Sunday, November 29, 2009

hari tua kekasih gelap.

oleh kerana cuti aku bakal dipendekkan dari 3 bulan jadi sebulan.aku mengambil keputusan untuk tidak terus melayan perasaan mahupun berduka dalam mase meniti waktu untuk pulang semula ke auckland bagi meneruskan perjuangan yang belum selesai..hidup mesti terus.bukan live your life to the fullest..but then live your life sambil mengurangkan dosa.seimbangkan dunia akhirat itulah yang terbaik.semakin hari semakin tua dan menghampiri mati...sekadar muhasabah untuk diri sendiri.bukan nak tunjuk baik mahupun macam bagus.

okeh semua.

tak lama lagi ada sorang lagi makcik nak meningkat umur.oo yeah~~makcik ween akan menyambut hari penuaan nye pada 19 dec 2009 neh.yang keberapa tanye makcik tuh.kalau tanye aku..kang aku tambah darab tambah lagi.last2 jadi umur kau 42 tahun setengah.haha..tapi aku rase ween ni "menikmati sweet 17 sepanjang zaman" bak kata ah fatt.ween aku tau umur kau 20 menjelang 19 dec ni..

kalau ikutkan hati aku..aku malas nak bagi ween ni hadiah pape.sebab aku tak rase ween ni layak terima hadiah sempena ulang tahun die.haha.aku rase lah ween..aku nak bagi hadiah kat mak kau.sebab mak kau yang separuh mati meneran or senang faham "push" kau untuk keluar.sakitnye.so mak kau lah yang patot diberi hadiah.hehe.

tapi nak dijadikan syarat contest blog ween ni dan aku memang suke memeriahkan blog orang dan kehidupan orang..so aku cube lah ween ek.kire macam 2 dalam 1 lah ni.eh bukan.3 dalam 1.kire aku nak bagi hadiah yang mak kau pon boleh gune.kau pon suke.dan pakwe kau pon suke.ewah3...hebatnye aku bagi hadiah merangkap semua orang yang kau sayang.

tapi hadiah aku tak mahal pon ween..

cukuplah sekadar...

seterika

haha..gelak dulu.aku nak bagi kau seterika satu.kalau kau dah ade pon aku nak bagi gak.pedulik ape aku.duit aku.suketilah.hehe.sebabnye supaya kau boleh iron baju kau.supaya kau nampak kemas.ye lah kalau kau pakai heels 5 inci pon tapi baju berkedut tak best jugak.ha bukan tuh je.mak kau pon boleh gune.mesti mak kau terharu aku bagi seterika.mane tau lepas ni mak kau boleh sayang aku and jadiakan aku anak angkat pulak kan?kan ke best tuh.boleh aku makan free kalau aku turun melaka nanti.haha.lagi satu,bila kau kemas..pakwe kau pon sayang.kan pakwe kau tuh other half of u.jadi bile pakwe kau sayang kau..hidup kau akan jadi lengkap.makin hari makin ceria dan bahagia.barulah kau dapat tempuhi kehidupan hari tua yang mendatang dengan tenang..aku tak nak kau bersedih..

lagi satu kan ween..

aku teringin sangat nak delete semua mende tak best dari otak aku.dan aku pon teringin nak buat macam tuh kat kau.biar kau tak sedih.biar kau senyum je dan nampak sweet gile.tapi mende tuh mustahil kan??

dah lah.malas nak cakap lagi.

aku nak ucapkan tahniah buat mak kau je la.cakap ngan mak kau..tahniah sebab dapat anak macam kau.tapi kau kene janji..jadi budak baik sebab nanti mak kau pelik pulak aku wish tahniah kalau kau budak comot.okeh ween.aku dah merepek.semoga kau berbahagia.dapat ape yang kau impikan..berjaya dunia akhirat.itulah doa aku buat kau.

selamat hari penuaan ween!!!haha

siapa nak masuk contest..klik sini...=)

p/s:ween,hadiah sebetulnye aku ade burung kiwi sekor untuk kau.agak-agak bile aku boleh bagi?kene jumpe face to face.malas nak post.=p

41 comments:

ber_u_wang said...

aik 1st lak pak cik

sayu=pilu said...

yea aku 1st lagi muahahahahhahaah


jgn jeles yer anonymous oi....wakakakak

jap aku nak baca lu...hehehee

ber_u_wang said...

sempat ke kita jumpa lumut?
pak cik pon dah tua juga..ni

sayu=pilu said...

ini tidak adik....uwaaaaaaaaaaaaaaaa

menci tau pokcik saje buat double line erk.....huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

caluk@cencaluk said...

salam lumut,kau dah tak nangis bagus he he. semua org akan tua he he

sayu=pilu said...

aikkk

pokcik beruwang dah kaco line...huhuhuhu tak per 2nd pun ok gak...huhuhu

ber_u_wang said...

he he sayu pak cik menang..

ber_u_wang said...

he he old man first sayu

sayu=pilu said...

cis..okcik tak per sayu mengalah demi pokcik
(dlm hati mau gayang lappy pokcik biar pokcik res 1wek...muahahahah)


lumut chayiok2 aku tgh menguat kan diri nih...bayang hitam dtg lagi dah puas aku berlari tp masih juga dia mengejar aku...kuang asam boi tul lo

utk aku tak der ker burung kiwi seko...buah kiwi aku tanak...

hisham said...

pendeknye cuti..

abe long said...

aku cuti 1 week ja....

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

tarikh lahir same ngan ayah sumi.. ^_^

lumut said...

to BER_UWANG,
haha..kalau ade peluang insyaAllah..kene wat blogger gath kt kl neh.hee

to SAYU,
ko bukan 1st.pakcik beruwang dah amik takhta kali neh.haha

to CALUK,
aku akan nangis bkn krn aku lemah.tp sbb aku ade perasaan.bak kate sis seroja.hehe

to HISHAM,
tau xpe..hmmm

to ABE LONG,
owh ye ke..tp ko leh balik lg nnt.aku?taon ble lah plak kan,

to SUMI CHAN,
hehe...ko kene masuk cntest neh..=p

mier@merr said...

mut...bezday aku 4hb ni...nak adiahkan ape lak kt mak aku..hahaha

keSENGALan teserlah.. said...

pendek cuti ko...
lagi 2 bulan cuti tuu g mne?

chokio_nia said...

cuti 3 bulan??mak aih..besnye..tapi nape dipendekkan??

KERAK NASI said...

bday ween ingt...
hihi..
tak2..acah je..

rda said...

Homaigod, aku jeles dengan ween ni. Mcm mana kah? Haha. ;)

mamai said...

lumut daging korban pakcik mana

.rafiq. said...

cantek ah. aku pun kena face to face nih.

cahayachenta said...

adeiii kesiannya cuti sebulan je.. jadi la lumut... aku ni langsung takda cuti.. ahakss

sharamli said...

post je burung tu...balut el0k2 dalam k0tak...ha3

joegrimjow said...

adiah kiwi untukku xde?

maiyah said...

aku lagi le tua huhuuuu

i'msosupernotcool said...

y 1 month je?

aloy_paradoks said...

seterika ?
kebetulan umah gua takde..

jen - jen punye cite said...

aku xnak komen byk..aku nak komen pasal komen blogger2 di atas..aku nak ucap takziah kat cik sayu_pilu sbb die ingat die 1st..ahahahaha..lawak sungguh..boleh update blog cite ni..kui3..cik sayu pilu,kalu nak 1st,mai blog saye..xde org nak komen ni..=p

lumut said...

to MIER@MERR,
haha...aku dah agak dah mesti ade komen cm ni.hehe

to KESENGALAN,
lagi 2 bln aku dah makan.

to CHOKIO,
terpaksa balik awal..summer skool..huhu

to WAWALAWEI,
lempang nak??acah konon..geget kang.

to RDA,
nape lak ko jeles?haha...

to MAMAI,
daging?burung kiwi kan pakcik pesan arituh..hee

to RAFIQ,
hahha..ko pon nak sebok same ye...

lumut said...

to CAHAYACHENTA,
tuh la..jadila..hmm

to JOE,
ko nak???balik sini dlu..

to SHARAMLI,
nanti aku balut.

to MAIYAH,
adehhh..jgn gitu sis..

to IMSOSUPERNOTCOOL,
hurm....terpaksa...

to ALOY,
lu nak gak ker?hehe

to JEN,
bengong ko.pi la wat entry..aku nak komen.haha

beautiful_rose said...

huhuhuhu ok lah tuh ade gak cuti...aku gak kerje..kerje..kerje..uuwwaaaaaaa =p

IntanBerlian said...

aku cuti xpnh lebih sebulan.pathetic gile kan.tah hape2.

CinTa Lea IxoRa said...

owh..msk contest rupenye.. ingtkan kekasih gelap mane la td.. hehe...
kreatip jgk lumut nak bg die sterika...
kalo yg wt2 jht kt die tu leh baling je ngan seterika tu kan.. hehe

seroja jingga said...

tak sabar nak jumpa kamu ni mut

Razman said...

weih, cuti aku pn dh dipendekkan sehari..tak puas hati ni..

lumut said...

to BEAUTIFUL_ROSE,
yup..aku bersyukur je..hehe

to BELLAROSSA,
hehe...xpe2...itu tnda kau rajin/erk.

to CINTA,
haha...ade plak lumut kekasih gelap ek..haha

to SEROJA,
erk..malunye i..=p

to RAZMAN,
kau jgn nak ngade2.leh blah

Solehah said...

hehe..nak datang bagi tepukan saja..

Kapten said...

baca entri ni tetiba aku dapat idea
hehe

lumut said...

to SOLEHAH,
thanx utk tepukan gemuruh.hehe

to FATT,
idea ape?ko nak kawen da?haha

LORD ZARA 札拉 said...

lumut~

aku nak seterika~

aku nak kiwi~

nak gak~

muahahaha~

'AQILAH said...

hari jadi ku bulan 6, ade hadiah?

Lifesaver said...

jarang org bagi hadiah seterika ni