Sunday, March 28, 2010

gua penjana emosi ker?

kalau entry yang gua tulis emosi sedih..
nanti mesti ramai jugak yang akan komen luahkan perasaan yang sama...wow...rupanya bukan ada seorang saja yang bersedih....sebab tuh..bila gua mula tulis blog..gua mule buka mata yang........

bila kau gembira dan hepi nak mati,
bukan kau orang yang paling bertuah sampai kau nak riak-riak,
bila kau sedih sampai rasa nak bunuh diri,
bukan kau orang yang paling sampah sampai orang nak pijak-pijak.
think wisely.....

pesanan buat ANONYMOUS yang komen dientry lepas,
apa yang kau tulis tuh,aku pernah rasa dulu.semua orang yang kecewa,rasa dikhianati...akan rasa sakit sebijik macam apa yang kau rasa....bila orang datang pada aku...minta kata semangat dari aku yang boleh aku share...aku cuma nak cakap..semua yang berlaku bersebab.dan kegembiraan kau ditarik sikit-sikit semua tuh ujian untuk kau..mungkin kerana kau leka siapa diri kau sebelum ni.mungkin kerana kau dah terpesong sikit dari perjalanan sebenar hidup kau.......sebab tuh kau diuji..tanda Allah sayang kan kau..tanda dia nak ingat kan kau....kau masih hambaNya...

jangan kecewa sampai bunuh diri.kau bodoh nanti.jangan kecewa sampai kau abaikan solat 5 waktu kau...jangan kecewa sampai kau buat seluruh hati disekeliling kau turut sedih....sebaliknya..bangun lawan...kerana.."hati kita milik kita,bawalah hati itu,dan pergilah...kau akan kuat aku tau..kutiplah kekuataan itu dan bangun...."...suatu hari..kau pasti akan memiliki yang lebih baik dari sebelumnya........banyak lagi aku nak cakap kat kau ANONYMOUS.tapi aku kene stop taip.....ini pon aku rushing gile buat entry...take care.tabahlah.bila kau sedih..cek balik perjalanan hidup kau yang lalu..........

nah kau BACA NI...ditulis untuk aku pada 8 september 2009....dan aku share untuk para hati yang hancur.bangunlah.masih punya waktu dan masih punya oksigen untuk bernafas bukan??

No comments: