Wednesday, November 25, 2009

syukur,ku selamat tiba di malaysia...

terima kasih buat semua yang mendoakan kesejahteraan aku agar selamat tiba di tanah air tercinta...=)

24 nov 09..
[730am]
Selepas diberitahu oleh ketua pramugari yang pesawat akan mendarat di lapangan terbang kuala lumpur pada jam 640 am,hati aku terus rase sentap.sebak…itulah yang aku rasa.semahunya aku tahan tadi.airmata bergenang…aku kata pada diri.."buang rasa ini jauh disana"…aku tahan..lalu aku seka airmata yang memenuhi kolam mata itu.aku senyum.semahunya aku senyum…senyuman itu lah yg aku lemparkan tatkala memeluk mak abah tercinta.airmata semahunya aku tahan.lagi dan lagi..agar tidak tertumpah di lapangan terbang itu..."aku kan keras"..semahunya aku jerit dalam hati…mata meliar mencari kelibat seorang jejaka.lalu aku hentam si hati berkali-kali…"hey si bodoh…lelaki itu sudah lama mati..usah dicari lagi"…
Lalu aku pergi….tinggalkan lapangan terbang itu tanpa harapan lagi…namun message yang ku terima march lalu…bermain di fikiran lagi dan lagi…
“abang akan tunggu ayang….”
Cilaka.ku pujuk hati lagi…sudahlah…
[626pm]
Aku fikir aku sudah cukup kuat untuk tahan semua ini.tapi silap.makin kaki memijak bumi Malaysia ini..makin tak tertanggung dek aku bila dihentam kenangan bertubi-tubi..aku senyum..aku hulurkan buah tangan dari Auckland kepada mereka-mereka dengan harapan mereka suka dan bahagia tengok keadaan aku.semahu dan sebolehnya aku kaburi pandangan mereka bahawa aku tidak terseksa.
Tapi apalah sangat kekuatan aku untuk menipu sang hati..
Kenangan kejam.dirobek-robeknya hati aku..sehingga airmata aku tertumpah tanpa disuruh.laju..airmta itu mengalir…sakit..itulah yang dirasakan oleh sang hati….lalu si ayah masuk kebilik memegang bahu aku..
“kenapa ni..tadi kan ok..kenapa nangis ni..abah susah hati tengok anak abah macam ni”…
Aku diam.semahunya aku nangis.akhirnya dimuka bumi Malaysia ini..aku lepaskan kesakitan yang ditanggung ditanah Auckland itu…..aku bisik pada hati..
“kau belum sembuh..kau masih perlukan ruang..”
Bangunlah.hidup terlalu pendek untuk ditangiskan….selamat menyambut hari raya aidiladha semua..keputusan contest esoksemalam akan aku umumkan nanti...dah lumut.jangan lembik.

64 comments:

anonymous said...

hmmm...bykkn bersabar beb..insyaallah...ada sinar menanti mu di hadapan...

anonymous said...

no 3 pun nak pgg gak....yeay~

anonymous said...

adeyh~...terfirst lak...lalala~jgn jeles yar ah fatt...yeay~

k.A said...

selamat kembali ke tahah air
kuatkan semangat
selamat hari raya aidiladha
:)

green said...

yay..lumut dah balik..
cool lumut kool..
nez pe balik umah..:)

ezany said...

Betapa indahnya negeri orang..
Tak seindah tanah tumpah darahku..

selamat pulang ke malaysia.. semoga ceria selalu.. :)

maiyah said...

jgn sedy.. sedey, salam aidil adha :)

Lelaki Ini said...

selamat plg ke msia..

alalala..

jgn sedey2!

ade hikmah nyew tue!!

hisham said...

selain dri family u..lain2 blogger pn doa tuk u...dan terbukti sume doa2 tu domakbulkn oleh allah swt..

miNt said...

mutmut!!

selamat pulang dengan selamat!!

jgn sedih2.

sila baca blog ak untuk menghiburkan diri.

hahahahaha..;DD

Att Ashburn said...

hi lumut..kau dah balik eh? tension weh, sbnrnye ni kali ke2 aku post comment ni..pjg aku tulis tadi hehe..

kau cuti lama kan? 2 month plus..coz nz new term start around march, kan, kan? eh pandai2 je aku ni..haha..mentang2la kn nk gi nz dh.. nnt ko jwb la soklan2 aku tu eh..

glad you've made it back home. jgn sedih2 eh..keep smiling..

p/s:nape excited sgt ni? sebab tgk ko uodate huhu

YobSumo said...

Selamat Hari Raya Haji!

Family sentiasa ada, mereka terbaik!

sharamli said...

da sampai sini..xm0 nanges2...
:)
salam aidiladha

cik zatil said...

lumut be cool bebeh! u kuat!!! go go lumut!

sayanggg lumut.. slmt hr raye gak dear! ;)

speedrider said...

owh... sorilah ayang.. abang tak sempat pi tunggu kat airport tadi sebab motor abang tayar pancit tengah jalan.. pandai2 lah balik sendiri yerk?

hahahaha... welkam bek.. mmmbek!!

Fhad said...

mutt xpe2.. abg fhad kan ade? jgn sedey meh kekanda hiburkan hati itu yang sedang luka lara <---- aku sendri pun nak muntah... hahaha.. weh relax lah.. cheer up.. buang jauh2 igauan dulu.. ade hikmat tu.. raye ni jgn makan lembu byk sgt kang ko pening.. huhu

chah~ said...

selamat pulang..

cool beb.. setiap benda yg jd ade hikmah nye..

senyum.. senyum.. huhu..

selamat hari raya aidiladha..

mier@merr said...

aku tak suke ko nanges!!

aku tak suke klu aku nanges!!

tapi klu ko nanges.. aku pon nanges...

huhu...

stop!!

bangkit ye syg...
bertabahlah :)
smile untuk ko... :)

Anonymous said...

Aslmualaikum.

selamat hari raya cik lumut...

jgn sedey2 k

=)



yusuf

misz benida said...

slmat hri raya korban..korbankan perasaanmu tuk dptkan smgt yg dicari..hehe

IntanBerlian said...

lumut~ selamat kembali ke msia..bestnye ade di malaysia.atleast we feel sumthing diff.sumthing yg sgt bermakne sbb family dkt je..xsbrla nk blik msia.. mutt.. jgn sdh2..sesungguhnya Allah tau ape yg terbaik tuk kite..DIA kate "nanti" sbb DIA tau ade sumone better 4u.. and trust HIM,HE wont make u frustrated..

Lizz said...

wah!!1 ko ade kat Malaysia!!! best best. selamat hari raya raji beb :)

Sharif John said...

YEA!!! welcome back sis!!! Mana kanggaroo?

© bLurr said...

welcome back!!! :D
so where's my ole2 dari auckland la?? :D

- bLurr

adaNiff said...

welcome home..

be strong LUMUT!!!!

zul efron said...

welcome home beb..

be strong..

'AQILAH said...

alhamdulillah dah selamat sampai.:)
masa akan ubat perasaan tuh...kuat lumut !

sayu=pilu said...

welkam home mut....
rindu ko..
airmata teman setia di kala duka
yika kenangan lama menerjah ruangan minda... sabar yer mut...
aku pun tgh sabar kan hati aku...huhuhuhu


rindu ko arh,.....

beautiful_rose said...

wahhhhhhhhh anonymous jd fst pulak! =p slamat kembali lumut........jgn ko sedih2 lg.

buangkan kesedihan itu biarkan ia pergi bersame kenangan.kau kejarlah pelangi indah di hadapan.jgn toleh pada kesakitan.bangkit dan rawatlah luke itu.......

slamat aidil adha...bercuti lah dgn penuh kegembiraan...aku nak nanges jap sebab ak cuti sehari jerk sabtu ahad aku keje...uuuwwaaaaaaaaaaaaaaaaaa =(

Koyuki said...

alhamdulillah kau dah sampai tanah air
tak nak cakap kat kau, 'sabar', 'tabah'...tanak ckp semua tu sebab yuki tau susah tahap cipan..nak cakap senang lah, tapi hati kita yg tanggung. Sangat susah kan?? kau jerit saja la, dalam tangis air mata itu, sekurang-kurangnya kau buang perasaan itu bersama.

selamat hari raya lumut.

(^__^)

take care

caluk@cencaluk said...

selamat hari raya aidiladha, syukur kau dah selamat balik ke m'sia.
nak raya korban nie, cuba kau korban kan kenangan semalam tu, masih banyak lagi perkara yg manis2 tuk esok :-)

joegrimjow said...

lumut=lembik?
xkan xkan

waahhh
nak balik jugak
huhuk
xdapat tgok lembu disembelih
:(

cik EPAL said...

selamat hari raya aidiladha..jangan sedih sedih ;)

lumut said...

to ANONYMOUS,
tahniah 1st,haha..thanx beb..aku akan terus bersabar.pujuk hati.abes sume no ko bolot.ah fatt ak x nampak kelibat.

to k.A,
thanx k.A...aku akan kutip semangat aku selama cuti ni.harap2 aku jmpe balik.

to GREEN,
cool beb...es krem..mat cool..haha.

to EZANY,
eh negeri orang indah..tp negeri sndri dlm hati beb.=)

to MAIYAH,
insyaAllah msih beruasa pujuk si hati..salam aidiladha sis..

to GHOSTONE,
slamat pg..yup ade hikmah semuanya yg berlaku..cume kita manusia yg lembik utk trima..hmmm

to HISHAM,
alhamdulillah..memang terharu semua yang mendoakan..terima kasih..semoga Allah pelihara kalian dan keluarga.

lumut said...

to MINT,
oi mint!!!!kau sehat x??hehe..aku memang suke bace blog..cume skang tenet lembab je..jup g aku try nak terjah b4 balik kg beraya..=)

to SHARAMLI,
salam aidiladha sha..u take care k.

to YOBSUMO,
salam aidiladha buat kamu.family segalanya...

to ATT,
perghhh excited ko.hehe..yup..class start 1 march...aku cuti lame.kali ni je aku balik insyaAllah..lepas ni stay je kot.erk..

to CIK ZATIL,
thanx zatil..tersenyum aku bace komen2 neh..sebak dowh...ak pon syg ko...hee..salam aidiladha weh!

to SPEEDRIDER,
haha..tu la abg,ayg suh tuka keta xnak..lempang kang..=p.tbe2 dgr kambing ko mengembek..hehe

to CHAH,
betul.sume ade hikmah.cume kite kadang2 lemah je..pujuk hati itu yg terbaik..salam aidiladha babe..=)

Boneka tak sakit said...

owh dah balik eh! heheh tak sangka camtu yer org duduk perantau masa dlm kapal terbang!

ko hidup sana sorang! jiwa memang kena tabah!
tahniah aku memamng respect korang yg study jauh2 bukan sebab intlek! sebab tabah!

si lah kekal kan ke tabahan anada! :Phaha..

tapi aku rasa tak slh menganges pada yg sudi menerima tangis kut!!

luahkan lah pada fgamilly apa slh yer terubat sikit! di pendam2 dan terpaku dlm hati susah lak!

apa jelah bye~

lumut said...

to FHAD,
haha..byk la kakanda fhad ye...pi makan muntah badang.=p.weh..aku da baya duit genting...ko jgn mkn lembu byk sgt.nnt ko bau lembu.erk,

to MIER@MERR,
aku pon x suke la syg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!aku nangis cume nak bia rse sakit dalam tuh terkeluar dan dibawa pergi bersama hati...syg ko.

to YUSUF,
waalaikummussalam yusuf.slamat ari raye aidiladha...kmu jage diri k.=)

to MISZ BIENDA,
sudah lame aku korbankan perasaan ni.esok2 nak tgk lembu je.hehe

to BELLAROSSA,
selamat balik weh..betul cakap ko tuh weh....nnt aku hit ko kat blog..sakng xde mase nak jalan2 blog..sedihnyeeeeeeeeee

to SHARIF,
bro...kanggaroo lu kastam amik..die kate nak buat rendang..hu...tinggal kiwi je seko untuk lu.boleh?

to LIZZ,
wah!!slamat ari raye gak beb..=)

to THE,
blurr pe hal name ko lain neh..adeh....nak ole2??dtg jumpe aku dulu.ok?haha

to ADANIFF,
thanx beb..i wil!!!just need some time to heal..

to DZUL,
yup.i will..kuat cm badang kan?

lumut said...

to AQILAH,
syukur slamat.mase flight cuaca da lah teruk.syes..thanx beb.masa akan rawat sume neh..hu

to SAYU,
yup..airmata peneman..aku pon rindu ko..rindu blog..rindu sume..aku gian kot nak menaip hari2 cm dulu.huuu..

to BEAUTIFUL_ROSE,
pelangi indah itu akan tiba nnt.cme belum mase,mase nye skrg ken erawat luka...ko jgn mrh lak kat anonymous ek..hehe

to KOYUKI,
selamat ari rye syg..org yg rse sakit ini saja yg fhm...thanx beb..ko pon jage diri.sbb aku tau dlm ko x sehepi luaran.

to CALUK,
aku akn cube korbankan.cume aku bukan robot.erk...aku nak yg manis2 tuh nnt..cume kene bersabar kan caluk kan?

to JOE,
lembik ikut musim la joe.haha..kamu jage diri kat sane k.jgn sdih2 la..rituh kan da balik raye.,lempang nak?

to CIK EPAL,
slamat ari raye cik epal..aku masih mencube.=)

to BONEKA TAK SAKIT,
thanx nasehat ku yg panjang neh beb..betul ckp ko..kalau dipendam memang sakit..berbekas dlm hati.slamat ari raye..makan sup tulang ingat2.ketabahan x leh dicari.tp leh dikumpul.take care.

azzaliena suziantie said...

mut jgn lupe jumpa wa..
hahaha

cik CumeY said...

lumut...

aku dah agak dah bile ko cakap ari tuh jiwa ko bergelora...he...
taper mut..tuhan duga sebab dia sayang ko....

bangun lah mut..
kalo ko rase ko takley pendam...
luah kah lat sesaper..
luah kat cnie pon kompom ramai yang dengar..

aku pon ader..leh gak ko jumpe aku yang dekat nie..
share2..

at least ko tak simpan..
siyes..walopon kita tak rapat sgt...
tapi aku sayang ko mut...
jangan sedih2...
okay?

aku tahu sangat perit ko..
aku faham sgt...sbb aku dah rase..

aku slalu doa moga ko kuat...
moga satu hari ko pon bole senyum macam aku...

take care mut..
slamat ari raye..
kalo free rojer..
leh kita lepak..

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

lumut rare!!!
mne ade lembik~
cume kekadang tu touching lor~
kekeeke~
wey lumut~
selamat raya Qurban
hee

[z@ck] said...

welcome back lumut!
=)

seroja jingga said...

salam lumut.

kolam mata ini turut bergenang..
mungkin akak terlalu rasa ape yang kamu rasa...

salam aidiladha lumnut

mamai said...

woit dah sampai malaysia yer sorry la pakcik tak dapat sambut kamu terjun dari kapal hehehehe

rda said...

bergenang air mata aku baca ni.

Takpe lumut, kalau kau rasa kau masih perlukan ruang. cari lah ruang-ruang itu untuk kau pulihkan semangat dan luka di hati kau. Memang kenangan banyak membawa fikiran kita lari jauh, tapi cuba kau jadikan hati kau sekeras magnet supaya bila ia nak bersatu dengan kenangan tidak akan menjadi sebab kedua2nya adalah positif. Kenangan itu kau boleh jadikan pengajaran. Aku tahu kau kuat. :)

jane said...

lumut sayang~

nangis saje lah andai itu yg termampu...
yea...brcakap utk suruh bersabar dan cool mmg senang tp mampukah hati kita utk mnipu andai perasaan tu bagai2 dicarik2 dan di tusuk sembilu???

luahkan lah syg dan bacalah quran...mg hati mu akan mnjadi lbih tenang saat ayat suci itu mnusuk ke hati mu...

slmt hari raya syg..

big hugzzzzzz...;))

nurulakmal said...

aduish...xpasanle pule kamoo ni ha y kurindu..nge3 lame xtgk blog 2 xpsan kehadiran kamoo sang lumut..haha cne nk cntct kamoo cuti ni ek...ku tggu kamoo roger kula ek..

nazri.sensei said...

welkam back..heee

hans said...

lumut2...nangis2 plak..
xrock la weih...
haha
selamat ari raya aidiladha...makan lembu jangan bebanyak..kang kena darah tinggi..huhu

gee carmen said...

babe...
susah nk buang kenangan.
ko sabar lah ekk..
sabar banyak2 taw.
hugsss

sophie said...

samat pulang ke malaysia!

░♥si lampu neon♥░ said...

sedih. susah betul break up ni. kalau dapat cari pengganti yang serupa tak pe gak..huu takpe lumut. Allah da tetapkan sesuatu yg lebek baik untuk ko di ms depan. amik mase beb.

chokio_nia said...

weh..apsal nanges lagi??hadui..dah2..tayah nanges..ko jugak pena ckp takgune kan ntok laki cmtu??jadi??

nah tisu maya aku kasi..wat lap air mate..chill ok??

Jalak lenteng said...

"cool mut:..bukan "kemut"..agagag

chill ok..

selamat ari rayah aidiladha kat ngko gak mut..

jgn difikir kan sangat kisah lama tuh..

DilOt said...

nangis utk lelaki itu..tak payah ar lumut..membazir..cool n kuatkan ati ko k..

salam aidiladha..

Daffodil D said...

welcome back to malaysia.. :)

ps : time will heal. b strong lumut..!! :)

ain farahain said...

weh!
bile ko nk jumpe kitorg ni?
msg taw!
btw, ko nak ak tmpar lelaki tuh?
muahahahha~

Penumpang dunia said...

Aduiyaii..dari awal, baru sekarang aku perasan ko ni {lumut} seorang wanita..hahah..apa la aku ni..k..take care...

pencubit said...

pulang selamat.

lumut said...

to SI SENGAL,
lu memang nak jmpe wa ker?hehe

to CIK CUMEY,
thanx beb...ko dok mane..pilah gak ker??kalau nak jmpe aku leh je..sdeh ah aku bace komen ko neh.mls nak reply da.boleh x?hehe..ko pon take care k...

to AYUDEADWISH,
aku rare??haha...taching tuh keje part time aku tuh.erk.

to Z@CK,
thanx zack..mlaysia best,

to SEROJA,
sis...jgn biarkan hati kamu tersentuh dgn kata2 ku..sori buat kamu turut rse sebak.hu

to MAMAI,
da sampai da pakcik..eh xpela pakcik.ngade2.

to RDA,
beb..sori lah wat ko lak bergenang..aku just luah ape yg aku rse.aku x tau nak luah kat mane.huhuaku mmg masih perlukan ruang..thanx rda.

to JANE,
thanx jane utk sume nasehat kau..aku terharu weh..big kiss nak?=)

to NURULAKMAL,
weh msg la aku..ko rindu aku ek?leh aku dtg lepak umah ko..=p

lumut said...

to nAZRi,
thanx dude..=)

to HANS,
adeh..nak rock ek...hehe..aku makan kambing je la.=p

to GEE,
aku akan trus bersaabr..itulah yg terbaik..

to sophie,
=).thanx beb.

to NEON,
aku x sedih.cume sentap kadang2...thanx neon.betul ckp ko..dan mase akan sembuhkan luka itu,

to CHOKIO,
erk..ok2..aku da kesat airmata..huhu..thanx utk tisu tuh taw.syg kmu.

to JALAK,
thanx jalak..ko neh mmg cm abg yg menenangkan adek..hehe

to DILOT,
aku akan cool and kuat k..thanx beb

to DAFFODIL,
yup..mase akan sembuhkan semua ni.aku perlukan mase lg..strong?baik2..=)

to AIN,
eh ape ni tampar2.jgn2..weh ble nak jmpe?korang kontek la aku ble free..nnt aku trun.

to GNELA,
erk..ko x pasan aku perempuan ker?ke ko main2 neh..adeh

to PENCUBIT,
sudah selamat.=)

Kapten said...

dah habis menangis belom
ko menangis2 punya pasal ler aku mimpi2
hahahahahaha

ada said...

be strong okey! :)
fly like a bird~

Lifesaver said...

hehe...aku ingat ko kuat