Tuesday, November 3, 2009

tahi,anjing,babi.


bukan nak mentahi-tahi,
bukan nak menganjing-nganjing,
dan bukan juga untuk mem"babi-babi"an.

tolonglah bezakan.
tolong.kenapa asik nak buta je?
ke saje di buat-buat?
dan saje dilakon-lakon kan?

sumpah aku bukan badut.
kau juga begitu,bukan badut.
jadi ini bukan perkara yang lawak.
yang boleh diajak gelak.

tahi,anjing dan babi itu menjijikkan tau?
tapi kita tak sama dengan mereka.
kau,dia dan aku bukan begitu.
janganlah menghina.jangan.

p/s:segalanya tertulis ku tumpukan padaku.jangan ngade-ngade nak terasa.sekian.

hati,cinta,persahabatan,bahagia.
indah bukan??

43 comments:

sayu=pilu said...

yea aku 1st gi..hehehe

sayu=pilu said...

yup suma nya indah kalo kita menghargai nya.......

nak gak hati ko....

Aku Beskot™ said...

2nd pon ok!!
wa akur..

Aku Beskot™ said...

yup..
indah!!
begitu indah (Padi)..

paraxixth said...

pehal? lu terpijak tahi babi ke tahi anjing?

siggplus said...

mcm mana boleh terpijak tahi babi?lu g kandang babi ktne mut?

told la hejauw said...

erk ak xphm?? yg ak tau tu sume najis... erk bek jauhkan..

Lifesaver said...

sape yg samakah tu?????tak blaja ke?

Besi Karat said...

persamaan manusia,anjing dan babi,semuanya ada tahi/najis.

Ries Lee said...

semuanya jijik belaka.

lumut said...

to SAYU,
ah kau lg?haha..kau keje refresh page aku je ker?nk hati aku?jgn beb..kang ape yg tggl kat ak neh.hehe

to BESKOT,
haha...amik la lu lagu tuh.wa x tau.xpenah dgr.

to PARAXIXT,
wa terpijak tahi mahaguru.

to SIGGPLUS,
wa terpijak tahi mahaguru la...sbb wa rajin usha die.haha

to TOLD LA HEJAUW,
mmg tjuan kau xbg org paham.kang payah klo paham kang.sume najis.tp x berdose mereka tuh.

to LIFESAVER,
blaja cume kurang diamalkan.

to BESIKARAT,
tp ade yg membexakan.yakni akal.

to RIES,
memang jijik.

siggplus said...

tahi mahaguru mana ada nampak, tahi dia invisible..makam tinggi orang cakap..haha

mier@merr said...

jijik2 belaka....ehe....

zul efron said...

aku xtahu nak komen ape...
ssh...

puteh ;) said...

weh2!!
td anjing tompok itam putih tu ade blkg aku..nseb baek aku xsdar..patot la tuan dye bwk kete slow2 jer..aku ingt dye nk usha aku ke culik aku ke..buat aku dup dap dup dap aje..haha;D

tgk2 anjing tu da potong aku da..nseb bek xmggesel2..haha;D

ok2 dah2..wt cerpen plak ak kt cni..eh tp kjp..

ehem2..aku la tuan empunya tgn yg kiut miut tu ye.hrap mklum..cehh~ gagaga;D

Mrs Camillo said...

indah kalau masing-masing memegang konsep sentiasa bersikap positif.

tapi kalau di sini sentiasa menjadi badut, dan di sana tetap kaku sperti tugu.

lama-lama, badut parah.

avid gunner said...

ya...mmg indah but at its respective price....nak cinta kena pikul tanggungjawab....nak sahabat kena jadi sahabat dulu....

lumut said...

to SIGGPLUS,
haha..wa gune laser nak usha taik die yang invi tuh..mahaguru pon kecut ngan wa.haha

to MIER@MERR,
hu..tau xpe.

to MRS.CAMILLO,
lame2 badut pon leh mati.hehe

to PUTEH,
haha...ko g ner td?
ah promote tgn.mls nak layan.haha

to DZUl,
mmg susah.payah.

lumut said...

to AVID,
semakin hari aku rasa semakin panjang komen kau klo nak bnding ngan dulu.hehe..betul ckp kau..stuju.bkn sng nak jd sahabat.

sayu=pilu said...

ahahah lumut binggo...aku refresh blog ko byk kali hahahah

busan weh kat opis tadak keje hurm balik rumah tido gi bagus.... ngantuk arrrhhh

ala kasi ler aku pinjam hati ko jap kita kan kawan sahabat teman hehheheh

jen - jen punye cite said...

ayat die..sempoi n bermakna..serius shit

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

yang penting tahi itu busuk

ikanriang said...

nape hati itu kelihatan begitu penyekk sekali?

joegrimjow said...

anjing tu cute ape!
babi je terlebey cute

lumut said...

to SAYU,
haha..ko mmg xde kje lah tuh..sori la aku xdpt melawat g mane2 lagi..serabut sket pale aku.hehe..

to JEN,
pandai plak ko korek makna ek..

to BULAN,
ha itu aku stuju.

to IKANRIANG,
penyek sbb dipijak?eh bukan.

to JOE,
haha..babi cute gak pe..
tuh pasal ramai org ske.

chokio_nia said...

aku pilih persahabtan dlm byk2 tu...sbb menda ne je kekal besenye..

Aku Beskot™ said...

ak ske kangaroO..
tweety bird pon okay..
hoho~

rda said...

benci aku tak pernah nak dapat first. diorang ni memang mengadap blog kau je ke 24hours? confuse betul. hahha. oh, anyway. yang indah selalunya sukar dicari. tapi boleh je jumpa kalau dah rezeki kita kan.

Misz SeroJa said...

selepas keluarga sahabat adalh pling bermakna..;p
kerana mereka beri bahagia..;p

ber_u_wang said...

pak cik nak love tu buleh?

ms diaz said...

ku pun tgh sedih gak ni LUMUT..hatiku sakit sgt..ni sume gara pompuan celaka kat ofis ku..de ke patut die maki aku depan org ramai..kalo ikutkan hati ku mmg nak je penampar je..tapi disebabkan ramai org dan i x nak die malu, so i senyap je..menitis gak air mate i la...nape la tuhan adekan manusia yg SELFISH camtu..ingat die je betoi..x tahu nak jage ati org..
aku rase sakit hati LUMUT..*uwaaa*

inDah iNdrIana said...

tak minat pade sajak pantun bagai neh.. x reti nk selam2 hati org.. tp minat pd pix yg terakhir tuh.. milik siapakah tangan itu..

mamai said...

hati warna apa ya dan siapa yang warnakannya...

chotz said...

aku yang ke 34...

bangga wei...

IkanMasin90(IM90) said...

weh...
kalo ade cinta, bahagia n pesahabtan ak rase ak lah org pling hepi kt dunie nih..
tapi lelaki semua sama...
hanya tahu mengongkong perempuan...
hummmm

miNt said...

ak sakit perut..

~.~

sharamli said...

persahbatan itu indah

macha_sezs said...

ya rabbi. tak abes2 lagi drama swasta ni?

nursarah said...

'cinta itu persahabatan'.

kata2 Rahul dalam Kuch2 Hota Hai..

segala nikmat yg disyukuri pasti terasa indah..

Razman said...

uishhh..guna benda jijik pun ko leh wat puisi ek..

p/s: aku rse nk kembali wat onar berduri kat cni..bolehkah?

pakcik kordi said...

tak bek ckp kotor...huhu...

seroja jingga said...

kamu resah??

ingat Dia.

Anonymous said...

Terima kasih atas maklumat menarik