Monday, November 9, 2009

sambungan cerita seluar dalam.

hahaha.gelak dulu sebelum meneruskan penaipan mahupun pembacaan.mungkin apa yang aku nak ceritakan ni pernah diaplikasikan oleh anda-anda.siapa tahu?ke aku sorang je yang buat kerja ni??haha.ok aku malu ni nak cerita.tapi tak pelah.anggap je la ini kisah dizaman kecil tatkala belum mencapai tahap akil baligh.haha.gelak lagi.senyum-senyum jup aku.segan la weh.aku rasa korang tak pernah buat kerja bodoh ni...=p

sebelum tu aku tak pasti ini suatu kebodohan,aksi terlampau mahupun kebijaksanaan seorang budak kecil yang berumur 5 tahun dan bersekolah di taski abim.ala yang pakai baju seragam kaler hijau tuh.tadika yang ala-ala islamik tu lah.tau tak??hehe.

baiklah sambung cerita.

mak aku cakap,aku ni seorang yang berdikari kalau nak dibandingkan dengan akak aku.dari segi mane tu aku tak pasti.tapi mak aku cakap masa aku umur 4 tahun aku dah boleh cebok berak sendiri.bersih tak bersih tu tak payah tanya aku lah.itu mak aku yang bau sume tuh.hahaha.segan lah nak sambung cerita....ecececey...ha.bukan tuh je,masa umur 4 tahun jugakla aku dah mula pergi taski al-abim.semangat nak belajar tuh tinggi beb.mak aku terpaksa akur lah dengan semangat tahap dewa aku ni.aku ni pulak memang jenis suka survive dan bukan jenis yang meminta-minta pertolongan mak abah aku.aku ni memang ego orangnya.aku tak suka tunjukkan kelemahan aku depan mak abah aku.dalam adik beradik aku yang seramai 6 orang tuh..abah aku cakap,aku lah yang paling senang abah aku nak lepaskan kemana je.sungguh tinggi kepercayaan abah aku kat aku kan?

tapi tuh la,abah aku ni tegas orangnya.kalau orang yang baru jumpa abah aku,akan kata abah aku nampak macam garang.ada yang kata macam pelakon pon ada.ewah2 abah..orang nak jadi pelakon,dia pulak yang nampak macam pelakon kan?haha.dan entah kenapa dalam ramai-ramai anak dia..aku yang jadi pilihan abah aku untuk buat itu ini.i mean anak-anak yang lain,tak ada pulak dipaksa hafal sifir sampai tertidur,kena jawab soalan PTS(penilaian tahap satu) banyak-banyak..tak ada beb.lagi-lagi abang aku tuh..rilek je aku tengok tak hafal sifir pon...tapi itu semua ada ganjaran nya di hari yang mendatang bukan?hehe

lagi satu,abah aku ni sangat punctual orangnya jika nak dibandingkan dengan mak aku,kira kalau berjanji dengan abah aku..aku sukalah senang cerita.punctual ok!aku pasti mesti time dating ngan mak aku dulu-dulu..abah aku ni yang paling banyak kena tunggu.haha..ok dah melalut dah ni.so,disebabkan ke"punctual"an abah aku ni,wujudlah sejarah seluar dalam ni dalam hidup aku.dan aku rasa tak mungkin ada orang punya kisah sebegini rupa.haha.aku nak gelak lagi ni.masa aku cerita dekat mak abah aku pasal betapa "survive" nya aku,diorang pon dok bantai gelakkan aku.oh so sweet kan budak 5 tahun pandai uruskan diri sendiri tanpa merengek meminta pertolongan mak ayah??=)

ok lah nanti aku sambung lagi..mana boleh cerita sekali gus..nanti korang terkejut beruk pulak..dah aku nak study.tata.

p/s:kalau hebat cube korang teke sambungan.kalau mls pikir tak payah le.

37 comments:

Razman said...

1st sial..kalah sayu pilu..haha..

Razman said...

4th pun aku lg...gle r sronok wat onar..

Razman said...

3rd pun aku gak..xde org nak dtg ke lumut?

Razman said...

2nd pun aku gak pas dh abes bce...

Razman said...

lumut, jwblah..eh, dh 6th pn xde org..puas aku bls dndam keonaran ko wat dlu..

Razman said...

5th pun aku jugak..mne sayu pilu n beskot?

Razman said...

dah abes rkok sebatang pn stil aku ke 7..

lumut said...

sabar lumut sabar..
senyum itu sedekah..

=)

saya sayang razman ye semua blogger.
razman lah yang paling baik dalam dunia blogging ni....dia yg paling kacak macam kain buruk..

=)

mari senyum.
jom syg die ramai2..

ko pg genting sorang2!!!!!!!!!!!!!!

@tune® said...

ok ok...
aku pertama selepas razman...yes!!!

ye ke??

eniway...
ayah aku pon tegas...tp punctuality ...xberape sgt

tp aku tetap syg die

wcwk (When Celebrities Were Kids) said...

nice share...


wcwk Team
http://wcwk.blogspot.com/

chotz said...

hahahahah...

ketawa semalam bersambung....

tu jek mampu aku tulis...

LORD ZARA 札拉 said...

hahaha~

giloks deh~

ahchOng's said...

duk wat versi telenovela primadona lak..

mier@merr said...

woi2...razman... ni btol bls dendam... mmg berasap berapi sume lah klu beskot ngn sayu tgk....haha...


tinggi sungguh kprcayaan ayah ko..lepas ko smpi ke auckland...hehe

*Miss Geli^ said...

abis mana citer seluar dalam??penipu tol ko ni..gelak je banyak..

mak aku ckp, gelak banyak ilmu banyak ilang..

ber_u_wang said...

lu memang bikin wa panas je.. citer sekerat sekerat... kena tunggu esok baru komen

nursarah said...

hehe, aku ke brapa ntah malas mau kira..

err..mmg karakter ko tu amat bersesuaian dgn karakter entry2 blog ni...

study2!

chah~ said...

aku bace.. aku snyum.. aku sengeh.. aku gelak.. aku bace lagi. aku tunggu jer. tunggu bile cite sluar dalam ni klua.. hahahahaha..

maiyah said...

smalah kita brugakn3 ttg bapak ni :)

cik EPAL said...

berdikari itu perlu!

btw, i klik ur nuffnang ;)

Paan said...

Abim? Ok...

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

over dost ke si razman tu komen?
hahhaa~~
bertuahnyer ko ade family..
tahniah

alimbz said...

aku bukak je blog ko gelak teringat doa qunut ko tu..nasib time exam pg tadi xteringat..haha..

ko nie cite sluar dalam sebaris je..cite sal panctual abah ko lak..

p baba aku lg sporting..haha..

p/s..cepat la abis kan cite ko tu..

Aku Beskot™ said...

wa bc skali..
x puas hati wa bc lagi..
bc lagi da masok 3x..
tp pesal wa jmpe word sluar dalam hny 2??
satu tajok entri ngan kt last² entri..
ape ke he nye ni yob??
sekeh mau??haha..


buku nota:
lu maen tukar² spender ke kt taski abim tu??
gle kentang putar btol la lu mut..
sila la smbng..hakhaks..

i'msosupernotcool said...

still nothing...

ZzzzzZzz..

Hayatito said...

weh..
nak kena geget?
haha
geram dah ni..

jen - jen punye cite said...

haha..sambong gelak..kui3

cik CumeY said...

razman mensaiko kau kah lumut??hahahaha...

weih...meleleh air liuq aku tunggu ko sambung tau taks!sanggup dok lepak depan nih nak tgok sambungan...

sampai hati kau lumut..mempermainkan perasaan aku...
sobbbbbb

sruuuuuuuuuuuuuuuttttttttt <-- tarik ingus!

zul efron said...

xde pon pls sluar dalam...
xde pon...

mamai said...

pakcik last ker...tegas itu bagus

ween said...

arrr. x relate lansung la Lumut :( terhenti degupan jantung ku 2 saat. huu

cpt2 next entry (^_^)

joegrimjow said...

nantikan entry contest ku
muahaha

pukul 8 waktu malaysia
eh
ada stengah jam lagi
baca jgn xbaca
kekeke!


nak ayah....

beautiful_rose said...

heheheh mesti comel kan kecik2 suda pandai cebok sendirik =p

jap2 aku teke,mungkinkah ko pakai seluar dalam terbalik??? =p

p/s: lumut,aku join contest ko..sile masuk link aku trime or x? =p

Koyuki said...

nak tunggu kat sini lah

bwk tilam, bantal sume

zzZZZzz

nak gelak esk

CinTa Lea IxoRa said...

huhu...ni kisah seluar dalam ke kisah abah..? hehehe...
camne la agknye bdk umo 4 tahun survive kan? mst comel and cute gile..hehehe

sayu=pilu said...

ewah2 ko nih razman bukan main gi erk... dah merampas takhta aku seh...

kalo tak krn tenet simex yg bengong nih tak kan dapat ko jd 1st weh... siot miot sungguh tenet nih... babeng tol la... berapi2 aku nih...hehehehe guro jer yer ko jgn wat onar kat aku lak razman weh..hihi

Lifesaver said...

aku nak sambungan nya SEGERA!