Monday, August 10, 2009

buat mereka yang menangis 365 hari..

ok betul la tuh.
kalau tahun lompat,
entry aku ubah la jadi "buat mereka yang menangis 366 hari"
hehe

walaupun jiwa aku serabut,
otak aku serabai,
perasaan aku sememeh,
dan bak kata orang johor,
jiwa aku "selebet",
[tak tahu selebet tuh ape??]
aku masih mahu berkongsi ape jua yang mampu untuk aku kongsi.

ye aku sunyi.
dan sekarang aku lebih menghargai orang sekeliling aku.
tak kesah lah siapa anda,
baru kenal nahupun dah lama,
asalkan anda berhati mulia dan bukan bertopengkan binatang,
aku terima anda dengan hati yang terbuka,
bak pintu auto di shopping complex.

bila kita sedih,sunyi,down dan putus asa..
benda paling mudah adalah menangis,
itulah aku.
ye,aku tak malu.
"menangis 365 hari??such a stupid,bodoh lah kau ni"
kata seseorang...

buat teman-teman yang sedang bersedih dan rasa serba kekurangan..
aku tujukan khas video dibawah untuk kalian..
dan untuk diri aku juga yang dilanda kemarau..
kalau korang tak sedih pon,
tengok jugak.
kalau internet umah korang lembab pon,
tengok jugak..
pleaseeee..tengoklah..
sikit sebanyak saya dapat kutip kekuatan dalam diri anda semua..
tengok ye...
penat saya taip entry ni walaupun assignment melambak..
promise me ek..
tengok taw video ni..
dan amik iktibar..



18 comments:

::[si putihpurple]:: said...

okey!!
*disebabkan aku dipujuk rayu oleh lumut untuk jd pengomen pertame..aku turutkn la pjuk rayu nye itu*

yay!!aku pngomen pertama!!aku bangga
*sengal lak aih* haha;D

nk komen ape ek?
ye la..bes la vid ni..
mmg nyentuh kalbu dan sanubari lah~
touching sgguh bak kate org kmpong ku..

tu la..tgk la smngt dye..wlaupn dri serba kekurngn tp semngt tu..waaahh~~~
kalahkn kita yg smpurna ni..
xleh jadi kan..
kita yg smpurna ni pun kena la smngt jgk nk idop..
bkn sbb org len tp tuk dri sndri...
tu dulu yg penting..
da kuat tuk dri sndri baru leh kuat tuk org laen..
tak gitu?? ngeee^______^
moge berbekas la kt hati ye..
jgn kt air mata je..
bila air mata da kering ilang sume smngt tu blk..no no no...

jgn ingt kita da truk diuji..bukalah jndela tu..tgk org kt luar sana..rmai lg yg truk diuji..tp hati ttp kental nk truskn hidop..kan?

so lumut..moge anda mmpu mnjadi rumput lps ni..then bertatih la jd pokok durian lak..lps tu pokok cengal..pstu...dah la..pkok cengal tu da hebat da tu..jgn lebih2..

ngeh3~

gee carmen said...

alahai.. cam ne lah agaknye rupe video ni yer lumut? i kat opis lagi ni.. sesungguhnye utk nonton video nggak boleh. nampaknye, saya hanya buleh menegok di rumah sajalah nanti. huhuhuhuuu

jangan bersedih lagi ok. kawan2 kat blog ni ramai sayangkan kamu...

PurPlez said...

lumut,
p/s: sy rasa kamu xprasan kot yg kamu ad jejak diary sy tu. yg psl adik sy tu. ingt x? hehe

anyway, xboleh nak dengar la video tu.
sbb nye,
audio device n video controller x install lagi
p/s: br format laptop. hee :D

lizz said...

hmm..giler touching video ni. aku rase terlalu bersyukur dgn apa yg ada, apa yg Tuhan dah bagi kat aku...huhuhu

ayayoo said...

adehh sedey...tp xleh nk nk wat pape..sebab aku bukan berjiwa sentimental..ngeeee

aloy_paradoks said...

jangan rasa dunia ni ada utang dengan kita...

yaninuna said...

huu~

terima diri seadanya..
bersyukur diri sempurna..

touching btOl video ni!!!huu

bile kita bersyukur,Allah tambah nikmat.kalau kufur,azab Allah itu pedih..

Syariniey Amran said...

sangat menyentuh hati
sy menangis tgk video ni
:'(

alhamdulillah
kita patut bersyukur sebab ALLAH bg keksempurnaan kepada kita.

nazri.sensei said...

die ni kalo x silap motivator..
pnah baca artikel pasal die dlm paper..huhu..

caluk@cencaluk said...

salam pengenalan --> tgh cari pelangi ha ha

zairi said...

opis blok youtube arr. tapi kalo aku tengah bersedih,aku x leh layan sentimental2 macam ni.lebih beban jadi palaotak aku.paling koman pun aku layan lagu bising2 pakai headphone sampai tido.lepas bangun sambung mandi+smayang.

Lang Legar said...

thanks for making my day..memang tacing tgk klip nie tadi huhu..

sesungguhnya kita kena belajar dan terus belajar bersyukur dengan apa yang ada dan cuba perbaiki diri kan..

lumut said...

to SIPUTIHPURPLE,
haha..banyak lah ko nak suh jd rumput pokok durian bagai...
hahahah...
ntahlah weh..
kadang2 bangun,lepas tuh tersungkur..bngun balik..
lpas tuh tersungkur..letih..

to GEE CARMEN,
weh,ko kene tgk video neh..
jnji ngan aku ko tgk ek..
hee

to PURPLEZ,
ala purplez..
kecewa ah cmni kamu tak tengok..
aiseh...

to LIZZ,
tau xpe..
kita harus bersyukur..
tp kalau org yg x bersyukur cm aku neh..
harus ditampar pp nye laju2..
harap maklum.

to AYAYOO,
aku bukan suh ko berjiwa sentimental.
tp at least jgn keras ati..
sekeh kang die neh..
papepon thanx sudi tgk ye..hehe

to ALOY_PARADOKS,
sastera sgt ayt tuh..leh explain sket agi tak kawan??
=)

to YANINUNA,
silalah kalau nak menangis..
thank you Allah..

to SYARINIE AMRAN,
sudah kuduga..
pasti ada yg meleleh..
tp bgoslah...
setidak tidaknya anda bukan keras hati...=)

to NAZRI.SENSEI,
yup he's a motivator..
kagum kan..
kalau die islam..
besarnye pahala die..
='(

to CALUK,
wah!!
cari pelangi kat sini?
pelangi tuh cantik..tidak seperti lumut..=)

to ZAIRI,
ala zairi...
tgklah...huhu

to LANG lEGAR,
betul tuh kate kamu..
apesal lah saye lemah sgt..hmm

beetleLO ™ said...

sedih ar video ni..insaf.nape takde video yg kelakar2 ke.yg bleh wat kite happy??

beetleLO ™ said...

sedih ar video ni..insaf.nape takde video yg kelakar2 ke.yg bleh wat kite happy??

lumut said...

to MR.LO,
bukan nak suh kita kelakar2..
tapi ajar kau dan aku bersyukur..
kalau nak gelak2..
jom same2 kite tgk crite sifu dan tonga..mau???=p

hehe

CinTa Lea IxoRa said...

nice video... nngs tgk... npe la kite yg sempurna mdh give up... hm...

lumut said...

tau xpe..
die sgt tabah...
hmm