalam bentuk manusia...maka terpaksa Taro tinggalkan muka bumi ini...
just cik lumut igt...
we will be watching you...

lumut said...

hmmmm..
saye nak tahu jugak...
bolehla..

bolehla..

bolehla..

please...

=(

saya. said...

aku rasa aku pernah tau kau siapa.
kau pernah tanya soalan kat aku dlm comment aku kan?sorry,line tenet yg mcm taik tu buat aku tak dpt reply asap.tapi bila line da ok,aku lupa.aku minta maaf kalau ko orangnya.

btw,mulakan hidup baru.
kau kehilangan.aku menghilangkan.aku tahu sakit tu.bertabahlah :)

lumut said...

to PENJENAYAH MERAH JAMBU,
ye..akulah orangnye..
yang sakit lemah utk bangun..
aku kan cube lg utk terus kuat mcm dlu..

saya. said...

jangan lupa,lelaki tak pernah layak untuk menyakitkan seorang perempuan.
boo je :)


belajar elok-elok,tuhan campak kau jauh-jauh tu ada hikmah,tuhan hilangkan hp ko pun ada hikmah..
jadi marilah kita berhikmah,eh,melalut dah..
ah,sudah,yg penting HAPPY SELALU!

lumut said...

hmmm..
terima kasih weh..
terharu neh...huhhuhuhuhuh

** SiZuKa ChAn ** said...

hi lumut...

sizuka tau cmne rs bila skt cz laki..
sgt2 skt..
mmg susah nk lupa...
tmbh3 klu da lme ngn dia..
sgt skt..sgt susah..
wun mulut ckp dah lupa..tp ati xleh tipu..
hnya kite je tau pe yg kite rs sbnr nye....~~

lumut said...

betul..kau juge kene bersabar sizuka..jgn ikutkan perasaan k...
aku tahu kau akn kuat...
igt pesan aku.