Saturday, March 6, 2010

menunggang badan besar dan berbulu.........


AMACAM???gempak tak tajuk???haha...ok mari aku share ngan korang SAAT PERTAMA aku menunggang badan besar dan berbulu itu..haha......horse riding lah....masing-masing baca tajuk mesti excited kan???baik ngaku.....haha.

tempat kejadian : warkworth,New Zealand.
tarikh kejadian : 28 feb 2010 (summer)
aktiviti : menunggang kuda...yehhhaa!
cost : $35

ingat korang je boleh buat muke comel??
see.....mereka pon boleh...tapi gua rasa kuda ni buat muka comel 
sebab gua yang tangkap gamba diorang.hehe



ok meh la aku citer sikit......kami seramai 5 orang telah mengambil kesempatan ke atas kuda-kuda.haha...misteri tak story aku???erk..ok sambung.jadi sampai je dekat tempat kejadian,masing-masing diberi kertas nama kuda masing-masing...minah omputih tuh cakap kat aku "lu punye kuda yang paling besar,tapi die hensem dan gantleman.so lu tak payah risau ok...".aku time tuh dah cuak jugak dah.ni first time kot aku nak tunggang kuda.orang kata amik lah pengalaman sebanyak mana yang kau boleh lah.ha cam tuh lah kan lebih kurang........

jadi,mempersembahkan.........."abang hensem dan gantleman"....

inilah kuda yang aku tunggang.OLLY namanya.umur dia 24 tahun.
tua dah ni tapi "masih bertenaga".=p.oh ye..die single dan available...haha















para pejuang dan kuda-kudanya..yehha!!



























perjalanan pon dimulakan.....cuak  jugak lah time ni...
































pergggghhh..memang best jugak lah naik kuda ni....jalan-jalan tengok keindahan ciptaan Tuhan.yup,ni pengalaman baru dalam hidup aku.sape yang tak pernah try...try lah before korang tua.kang dah tua memang tak larat kot,sakit tulang belakang...kitorang try jugak lah untuk kuda tuh belari laju.sape yang tak berani orang tuh kata tak payah.tapi aku mestilah berani beb...kalau tak tak hensem lah macam kude aku.haha....tapi.....................mase kude tuh lari...gile sakit kot punggung kau............haha.

bagi carrot 3 ulas tanda "agak-agak bila boleh kapel??"

























haha.ok gua tipu.lepas dah naik kuda tuh,kita suapkan lah dengan carrot sikit.kira carrot ni makanan special lah bila diorang dah jalankan tugas dan bagi keuntungan kat tuan punya kuda...kalau tak die makan rumput kering je yang dah disediakan....so,bagi carrot tanda terima kasih...kalau nak cakap tanda "i love u" bagi epal sebijik kot.haha...

ok dah lah.letak banyakbanyak pon buat ape..buat korang jeles je nanti kan???=p

sekian dari penulis......

No comments: