Wednesday, November 11, 2009

entry tak ikhlas.



macam mana cerita seluar dalam??suke tak?macam2 reaksi yang wa nampak dari korang yang baca.itu pengalaman peribadi wa yang wa simpan dalam arkib hidup wa.ada banyak lagi yang wa simpan.ada yang wa dah story kat sini.ada yang wa akan story nanti.dan ada jugak yang wa takkan story sampai mati.buat korang yang ceria lepas baca story wa semalam..wa pon tumpang ceria dapat buat korang gelak ketawa.wa dah cakap,apa yang wa tulis dalam blog wa ni sekadar apa yang tersimpan dalam hati wa.yang kadang-kadang tak ada mata nak lihat,tak ada telinga nak dengar.lagi satu,kalau wa tulis benda-benda yang ilmiah,nasihat tak pon macam pendakwah ke apa,lu orang jangan nak cakap wa nak budget bagus.lu orang tak payah nak halau wa untuk pergi cermin diri ke ape.wa sedar sume tuh beb.wa sedar kat mana wa berpijak.

dah wa pesan dan akan pesan lagi dan lagi,apa yang wa tulis..untuk ajar diri wa yang kurang ajar.bukan nak ajar lu orang...buat sahabat blogger wa emma,kalau lu baca ni..wa nak lu jadi kuat macam badang.kalau lu sedih..lu jangan tengok orang yang tengah hepi mahupun hidup senang,nanti akan buat hati lu lagi terluka berdarah beb.lu pergi tengok orang yang lagi seksa dan merana hidup nya.nanti pasti lu akan bersyukur dan kuat macam badang.emma,wa nak cakap dengan lu..hidup terlalu pendek untuk ditangiskan...dan lu kene ingat..ini bahagian ujian lu dari Dia.lu jangan mintak orang lain settlekan.sebab lu pon belum tentu mampu untuk settlekan bahagian orang lain.

dan untuk lu lumut.lu jangan budget bagus sangat.lu sedar sikit diri lu.semalam wa tengok airmata lu meleleh masa nak lelap tidur apehal??nak wa bagi penerajang ke pelempang untuk lu sedas dua?ingat lumut...sesakit mane dan sesedih mane pon dalam hati lu..kalau boleh lu sorok lah jangan kasi tunjuk.lu kuat macam badang kan?janji dengan wa okeh...

kesimpulannya,jangan cakap lu orang ikhlas.sebab ikhlas tu tak kan nampak.jadi tak payah cakap,just rasa..feel bak kata nenek wa.

36 comments:

johan adam said...

tahniah abg lumut yg bertudung... =)

mier@merr said...

2nd!


haha..xleh sbut 1st 2nd pon jadilah...


ikhlas tu macam semut itam, yang meniti dia tas batu yg itam di malam yg gelap...
kita xnmpk..tp ia ada...

Fara said...

Hati yang benar-benar ikhlas je boleh wat orang laen terharu...

:)

faizal said...

psstt..i'm here for u, k...



**lu dok bgtaw wa suh jgn sedey..lu

lak yg sedey...pe kes/

seroja jingga said...

tears will never stop..
tabahlah lumut

joegrimjow said...

iklas ni komen kat entry lumut

Fatul Akrul Ramli said...

apa la cerita pasal seluar dalam.. cerita la pasal kopiah ka singlet ka..


weh, aku pegi gath tu.. tapi aku nak kau jadi wanita sambilan aku..

Razman said...

aku x ikhlas mcm joe...aku x bce entri ni..sje nak tegur rakan gay aku sekut tawar..hye syg!!

babi ko fatul...aku dg book die dlu..haha

Anonymous said...

moga trus tabah ye lumut...


hidup ni tk pernah sunyi dgn dugaan tnda Allah masih ingt pd kita..

=)



yusuf

Luna said...

:)

ada orang cakap, 'kau cakap ikhlas tak ikhlas'.

aku pun pening. aku rasa, ni lah maksud dia. haha

.rafiq. said...

kau confirm g ke? takde ko tak nak la pegi.ahak3

nursarah said...

redha dgn tiap ketentuan dan kuatkan semangat, bertahan untuk tidak menangis..


ikhlas tak perlu diungkap, ia tersembunyi dalam hati..

ber_u_wang said...

he he iklas itu bergantung pada hati

i'msosupernotcool said...

huh..
ikhlas is subjctve..

show it..
they nver see..
hide it..
emm u bet..

cik EPAL said...

ok..gua tak ikhlas komen ni..haha..

macam nak masuk contest tu la..boleh tak saya masuk??

kEy said...

aku pn tensi0n kal0 aku sdey2 sampai aku lempang2 muke sendri 3000kali.

kEy said...

aku pn tensi0n kal0 aku sdey2 sampai aku lempang2 muke sendri 3000kali.

kEy said...

aku pn tensi0n kal0 aku sdey2 sampai aku lempang2 muke sendri 3000kali.

chentaMAYA said...

ahah~
betol lu cakap~
dari lu cakap ikhlas tapi lu xikhlas baek xpyh cakap~
dr lu ckap xdendam pdhal lu dendam dok ungkit2 baek xpyh cakap!

kan?
hee~

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

seluar dalam BEST!;)
er,jgn lah sedih2 lumut.aku pun tumpang sedih jadinye:(
enjoy!

chokio_nia said...

ko rase tak ne???penat aku transfer iklas kat ko ne...haha

ezzati said...

kalo ikhlas..org akan nmpk ikhlas tu dgn automatiknyeee...

p/s: ko b'sedih?

cik CumeY said...

owh..

betol lah mut.. biler kita sedey cube pkir orang yang lagik sedey dari kita..kompom tak jadik sedey...

ko pon.kalo nangis diam2 taper..aku slalu gak camtuh..

nie tulih post gelak2..tapi actually aku ngah melalak...

hahaha

lea said...

big gurl dun cry k

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

apekah?
hahahaaa~~

nak kate aku le tu jwb komen tak ikhlas..
maen hentam n tembak je

dulik2!!!

hahahaa~~`


lariiiiiixxx~~~

LORD ZARA 札拉 said...

ikhlas kalau nampak, dah cam gunung dah~

CIK IZ said...

nak kuat cam badang , cam lumut gakkkk....

p/s : ikhlas adalah penilaian Allah ta'ala.. jika seseorg mengatakan dia iklas, belum tentu penilaian yg sama dr Allah..

caluk@cencaluk said...

loh nangis lagi ke ceh

yoro okino said...

rindu sma ko
huhuhuh..
sedih skit2 jer
huhuhuh

alvin takda umah harga 8juta said...

aku masih tersenyum dgn kisah seluar dalam tuh...dan aku tertanya2..adakah ia bercorak polcadot??

@tune® said...

entri kedekut la nih ek?

jen - jen punye cite said...

gile..teddy laki r..haha

maiyah said...

betul tu.. sttlekan sndri :)

otak ketat said...

kalau lu pendakawah, mesti lu akhil hayy versi perempuan. pastu ada skandal dgn suami org (YAKNI AKHIL HAYY). pastu kuar paper "wa tak pernah. eh silap. ana tak pernah mengaku ana pendakwah. kome yg sebuk nk pggl ana mcmtu". oke. dh melalut. ending nye korg kawen. bye.

piNky LuCiA said...

tak tahu nak gtahu iklas ke tak.. tapi kalau iklas.. tanda nya kita pasrah.. itu je apa yang aku rasa.. =)

johan adam said...

kuat=badang=lelaki=abang...

lumut kuat macam badang=abg lumut yang bertudung