Monday, March 22, 2010

aku tak perlukan kau!!!ini ENTRY KHAS...

**for u birthday girl...please read every single words..don't skip any part of it.be honest!
 [sori tak pandai cakap omputeh lah.orang kampung kuala pilah lah katakan...haha]
masa entry ni di publish...auckland tepat jam 12 am 23/03/10.....malaysia: 7pm 22/03/10

pertemuan pertama kita masa dekat UNITEN...masa tuh kau ngan aku tak ngam langsung..kau tak suka aku..dan aku pon tak suka kau...ada sumting dalam diri aku yang kau tak suka...dan ada sumting jugak dalam diri kau yang aku tak suka...kita lupa yang manusia ni memang tak perfect sebab kita saling melengkapi..kita tak nampak tu..langsung tak nampak...dan kau tak endah kan aku. aku pon tak endah kan kau...kita memang saling tak ngam..dan saling tidak memerlukan padahal kita housemate dulu.Allah pertemukan kita...untuk kita berukhuwah..tapi kita menentang...sebab kita ikut hati kita yang keras.."aku tidak perlukan kau..."..satu ayat yang pernah aku cakap dulu masa aku betul-betul marah kan kau..dan aku tak pasti adakah kau juga begitu...pernah ikut kata hati keras yang kau juga tidak perlukan aku....



suatu hari..kau buat aku nangis...kata-kata kau masa dalam bilik tu betul-betul buat aku rasa sedih..sampai tak terlawan aku..tak termarah..aku bangun lalu cari ruang menangis...dan macam biasa..kita akan terus buat hal masing-masing...kau tak perlukan aku..dan aku tak perlukan kau.....mungkin kita dah mula saling membenci........teruknya kita jika begitu....

Allah itu Maha Berkuasa,
kau nak tau tak,aku pernah keluarkan ayat dari mulut aku...yang "aku memang tak kan satu universiti dengan kau nanti..jangan harap.."..itulah aku dulu.seorang yang suka cakap ikut sedap mulut......kasar dan suka buat orang rasa annoying...tapi aku ulang lagi sekali...Allah Maha Berkuasa....dia nak aku dan kau itu bersama....untuk kenal antara satu sama lain..untuk rasa saling memerlukan.....kita ditakdirkan "terpaksa" untuk bersama meneruskan perjuangan di bumi Auckland....hati masing-masing seolah-olah tidak puas hati dengan ketentuan Dia..sebab dibumi Auckland...kita tak ada sape-sape..kau tak ada kawan rapat kau..dan aku juga begitu..cuma yang ada..hanya seseorang yang kita tak suka didepan kita..dan kita menjalani kehidupan dalam keadaan terpaksa.itulah aku......teruk kan?haha.

first day kita jejak kan kaki di auckland menjalani kehidupan
bersama sebagai laki bini.eh.eh.bukan tu maksud aku.hahaha
Takdir lagi sekali menguji aku,
hubungan cinta 7 tahun yang aku bina..habis dipertengahan jalan..rasa sedih,dikhianati,kecewa,lemah...semua yang negative menguasai diri aku.....aku tak ada sape-sape untuk luahkan..sebaliknya aku ade kau.......masa tu aku mula rapat dengan kau....dan aku realize yang ini ketentuan dariNya....dan hikmah kenapa aku datang ke Auckland bersama kau....pertama kali aku masuk bilik kau....aku peluk kau..kau macam tergamam..."aku perlukan someone...........aku sedih....."...itu je yang keluar dari mulut aku padahal sebelum ni aku sangat tak suka pada kau.........Oh Tuhan.....indahnya hikmah yang Kau aturkan buat kami......

walaupun kau tak boleh bagi solution...tapi kau ada dengar aku meluahkan dan pujuk sikit-sikit..kau ada dengar aku bercerita..sebab aku tak ada sesape.....tapi,lagi sekali Allah uji kita....kau dan aku bergaduh lagi...entah macam mana tanpa diduga..aku terbaca blog peribadi kau masa aku pinjam laptop kau.aku tak sengaja.....betul tak sengaja....cuma Allah nak tunjuk kan aku something...dalam tu kau ada cerita pasal aku ..yang betul-betul buat aku sedih.....aku nangis lepas baca.teresak-esak aku nangis.....aku kecik hati..rasa tak puas hati..marah pon ada...tapu,aku tak berdendam....cuma aku perlukan masa....berhari hari kita tak bertegur....aku pujuk diri aku..yang manusia ni tak sempurna....aku tak tau lah kenapa..bila dengan kau je..aku senang sangat nak maafkan..aku tak berdendam..sebab aku tau..semua manusia tuh tak sempurna...kau rasa tak suka aku..dan aku pon rasa tak suka kau.....itu normal...aku  pujuk diri..dan akhirnya aku tegur kau kembali.....aku maafkan kau dan terus lupa kita pernah jadi musuh dulu....itulah ukhuwah.

macam-macam kita lalui..dan sekali lagi SUMMER harituh Tuhan rapatkan kita lagi....ini semua jalan yang sudah diaturkan untuk kita..makin hari...makin pudar rasa keterpaksaan yang pernah ada dalam diri aku dulu.......aku dah mula sayang kan kau [malu siot]...haha.

UCAPAN DARI HOUSEMATE 1 a.k.a lumut:
sempena hari kelahiran kau hari ni SAHABAT......aku doakan kau dipermudah kan segalanaya.terima kasih hadir dalam hidup aku....kau bukan saja buat aku ketawa,tapi kau pernah bagi aku bermacam rasa...kau buat aku nangis,kau buat aku rasa sakit hati,marah,malu..kau ajar aku buang ego,kau ajar aku menghormati orang lain,kau ajar aku jadi lembut sikit [jadah?haha]...kau ajar aku apa itu persahabatan.....apa itu kehidupan...apa itu pengorbanan..semoga kau temui kebahagiaan kau..agar perjalanan yang ke ___ ini lebih bagi makna buat kau didunia dan diakhirat......

oh ye....
thanks buat surprise besday aku yang macam tak jadi pulak kan hari tuh..sebab aku memang hebat.hahahaha...harap kau suka surprise yang aku buat untuk kau...surprise tuh ade dekat bawah entry ni..before tuh kau kena baca dulu azimat housemate ke2..hehe...ikut arahan beb..jangan nak langkau!!!

UCAPAN DARI HOUSEMATE 2 a.k.a wawa (nama samaran =p):

(original from wawa)
firstly sorry for everyone who read my writing sbb sy mmg x pandai menulis n tak pernah ade blog.saya hanyalah menumpang dan mnjadi penumpang esoksemalam sahaja.mungkin jika d bandingkan dengan lumut yang ade kat batu2 tepi jalan tuh maybe lumut2 itu jauh lebih baik dari saya.Second,Memang my writing in esoksemalam ni special untuk siputihpurple.saya mmg x pernah a.k.a jarang meluahkan ape yang tbuku di hati or bcerita ttg kehidupan saya yg mana boleh d baca oleh org lain.this is because saya seorg yang PENAKUT n LEMAH n PEMALU.even wif my boyfriend or sesiapa ,saya tak pernah sweet muit sbb sy x reti dan sy lemah.memang x beruntung sesiapa yg mngenali sy..



Third,This is special for siputihpurple+lumut
this is only way i can express my feeling for u both girls.for me..true friendship is a gift..oh so precious and so rare..sometimes i take it for granted..sometimes i do despair..my fault is being human..mistakes are everywhere..please let me not lose the gift..that is so precious and so rare..


i'm sorry again
we fell out
over something
as silly as that

i'm sorry if i hurt you again n again,
in that really awful way.
so lets make up and forget
about what i did that day.
i'm really sorry
n maybe one day i will hurt u again n again..
hopefully Allah will always make us together

and siputihpurple n si lumut,heppy bufday n hepy belated bufday.
n cheers to si lumut kerana bg menumpang n mnyemak n menyebok kat blog die...



salam perantauan utusan malaysia 2009.
agak-agak taun ni masuk lagi tak?haha



nah amik gambar kau setempek.
ingat comel lah???lempang nak?kehkeh


AKHIR KATA:

cepat bukak pintu bilik kau!!!!!!!!!!!sekarang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ada something untuk kau...sekian.challo babeh!!!!muahhh2!!nak cium kat mana?pilih-pilih..haha.....harap kau suka hadiah yang aku beli tadi.......hee...aku malas nak buat surprise macam kau ngan wawa buat yang tak jadi tuh...ekekekeke......harap kau suke ye si putih purple...semua orang boleh terjah blog die.....yehhhaaaaa.....

aku sayang kalian lebih dari apa yang kalian fikir sebenarnya...[malulah snanye..adeh]

No comments: