Tuesday, March 30, 2010

meh sini aku laser nak?

oh ini entry ke 2 untuk hari ini..ntah lah.semakin tension siapkan kerja semakin macam gatal je tangan ni kan..pergh dugaan syaitonirrajim memang kuat betul.....hehe..erm sebenarnya nak share something dengan korang..hari tuh,kami seramai 15 orang telah pergi bermain "laser tag".erk jadah apakah itu??oh ni yang saya nak cerita neh..meh sini rapat-rapat..dekat-dekat..tapi jangan raba-raba pulak.haha.

tempat kejadian : Megazone Ultimate Laser Game,Auckland,New Zealand.
Aktivit : berlari dan berpeluh ketiak..serius best!!
tarikh kejadian : 26 feb 2010.


erm bagi sape yang pernah main game counterstrike ke....paintball ker..ha lebih kurang la.bezanya game ni guna laser...mula-mula aku cam tak boleh nak bayang kan jugak lah macam mana tempat dia..tapi bila sendiri dah masuk..wow!!!agak besar...dalam tuh gelap dan memang stylo...just guna ultra light..yang bila masuk dalam tuh bendabenda cerah je glowing termasuk gigi kau kalau putih la.haha...so kami datang seramai 15 orang...1 team 5 orang...dan ade 3 warna...dalam tu ada markas yang team tuh kena jaga.sebab kalau opponent tembak markas kau.markah die memang tinggi lah..hehe....

ini bukan ninja turtle ye.

memang masa main macam dalam cite  komando pon ade...ninja pon boleh....best gak lah....sebab tempat tuh besar siap leh larilari 2 tingkat memang sempat lah ketiak kau nak berpeluh kan..hehe....erm masa main tiap sorang akan pakai suit die yang dilengkapi dengan lampu dibahu,dada dan belakang dimana lampu tuh boleh detect kalau orang tembak kau tepat kat situ..so kau akan mati tapi nanti hidup balik lah.tapi markah kau ngan team kau berkurang lah...ntah aku cerita pon dah macam keling kan...hehe..senang cerita mainan ni memang best lah.tak sure dekat malaysia ada ke tak.sebab aku pon ni baru first time main...lebih kurang paint ball cuma die gune laser dan tempat die macam counterstrike punye game tuh..bayangkan in real..ha cam tuh lah.

tempat letak senjata.
gambar dekat dalam tak sempat amik.tengah sibuk bertempur.haha
lagipun macam gelap je..baik tak yah amik kan..hee

ada berani?gambar sebelum ke medan perang.









score sheet....rank 6 out of 15..not bad jugak kan?haha

lepas ni aku nak pegi main paintball plak.sebab member aku cter rtuh macam gempak gile memang die kate kat malaysia tak ade gempak macam tuh.ntah aku pon tak dapat bayangkan....aku tak suke orang story nak gempak je ni..sebab nanti buat aku macam terkinja-kinja nak pergi.haha..okeh lah.challo...

No comments: