Saturday, March 20, 2010

kisah bakal sayang idaman...erk?

damn tajuk gila jiwang..what the.....tak baik cakap tak elok...

panggil gua mili (nama samaran)....gua ada kenal dengan sorang mamat ni..dan mamat ni tau gua suka dia..dan dia pon suka gua..lama dah kitorang kawan..dalam dekat 3 tahun...tapi disebabkan gua dah kapel dengan orang lain 7 tahun yang lepas..hubungan gua ngan dia jadi renggang.dia makan hati katanya..fine.kitorang lost contact...tapi lepas gua dah single..dia datang terus kitorang jadi rapat....dia masih single.tak terbukak hati lagi katanya...

dia gile sweet...tinggi tak hensem tapi sedap mata memandang..baik..erk?susah nak definasi kan orang baik..tapi apa yang gua tau....dari kaca mata gua..dia hormat perempuan..dia gentleman..so gua rasa senang nak percaya or rely on him...die suka senyum dekat gua kalau gua membebel-bebel tengah marah...lepas dah habis marah..dia akan cakap.."jom pegi makan!!...".lepas tuh hulur note kata-kata semangat dekat gua..setakat ni dah 10 notes gua dapat..tanda 10 kali gua membebel dekat die.....dia seorang yang sabar... dan sangat bertentangan dengan perangai gua...

makin hari kitorang macam ada chemistry....selalu lepak sama-sama..share story..problem...dia need gua.dan gua need die..die tak halang gua nak kawan ngan mane2 lelaki...dan gua pon sama..gua tak kesah die nak kawan dengan mane-mane pompuan..nak tangkap gambar ke..keluar makan ke....kitorang dah cakap..yang kitorang tak kesah...sebab "we trust each other"..dan kitorang tak rasa yang one of us akan betray trust yang kitorang bina tuh...kami bahagia..sebab gua dengan dia ade "trust" yang susah nak dapat tapi kitorang berjaya miliki....

dia tak ada lah jenis yang berada.sama je macam gua.cukup makan pakai..dan dia selalu ingatkan gua..jangan malas nak bangun solat subuh.sebab gua ni liat sikit...dari situ..gua rasa cair gile sebab die macam boleh bimbing gua kearah membina kehidupan bersama kelak..makin hari..gua rasa gua tak nak hilang dia.....dia tak ambil kesempatan pada gua..dia jarang panggil gua "sayang".."baby.." or pape je lah seangkatan dengan nya...tapi die suka panggil gua dengan nama penuh...contoh macam..."Milysha erina.....kenapa malas ni..pergi buat assignment..."...so sweet kan??tapi kalau dia marah....dia akan panggil gua siap dengan nama bapak gua lagi....contoh.."Milysha erina binti Saifudin...jangan menggatal..."...lepas tuh gua dengar die panggil name penuh gua..gua terus pandang die..dan kitorang due-due akan gelak same-same.....=)

dan semalam ulang tahun perkenalan gua dengan die...gua ajak die lepak..."beb,jom lepak....makan aiskrim..."..die reply message gua cakap ok.jumpa pukul 3 nanti....gua cakap gua tunggu kat taman terus...selalunya kitorang akan gerak sama-sama sebab umah die tak jauh ngan umah gua...tapi tah nape gua nak gerak dulu.....

tepat jam 3 petang gua tunggu sambil beli aiskrim...lagu lady gaga-eh eh(nothing else i can say) berbunyik...mamat tuh call.."Milysha erina...gua lambat sikit...tengah pakai minyak rambut..tadi sikat gua tak jumpe lah..."....gua cakap..."alasan lah tuh kan..ok2..jangan lambat sangat..nanti aiskrim ni cair..."...dia pon cakap ok dan kata..."Milysha erina...."....damn bateri fon gua flat..lupe nak charge pagi tadi..nanti mesti susah die nak cari gua..so gua amik keputusan tunggu depan pintu gerbang.....tunggulah gua dekat situ...

1 jam berlalu....sekarang dah 4 petang.."cilaka lu...tipu gua..."..hati gua bising-bising..aiskrim gua dah habis gua makan...aiskrim die..gua buang....."blah ah..sebulan gua tak nak cakap dengan lu...",bisik hati gua.kecewa dengan sikap die...jalan lah gua balik...on the way balik ade accident...[tipikal drama]...

mesti korang dah tau kan ending die??mesti guess mamat tuh accident kan??kan??
adeh..tak best dah cerita gua.tapi tak pe gua sambung je....

gua pergi dekat-dekat..gua usha...terus gua tergamam......lepas tuh ade plak brader ni cakap.."stay away please..."...pegi mampos lah...gua tolak...gua terus pergi dekat jasad yang terbaring....gua pandang.kelu...airmata gua dah berjurai..gua hanya mampu pandang..........gua bisik dekat telinga dia...."ahmad haikal....lu nak buat surprise je kan...bangunlah weh....."...gua cuba gerak-gerak kan badan die...nothing...dia tak bagi respon....gua capai fon milik haikal yang dah tersadai sebelah die....ada message yang tak habis taip..."Milysha erina....gua on the way ni...jangan nakal-nakal..."......damn!!!gua sebak gile....gua bisik lagi..."Ahmad haikal....bangunlah...........................................!!"..gua hampir menjerit..gua sedar ini realiti yang berlaku.....dia accident tatkala menyeberang jalan.........

sorang mamat tarik gua..katanya jasad perlu dibawak kehospital untuk dibedah siasat....sambil tuh,mamat tuh hulurkan gua bungkusan yang ada tulis.."this gift not for u..but for us....haikal dan milysha...".gua  bukak bungkusan yang hanya dibungkusan dengan plastik nike......gua terpaku melihat sepasang kasut bayi jenama nike...comel.......gua bukak kad yang diberi.....

Milysha erina....
Ahmad haikal sayangkan lu.....hari ni Ahmad Haikal nak cakap..yang dia tak nak hilang lu buat selamanya....nah amik sepasang dari kasut baby ni...lu simpan yang belah kiri..gua amik yang kanan..nanti kalau kita ada jodoh..kita akan sarungkan kasut ni dekat kaki seorang bayi lambang cinta kita.....


yang benar,
Ahmad Haikal
[weh..gua segan..tapi lu amik je la kasut ni..=p]

kad dah basah.................gua rasa kosong..gua nangis semahunya..gua berharap..ini cuma mimpi...namun semuanya kehendak yang Maha Esa...dia sudah tiada...dan sampai sini saja perjalanan perkenalan kami...bukan sebulan kita tak kan bercakap..tapi selamanya...................
TAMAT.

************************
hanya rekaan.....lebih baik jika perpisahan antara kau dan dia kerana ajal...buakan kerana dikhianati..perasaan cinta itu indah..jangan ada khianat.jujur dan setialah..apa pon..cinta Yang Maha Esa kekal abadi....=).ini sekadar imaginasi gua.dah lama gua tak BERIMAGINASI.

No comments: