Monday, November 16, 2009

jangan esok-esok kau nangis.

kalau nampak member2 lu gelak sakan,seronok sangat...terginja-ginja dek pujian...lu tego lah beb member lu tuh.cakap dengan dia..

"lu jangan gelak banyak-banyak sangat beb,nanti esok-esok lu nangis".

wa dari dulu memang takut nak gelak sakan dengan memember wa.kalau wa rasa cam nak terginja sikit je,gelak cam hantu tetek sampai tak ingat dunia..wa mesti terus sentap emosi wa.wa maki dalam hati..."ape jadah hepi sangat ni"...

memang selama wa hidup..90% akan jadi apa yang orang-orang tua cakap tu."ekau jangan golak sakan bonar,sok melalak kot tak tordayo dek ujian..."

dan betul,kalau malam tu wa gelak cam pontianak,esok terus senyap macam pocong dek dibungkus kapan.tercorok je macam katak bawah tempurung.dan petang tadi wa keluar ngan housemate wa pergi carik souvenir sikit untuk dibawak balik..member wa pon makin lama kawan ngan wa..makin masuk air wa tengok.buat lawak dah tak segan-segan cam dulu.kadang-kadang melawak cam haram wa yang sakit perut tergelak...

wa suke beb..wa suke diorang hiburkan wa.dan wa pon gelak..lame dah wa tak rase macam ni..tapi mase wa gelak-gelak..wa sentap emosi wa.wa switch on the spot.wa slow talk ngan hati wa...

"hati,lu ilek beb...lu gelak sakan ni...kang lu nangis kang..."

dan malam ni wa rasa cam sampah sikit...tapi cepat-cepat wa kawal balik.wa memang dah pro dah bab ni.wa try suapaya kapal emosi wa tak terbabas dek ditiup angin kencang....jangan dilayan sangat perasaan tuh.nanti susah beb..dan wa cume nak pesan je kat kengkawan wa...tapi wa bukan alim-alim.kire kalau wa cakap mende baik..mesti ade punye orang bahan wa cakap wa cam bagus.fine lah.wa cume nak pesan...

"kalau lu orang tengah hepi,bahagia,senang...jangan terlalu hepi beb..jangan sampai lupa batas2 manusia.jangan sampai korang lawan hukum karma beb...nanti sakit dek ujian....kot tak tertanggung dek akal fikiran..bila akal dah tak nak tanggung nanti..mesti hati terus terkubur..emosi haru biru.."

dah ah...
pe jadah wa kemas barang sambil dengar lagu
butakah cinta-spring.

62 comments:

Razman said...

1st lg...nak wat onar ke x ek?

Razman said...

ok..sentap lak aku bce..tak jd wat onar..rilek r beb, wtu hepi, kte try hepi..juz jgn over sgt..baik x aku rini?

Boneka tak sakit said...

ala apa slh y er happy! wei lumut! aku nak ko tolong aku marah kan sikit juri2 ko tu asal nama aku takde! aku marah nie beb!!

kalau yer pown aku tarik diri bubuh lah dlm senarai pendek! ekeleh juri2 ko nie memang buat aku emosi la beb!

apa2 pown aku tau bukan ko punya kehendak pown aku terkandas dlm saringan pertama!! entah2 ko nak kut! ekleh minah...

maiyah said...

mmg kene adjust gelak tu, jgn gelak cam pontianak plak.. slalu gak jadi bila kita gelak sakan tup tup pas tu nangis plak ;)

i'msosupernotcool said...

dat wat make ur life precious..

lumut said...

to RAZMAN,
sentap?1st time tgk lu komen serious.

to BONEKA,
lek ah beb...chill okeh??adat bertanding la nih...janganlah marah wa plak....lek ek.

to MAIYAH,
betul hidup tak semua indah.just behave.tc sis.

cik EPAL said...

betul! nak happy boleh...jangan TERLAMPAU sangat..nanti nanges tertonggeng tonggeng karang..haha :D

lumut said...

to IMSOSUPERNOTCOOL,
kind of...

to CIK EPAL,
yup..u got it aite??sume benda ade batas.

sayu=pilu said...

yup weh aku setuju tuh... gelak sakan bila ujian dtg melanda menangis tak berlagu...wakakakkaka huuuh sedih arh wei

Boneka tak sakit said...

haha.. entah lah mut kecik ati aku tak kena senarai pendek nie! juri ko nie nyata tak profisinel lah mut!

apa kata ko buat undi masuk!
ala mcm mawi lah aku nie last2 world! hahaha.. :P

Fatul Akrul Ramli said...

aku main gelak je.. peduli apa.. haha

kawie2020 said...

aku mesti afundi masuk ko boneka x sakit... hidup boneka..hidup boneka!

beautiful_rose said...

x sala nak gembire...tapi ade had jgn keterlaluan.takot nnt bile terjatuh kte y merase sakitnye.......
aku tau ko kuat... =)

siv said...

smlm aku hepi..
hari ni aku betol2 tgh sedih.
hahaha

lumut said...

to SAYU,
alamak beb..jgnlah taching..chill k

to BONEKA,
undi masuk la pulak..dah muktamad la boneka...jgnla benci aku weh.

to FATUL,
bagus.gelak penawar duka.

to KAWIE2020,
ohh ade supporter lu boneka.

lumut said...

to BEAUTIFUL_ROSE,
betul.ko tau aku kuat?hebat ko.ahli nujum ker?erk.

to PATONG KERTAS,
sedih ko cmtuh?woohh

mier@merr said...

haha......btol tu weh.
aku selalu gtu..
klu siang gelak xhengat..
malam tu mule la emosi tungang langgang.....

alvin takda umah harga 8juta said...

yer la kau cakap tu...aku rasa cam sampah tetiba nih..ana tong sampah??nak dok diam2 dalam tuh...

faizal said...

wa hepi kongsi2...

wa sedeyh..

simpan sesorg...

hehe

sayu=pilu said...

erk..ko tapis lu erk komen2 nih...hehe aku tak pasan lak..hehhehe sory deh

Boneka tak sakit said...

hahah aku tak benci ko mut! ko muka sebijik mcm adik aku yg study medic kat rusia lagi pow ko perangai sedebik mcm aku!

tak aku tak benci ko mut! jgn risau! kasih kita akan sentiasa selama nya hahaha!

caya lah kawie aku gay dgn ko lah camnie!! hak hak!

lumut said...

to ALVIN,
ko nak jadi tong sampah xpe.jgn sampah sbb busuk.

to mier@merr,
agak betul kot.hehe

to SAYU,
bukan tapis..tp sebb kan contest ni aku kene tuka setting die.pas abes mengundi aku auto balik.

to SEKUT TAWAR,
kongsi ah ngan wa.xdek hal beb.

to BONEKA,
tersenyum wa bace msg lu neh boneka...lu nak gay ngan kawie?awwww...ajak razman.

Solehah said...

ya la btl..happy pun berpada2..

siggplus said...

lu nak jumpa gua tak?agak2 la..heh

rda said...

Lumut, tiba2 aku rasa aku perlu tulisan kau untuk beri semangat pada aku. Sebab tiba2 without aku gelak sakan, aku rasa lost. aku rasa down sangat2 dan aku rasa aku perlukan orang untuk tenangkan hati aku walaupun sejentik. Kenapa tah macam ni. Aku selalu confuse dengan perasaan sendiri. :'(

e. indah said...

bila terlalu gembira
jiwa cepat kering
bila terlalu sedih
terlalu basah

abe long said...

aku heran.. asal boneka nye entri x lekat..die punye la war2 kn xde sape leh challenger die...
ape2 pon... wa soknong sama lu boneka tp rase2 nk undi jalak arrrr

told la hejauw said...

oh..jgn sedey2... ko kn da nk blik mesia.. nk jmp ak....xkn nk sedey2.. hahaha...

p/s: mbr ak sakan gelak kt ak..kunyah pki gg depan..siot..nnt la korg skit gg haha..

Razman said...

aku xjd nak sentap dh lumut..asal ble boneka nk jd gay, nme aku naik..kenapa aku dijadikan material dlm topik gay..

lumut said...

to RDA,
erk....jangan sedih2 weh..doa banyak2...kau kuat...aku ni manusia biasa..ape yg aku leh kongsi..aku kongsi..hu

to SIGGPLUS,
boleh je tp pastikan awek lu tau.

to SOLEHAH,
yup..betul3...

to E.INDAH,
gelak kuat ilmu hilang...

to ABE LONG,
silelah vote ye....pilihlah secara berhemah.

to TOLD,
aku tak sedih..sebakl je...ko jage gg tu elok2...kang rongak plak.erk.

to RAZMAN,
beb........
lu taching ke pasal gay tuh.wa mintak maap beb.wa tak gurau da pasal mende neh...wa janji...sori ah beb.....korang..razman x gay..razman ade awek yg cun ak mati..aku serious ni.bukan main2.

ber_u_wang said...

suka dalam tangisan..

green said...

bese la tu, kejap suka, kejap sedih.
spice up ur life..

p/s: dgr lagu lain bila kemas brg..heee~

bibie_suke_sukun said...

lu memang cibai!!ape jadah lu denga lagu spring!!!!!lu x indie la beb denga lagu sedeh!!!!ape la!!!tp serious..gua nk maen lage2 tetek jumpe lu nie!!x sabar i!!auuu!!1mut?nnti online...den bg no tpon den k?balik cni sok..sonang nak kotek-kotek!!!

Aku Beskot™ said...

ak ske entri ni..
tq..

abe long said...

tediaaaaaaaa.... bibie, cam xdek mene len nk men.
/me tutup mate xmo bace..
malu malu malu...
hahahha

YobSumo said...

happy boleh. kalau lebih lebih pun rasa kosong pastu wat pe kan. Baik cool je... hidup kena ada respect. kadang2 bila happy sgt hilang respect. tu yg susah.

rock gila la lu ni, kalah wa. butakan cinta beb!

avid gunner said...

lar...mmg peminat setia eddie hamid nih...lagu leleh aje...haha...

anonymous said...

emosi hnya mainan perasaan je seyh~..semua org pun akn mengalaminya...hati perit camna pun...wa mmg salute org yg sntsa tersenyum,tertawa n bergembira dgn keadaan sekelilingnya wlupun jiwanya tgh bergolak...adeyh~cam pakar motivasi lak aku ni...wawawa...

P/S:lebih baik jika kita boleh ketawa kerana ianya boleh memperbaiki keadaan emosi kita...peace~~~

faizal said...

bagus aa razman da de awek...

nmpk gak dia jln..haha

**adik ppuan ko available agi kan man..hehe

wong ah ian said...

klw aku, gelak je smpai x igt dunia..bile sedey, nangis jela..klw kontrol happy pn x smestinye kte xkan diuji dgn berat oleh Big Boss kt atas tu..bkn xcaye ckp org tua tp bg aku sume tu men ngn psikologi je..agaknye la..jumpe kt genting mut..eh, kt kl sentral da jumpe kot haha..kopratasa satu!!

aloy_paradoks said...

ok apa lagu spring...

chokio_nia said...

kalo gtu..nanges la sakan2..pastu akan gelak tak hengat..btol ak??hurmmm...

TokDon said...

adakah gelak sakan then menangis lepas tu..
adakah kebetulan atau suratan
....
AKAL yang mencipta cerita

.rafiq. said...

lagu spring memang layan. jum karoke?hehe

piNky LuCiA said...

seeloknya ingt Allah kala hepi. ingat Allah kala duka..

(asal aku rs macm ustazah je yang bcakap ni.. hahaha)

Lifesaver said...

aku gelak 3 dekah je

HEMY said...

kadang2 mmg betul..tp bagi aku..gelak je la..itu moment ngan kawan

balik kang moment tu dh takde..

cherish and enjoy the moment..blkg kalau nangis tu citer lain plak

Fara said...

Bende ni cam dh bole jangke kan...
The 1st thing ur hepi...
The next thing, ur crying!

Sbab tu ble aku hepi sgt pon aku jd takot.

:)

Razman said...

haha..xde mknanye nak tacing2 beb..aku ok je kot..sekut tawar, ko kan dh ayat siv mlm td..siap g mkn mcd bagai...

Fhad said...

weh antu tetek leh gelak ke? lucah ko taw x kalo die gelak.. mesti bergegar cam aizat..hahahaha

Penumpang dunia said...

apa yang sentap sangat tu lumut...hehe...alhamdulillah..aku dah balik...

aku nak ajak ko minum kopi ni.. nak ikut ker? http://layanblues.boardsmessage.com

heheh..sudi sudi le...

Wanita Mutalib said...

tapi betul ar..hepi skit....sok sok mesti ader menda wat kiter bengang kan kan kan..

Mieza vs Rory said...

aku pown slalu terkena...gelak2 sakan, pastuh de la mnde sedih menimpa aku....huhuhu

jedi said...

hidup memang giitu...ade sedih ade gembira..so gunakan kedua2 sebaiknya..

cik GULA-gULA said...

huhu:)

LUMUt:)

TAK SABO NAK JUMPE KAMU:)

JANGAN BANYAK KETAWA..SEBABAAKAN ADE ONE DAY ORANG TU AKAN BANAYAK NANGIS:)

caluk@cencaluk said...

gelak pun boleh menangis gak he he

jen - jen punye cite said...

hantu tetek=lumut

wakakakaka

Melz said...

kalau hari2 kita happy jer..susah plak orang lain tgk..mulalah dengki
hahaha ntah la dunia awan dania..

Anonymous said...

kau jgn nangis...

mamai said...

bila happy pakcik happy
bila sedih pakcik sedih
bila serius pakcik serius
bila marah pakcik marah

bila itu ikut masa dan keadaan pakcik waktu itu.... bukan buat happy kala kita sedih, bukan marah kala kita gembira...

Kapten said...

thanks

Lizz said...

a'ah. aku ni malas nak jage kain org..so, aku ingtkan diri sendiri aje. biler agak2 dah gelak dah lebey dr pontianak tuh..cepat2 aku senyap balik :P