Sunday, November 15, 2009

amaran sebelum finalist diumumkan.

assalammualaikum.

apabila wa dah bagi salam.lu orang mesti jawab.tanda kita kene saling mendoakan.dan bila wa mula entry dengan salam.pastinya wa mahu membincangkan sesuatu yang serious tanpa selitkan apa-apa lawak.ambil perhatian.wa dulu suke nak jadi polis.mungkin nampak smart dan tegas yang mempengaruhi wa untuk jadi polis.ok2..ape kaitan tibe-tibe wa cerita pasal polis?sebenarnya wa nak bagitau yang wa tengah buat muka macam polis ni kalau lu orang gado-gado pasal contest tu.,wa bagi je makan pelempang.nak?

mari sini wa nak terangkan lagi.

wa dah cakap kan...wa memang nak bagi hadiah dekat semua orang.sebab wa memang jenis tak suka bila anjurkan sesuatu pertandingan bawah kelolaan wa,dan wa terpaksa buang siapa yang kalah wa tak suke beb.jadi sebelum ape-ape..wa nak pesan kat lu orang..jangan sebab contest ni,lu orang bermasam-masam muka.apa lu orang ingat selama ni lu orang punye muke manis sangat ke sampai nak masam2 sebab contest ni.jangan nak ngade-ngade.

konsep bertanding mudah je beb.
tapi mungkin ramai yang terlepas pandang.

bila nak bertanding means kita bersedia terima kekalahan.bukan bersedia untuk terima kemenangan semata-mata.memang lah semua nak menang.tapi adat pertandingan ada yang menang ada yang kalah.adat hidup ada yang cepat ada yang lambat.ada yang kaya dan ada yang miskin.sebab tu la dulu mase kat sekolah korang belaja antonim.paham???

kan wa da cakap semua story bukan wa yang marking.kalau cerita lu terpilih,memang cerita lu tuh best dan gempak.lu dipilih sebab kreatif,sebab kata-kata lu yang lu susun semua orang suke dan menusuk kalbu.bukan sebab lu femes ke ape.bukan sebab lu cantik kacak ke.bukan sebab lu pakai kereta proton ke.bukan beb.ape jadah wa nak pilih yang kacak dan cantik..bukan wa nak carik menantu ke ape..so jangan pikir yang bukan-bukan ye.=)

wa dah terangkan semalam,lu orang boleh buat iklan mahupun promotion dekat blog masing-masing agar ramai lagi yang datang mengundi.tapi manusia sekarang dah bijak beb.so janganlah lu orang cakap sebab lu orang tak femes lalu tak ada orang yang nak undi korang.yang penting bakat tuh.bukan femes tak femes.apo da.dan jangan risau.undian ni hanya 50% je.kita ada juri seramai 3 orang yang bagi markah lagi.jadi jika sesiapa yang menang,anda memang layak ditabalkan.bukan sebab pilih kasih intan payung ke hape.

faham ye semua?jangan la gaduh-gaduh.janganlah sampai bermasam blog sesama blogger.nak bermasam muke tak boleh.sebab bukan nampak pon.jadi kalau sebab contest ni semua orang nak marah aku..aku tak kesah.nak flag pon tak pela.wa terima.haha.tapi jangan woi...kecik ati ni ha.wa dah lah tak ada harta.blog ni je la teman wa.hehe.

jadi syarat mengundi senang:
  1. sorang sekali je dibenarkan mengundi.
  2. mesti seorang blogger yang ada blog dan bukan anonymous.
  3. click dekat bahagian komen pada entry dimana finalist diumumkan.
  4. pilih 5 finalist yang dirasakan paling best ikut turutan 1-5 dan hantar dibahagian komen entry finalist disenaraikan.
  5. komen-komen tidak akan dipaparkan sehingga tamat hari mengundi iaitu pada 24 nov 09 tepat jan 6.25 am.iaitu masa dimana aku tiba di kuala lumpur.
  6. last sekali doakan aku selamat sampai.
tata semua..selamat mengundi.mengundilah dengan berhemah nanti.jangan gado2 nanti aku lempang.

41 comments:

rAtu saLju™ said...

aduh...sal kontest pon nak gado ke?..haishhh..x bes la camniey...rilek sudaa~

sayu=pilu said...

wsalam si gadis manis

ala mut ilek2 ko nih asik nak lempang jer erk...hehehhe msk contes nih tuh kasi ko semangat tau....heheheh


aku doa ko selamat tiba di bumi malaysia....

weh jgn lupa tulip aku sama salji tau...ekekekke

Razman said...

ws. tp, kalau mcm aku sebelum cntest dh slalu gado ngan ko, xleh nak teruskan ke pergadohan tu?

mamai said...

hahaha memang pakcik dah tahu pasti kena reject tapi nak post juga tak kira

beautiful_rose said...

waalaikumusalam....

huhuhu takottttt lumut sgt serius wt muke garang mcm polis.tp x pe ko tatap macho beb =p

adoiyai..pasl contest pon mo gado kah??? x remaje okay......lalallala

moge selamat sampai lumuttttt =)

Solehah said...

aku x sempat nak joint sebab bz ngan hal peribadi..ni nak gaduh ni..hehe...aku undi semua bleh..hehe..nnt aku baca dlu k..then undi2..

beautiful_rose said...

solehah :-
hahahha lepas bace sile undi aku.ko mmg comel bile undi aku.......wahhh bodek melampau okay =p

Lifesaver said...

ko ni mmg adil la!

Paan said...

Citer la lagi pasal nak jadik polis tu. Hahahaha!

ezzati said...

lumut...sesuai jd polis.. :p

ber_u_wang said...

sapa gado tu....
pak cik mengalah la

farah said...

ko dah nak balik malaysia rupanya.

ko jangan lempang aku plak,
aku tak sempat pon nak mausk contest ko,
gaduh ngan blogger lagilah aku tak buat,

ahhahaha.

mamai said...

lumut yang masuk bertanding pun boleh mengundikan hehehehehe yang kalah bertanding pun boleh jugakan dan yang paling penting yang antar lepas tamat waktu pun boleh juga mengundikan....

kira macam pilihanraya la nie kan kan kan....

contest nie memang bestla lumut boleh kau buat koleksi hak milik terpelihara nanti...

cik EPAL said...

ramai sangat yang masuk ni...lu memang femes...gua nak jadi juri jemputan boleh tak?? untung untung dapat air mineral free ;)

Boneka tak sakit said...

ekeleh lumut! aku nak hangat kan suasana lah beb!
haha aku pow tak pikir sgt lah menang tuk bukti kan stement aku nie

! aku dgn ini serta merta widraw dari contest ko nie!

eh2 aku seronok join apa tapi menang aku memang tak inggin pow saje nak kasi org panas HAHA..

Boneka tak sakit said...

jap undi sini ke?

1.kawie2020
2. ah fat
3. pakcik beruwang
4.hisma
5. joe

aku lain tak baca sgt la! apa2 aku rasa kahwie paling best lah cilakak beliau!

rda said...

Sebab tu aku malas nak masuk, kalau tak dah confirm2 johan, lepas tu semua kasi pelempang kat aku.

bibie_suke_sukun said...

lantak la..den nk masam gak..pehal lun x bg gua menang??finalis ponn x dpt..lu jgnn sampai wa bom pilah bai!!(tp..gua xde anta story..gua leh menang tanpa bertanding x??)

bibie_suke_sukun said...

lantak la..den nk masam gak..pehal lun x bg gua menang??finalis ponn x dpt..lu jgnn sampai wa bom pilah bai!!(tp..gua xde anta story..gua leh menang tanpa bertanding x??)

zafa said...

semua 37 org tu finalis ke?kea ada shortlist?kata ada shortlist..lagi satu,undi kat cini ke kat mna?konpius ni..sapa2 tolong jawab..ni budak baru nk belajar

fndrocka said...

nyesal tak dapat masuk contest ni

caluk@cencaluk said...

he he kau nak inform tarikh kau landing kat kl yer, aku doakan kau selamat terbang balik sini dah selamat hari raya haji --> aku x gaduh2 sebab aku x join contest kau ha ha

oranglidi said...

wa tgh sibuk. kira undur diri ke mcm ne??? wa sibuk wa sibukk!!

bia le x de org undi. hehe.. skali lagi mntak maapp.. wa tgh sibukk..

maapp. maap.

cik CumeY said...

waalaikumussalam..

lumut..ko neghori kah???huh! aku kompius dah ngan komen bibie..hahaha

weih razman..ko baik2 lah sket ngan lumut..maner tau sejuk ati dia..

kepada semua peserta..gud luck weih! citer korang best2..sekarang berserah..excited korang mengalahkan amik exam!ceess..

Fara said...

Siap nak gado2 ke?
Dasat btol penangan kontes Lumut ni.
Gari je pengganas2 tu Lumut.
Masokkan dlm jail.
Hahaha

:P

kimisai said...

final contest nt jgn clash ngan JUARA lagu lak...gua nk tengok juara lagu..hahaha...nk tengok result kontes ni ag..

abe long said...

eh..aku yg ke berape nih komen? xpenah 1st lg mane2 entri pon..hahahaha

pakcik kordi said...

oden raso oden tau sape yg monang!yeah!!!!vote utk manager!(manager?)

imHepPie said...

waalaikumussalam....mnjawab salam di awal entry haha

avid gunner said...

kat mana finalist nyer?
kalo bole announce b4 20hb la...

mier@merr said...

w'salam

weit..sape gado2 nih.. meh aku nak lempang sket.... contest pon maw gado ka???

ish..ish,..ish...

bdebar lak rasa.. hmm..
tp keyakinan bkurangan la... citer dorang sume siyes best... smoga berjaya utk suma!!!!

siggplus said...

lu cakap serious, apsal ada gelak2?polis mana ada gelak2..dia senyum gembira bila terima rasuah je..

apsal sengit sangat contest lu ni smpai semua nak masam muka?mng dpt burung kiwi je pun, paling2 dpt t-shirt all black jonah lomu..haih

jgn la gado..nak gado2 masuk wrestling ah

i'msosupernotcool said...

ermmm..
so bile nk umum all de fnalist??
i cant wait..
to flag ur blog..
haha..
kiddin..

piNky LuCiA said...

huhu..aku ley ngundi tak? nak undi gak ni. haha

piNky LuCiA said...

satu lagi.. aku tak faham langsung cara nak mengundi.. blur.. baru lepas exam kan... hehe.. (slah kan exam plak.. haha)

:: hayati :: said...

wkmslm lumut...xnk mkn pelempang tp nk mkn strawberi leh x?? hehe

sume org dpt hadiah kn?? jd wtp nk gaduh...hihihi. untung gak ek xpyh nk penin2..

moga lumut slmt tiba di KL...aminnn...

nuwa said...

aku nak bagi cadangan ni, ape kate kalau lu pki khidmat sms, senang gua nak undi dari uma smbil goyang goyang kaki, :D

chokio_nia said...

ade yg gado ke??ish3..aku da menyerah kalh da ne..kepada sape menang tu tahniah la..huhu

ko da dlm flite balek mesia ke??kem salam sume ah..nak balek jugak ah gni..hadeh...

CinTa Lea IxoRa said...

uh... mcm nk pilihan raye lak.. ahaksss

Jard The Great said...

oit.. bila nk kuar top16 tu.. ehehe.. aku tak masuk takpe.. ku join nk meriahkan suasana ja.. ehehe

YobSumo said...

wa nak mengamuk ni! (sambil menghunus hunus parang).....

ok chill chill. takkan ngan Lumut pun nak gaduh. tak adventure betul. hahhahahha~

ok vote-vote time. Apekebenda la pulak main vote2 ni. Mut, pilih jelah dari hatimu yg luhur.