Sunday, March 7, 2010

ada sebab hidup serabut kadang-kadang.

 semakin hari rasa makin malas nak bangun pagi untuk kejarkan sesuatu yang selain dari class...kira baik jugaklah semester ni..at least aku bangun pergi kelas dan rasa macam istiqamah dalam diri.syabas lumut!!bukan ape..nak compare dengan semester lepas berpuluh class kot aku ponteng......memang tak kan ada orang pedulikan kau bila kau tak pergi kelas dekat sini.bukat ade carry mark from attendance,or ape rule tuh tak boleh amik final tak pergi kelas.tak ada lah...

jadi hari ni hari isnin.macam best jugak lah semester ni bila hari isnin class mula pukul 2...rasa macam heaven.jadi housemate aku ajak aku pergi rotorua pagi ni.sebelum subuh nak gerak katanya sebab before 12 nak balik ada class nanti kul 2.aku pon cakap OK....dalam hati rasa cam boleh ke bangun.so tepat pukul 1am aku  tidur.last-last....tak bangun.kecewa housemate tuh....aku lalok2 bangun tidur just cakap....."sori sakit kepala lah.nanti kau pergi tangkap gambar banyak-banyak ok"...sambung tidur.

semalam pon same....ader event "girls day out" kira games untuk kenal-kenal dengan junior pon aku tak pergi.830 am...aku dah tekad nak pergi.last-last...mood mati dalam mimpi....damn...bukan tuh je semalam diorang ajak main futsal 1030 am..main basketball pon ade jugak smalam 10am..last-last macam serabut tak tau mane nak pergi......last-last tak pergi semua...so,seharian duduk rumah tak pijak tanah.gile lah.....so,kejap lagi baru nak pijak tanah pergi classs..adduh.

bile fikir balik...serabut tuh perlu jugak kadang-kadang.bia kite jadi lagi teliti.....macam harituh aku misplaced letak kunci rumah sampai 2 jam carik pon tak jumpe..pernah jugak spec mata aku lupe letak mana.2 jam jugak carik tak jumpe...so itu hari hilang kalkulator.....dan terbaru ni.....file dengan lecture notes tertinggal somewhere aku sendiri tak tau kat mane..hilang dah buat aku down rasa nak mengamuk kat diri sendiri...semua ni kadang-kadang mengundang kemarahan jiwa jugak.

tapi mesti ade sebab kenapa berlaku.hidup bukan selalunya indah lah........kadang-kadang ape yang kita rancang,kita tak dapat pon.dah set up baik punye.pung pang pung pang semualah...last2 ending mengecewakan jugak.....terduduk terdiam lah kau kat situ.nak nangis kat sudut bilik?nak jerit dari tingkap atas bilik?nak main bukak tutup buka tutup lampu bilik?terpulanglah......tapi pernah tak korang rasa korang macam dah all out masa hidup korang pada tahun-tahun lepas...sampai rasa penat untuk tahun yang akan datang.padahal tak all out pon.tapi perasan je lebeh dan korang rasa letih teramat sangat..sampai tak nak buat ape-ape dah............................................................................................kenapa macam ni.............

rice cooker pihak management apartment tak bagi lagi.periuk pon same.dah seminggu lebih tak masak sendiri.makan secara normalnya.kire selang 3,4 hari baru jumpe nasi.itu pon berkat house warming umah kawan-kawan.so bile ade orang bagi nasi macam heaven nak mati......sampai bila makan nasi rasa nak menitik airmata kau dalam nasi tuh jadi kuah........DAMN.i miss home...REALLY.

No comments: