Sunday, November 15, 2009

contest esoksemalam melabuhkan tirai dan..


dan keputusannya akan diumumkan tidak lama lagi bagi menenangkan degupan pada hati para peserta.

pertama kali,terima kasih aku ucapkan buat semua peserta yang meluangkan masa untuk mengambil bahagian.tepat jam 11.59 pm waktu malaysia tadi,contest sulung esoksemalam telah melabuhkan tirai.secara jujurnya,aku tak sangka contest ni mendapat sambutan dari blogger lain.bersungguh-sungguh aku tengok.dengan cara korang buat cerita,dengan bilangan patah perkataan,dengan slogan yang mencuit hati dan dengan semangat pergi menerjah entry peserta lain untuk lihat"siapa lebih hebat" sangat mengagumkan aku.memang aku tak duga peserta yang join akan ramai gile.aku jangkakan contest part 1 akan lebih banyak yang sertai,namun sebaliknya.dan satu kesilapan...yang join part 2 tuh..nape tak join part 1 sekali.adeeehh...apo da.

mula-mula aku pikir kalau setakat sepuluh 0rang je yang masuk..aku nak bagi semua tuh adiah.but then...jumlah peserta menyamai kelas aku mase aku sekolah rendah dulu.gile ramai.37 beb!!satu jumlah yang besar gedabak gedempol.

dan aku memang tak boleh buat contest aku rasa.failed!!!!!sebab aku tak sampai hati nak tolak yang kalah..aku rasa nak bagi semua hadiah.tapi kang kalau aku bagi semua kang..boleh jadik sorang satu dapat daun sekeping dari auckland.tak tergamak plak beb.maaflah..aku ni kan tak berharta..handphone pinjam..camera tumpang..hingus meleleh...erk..jijik.

mintak maaf pada mereka yang tidak terpilih sebagai pemenang.

bila anda menerima kekalahan..jangan sogok diri anda sebagai "aku seorang looser" sebaliknya kata pada hati..pujuk hati..bahawa.ini adat permainan...senyumlah,setidak-tidaknya kau berani tampil untuk bertarung dengan yang lain.bukankah itu sudah cukup untuk dibanggakan???

dan akhirnya...

keputusan dan senarai pendek nama peserta yang terpilih kepusingan akhir akan dikeluarkan.konsep die 50% markah dari undian blogger.dan 50% dari para juri yang terdiri daripada 3 orang.identiti dirahsiakan dan yang pasti aku bukan ketua juri untuk mengelakkan orang kata aku bias.pilih yang aku dah lama kenal lah.pilih yang puji aku melambung la.pilih yang kata aku cantik what the gedikzz la.no no no beb.wa tak layan ni semua.pelissss..hehe.jadi..bagi sesiapa yang tidak disenaraikan.ingat pesanan aku tadi.dan aku menyahut semua para blogger untuk mengundi mereka yang tersenarai.

syarat:-mesti blogger bukan anonymous.undian sorang sekali je.tapi.........anda boleh ajak follower anda,kawan2 blogger anda,buat entry promote suh undi ke..hantarlah message spam segala jadah kat chatbox kalau berani nak kene penerajang..hantarlah...seru semua rakyat blogger..undi anda nanti.pengundi hendaklah mengundi 3 cerita terbaik pada ruangan komen akan datang dan ruangan komen akan ditutup sehingga tamat hari pengundian.jadah macam pilihanraya plak nehhhhh....

jadi 8 peserta lelaki dan 8 peserta wanita akan disenarai pendek kan lalu undian dibuka untuk mereka.hadiah merupakan cenderamata dari auckland,new zealand yang tak ada lah mahal mane sebab lumut bukan lah berharta tapi mampu memberi kenangan buat anda.dari 16 peserta,3 pemenang lelaki dan 3 pemenang perempuan.dan 4 hadiah saguhati.

terima kasih semua.aku hargai usaha kalian dengan menyokong contest ini.contest sekadar inigin melihat idea para blogger,segala ragam dan kerenah.semoga contest ni memberi sedikit gelak ketawa,pengalaman hidup,ilmu,sentuhan hati dan semangat kepada para pembaca.

akhir kata,jangan flag blog aku weh kalau kalah..jangan!!!!!uhukkkkk...gedik lah plak....dah2..semua cerita aku dah pindahkan dekat bawah iklan nuffnang...sekian.

46 comments:

Aku Beskot™ said...

1st!!

ber_u_wang said...

laju betol ko beskot

ber_u_wang said...

adeh
kalah lak

ber_u_wang said...

Undi la pak cik
pak cik pun tak berharta macam lumut juga..

hadiah tu la nak buat pusaka untuk anak cucu

Aku Beskot™ said...

sonok gle babas!!
da lame xdpt 1st..
hoho..

siggplus said...

nama aku tak ada pun dlm list!cis!

i'msosupernotcool said...

duh..
i'm gonna lose dis..
surely..

bye lumut..
haha...

Razman said...

laaa..kne maen undi2 lak bagai..nk promote kat sini terus la cmni.. korg undi aku ek..ayat aku nak 1 pesen je.

"saya undi razman kerana dialah manusia paling kacak di muka bumi"

tolong ek..pastu kalau korang nak terajang aku pun xpe..haha

mier@merr said...

wahaha,....da mcm berkempen da ni....

xpe2..aku suke...

kalah menang adat la...

tp korang2 sila kalah ye..biar aku menang..ekeke

chokio_nia said...

adeh..undi ke??haha..tape lah..tanpe undi pon, mang tak menang nye..

jgn risau ah..aku berkabung sebulan tak lawat blog ko je kalo kalah..pastu sambung balek jenguk..sob2..haha

farah said...

aku tak sempat join contest ko?

ouh, kejamnya dunia!

:(

abe long said...

eh..komen yg 1st dpt ape? hehehe dpt lumut ke?
hahaha nk jd first gk la pas ni
hahahhaa
undi lah saye yg br belajor menjoin kontez nih hhhhahaha
meh lawat bace entri patik nih

laila said...

10 hadiah?
haihh rugi aku xjoin ni!

kawie2020 said...

aku x glamor pon.. mesti kalah...

dewajiwa said...

weh..camne mau undi nih?
takde kotak undi pun? nak email-email ke?

(sorilah lembab sikit..keh keh keh)

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

tak dek undi guna SMS ke cik lumut hehehe

abe long said...

tol tuh..blogger mcm patik yg br nih, yg xpemes ni sah kalahnye..
huk huk huk

hisham said...

gudbye mydear...hehe

hisham said...

gudbye mydear...hehe

zafa said...

kat man nk tgk short list??cmne ng ngundi?

zafa said...

kat man nk tgk short list??cmne ng ngundi?

CinTa Lea IxoRa said...

10 adiah..? banyaknye..huhu...

avid gunner said...

adeh...ada undi blogger pulak...blogger femes la menang...

Airland said...

apa ni?? aku baru nak publish entri nak join kontest.. kate ttp ari raya nt.. 2 hari 3 mlm aku karang tau x.. 3 hari 2 malam x online.. dh bleh wat buku teks tau x? tau2 dh ttp... ok aku tipu..
ntw, apsal awal sgt ttp??

kEy said...

adoyai lumut....
k0 mmg r suh mintak undi simpati plak dah~
aduh lemah lemah....

nursarah said...

50% undian?...


ermm..gigit jari lah nmpknya nk menang...eh.eh.macamlah tersenarai di peringkat undi..hikhik

j0j0_bdiN@ said...

gilo mung ni cik lumot~~
hok 1 kelah[s] hanto karaNGANG..
hok sumo siap ha..

aku jo tak anta...
maapkang aku...

YobSumo said...

strawberry lebih takda ka?

kalah pun nak gak strawberry!

Pensel Kontot said...

perh!! cam penyertaan akademi fantasia plak siap ade undi2...mut undi masuk ade x?hehehe

confirm la aku punye xtersenarai...huhuhu

joegrimjow said...

lumut
make sure anto adiah tu awal2
cayelah
dlu buat contest anto masa nak balik
tanguh sehari 2 je
tup tup
jadi minggu2 baru ley anto adiah
ishh
sian org duk nunggu adiah

Jard The Great said...

wa..kena wat undian plak.. ehehe..

Boneka tak sakit said...

apa nie refee! undi2 lak!! konsep fantasi nie yg tak best nie!!

bukan yer ko tak tau! diorang2 dah lah benci sama aku! APA daa lu beb!!!

takpe lah aku pasrah pada YG Esa la!! semoga kemenagan jatuh pada yg layak

*iaitu aku..! kekeke..

tak memang pown tak! seronok contest nie!! k aku tarik diri la.. :) mcm bangkai!

beautiful_rose said...

owh undi ek?

YEAH,UNDILAH AKU!!! TAIP BEAUTIFULROSE (JARAK) DAN HANTAR KE NO 1,2,3.......erk? x bole undi sms ke? huhuhuhuhhu =p

Boneka tak sakit said...

ekeleh semua mcm putus asa bangkai je korang nie!!
kawie2020 pown dah down ekelh lu beb!!

jgn lah gursa! aku akan meng spot yg terbaek saje! aku tak pilih bulu punya!

aku janji kawei2020 aku akan undi diri aku sendiri hahaha!

wei aku belom tarik diri tau main2 je tau!!!

ADIK AKAK.. ABG! jgn risau bila boneka sudah goyang~ :P sila lah check out

entry rai undi ku4! kekeke...

Boneka tak sakit said...

berwang-
kalah komen tak semesti yer kalah pertandinga! gempur baby gempur!

beskot
mcm lah sedap sgt dpt 1stt baik makan roticanai ye aku jeles

sigplus
hahaha takpe tahun depan ada lagi aku tau entry ko terbaek dan ko juga ensem

imsosupernotcool
dont lost hope.! i like ur entry.. its so honest

razman
ko memang lelaki paling kacak aku setuju.

cokie nia
jgn putus asa rezeki Allah tentukan

abe long
yup aku dah check tadi entry ko memang bagus aku kagum tahniah syg

norlaila
anda tak rugi kalau undi sy

mier
yup mcm kempen semua mula buat2 baik hipokrit mereka

farah
takpe tahun depan kan ada.. i sokong semua keputusan u

hisham
ko jgn bunuh diri masih ada pelung tuk ko.. *oky2 takde kut

zafa
undian boleh dibuat dgn type nama boneka memang plsss di sini!

ixora
10 memang banyak tapi 100 lagi banyak!! logic sungguh

avid
yup blogger fames kompem memag lagi2 yg kaca dan muda yg ada 1ribu follower! aku tak nak nama kan sapa2 la kan!! lu asa joe! hahaha :P

airland
ko tau mana nak beli buku teks

key
i stimpti dgn u.. hahah stim hahahah :P

nursara87
50% tuk pass kan huhuhu

jojo
walaupown aku tak paham tapi aku tau ko ensem!

yobsomo
ko suruh lah abg kawie ko beli kan hahahahahah okay! tak bak tol! nanti abg beli kan yer..

ruff
jgn lah putus asa! apa lak ko nie ruff!!

joe
amboi! ako jeles nie belom apa2 dah suruh hantar hadiah lelaju apa nie wei!! konspirasi apa

jard
takpe i tetap syg u

beutifuul rose
tgh taype nie tapi asik kuar nama boneka tak sakit je..!!
ekeleh..


HAHAHAHA SPAM2!! aku buat cm blog aku sendiri

Razman said...

lumut, boneka awat onar..sila singkirkan beliau dari penyertaan..haha

Lifesaver said...

kesian aku..tak leh masuk :P

beautiful_rose said...

boneka tak sakit :-
hahahha aku rase ko sakit kot...chek2 betol2 sure bole taip punye..lalalal =p

Boneka tak sakit said...

hak hak adesh nie teknik aku tuk suruh korang undi lah sakai je haha cik lumut jgn marah a kempen lah beb!

fndrocka said...

aku busy exam hari tu..so aku nak vote jer la

oranglidi said...

wa syak boneka=lumut.

cik CumeY said...

hahahaha...aku dah balik kampung..tenet cam kure2..soo camner nak undi nie..

razman..ko baik2 sket aku undi ko..hahahaha..

beautiful_rose said...

sile2 UNDI aku y bek hati nieh....(sambil wt muke comel) =p

piNky LuCiA said...

adoi.. semua kempen.. aku tak kesah. nak undi. undi. tak nak undi. tak pe. kenapa ayat aku cam sedey je. lalala.. tak dela. aku join untk suka2 je. so suka2 laa undi.. hehe

Kapten said...

erk
kenapa aku baru tau
hahaha

piNky LuCiA said...

hahaha.. kesian ko ah fatt.. lalala