Saturday, March 20, 2010

gua tanya dia akhirnya...



ini bukan cerita gua.dan entry ni panjang.buang masa.
tahun lepas.ye tahun lepas.gua ada suka sorang budak ni....gua usha je die sebab time tuh gua tau dia ade hati kat budak lain.tapi budak yang die usha tuh macam layan tak layan.tah gua pon tak tau lah kan...tapi gua tau diorang tak ada pape..sebelah pihak yang suka.sebelah lagi gua tak pasti.em part tuh tak penting..yang penting.....



suatu hari ditahun lepas;
gua pegi confess dekat die "gua suke lu..cara lu..gua admire".

malu gile gua pegi confess.itulah first time dalam hidup gua..gua start langkah dulu...lantak lah.gua cume nak bagitau die je.dan time tuh gua memang tak mengharap ke ape..so bile dah bersedia..ape pon jawapan yg dapat nnt..memang akan terima je...simple.

dia senyap.tak accept and tak tolak...so tak ade touching-touching masam muka ke ape.kitorang kawan macam biasa.lepak-lepak main basketball...ym...bila jumpe bertegur sapa.semua macam biasa....dan gua tetap suka dia....bukan mengharap.tapi suka cara dia.......dia hormat perempuan...cara cakap...nice..dia baik dengan sume perempuan.bukan gua je.so member gua pon cakap die memang baik...member gua citer plak kat gua..die dah suke budak tuh...gua rilek je.tak de rasa nak bersaing ke ape..cume usha dari jauh... fall in love???ntah lah..sebab gua bukan jenis mudah nak jatuh cinta.nak suka tuh senang..nak jatuh cinta..payah gile...tapi die buat gua rasa senang..dia selalu tanya gua bila gua macam bermasalah..caring lah senang citer....dan gua mula rasa..suke lagi.kali ni double.

dah nak dekat hujung-hujung tahun lepas..gua ngan budak tuh jadi makin rapat.jadi makin....senang je nak lepak sama-sama.i mean keluar berdua.pegi makan...pape je la.dan dia pon ada tolong gua itu ini.dia nak pergi fisioterapi pon nak ajak gua...so gua rasa macma dah rapat than before.message plak hari-hari mesti message...so nampak kan perubahan tuh..tapi gua macam biasa..rilek.gua bukan jenis cepat tergedik-gedik ke..cepat perasaan cair bagai..what so ever...

sampai lah penghujung tahun 2009...
akhirnya die pulak amik turn die confess dekat gua..."gua suke lu....."..gua senyap...gua macam....ntah.susah nak explain..gua jadi tak tahu.tak de keberanian..tak pasti.padahal gua penah suka die dulu..admire gile.....gua pon cakap kat die.."beb,gua tak tau lah..gua tak tau..gua takut nak bagi komitmen..gua takut untuk step forward...."..lebih kurang mcm tuh lah ayat gua........tapi gua tanya die lagi.."lu nak tunggu gua ker?"...dia jawab.."kalau diberi peluang....gua akan tunggu..."

so conversation tuh habis kat situ....gua pon tak pasti.dia pon macam ragu-ragu kot.ntah lah.....then gua balik cuti kat malaysia.dia tak balik.keje....satu hari..gua dapat berita..time tuh malam raya korban..berita yang baut gua down gile-gile..berjurai airmata gua...tak tau kat sape nak luahkan.......gua message die...."beb..gua..bla,bla,bla..."...terus die call gua direct dari sane..mahal kot..i mean die tak gun eyang murah.direct from handphone.....gua terus cakap sambil nangis..die pujuk gua..bagi solution..bagi kata-kata yang leh tenang kan gua..sebba time tu gua tak de tempat nak ngadu...gua down habis.....4,5 hari die message gua tanye progress itu ini....and gua rasa gua ada someone...and at that time...hati gua dah mula terbukak untuk accept die......

but then,
kitorang senyap..busy kot..die keje..gua kat mesia.lagipon mahal nak contact....sebulan cuti tak tau citer......gua cam biasa ok je.simple..nak terasa hati??langsung tak..benda kecik.gua jenis senang nak memahami....................tapi apa yang gua tak faham...gua dengan dua dah tak macam dulu....setakat dalam team basketball je...lepak-lepak...so macam kawan-kawan yang lain jugak....sms dah tak macam dulu....keluar berdua?tak pernah dah...so macam biasa.gua highlight..macam biasa,sebab tuh gua tak faham bila member-member gua asik kacau je...gua bukan ape..gua risau saham dia jatuh nanti.......

so,gua tekad nak tanya die..dan tadi gua berjaya tanya,
"lu suke lagi ke dekat gua macam ape yang lu penah cakap dulu???"

mule-mule die tak nak jawab..susah katanya..then gua cakap..kalau x nak jawab.maknanya jawapan yang lu nak bg tuh bakal buat gua kecik hati.then gua assume jawapan die tak..tapi die jawab..."ye,gua still suke lu..hati gua bukan cpt sgt nak berubah"....gua tanya tapi nape cara lu layan gua dah tak macam dulu??gua takut lah kot-kot gua ada salah ke....so dia cakap ape tah..panjang sangat lah....tak larat dah nak taip...

tapi explaination die...
die cakap ngan gua..die takut pada komitmen..gua pesan dengan die..lepas ni..kalau lu suke kan someone..try grab kalau lu rasa lu ngan dat gurl bleh move on..jangan dah lepas nnt baru lu nak regret..gua ckp cmtuh sbb die penah citer kat gua die selalu terlepas peluang.kisah lama die lah.so gua nasehat kan die..be brave.tuh je.......and gua bagitahu die....gua faham cam ne rasanya takut komitmen tuh.kalau lu cakap macam tuh tanpa buat gua ragu ke ape..senang gua ade je jawapan....

so kesimpulan nya.....
gua dah dapat jawapan nape die dah tak macam dulu..boleh plak die cakap..die takut nanti saham gua jatuh..mane tau ade orang nak ngurat gua..tak jadi plak sebab budak budak lain dok kacau-kacau je kan....heh..tah pape lah...

so pesanan dari gua untuk lu orang..kalau suka kan seseorang tuh.....consistent..jangan on off..ini tok lelaki lah..sebab perempuan suka pada kesungguhan..terus kejar ikut kata hati..jangan cepat putus asa..lelaki kene berani ok...dats all...challo.gua masih single.yehhaaa...[eh perlu ke bagitau?haha]

No comments: